Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 19:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 12 December 2013 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

@ Dr. G. Det er jo et redigeret kopi fra side 42 - Tryk her.  Julemandens tanker.  Tryk her.

Black & Golden Collection     - Vejrup hvor fandt du det ?

wr450
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 December 2013 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Ved nu ikke hvor pæn den er
Til top Vis wr450's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wr450

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 December 2013 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke lige hvad jeg skal sige om det der guld/sort - Tjo det er pænere end guld/rød.

Det overrasker mig ikke at Østrogen bomben synes det er mere end bare pænt (PP)

Læste en artikel i et blad om brugte biler, der kom journalisten med en god pointe, når en brugtvogns forhandler bruger ordet limeted edition betyder det at bilen er mere end svær at sælge brugt. Det passer også godt på det her

/Dr. G
Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G

Rasslyn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 December 2013 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Al den snak om B&O Classic kontra Beoplay.... Hvis B&O skal overleve denne unådige livskamp bliver firmaet nødt til at forny sig og skabe nye
impulser inden for design, materialer og pris. Firmaet er kendt for at overraske og inspirere, og mange gange er deres nye produkter både
skelsættende og kontroversielle inden for form og funktion. Sådan har det alle dage været.

Hvem husker ikke lanceringen af Beolab 9? Var den ikke
speciel på dette tidspunkt? Og materialerne - stof og plastik. Men i dag er højttalerne "new normal", og blandt alle "grædekonerne" på denne side
betragtes højttalerne nu som et klassisk B&O produkt. Højttaleren kunne lige så godt have været datidens svar på den første Beoplay højttaler -
bortset fra prisen.

Jeg selv prøver hele tiden leve ud fra tesen " if you can't change you mind, you can' t change anything.

Verden omkring os drejer konstant rundt, og heldigvis for det. Vi må ikke hænge ikke fast i et uforanderligt billede af, hvordan verdenen har set ud.
Og sådan tror jeg egentlig også B&O anskuer deres "livssyn".

Dette er sagt med aller største forsigtighed, men hvis alle delte denne reaktionære tilgang til tingene - og manglende lyst til forandring - så
overlevede man eksempelvis ikke længe i min branche med en sådan holdning.

Det lyder ganske vist efterhånden som en tyndslidt floskel, men ikke desto mindre
er situationen den, at man bliver nødt til at være forandringsparat og åben over for forandringer. Uanset om vi snakker 8-16 jobbet eller lyd. Og ja,
jeg synes rent faktisk godt at man kan overføre dette eksempel til et efterhånden temmelig meget diskuteret emne på denne tråd.

Jeg er overrasket over, at man kan være så stok konservativ og "jammerkommode-agtig", for nu at citere en af vor tids største folkekære skuespiller;
Ove Sprogøe. Mange af de ældre B&O klassikere tilhører en svunden tid, og de kan ikke genoplives. De kan kun gøre os stolte i eftertiden. Det viser
alle salgstal også. Det brede udsnit af B&O's kunder og pot-kunder efterspørger en anden type produkt.

Jeg vil kalde B&O's Beoplay strategi for rettidig omhu og ansvarlig.

N.b. Til alle der har fået røde kinder efter at have læst indlægget, skal jeg gerne understrege, at indlægget er velment. Det er skrevet i respekt for
andres holdninger og må ikke opfattes stødende😅.

Nå, jeg må slutte. Jeg skal have bestilt en Beolit 12😄.

Hilsen fra Beoplays sugardaddy

Til top Vis Rasslyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasslyn

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2013 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

@ Rasslyn

Det er altid fint med input. I stedet for det blot er den vanlige skare der debatterer.

Se du rører ved noget ganske essentielt med dit indlæg. Jeg er en af "grædekonerne" dog vil jeg ikke eje BL 9 og jeg synes ikke den er speciel klassisk

"Hvis B&O skal overleve denne unådige livskamp bliver firmaet nødt til at forny sig og skabe nye impulser inden for design, materialer og pris"

Jeg har tidligere ad mange gange kommenteret på dette. Tror nedenstående er en af de senere indlæg. (Ca.midt på siden)

Som eksempelvis her:

Jeg lever fint med PLAY sub brandet - Og erkender det er nødvendigt for B&O's overlevelse men omsætningen på dette sub brand er ikke det der er den primære omsætningskilde endnu. Og smag og behag er forskellig samt, hvor meget vil/kan man ofre på et produkt er også en faktor. Det er ikke kun Bang & Olufsen der er i vanskeligheder det er tyske Löwe så sandelig også. Man må bare erkende at det er ikke tiden til +70.000 Kr. TV - Markedet er der bare ikke.

Man skal bare ikke glemme dem der er de primære kunder som forretningen ser ud i dag, så får man økonomiske tæsk. Det kan ikke lade sig gøre at "vende" den nuværende primære kunde gruppe ryggen i et hug. Så er man færdig. Der er nogle forventninger til Design og lign. Der skal satme sælges nogle BeoLit12 i forhold til en BV 12-65 NG, for at holde den samme omsætning. Og unge mennesker som det brand henvender sig til (B&O PLAY) er bare ikke specielt købestærke. Du skal som udgangspunkt op omkring 35+ for at finde det publikum der har råd til de dyre ting og sager (Bang & Olufsen). Og der er forventninger når man betaler +70.000 for et TV. Både design og materialevalg.

Fruen har skam et PLAY produkt. - Jeg gider dem bare ikke. Jeg synes det er rædsler uden lige bortset fra den A3 fruen har. (Og det er ikke for at undgå tæsk). Som sagt PLAY er en god måde at få flere kunder i butikken, det må bare ikke ske på bekostning og udvanding af det primære brand. Men det er godt de er kommet med noget som Hr. og Fru. Danmark har råd til at købe. Men helt ærligt så kan de stadig ikke konkurrere i forhold til f.eks. Samsung, hvis prisen er en faktor og det er det for mange. Her er eksempelvis Beoplay V1 serien stadig 4 gange så dyr. Og så meget mere får du ikke for pengene. Og vil du så udbygge med højttalere på V1 så er det aktive højttalere og så ruller den økonomiske lavine. Så bliver det dyrt for dyrt.

Der har de alternative mærker en helt anden pris, hvis vi snakker et 5.1 setup. Og holder du dig til Samsung f.eks. kan det hele stadig betjenes med 1 Fjbt.

/Dr. G

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 December 2013 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

@ Rasslyn

Du kan købe alt det BeoPlay du vil, bare jeg bliver fri. Husk at sætte BeoLit12 ind
i et hjørne hvis du vil have nogenlunde lydspredning i rummet.

Jeg har det lidt bedre med Beoplay A8 AirPlay, nok fordi
den minder mig om hvor maden kom fra da jeg var lille.

------------------------------------------------------------ ------------------------------------------

Jeg leder efter det link hvor Vejrup fandt dette - Vi præsenterer vores nye specialudgave
'The Black & Golden Collection' fejrer et udvalg af Bang & Olufsen favoritter som
kun kommer i et begrænset antal hos Select forhandlere over hele verden. ?

Se det syntes jeg lyder spændende.

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2013 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

@Peter

Man må ikke ødelægge/ændre andres gif filer!

Det er unfair !

/Dr. G

Beomac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2013
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 December 2013 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

@Peter Pan
Kig på Bang & Olufsens' officielle facebook side der annoncerede de det tidligere i dag
Link direkte til billedet: https://www.facebook.com/photo.php?
fbid=10151754385331607&set=pb.7329581606.-2207520000.1386887 460.&type=3&theater

Kig iøvrigt også resten af deres facebook side igennem, massere af spændene stof! og like den evt. (Der kommer mange gode opslag)

Beomac
Til top Vis Beomac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beomac

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 December 2013 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Tusind tak Beomac 

-----------------------

@ Dr. G - det nytter ikke noget du flæber over spildt mælk, det er nok bedre du sætter riven ned i skuret.

Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 December 2013 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Rasslyn

Beolab 9 klassisk B&O,  tror der er delte meninger om det. synes ikke de har kunne løfte arven design mæssigt efter Beolab penta og beolab 1.

Personlig håber jeg kommer en afløser i stål.  ala Peter PanŽs design "bamse højtalere"

Beomac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2013
Sendt: 12 December 2013 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Beolab 5 er da også designmæssigt flot, det er jo et lidt utraditionelt design og kan bryde det ellers så traditionelle i de danske hjem, og så har de til
med en sublim lyd!

Beomac
Til top Vis Beomac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beomac

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 December 2013 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Nicolaj.b skrev:

Personlig håber jeg kommer en afløser i stål.  ala Peter PanŽs design "bamse højtalere"

Bravo Nicolaj.b

Jeg elsker dit indlæg. Problemet er at B&O ikke har råd til at købe mit design.

Se mere her.

Gold edition      

wr450
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 December 2013 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Kig iøvrigt også resten af deres facebook side igennem, massere af spændene stof! og like den evt. (Der kommer mange gode opslag)

Har ikke facebook
Til top Vis wr450's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wr450

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Sendt: 13 December 2013 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Husk nu når du ( Dr. G ) sammenligner med Samsung - så er det jo heller ikke alle mennesker der ønsker en lænestol fra Ikea
selvom man kan sidde i den ligesom Ægget fra Fritz Hansen! Her spiller navn, prestige og kvalitetsfornemmelse altså ind..Just
saying.   

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Sendt: 14 December 2013 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Jeg har det lidt bedre med Beoplay A8 AirPlay, nok fordi den minder mig om hvor maden kom fra da jeg var lille.

Den kaldes da også for 'Dolly Parton' internt - men det er nu nok for lidt større drenge.

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 December 2013 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

The Chinese Beolab 5  red and gold -  https://www.facebook.com/bangolufsen/photos_stream

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 December 2013 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Our price: £1125 -  Bemærk venligst at priserne på Struer design produkter er inklusive engelsk moms
20% - MEN levering fra fabrikken er ikke inkluderet. SPØRG OS FOR ET TILBUD - 
vi kan leverer til hele verden.

http://www.lifestyle-av.co.uk/details.asp?sectionId=4&pr oductId=4197

Rasslyn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 December 2013 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Dr. G:

1). Jeg tror bestemt ikke, at man skal undervurdere det yngre segments købekraft. Jeg vil ikke definere Beoplays kundegruppe
til alene at bestå af 18-årige. I stedet vil jeg definere denne kundegruppe som både købedygtig og interessant for så vidt angår
fremtidig kundemasse. Det yngre segment har en købekraft, som på mange måder kan sammenlignes med øvrige segmenter.

Og kan man få aktiveret denne kundegruppe, så kan det genere stigende omsætning og forhåbentlig lønsomhed.

Det reelle problem består vel egentlig i, at B&OŽs tidligere så trofaste kundegruppe har vist B&O ryggen via svigtende salg
siden krisens indtog i 2008. Årsagen til B&OŽs problemer er, at deres kerneområde (traditionelle AV-produkter) bløder
dundrende underskud. Forbrugeradfærden har ændret sig radikalt de senere år inden for al forbrugelektronik og køberadfærd.

Så min tese er, at selv B&OŽs primære kundegruppe søger forandringer og teknologiske løsninger af høj kvalitet, som spejler
tidens trends (red. eksempelvis streaming). Jeg har talt med min forhandler, og han fortæller, at markedet for eksempelvis
traditionelle højttalere er virkelig på tilbagetog. Selv en højttaler som Beolab 8000 (idag Beolab 18) - som tidligere blev
betragtet som en diskret, elegant og indretningsvenlig højttaler - vurderes oftest for stor og "klodset" af den kvindelig halvdel.

Og man må nok bare konstatere, at kvindens mening og holdning betyder rigtigt meget i forhold til en købssituation, hvor B&O
Žs produkter indgår. Lyd og kvalitet er formentlig sekundær i denne beslutningsproces, fordi det på forhånd af
kunden/kunderne er vurderet som et ufravigeligt parametre, og fordi man B&O-kunde vil forvente disse parametre som den
største selvfølgelighed. Det er man kommet frem til i den indledende udvælgelsesproces, inden man overhovedet tropper op i
butikken. Så tilbage står blot et spørgsmål om, hvorvidt det skal være model A eller B - som der står B&O på.

2). Man kan ikke altid sætte lighedstegn mellem omsætning og indtjening. Jeg tror ikke, at man skal tage fejl af indtjeningen på
eksempelvis Beolit 12, som er den største salgssucces p.t for B&O målt på stykantal.

Min påstand vil være, at B&O er lige så tilfreds med 20-25 solgte Beolit 12 enheder som 1 solgt BV-12 NG 65". Der er langt
højere overskudsgrad på et Beoplay produkt. Og p.t. vil jeg mene, at B&O forholdsmæssigt producerer lige så mange Beolit 12
som BV-12.

Kan de ene så udelukke det andet: Det klare svare er nej. Det skal ses i lyset af, at såfremt B&O ikke producerede state-of-
the-art produkter, vil interessen omkring firmaets entry-level serie, Beoplay, ikke være til stede. Derudover giver salg af
Beoplay produkter umiddelbart heller ikke mulighed for "følge-omsætning", medmindre salget aspirere til B&OŽs klassiske
produkter på et senere tidspunkt.

3). Hvis jeg skulle vælge mellem Samsungs dyreste faldskærm og V1, så vil mit klare valg falde på V1 - uanset prisforholdet.
Man kan diskutere design, men ikke kvalitet. Der er en kvalitet til forskel. Man kan tydelig fornemme det, når man lader sine
fingre nænsomt glide henover de fysiske produkter. Ej at forglemme samlekvaliteten. Overfladefinish, detaljer og hele
forarbejdningen er uden sammenligning. Og så har vi ikke engang fremhævet det essentielle: lyd og billede.

Man føler en helt anden ejerglæde, når man får et B&O produkt mellem fingrene. Og så vil jeg gerne betale 2.000kr. ekstra for
fjernsynet (eller hvor meget det end er målt på ren prisforhold) hvis det er dét, der skal til, for at der står B&O på produktet
.

Jeg tror, at vi alle på denne tråd har et fælles mål og følelse: Vi ønsker det bedste for B&O og en fortsat eksistensberettigelse
for firmaet. Vi har bare forskellige holdninger til, hvordan firmaet skal eksekvere og komme i mål. Og det er jo egentlig det,
der gør det så vanskelig for firmaet i den virkelig verden. For os på tråden er jo også et spejl af B&OŽs kunder og behov i den
"rigtige verden". Så det må være Tue fra MantonilandŽs fornemmeste opgave som styrmand at vurdere, hvordan B&O på den
bedst tænkelig, og bredest måde, rammer kunder/potentielle kunder og sikre en stabil og stærk indtjening fremadrettet.

Lad os håbe, at B&O i fremtiden er i stand til at imødekomme fremtidige kundeønsker og behov .

God jul

Hilsen fra "audio-nissen".
Til top Vis Rasslyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasslyn

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2013 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

"Jeg tror, at vi alle på denne tråd har et fælles mål og følelse: Vi ønsker det bedste for B&O og en fortsat eksistensberettigelse for firmaet. Vi har bare forskellige holdninger til, hvordan firmaet skal eksekvere og komme i mål. Og det er jo egentlig det, der gør det så vanskelig for firmaet i den virkelig verden. For os på tråden er jo også et spejl af B&OŽs kunder og behov i den "rigtige verden". Så det må være Tue fra MantonilandŽs fornemmeste opgave som styrmand at vurdere, hvordan B&O på den bedst tænkelig, og bredest måde, rammer kunder/potentielle kunder og sikre en stabil og stærk indtjening fremadrettet. "

Alt det andet vi diskuterer er gætværk, det du skriver her må jeg give dig 100% ret.

/Dr. G

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Sendt: 14 December 2013 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Hold k**t hvor er i kloge

MM

<< Forrige Side af 1101 Næste >>