| Forfatter |
|
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 07 December 2013 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tester med LC2 senere i dag, inden du gør noget
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Vejrup Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 07 December 2013 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Peter Pan skrev:
"Har B&O nogen sinde beskrevet hvad der findes i Intel-platformen eller i lydprocesseringen -True Image, i dit tv.
Hvis ikke, ved du heller ikke hvad du egentligt har købt da du købte dit tv."
Så hr Pan - nu er der lidt at studere:
Geoff Martin's nye blogindlæg - denne gang om 'True Image'-upmixing.
Tryk her
N.B.. Andre må også godt læse med
MM |
|
|
Tak millemis, endelig en der kunne svare på lidt spørgsmål... det har de jo også kun været 4-5 mdr om i butikken..! endnu engang
mange tak....!
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 07 December 2013 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sad lige og tænkte på hvorfor man ikke kan køre picture in picture hvis det er mellem 2 hdmi indgange, på B&O tv nogen der ved det
|
| Til top |
|
| |
Vejrup Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2013 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror at det er fordi at den ikke kan dekode 2 gange HDCP koder....
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 07 December 2013 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vejrup
svare på lidt spørgsmål... Hvad er det så for svar du får ud af din læsning ????? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 December 2013 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er en del af årsagen til at Bang & Olufsens har skabt TrueImage algoritme til BeoSystem 4 og de nye BeoVision TV, er måske fordi de alle produceres med indbygget stereo/center højttaler.
At få placere et 55" tv i sweet-spot, er ikke altid nent, og uden en løs centerhøjttaler der kan flyttes efter lydforholdene, har B&O nok væter nødt til at skabe en mulighed for at rette op/ sætte center lydbilledet tilbage i centrum, som Geoff Martin skriver.
Samtidige fravælger rigtigt mange mennesker til køber front - bag/side surround højttaler, og for derfor en mulighed for at lege med lyden, ved at gives mulighed for indstilling af rummelighed og bredde.
Ovenstående er mit bud. Så er spørgsmålet om i der har sammenlinings mulighed mellem BV 7- i 5,1 setup og BV11/12 i 5,1 setup, også kan bekræfte om lyden kvalitetsmæssigt skulle være bedre i de sammenlignelige lyd opsætnings muligheder, og hvad for højttaler der benyttes. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 December 2013 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hele kan da ikke gå op i julegaver. I plejer ellers nok at være på dupperne, når det handler om at forsvare jeres investering. Efter 3 indæg her på side 414, er der tilsyneladende ingen der har positive/ negative kommentarer til B&O/ Geoff Martin's TrueImage algoritme "kompromis" lyd system.
Det er ikke altid det lykkedes at genopfinde den dybeterlerken i en bedre kvalitet, og spare licens afgifter for kommerciel standard til anden producenter. B&O har tidligere lykkedes med det. I 1981 hvor B&O introducerede Beocord 8002 med verdenspatenterede HX Professional optagesystem, kunne vi alle høre en lyd - forbedring, og derfor havde vi heller ingen betænkeligheder med at betale lidt ekstre.
Men lydforbedringer med TrueImage algoritme kan muligvis høres i en Audi A8, men ? i Bang & Olufsens dyreste AV produkter, i slutningen af 2013. Kan det være fordi vi først får det at høre i den kommende BV 7 afløser. Provokation, JA. Så ind til da vil jeg læne mig tilbage og nyde André Rieu DVD "Under the Stars", og glæde mig over den Dolby 5,1 surround lyd jeg oplever, med mit højttaler valg og BSy3 lyd processoren i mit BeoVision 7-40" Mk III TV.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 07 December 2013 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Dolby Digital is the name for audio compression technologies developed by Dolby Laboratories.
It was originally named Dolby Stereo Digital until 1994.
Except for Dolby TrueHD, the audio compression is lossy."
På godt dansk - det er filmverdenens svar på 'MP3'-lyd.
Det var hermed muligt, at presse et 5.1-kanals lydspor ned på en DVD.
Teknologi fra forrige århundrede - det passer fint til dit setup.
----
Husk i det mindste at rykke lænestolen frem i stuen, så den står i 'sweetspot'et'.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 December 2013 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er de spørgsmål jeg har stillet i de forrige indlæg til jer der har skiftet et BV7 til BV11/12, umulige at svare på ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2013 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat fra Geoff's artikel:
"Of course, this was the short version of the full story.
The longer version would talk about how our first real version of the TrueImage upmixer
in a commercial product was made for the first Advanced Sound System that we put in the Audi A8.
It would also talk about how TrueImage isnt a fixed algorithm its constantly evolving to meet the needs of the product its put in.
So its more like a toolbox of possibilities that we can work with in the development process of any of our products
that have to negotiate a situation where the number of audio input channels isnt equal to the number of output channels.
This also means that, as time goes on, the TrueImage algorithm will certainly change to meet the needs of the signals that we can receive
and the outputs that our products can deliver."
