Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael.102 skrev:
Nogen der har hørt nogle nye rygter ang. beovision 7-40 IV. Der var jo rygter omkring april, men det skete jo ikke
|
|
|

BeoVision 7-40" Mk IV med 100 Hz LCD / Blu-ray
Du kan allerede nu bestille BeoVision 7-40" MkIV, og de første vil kunne sælges fra butikkerne i uge 20/21.
Der vil ikke være designmæssigt forskel i forhold til Mk III. Opdateringen er en rent tekniske forandringer: Den tidligere DVD-afspiller er nu erstattet af Blu-ray, men den skal bestilles sammen med Mk IV hvis du vil have den med, da B&O ikke vil eftermonterer den. Digital tuner (DVB) indgår i prisen, med valgfrihed mellem DVB-S/T eller DVB-HD modulerne.
Pris for BeoVision 7-40" Mk IV inkl. DVB inkl. Beo4 fjernbetjening er 49.995 Kr. Pris for BeoVision 7-40" Mk IV inkl. DVB inkl. Beo4 fjernbetjening og Blu-ray er 62.995 Kr.
Blu-ray afspilleren indeholder en teknik der kaldes "BD Live feature (profile 2.0)", som giver flere interaktive funktioner via internettet, såsom ekstra materiale, trailers etc.
Det nye panel har 100 Hz med Motion Compensation mod 100 Hz for panelet i BV7-40 mk IV. Panelet har i øvrigt et opgivet kontrastforhold på 4000:1, hvilket også er en forbedring over den tidligere version af BeoVision 7-40.
Opdateringen er trådt i kraft nu og køber man således BeoVision 7-40, vil man få en model med det nye og forbedrede panel. Prisen er uforandret. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Michael.102 Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
YEP Og jeg har lige bestilt et eksemplar!!!!!!! Er du tosset jeg glæder mig!
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg godt forstå Michael. Husk nu at få opdateret DVB-HD tuneren før de kommer med dit nye tv, hvis du skal på kabel tv. 
Vi andre må vente lidt.
Tidligere solgte BeoVision 7-40 DVD Mk III (full-HD 50 Hz), vil kunne opdateres til Blu-ray via et specielt kit.
Det forventes, at det bliver klar til levering fra juli eller august 2009. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Michael.102 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er den ikke opdateret fra starten af tror du?? Min B&O pusher sagde ihvertfald at den skulle være klar til kabel TV så jeg kunne bruge mit "Selector"
kort, altså det gamle og ikke HD modellen. Selv om det jo nok var værd at overveje om man ikke skulle skifte kort.....
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan BluRay`n afspille alle HD lydformater, er der nogle der ved det????
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael.102
Når jeg skrev sådan, er det fordi dette er skrevet lidt oppe på denne side.
DVB-HD digital kabel-TV I løbet af 2009 vil der kunne opdateres til digitalt kabel-TV (DVB-C) modtagelse via en software opdatering. Dette vil virke til udvalgte kabel-TV leverandører i de enkelte lande. Alle solgte DVB-HD moduler frem til denne software opdatering, vil kunne opdateres til de udvalgte kabel-TV leverandører. ________________________
Pierre
BluRay afspilleren vil nok ikke kunne afspille alle HD lydformater, da der kommer nye hele tiden.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Beo4all Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2009 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håper inderlig BeoVision 7-40 mkIV kommer med HDMI v1.3, tapsfri lyd (Dolby True HD og DTS HD) og LED display...
En ting til: Hvorfor har ikke BO gått helt over til digitale signalutganger (SPDIF) på BeoVision fjernsynsaparatene. På min BeoSound 9000 har jeg koblet digitalt utgangssignal til mine BeoLab5, men må ta til takke med analog signalutganger fra min BeoVision 7.
Skal BO ha en sjanse til å overleve tror jeg full digitalisering av lyd og bilde må til. Skal man se litt positivt på det, så har jo BO fantastiske digitaliserte høytalere.
|
Til top |
|
|
Oversergenten Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået min beovision 8-40 idag og spørger nu er der kommet et nyt config tool til beo 5 fjern betjening så man kan få rigtig gang i DVB hd modulet?
og kan man importere en beo 5 opsætning fra fjernbetjeningen i config toolet på computern. grunden er at det er butikken der har gjort min beo 5 betjening klar men jeg har downloadet programmet her fra denne tråd og vil gerne bare rette det til??
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beo4all skrev:
Jeg håper inderlig BeoVision 7-40 mkIV kommer med HDMI v1.3, tapsfri lyd (Dolby True HD og DTS HD) og LED display...
|
|
|
Det kan jeg så garentere dig at BV7 mk IV ikke gør. HDMI 1,3 er ikke på tegne brættet hos B&O endnu. Så vist det skulle kunne decode de nye HD lydformater vil det ske i afspilleren. __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oversergenten skrev:
Har lige fået min beovision 8-40 idag og spørger nu er der kommet et nyt config tool til beo 5 fjern betjening så man kan få rigtig gang i DVB hd modulet?
og kan man importere en beo 5 opsætning fra fjernbetjeningen i config toolet på computern. grunden er at det er butikken der har gjort min beo 5 betjening klar men jeg har downloadet programmet her fra denne tråd og vil gerne bare rette det til?? |
|
|
Nej man kan ikke importere en opsætning over til ens PC'er. Man kan kun oploade til Beo5 fra Pc'er __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 07 Maj 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Honda har købt aktier op i Pioneer.
Pioneer har indstillet fladskærms produktionen, og fokusere nu på elektronisk bil tilbehør. Bilproducenten Honda har købe 6,5 procent af aktierne i Pioneer Corp. Efter at have lidt store tab i flere år, sælger Pioneer idag de sidste (nyeste) plasma skærme til nedsatte priser. I lys af omstruktureringen er flere fabrikker nedlagt, og arbejdsstyrken reduceret med næsten 10.000 medarbejdere. Med Hondas 6,5 procent aktie køb, (pris 2,5 mia Yen.) er Honda næsts tørste aktionær i Pionerer efter Sharp. Pioneer har desuden et partnerskab med Mitsubishi Electric om udvikling af GPS-navigation og andre produkter til bilen.
Pioneer og Sharp meddelte 9. April 09, at de vil samarbejde om udvikling og fremstilling af optiske afspillere, som Blu-ray-afspillere.
Rygtet siger nu at B&O benytter Sharp paneler i de nye BeoVision 8-40" TV, og i de kommende BeoVision 7-55" LED TV. Det er måske en rigtig god ide for Bang & Olufsen, og dermed os, nu vi ved at Sharp er den største aktionær i Pionerer.
Det er en tanke, at Sharp har overtager det udviklings materiale Pionerer har ligget inde med. Pionerer for jo ikke brug for deres udviklings materiale når de ikke skal bygge Tv paneler mere. Alle nørderne har været enige om at Pionerer lavede nogle super gode Tv paneler. Så måske det bliver mere spiseligt for dem, at købe BeoVision TV, hvis det hænger sådan sammen. 
Det er dermed også mit gæt, at de nye Blu-ray drev B&O nu lancere kommer fra Pionerer / Sharp. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Das Pferd Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 07 Maj 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oversergenten skrev:
Har lige fået min beovision 8-40 idag |
|
|
Ville være fedt, hvis du ville skrive lidt første indtryk af TV'et. Får mit i næste uge, og kan bare ikke vente! :D
|
Til top |
|
|
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
BeoVision 7-40" Mk IV med 100 Hz LCD / Blu-ray
Du kan allerede nu bestille BeoVision 7-40" MkIV, og de første vil kunne sælges fra butikkerne i uge 20/21.
Der vil ikke være designmæssigt forskel i forhold til Mk III. Opdateringen er en rent tekniske forandringer: Den tidligere DVD-afspiller er nu erstattet af Blu-ray, men den skal bestilles sammen med Mk IV hvis du vil have den med, da B&O ikke vil eftermonterer den. Digital tuner (DVB) indgår i prisen, med valgfrihed mellem DVB-S/T eller DVB-HD modulerne.
Pris for BeoVision 7-40" Mk IV inkl. DVB inkl. Beo4 fjernbetjening er 49.995 Kr. Pris for BeoVision 7-40" Mk IV inkl. DVB inkl. Beo4 fjernbetjening og Blu-ray er 62.995 Kr.
Blu-ray afspilleren indeholder en teknik der kaldes "BD Live feature (profile 2.0)", som giver flere interaktive funktioner via internettet, såsom ekstra materiale, trailers etc. |
|
|
Det passer ikke helt. Jeg har været hos 2 forskellige Bang & Olufsen stores og de har fortalt mig uafhængi af hinnanen at der også er kommet et nyt panel i BV 7-40 IV. __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillquist
Jeg skrev at der ikke vil være designmæssigt forskel i forhold til Mk III. Det betyder ikke at man ikke bruger et nyt panel, for det er man nødt til når der anvendes en ny 100 Hz teknik.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Michael.102 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men de laver de første modeller i aluminium, og det er jo noget juks når nu min beolab 7-4 er i mørkegrå, så nu ved jeg ikke hvornår min 7-40
mkIV kommer
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoVision 7-40 Mk IV vil findes i de samme farver som tidligere, dvs. sølv, sort, mørkegrå, rød og blå samt gul/guld mod et pristillæg. Men du har nok ret i at sølv kommer først, og mørkegrå efterfølgende.
Tekniske specifikationer
DESIGN David Lewis MÅL (B x H x D)/VÆGT 107,5 cm × 68 cm × 18 cm + stand/ca. 45 kg KABINETOVERFLADE Sort, blå, mørkegrå, rød, sølv eller gylden NETSPÆNDING 200-240 V/100-127 V
BILLEDE: KONTRASTSKÆRM 40? TFT LCD-skærm (16:9) med antirefleksbehandling OPLØSNING 1920 × 1080 (Full HD) OPDATERINGSHASTIGHED 100 Hz/120 Hz HVID LUMINANS (MIDT PÅ SKÆRMEN) typ. 500 cd/m2 KONTRASTFORHOLD (MIDT PÅ SKÆRMEN) typ. 3000:1 REAKTIONSTID typ. 6 ms SYNSVINKEL typ. +/-89° både lodret og vandret TV-SYSTEM: Afhængigt af type og opsætning: B/G B/G/L/L/I/D/K B/G/M/I/D/K PAL, SECAM, (NTSC på AV) INDSTILLING 99 programmer, automatisk indstilling, programflytning og automatisk navngivning STEREO A2 + Nicam SURROUND SOUND-SYSTEMER Dolby Digital 5.1/6.1 EX, DTS 5.1. DTS ES 6.1, Dolby 7.1 EX, Dolby Pro-Logic ll/llx, DTS Neo:6, AAC MENUSPROG Engelsk, dansk, hollandsk, spansk, italiensk, tysk, fransk og svensk BLU-RAY Indbygget (ekstraudstyr) AFSPILNING Blu-ray video, dvd-video, VCD, CD-DA, CD-R, CD-RW, Multistandard PAL/NTSC BLU-RAY REGION Afhænger af land HØJTTALERE: BeoLab 7 2 eller BeoLab 7 4
TILSLUTNINGER: ANTENNEINDGANGE 2 × hunstik PUC-UDGANGE 7 × minijack AV1-6 5 x CVBS, 1 x S-Video, 2 x komponent, 4 x HDMI, 1 x VGA, 5 x L/R, 5 x SPDIF (koaksial) OPTAGEUDGANGE 2 × CVBS, 2 × L/R PROJEKTORUDGANG, FRONT 1 × DVI-D STEREOHOVEDTELEFONER 1 × minijack BEOLINK Master Link BEOLINK VIDEOFORDELING Modulatorudgang HØJTTALERUDGANGE 7 × Power Link DIGITALE AUDIOINDGANGE 5 × phono (koaksial), 4 × HDMI EKSTERN IR-MODTAGER Minijack PC-INDGANG VGA/HDMI DVB DVB-HD modul TILSLUTNING AF MOTORSTAND 5-polet DIN-stik
TILBEHØR Bordstand, motoriseret bordstand, motoriseret gulvstand, motoriseret vægbeslag og fast vægbeslag
PRIS fra DKK 62 995,-
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
SimonM Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Det ser ud til du har styr på det med B&O;-)
Ved du om det er muligt at programmer min Beo 5 på min Mac?
Ved du noget om mulighederne med det nye masterlink og mit LK IHC?
Hilsen Simon
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 09 Maj 2009 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Michael.102 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>BeoVision 7-40 Mk IV vil findes i de samme farver som tidligere, dvs.
sølv, sort, mørkegrå, rød og blå samt gul/guld mod et pristillæg. Men du har nok ret i at sølv kommer først, og mørkegrå
efterfølgende. |
|
|
Ja jeg mener jo ikke det burde være så svært at skifte fronten på tv'et så jeg kunne få min mørkegrå med det samme  men nu må vi se
hvornår det kommer....
|
Til top |
|
|
Beo4all Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2009 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu når BeoVision 7 kommer med Blu-Ray spiller blir det da en oppgradering av Beo4 fjernkontrollen. Tenker da på at det står DVD på knappen. Er det noen som vet hva BO tenker å gjøre med dette? Ny oppgradering av Beo4 ? eller bare satse på Beo5 i framtiden?
På den annen side vil det sikkert fungere å bruke DVD knappen...
|
Til top |
|
|