Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 29 April 2009 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er B&O ikke den eneste elektronik producent i hele verdnen, som lader sine priser stige frem for at falde 
Hvorfor skal man betale over 5.000 mere for det samme produkt. Udviklingen burde da være afskrevet efter så mange år og derfor blive billigere for forbrugeren. Hvad er det der gør at B&O kan køre denne prispolitik når alle andre producenter gørlige det modsatte???? __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 29 April 2009 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ting er prisen, det er specielt men hvis de kunne få prisen er det da klart at de gjorde det!
Men jeg synes at det er den fedeste radio/dvd-afspiller. har dog altid været vild med den, men jeg synes bare den er vildt elegant.
Håber da at den bliver udbygget til blu-ray afspiller __________________ Get HIFI or die trying c",
|
Til top |
|
|
mite Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 30 April 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der endnu et tip til dem som gerne vil leje film eller se gratis film på nettet.
cdon.com har en kanon goŽ filmtjeneste som virker rigtig godt og er nem at navigere rundt i...selv med Beo5. Klik på link: http://streamingserver.cdon.com/clients/default23.aspx?langu age=DA&siteCode=CO&source=STARTKNAPP Ovenstående link skal du lægge i din favoritmappe BeoMaster5. Nå du vælger en fim føste gang skal du individualisere din mediaplayer. Dette gøres ganske simpelt via en opdatering. Der bliver lavet en popup som du skal hente via popup på din BeoMaster 5. Når denne er fundet vil du se en side hvor du skal trykke på knappen Upgrade. Der vil herefter komme en dialogboks hvor der ligeledes er en knap som hedder Upgrade...tryk på denne for at installering gennemføres. Nu skal du blot tilbage til cdon.com for at starte med at se film.
Når vi nu er i gang så skal du også have dette link. http://www.vega-tdc-player.dk/index.jsp
Sæt ligeledes denne ind i favoritmappen BeoMaster5. Nu åbner der sig et væld af koncerter og specielt koncert med Tim Christensen er genial....hvis man er til den slags musik.
GoŽ fornøjelse /mite
|
Til top |
|
|
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har vi fået en Beo 5 fjernbetjening, super fin i kvalitet men kan ikke få den til at virke.
Når man trykker stue i startsmenuen på den sker der ingenting, nogen der kan hjælpe? __________________ Get HIFI or die trying c",
|
Til top |
|
|
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Emilos88 Du gør nok samme fejl som jeg gjordte første gang jeg havde Beo5 i hånden. Det er ikke nok med at sætte fingeren over 'stue' knappen så den lyser, men du skal også trykke på skærmen. Så skylle det gerne virke. Husk det er en tryk/varme følgsom skræm.
__________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
Til top |
|
|
MicDK Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så at det var muligt at downloade beo5 config tool her, har lige siddet og leget med det..... cool... kan det passe at man ikke kan hente den opsætning der allerede ligger på fjernbetjeningen og redigere i den?
Eller bare mig der er for dum... det virker ellers logisk nok at arbejde med... ville bare helst slippe for at starte hely forfra.... så meget know how har jeg ikke...
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
MicDK Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PP
Det var også sådan jeg forstod det.... altså at man ikke kan hente den der allerede ligger i fjernbetjeningen, men mon ikke jeg kan få tilsendt fil forhandleren har liggende så jeg kan arbejde videre på den..... har er sikkert glad for at slippe for mig og mine latterlige spørgsmål...
Det var lidt fedt at finde der her forum... når man nu er B&O nørd uden at være teknik freak... så forresten beovision 7-40 igår med den nye digital tv tuner for kabeltv i går.... til dem der har eks. Yousee modtager nu og venter på at få det indbygget...... det ligner noget der virker... og det går stærkt med menuerne...... måtte desværre ikke få fjernsynet med hjem... det var en field tester... øv øv
|
Til top |
|
|
MoTiNi Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
MicDK skrev:
Så at det var muligt at downloade beo5 config tool her, har lige siddet og leget med det..... cool... kan det passe at man ikke kan hente den opsætning der allerede ligger på fjernbetjeningen og redigere i den?
Eller bare mig der er for dum... det virker ellers logisk nok at arbejde med... ville bare helst slippe for at starte hely forfra.... så meget know how har jeg ikke...
|
|
|
Hej MicDK
Helt rigtig, du kan ikke trække den opsætning ud af Beo5, man kan kun oploade i den, ikke download fra den.
Det har jeg nemlig prøvet. Du kan måste også finde info omkring B&O her på BeoForum.dk
Mit B&O HD Cinema set-up
|
Til top |
|
|
Michael.102 Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har hørt nogle nye rygter ang. beovision 7-40 IV. Der var jo rygter omkring april, men det skete jo ikke
|
Til top |
|
|
MoTiNi Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skulle vist først komme efter sommerferien, muligvis i august.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael.102 skrev:
Nogen der har hørt nogle nye rygter ang. beovision 7-40 IV. Der var jo rygter omkring april, men det skete jo ikke
|
|
|
14 dage så skulle det være klar.
Men stadigvæk intet om spec. på bluray delen  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
beobrian skrev:
Så er B&O klar til at levere kabel-TV i nye TV, men også en retro-fit løsning til TV der allerede er købt. Her kan der monteres et såkaldt DVB-HD modul som giver mulighed for DVB-T/C MPEG2/4 SD/HD. Og det er fuldt ud kompatibelt med Boxer TV også. Så har du et B&O TV som er HD-Ready, kan du kontakte din lokale B&O forhandler og få et tilbud på at få monteret et DVB-HD modul i dit TV. Eller du kan få en pris på et helt nyt B&O TV.
Så det nye TV der hedder BeoVision 8-40 er med indbygget DVB-HD modul, det eneste man skal købe er et CAM modul til henholdsvis Yousee, Stofa eller Boxer.
God fornøjelse!
|
|
|
Nu mangler B&O kun en godkendelse fra Boxer af DVB-HD (DVB-T) modulet, fortalte mit Beocenter i fredags.
|
Til top |
|
|
Michael.102 Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg satser på at Pierre har ret med 14 dage ;-)
|
Til top |
|
|
MoTiNi Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael.102 skrev:
Jeg satser på at Pierre har ret med 14 dage ;-) |
|
|
Ja det gør jeg nu også  __________________ Morten
Mit B&O HD Cinema set-up
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
MicDK Forum Bruger

|
Sendt: 04 Maj 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhhh så er den gal igen.... agtig.... er der nogen af jer der har prøvet at ligge en eksisterende Beo5 opsætning ind i config tool..... har fået den opsætning som betjeningen har nu, men som jeg skal redigere en smule i, men har godt nok problemer med at finde ud af hvor jeg skal ligge den ind for at den kommer frem på listen over eksisterende profiler...... har prøvet at ligge det ind forskellige steder, men uden held.... nogen gode ideer?
|
Til top |
|
|
MoTiNi Forum Bruger

|
Sendt: 04 Maj 2009 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
MicDK skrev:
Øhhh så er den gal igen.... agtig.... er der nogen af jer der har prøvet at ligge en eksisterende Beo5 opsætning ind i config tool..... har fået den opsætning som betjeningen har nu, men som jeg skal redigere en smule i, men har godt nok problemer med at finde ud af hvor jeg skal ligge den ind for at den kommer frem på listen over eksisterende profiler...... har prøvet at ligge det ind forskellige steder, men uden held.... nogen gode ideer?
|
|
|
Den config fil du har fået af din forhandler skulle gerne hedde Client.xml og den ligger du i en mappen som du giver navnet = serie nummeret på din Beo5. Den mappe skal du ligge inde mappen. C-rod -> Bang & Olufsen -> Beo5 Configuration Tool -> Client, i den mappe ligger der i forvejen en fil der hedder Client.XML __________________ Morten
Mit B&O HD Cinema set-up
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 04 Maj 2009 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital opdatering fra B&O, af BeoVisions TV.
Vi forsøger at sikre en opdateringsløsning til vores kunder, som sikrer, at de også vil kunne modtage de nye tv-kanaler. Til kunder, der allerede har købt et Bang & Olufsen-tv med indbygget DVB-T modtager, forventer vi at kunne tilbyde et ekstra dekodermodul, som kan sættes ind i det allerede eksisterende DVB-T modul ved hjælp af såkaldt Common Interface, siger Ole Moltsen og tilføjer, at Bang & Olufsens kunder dermed er godt dækket ind, når de gamle analoge tv-signaler endegyldigt afløses af digitale signaler.
Kilde: Bang & Olufsen a/s
Hvad er "Common interface / CI" egentligt ?
Common Interface er de slot eller "Stik" man kan sætte en kortlæser i for at tilføje flere kodningssystemer til sin modtager.
Dvs. man kan ikke bare putte et kort i, uden at man har købt eller lejet et CA-Modul.
Hvad er et "CA-modul" ? Et CA-Modul eller CAM kan betragtes som en udvidelse til modtageren. Dette CA-Modul er en dekoder der gør det muligt at dekode TV-Kanaler som er kodet med et andet kodningssystem end modtageren er født med. F.eks. Hvis du har en modtager med Viacces dekoder, til Viasat indbygget, kan du dertil købe et Conax CA-Modul der gør det muligt at se Canal Digitals programmer. Dette CA-Modul er et PCMCIA kort hvor man kan indsætte programkort fra udbyderen.
CI Common Interface
De fleste fladskærme på det danske marked har en CI-port, og disse apparater vil uden videre kunne opgraderes til at modtage digitale signaler, der er MPEG4-kodet, ved at stikke et MPEG4-kort i fjernsynet, når disse kort kommer på markedet.
DVB-HD digital kabel-TV
I løbet af 2009 vil det der ente med at hede DVB-HD modulet, kunne opdateres til digitalt kabel-TV (DVB-C) modtagelse via en software opdatering, dette vil virke til udvalgte kabel-TV leverandører i de enkelte lande. Alle solgte DVB-HD moduler frem til denne software opdatering, vil kunne opdateres til de udvalgte kabel-TV leverandører. Info omkring dette sendes ud senere.
Det er beskrevet at der i BeoVision 8-40" allerede forefindes et indbygget DVB-HD modul, det eneste man skal købe er et CAM modul, til henholdsvis YouSee- Stofa - Boxer, osv.
Under Specifikationer for B&O's DVB-HD tuner står der:
Implemented as Common Interface according to EN50221
( Er tilbehør / reservedel fra B&O.) Number of slots 1x PCMCIA (Common Interface only)
Har man allerede et indbygget alm. Common interface på et TV der har DVB-T tuner med MPEG4, fungerer programkort som overgangsforbindelse.
B&O bruger Sharp paneler i de nye BeoVision 8-40" og de kommende BeoVision 7-55". I BeoVision7-40" Mk IV bruger B&O stadig Samsung, med det nye 2-4 ms 100 Hz Ultra Glare panel. Samsung er langt foran Sharp i LCD-teknologien, så jeg tror ikke at vi BV7 fans skal være skuffet over det.
B & O har besluttet at fremtidige BeoVision TV (kun top modeller) skal være i stand til at oprette forbindelse til Internettet for at modtage S / W opdateringer. Dette vil måske også kunne løse de problemer der kan være med at DVB-HD's DVB-C tuner ikke kan opdateres F.eks fra YouSee, når de sender opdateringer til deres egne HD-digital modtager, som eks. Samsung SMT H 3106.
BeoVision 7-40" Mk III (opdatering) og BeoVision7-40" Mk IV, vil understøtte 24p. Der er endnu ikke foretaget opdateringer af BeoSystem 3, så afkodning af lydformater som TrueHD og DTS-HD sker endnu ikke i BeoSystem 3. Det betyder så at de nye interne Blu-ray afspillere selv skal klare at afkodning, og videre sende signalet som PCM til BeoSystem 3, i vores BeoVision 7 Full HD TV.
PCM. DTS-HD: BS3 arbejder fint i dag, så længe du har en blu-ray afspiller, som kan afkode DTS-HD signalet, og give det videre som multi-kanal PCM. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|