Kort sammenfattet: Algoritmen blev patenteret dengang, men er under konstant videre-udvikling.
Den vil ændre sig i takt med udviklingen af nye produkter - og nye behov.
Bedre kan man da ikke ønske sig, at en producent arbejder med lyd.
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 December 2013 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MM
True Image Sound System fra Bang & Olufsen upmixing-algoritme blev patenteret til Audi A8, i 2009.
Hørte jeg nogen viske BOSE, eller var det dåse. 
Så er de nok bare aldrig nået længer. Men håber de får fingeren ud med BV7 afløseren. __________________________________________________________
Autoriseret kontrollør for kontrol af B&O-ambassadør uden vederlag. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2013 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
BV7-afløser"???
Der kommer godt nok et nyt BV engang til næste år/til foråret.
Om der er noget BV7 ved det, ved jeg ikke.
I al fald bliver det baseret på BSys4-platformen, og vil bl.a have glæde af....
....TrueImage-teknologien.
MM
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2013 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
"....og glæde mig over den Dolby 5,1 surround lyd jeg oplever, med mit højttaler valg
og BSy3 lyd processoren i mit BeoVision 7-40" Mk III TV."
Og hvad er det så lige den lydprocessor gør?
MM
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 07 December 2013 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Og hvad er det så lige den lydprocessor gør?"
Ved du virkelig ikke det MM ? - Den dekoder Dolby lydsporet og sender 5.1 lyd ud PP setup - Griner.
Kunne ikke lade være  - Den lå lidt for godt til højre benet.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2013 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, jeg troede da ellers at Peter Pan brugte sin OPPO, og havde indstillet den til at dekodere alt til PCM-lyd.
Det har vi jo skrevet mange gange om - det er fornuftigt, specielt hvis det drejer sig om HD-lydsporet fra en Bluray-skive.
I så fald ville (Dolby-)decoderen i et BV7 slet ikke komme i aktion, ja faktisk være overflødig.
Men måske har han brugt den indbyggede DVD-spille til ære for André Rieu!
Det får vi jo nok at vide, når han har rejst sig fra natpotten 🚽
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 December 2013 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis -
Vil du forsøge at lade de folk der har skiftet et BV7 til BV11/12, svare på spørgsmål stillet til dem.
Så kunne du evt. beskrive hvad du syntes om dit V1- i et 5,1/6,1 setup, og lidt billeder kunne det vel efterhånden også blive til. ?
Se mere på - http://www.millemis-b-o-reklamer.uk/ (OBS: Ser du ikke websiden, er du ikke registreret på facebook.UK). __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2013 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan
Jeg kan jo ikke rigtigt bestemme, hvilke "BV7-40 til BV11/12-skiftere" her på tråden, der vil/kan skrive noget.
Men det indtryk man får, når man læser på BeoWorld er, at de ikke har fortrudt det.
Kort efter, at BV11 kom, var der her en beretning af KMA.
Se specielt indlæg Nov 9 2012 11:18 AM og 11:59 AM.
Han har/havde godt nok ikke en surround-opsætning, men beskrivelsen viser en hel del, om True Image-motoren's muligheder.
Mit eget V1-32" står nu i 'kontoret' i sin kasse og venter på at blive pakket ud og hængt op i løbet af dagen (eller først i morgen).
Jeg regner ikke med, at skulle bruge det i en 5.1-opsætning.
Jeg vil/må sikkert nøjes med et sæt fronthøjtalere (til musik) i det rum - det er jo trods alt blot et kontor/gæsteværelse.
Der skal nok komme lidt mere om mine erfaringer med det senere - men altså ikke om tv'et som motor i en surround-opsætning.
Jeg glæder mig til at 'BeoPlay'e' med det
I mellemtiden kunne du jo svare på, om Dr G har ret?
----
Du burde egentlig vide, at Millemis IKKE har en 'fjæsbog-account'.
Det pjat overlader jeg til andre - åbenbart er det et sted, hvor du boltrer dig
Hilsen MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 December 2013 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr. B&O-ambassadør "uden vederlag". Er der noget der ikke tåler at komme frem i dagens lyset.
Skynd jer! Lade jer registrer på facebook uk. millemis giver 10 euro for jeres gamle hovedtelefoner. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Vejrup Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2013 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Vejrup
svare på lidt spørgsmål... Hvad er det så for svar du får ud af din læsning ????? |
|
|
Hej PP jeg havde et par spørgsmål til trueimage processoren og det jeg søgte stod ikke direkte i artiklen, men jeg har skrevet til
Geoff som efterfølgende har svaret på mine spørgsmål.!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 December 2013 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for link og opdatering af dit forehavende, Hr. B&O-ambassadør.
 Vores tråd er på trods af meget pjat, godt besøgt.
Nyheder fra B&O er det så som så med lige nu, måske vi indimellem skulle jule lidt. 
--------------------------------------------------------
Tak Vejrup, så ser vi vel hvad der kommer ud af det.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |