| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 14 December 2013 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pr-dk Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 14 December 2013 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Ved i om beovision 11 skal ha kablet internetforbindelse for sw opdatering?
Eller er det også muligt med trådløst ?
/p
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 14 December 2013 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pr-dk,
forudsat at den trådløse forbindelse er stabil, er den fuldt ud lige så god som en kablet.
Det anbefales at indstille BV11 til 'automatisk opdatering'.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
pr-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2013 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak !
|
| Til top |
|
| |
Rasslyn Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Briller har det med at få een til at se intellektuel ud
|
| Til top |
|
| |
Rasslyn Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
pr-dk:
Som Millemis skriver, er der ingen problemer med trådløs opdatering. Jeg har dog den bedste erfaring med kablet forbindelse
på min V1. Og så slipper du samtidig også for dén der rædselsfulde, eksterne "trådløs antenne"
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasslyn skrev:
Briller har det med at få een til at se intellektuel ud  |
|
|
Det er netop derfor MM har briller på ➿
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasslyn skriver blandt andet om ejerglæde til Bang & Olufsen produkter. Dr. G skriver det vi diskuterer er gætværk. millemis skriver Hold k**t hvor er i kloge .
Hvad var det egentligt vi læste om B&O i 2013, og hvad har skabt de største debatter.
Går vi tilbage til Juni læste vi - Frustrationen vokser internt hos B&O. Produktionen af B&O's fjernsynsapparater i Struer er snart fortid. - Topchef Tue Mantoni er væk om to år, hvis han ikke gør det bedre. En udmelding fra fællestillidsmand hos B&O Karsten Grønholdt Hansen.
- Meldingen kommer efter ny varsling af fyringer i Struer. - Hos B&O i Struer er der cirka 1.100 ansatte, heriblandt cirka 350 på fabrikken. B&O flytter dog inden for de næste to år den sidste del af sin TV-produktion fra Struer til Tjekkiet. Det koster 75 stillinger i Struer, og forventningen er, at omtrent 25 af de afskedigede kan om skoles til andre job i virksomheden. Fabrikken i Struer står for aluminiumsbearbejdning og dele af B&O's produktion af lydsystemer til biler, samt noget af BeoPlay sub-brand.
På B&Os fabrik i Tjekkiet er cirka 300 ansatte. De står for produktion af TV og lydsystemer.
B&O får samtidigt produceret en del af deres produkter uden for Danmark og Tjekkiet, hos forskellige leverandører, men ønsker ikke at oplyse, hvor henne og i hvor stort omfang.
Her på tråden gav det anledning til spørgsmålet - "Made in Struer - Denmark" Kan ikke skrive det når produktionen fremover sker i Tjekkiet. "Made in Czech" eller måske "Made in China". Vil det gå udover Bang & Olufsens danskes brand værdi ?- vil B&O taber yderligt på den konto.
Tue Mantoni kom med tårnhøje ambitioner og løfter om en ny storhedstid dengang han som 36- årige blev topchef. Hans visionære tanker, skulle føre til en tredoble omsætningen på fem år.
Det ene driftsunderskud efter det andet, har vi siden drøftet her på tråden. Sommetider gik bølgerne højt i vores forskellige analyser over div. luftkastel, over hvad der vil være bedst for os som kunder, og for virksomheden Bang & Olufsen som radio og TV producent.
Det vi stort set kunne enes om, er vi er stolt af Bang & Olufsen som "Denmark" virksomheden, og meget nødig ser B&O må lukke. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Beomac Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil jeg lige høre her inde, er det muligt at overføre video via masterlink? Har læst masterlink håndbogen fra ende ti lande og opfatter det som om
det er muligt, og er det muligt via det nye net link, evt fra et beovision 11?
Beomac
|
| Til top |
|
| |
pr-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasslyn, du skriver dén der rædselsfulde, eksterne "trådløs antenne".... er det en joke ? jeg har da aldrig hørt om en ekstern antenne på BV11
/p
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ pr-dk - er det en joke ? Nej da, det er det der giver Rasslyn ejerglæde. Til et BeoPlay produkt benyttes en af de metalbøjler man får med fra renserriet. I manualen kan du se hvordan den skal bukkes.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Beomac Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jeg nok klar over  men tænker på om man kan overføre video gennem kablet da man så ikke skulle trække flere kabler
Beomac
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beomac skrev:
Nu vil jeg lige høre her inde, er det muligt at overføre video via masterlink?
Har læst masterlink håndbogen fra ende ti lande og opfatter det som om det er muligt,
og er det muligt via det nye net link, evt fra et beovision 11?
Beomac |
|
|
MasterLink ar aldrig været tænkt som overførselsmulughed til video (det sørgede et parallelt antennekabel for.
Teknisk set er det heller ikke muligt.
NL er teknisk i stand til dette. En den mulighed bliver ikke brugt (endnu).
Når an spørger får man det svar, at det 'af opretshavsligw grunde' ikke er muligt.
Vi må se hvad tiden viser.
Den aktuelle mulighed - som B&O da også anbefaler og understøtter - via HDMI Matrix'en - har Peter Pan nævnt ovenfor.
Det er ikke kablet, der er problemet, men infrastrukturen - den protokol, som ML benytter er beregnet til analog lyd, styresignaler m.m.
NL benytter - kort sagt - en HTCP-protokol. Dvs at der opbygges et netværk, hvor de enkelte enheder kommunikerer
med hinanden og udveksler informationer på ren digital basis (derfor er video også mulig).
B&O anbefaler at et NL-netværk sættes op som et subnet i en eksisterende netværksstruktur.
Vi har endnu ikke set potientialet i NL - er selv spændt på den udvikling.
Skal man til at trække kabler, er det Cat7-netværkskabler, der skal benyttes.
I det mindste bør man dimentionere de tomme rør så der efterfølgende kan trækkes Cat7-kabler.
Det trådløse overførsel er i rivende udvikling, men p.t. anses en kablet forbindelse at være det mest stabile.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skriver:
"....Rasslyn skriver blandt andet om ejerglæde til Bang & Olufsen produkter.
Dr. G skriver det vi diskuterer er gætværk. millemis skriver Hold k**t hvor er i kloge.."."
...og Peter Pan fremmaner dommedag, og harcelerer over B&O's ledelse og strategi.
Mon ikke vi snart har brugt krudt nok på den diskussion!
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rasslyn Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
pr-dk:
Der medfølger en såkaldt Wireless Network Antenna til mit V1. Hvis du ikke ønsker - eller har mulighed - for kablet forbindelse,
skal du anvende denne antenne. Jeg anbefaler dog klart kablet forbindelse.
Vores hus er af nyere dato, og da vi skulle tage beslutning om el-elstallationerne, besluttede vi os heldigvis for at få monteret 4
stk. netværksstik fordelt på to stikpaneler i hvert rum. Så hele huset er forberedt til internet. Så for mit vedkommende er
kablet forbindelse ikke en udfordring  .
Den trådløse netværksantenne skal tilsluttes indgangen "Antenna WLAN" på fjernsynet. B&O anbefaler at gemme antennen bag
tilslutningsdækslet, men hvis signalet ikke er stærkt nok, bør man placere antennen synligt, enten på væg eller ved siden af
fjernsynet (kan formentlig i det fleste tilfælde skjules i en reol, under sofaen eller lignende.
Jeg skal være dig et svar skyldig om, hvorvidt BV 11 benytter sig af samme principper
.?
Peter Pan: Det påvirker ikke min ejerglæde  . For jeg har ingen problemer med at etablere en stabil og kraftig forbindelse
via mit netværkskabel. Og var det ikke tilfældet, tvivler jeg på, at det ville have påvirket min ejerglæde negativt. Boksen er
trods alt ikke større, end den kan skjules. Og formålet er netop at sikre ejerglæde via stabil og god trådløs forbindelse, så V1
kan fungere optimalt uden udfald
|
| Til top |
|
| |
pr-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasslyn:
Det må være en af de mange forskelle på V1 og BV11.... nu står mit BV11 stadig i papkassen, så jeg har ikke haft det tændt endnu, men når jeg kigger i "bogen" er der ikke noget der hedder "Antenna WLAN"... så det må være indbygget.
Det virker da også helt tosset med ekstern antenne
/p
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
På B&Os fabrik i Tjekkiet er cirka 300 ansatte. De står for produktion af TV og lydsystemer.
B&O får samtidigt produceret en del af deres produkter uden for Danmark og Tjekkiet, hos forskellige leverandører, men ønsker ikke at oplyse, hvor henne og i hvor stort omfang.
Her på tråden gav det anledning til spørgsmålet - "Made in Struer - Denmark" Kan ikke skrive det når produktionen fremover sker i Tjekkiet. "Made in Czech" eller måske "Made in China".Vil det gå udover Bang & Olufsens danskes brand værdi ?- vil B&O taber yderligt på den konto.
|
|
|
Peter B&O får allerede produceret nogle af deres ting i China  Det er ingen hemmelighed ! (Ikke det bedste billede men det var hvad fruen ku præstere her og nu)
Så det er B&O i gang med (At få produceret produkter i Kina), jeg ved ikke hvad der ellers bliver lavet i østen ! Men nogen hemmelighed er det altså ikke. Der bliver skiltet med det.
Der står Designed by Bang & Olufsen in Denmark, Made in China bag på BeoPlay A3 tingen. Men den spiller stadig godt!
Så velkommen til realiteterne.  B&O gør som så mange andre danske industri ikoner, får produceret hvor det er billigt - Danfoss får lavet en del i Polen ved jeg. Gør det produktet ringere ? Tror det kundesegment PLAY henvender sig til er pænt ligeglade, hvor det er produceret henne. ( Made in Czech, Made in China eller Made in Denmark - Det er hip som hap) Faktum er det er dyrt at samle/producere tingene i Danmark.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
pr-dk skrev:
Rasslyn:
Det må være en af de mange forskelle på V1 og BV11.... nu står mit BV11 stadig i papkassen, så jeg har ikke haft det tændt endnu,
men når jeg kigger i "bogen" er der ikke noget der hedder "Antenna WLAN"... så det må være indbygget.
Det virker da også helt tosset med ekstern antenne
/p |
|
|
BV11's bagside er lavet af kunststof (det vi også kalder plastik), og det er ingen hindring for den indbyggede antenne.
BeoPlay V1 derimod er lavet af stål, hvilket jo ikke er det smarteste mht wireless.
Antennen kan gemmes diskret bag kunstofdækslet, eller - hvis der er problemer med forbindelsen - placeres eksternt.
Har man mulighed for kablet tilslutning/vil man gøre sig den umage at trække et kabel dertil, er dette at foretrække.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |