Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 01:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Så fik jeg også set det

Designet er jo stadigvæk TOP klasse og stadigvæk det flotteste tv som kan fås. Men så stopper jeg også her, da jeg har lært at, har man ikke noget pænt at sige, skal man holde mund

Hvad skal det sige, du bliver nød til at fortælle ! ...er det ikke 50k værd ?

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

Michael.102
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har også læst lidt på de forums der er link til. Og jeg kan heldigvis stadig glæde mig da jeg er gået fra et MKII til MKIV .

Så jeg vil helt sikkert kunne se stor forskel på nu og tidligere.
Til top Vis Michael.102's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael.102

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Tillquist skrev:
Pierre skrev:

Så fik jeg også set det

Designet er jo stadigvæk TOP klasse og stadigvæk det flotteste tv som kan fås. Men så stopper jeg også her, da jeg har lært at, har man ikke noget pænt at sige, skal man holde mund

Hvad skal det sige, du bliver nød til at fortælle ! ...er det ikke 50k værd ?

63K er prisen for den med BD (bare lige så vi snakker samme model )

BluRay afspilleren er alt for langsom, vi snakker en afspiller til omk 13K. Der burde de sku have kunne have fået noget mere fart på til den pris. Den larmer meget under opstart, vilket jeg også mener er en fejl på lige netop sådanne et produkt.

Billede er "grynet" når der bliver spillet BD, står ikke 100% skarpt. Íkke at sige at billede ikke er pænt, men bare på ingen måde godt nok. Det har også svært med at følge med, når noget bevæger sig tværs over skærmen. der er for meget efterslæb eller hvad det nu hedder.

Billede på analogt/ antenne signal er så RINGE........ TV2 under reklamerne stod der noget i bunden af reklamen, det var så dårligt opløst at det ikke kunne læses. Det var lige som et computerspil i 80`erne. Firkantet og ikke særligt fedt at se på. Mit Avant har et langt bedre billede, selv når jeg står en halv meter væk.

Så nej, jeg vil ikke pt. bytte mit midlertidlige 28" Avant (m/ dvd) ud med et BV7-40". Jeg ville føle at jeg gik ned billede messigt. Mit gamle BV4-50" var et dyrt tv (også for dyrt) men det havde dog et pænt billede, både analogt og digitalt. BD billede via PS3 var 100% ubeklagligt. Så derfor var jeg villig til at betale prisen den gang jeg købte det. Men på BV7-40" er billede bare på ingen måde godt nok. Ved godt at man får en masse muligheder med i købet via BS3, men i bund og grund er det jo billede man køber et tv for og alt det andet er en side gevinst. Jeg er ikke billede nørd der går efter det ypperste eller ser efter mikro detaljer samt at sort niveau skal være kul sort. Jeg vil bare gerne have et billede som er godt og gerne et stykke over middel. Det er jeg villig til at betale mange penge for, vist designet og bruger betjeningen også er blevet kælet for. De 2 sidste ting er som altid helt i top, men billede er desværre et godt stykke under middel

MicDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2009
Lokalitet: København
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 06:32 | IP-adresse registreret  

Pierre glemmer du ikke lige en ting..... du skriver at du modtager analogt signal..... den går altså ikke på et stort fjernsyn..... det analoge signal bliver bare forstørret op, det har slet ikke pixel nok til at kunne fynde en stor HD skærm, vil man have en stor skærm, så skal du have digital modtagelse ellers kan det ikke svare sig at købe noget stort!!!!

Hvis du vil se analog tv, får du ikke et fjernsyn bedre end Avanten....... men det stopper jo helt til November, så man kan lige så godt skifte til digital nu.....

Hvis du modtager kabel tv, må du igang med at få det konv. til digital eller er du på antenne, så ska du til B&O pusheren og køben en digital modtager.... enten monteret i dit tv eller som extern, de har en modtager der kan betjenes på din beo4 fjernbetjening..... har den på mit kontor sammen med et 6-23 ... der er bare totalt klart signal på en stue antenne.... og folk roser billed kvaliteten på det fjernsyn....

Er selv ved at skifte mit beovision 6-26 i soveværelset ud med et 7-32, fordi der ikke kan bygges diditalmodtager til kabel tv ind i det.....

Har et Beovision 9 50" i stuen, der kan man næsten ikke se noget på skærmen på analog signal....  og blue ray er altså en smule langsommere end anl. DVD, der er mange flere informationer der skal loades ind.......

Ps. man må godt leger med tingene hos forhandleren inden man køber..... så man ved hvad man får....

Til top Vis MicDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MicDK

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Mit BV4-50" havde et LAAAAAAAAAAAAAAANGT pænere analogt billede end BV7-40" har, så jeg ved hvad jeg kan "forlang" fra et plasma/ lcd panel.

Nu skriver du din BD er langsommere end dvd, men det er ikke en B&O BD afspiller du har og de gode BDafspillere idag har en load tid ala dvd, og det havde jeg forventet af et produkt fra B&O.

Men det ændre ikke på at det digitale billede ved BD og digitale tv signal, ikke er godt nok.

JEG havde forventet mere af det produkt.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

God Pinse 

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Pierre

Hvis vi nu ser bort fra BlueRay / DVD delen og udelukkende ser på Billede delen. Er så BV 7-40 mk IV bedre end mk III, jeg kommer slet ikke til at bruge analog signalet da jeg bor på landet så jeg kommer kun til at se TV via DVB-T eller over satelliten samt de programmer der sendes i HD.

Hvad er dit indtryk på det område ?

Det ville ærve mig lidt at bruge 8k mere på mk. IV hvis det ikke er bedre end mk. III

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Jeg ser kun èn grund til at skifte  mkIII ud til mkIV og det er vist man vil have den indbygget bluray afspiller. Billede har små forbedringer, men ikke nok til at jeg syntes det vil berettige en udskiftning. Efterslæbet på billede er der stadigvæk, dog mindre end på mkIII.

Jeg har besluttet mig for at vist der kommer til at stå et BV7-40" i min stue inden for den nærmeste fremtid, så bliver det et brugt mkIII, som så vil blive skiftet ud, når de får helt styr på deres billede.

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Jeg ser kun èn grund til at skifte  mkIII ud til mkIV og det er vist man vil have den indbygget bluray afspiller. Billede har små forbedringer, men ikke nok til at jeg syntes det vil berettige en udskiftning. Efterslæbet på billede er der stadigvæk, dog mindre end på mkIII.

Jeg har besluttet mig for at vist der kommer til at stå et BV7-40" i min stue inden for den nærmeste fremtid, så bliver det et brugt mkIII, som så vil blive skiftet ud, når de får helt styr på deres billede.

Ok, lige nu har jeg et BeoVioson MX700 fra 1994 og det skal udskiftes. Så er et BV7-40 mk IV alligvel et godt køb.

(Jeg skal have den uden BlueRay, kun som TV. Jeg har DVD i mit BeoCenter 2.)

Mit B&O HD Cinema set-up

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Tillquist skrev:
Pierre skrev:

Ok, lige nu har jeg et BeoVioson MX700 fra 1994 og det skal udskiftes. Så er et BV7-40 mk IV alligvel et godt køb.

Godt køb vil jeg ikke kalde det, desværre  Billede er slet ikke godt nok. Har lige idag været ude og skimte LCD/ Plasma marked og det eneste tv jeg lige fandt som var markant ringere en BV7 var Philips nye 21:9 model. Men det var også så ringe at ekspedienten næsten anbefalede at man ikke købte det  Jeg er STOR fan af B&O og deres tv, men hvad de har præsteret de sidste par år er sku ikke godt nok og slet ikke til prisen. Jeg vil have meget svært ved at droppe Beo4 og B&O`s dejlige bruger betjening på deres tv, men det ser desværre ud til at jeg må bide i det sure æble og gå andre veje. For det billede de levere er ikke tilfredsstillende. Det efterslæb som der er i billede ved bevægelser, er en så stor irrerations faktor for mig at efter 2 uger ville jeg være træt af tv`et.

Jeg købte et BV7-32" da det lige kom frem. Det havde nogle "begynder" fejl i billede (med det havde de fleste andre mærker også på det tidspunkt) Jeg havde 2 kritik punkter på det tv, dengang. Det ene var at den indbyggede dvd f**kede op hele tiden, det andet var netop det store efterslæb som LCD billede var kendt for, den gang. 95% af alle andre LCD skærme idag har fået løst det problem, ved at bruge paneler med omk 1-3 ms opdaterings hastighed. B&O bruger stadigvæk 6ms  Mit BV7 blev skiftet du med et BV4-50 (BS3) pga problemet med dvd`n (det var forhandleren som tog det retur til fuld pris, efter 24-26 mdr, nice ) og så fik jeg en rigtig god pris på BV4-50". det havde et rigtigt godt billede, man skulle lede længe efter et som var meget bedre, med den kvalitet følger desværre ikke med på BV7-40". ved godt at det er to forskellige typer (plasma/ lcd) men at kvaliteten skal være så forskellige og så meget dårligere på BV7, forstår jeg ikke.

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

@ Pierre

Dvs at BV 7-40 mk.III er bedre hvis man tager den noget lavere pris i betragtning ?

Mit B&O HD Cinema set-up

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Ser man 100% bort fra prisen, så får man nogle få og minemale forbedringer på billede siden. Men skal man tage prisen med i sine overvejelser, så er det ikke pengene vær.

Efter min mening

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Ser man 100% bort fra prisen, så får man nogle få og minemale forbedringer på billede siden. Men skal man tage prisen med i sine overvejelser, så er det ikke pengene vær.

Efter min mening

Så kan jeg fortælle dig at min Bang & Olufsens forhandler er af samme mening. Han er faktisk skuffet over den mer pris mk. IV har fået. Så nu undersøger han på tirsdag om der stadig er nogle mk. III tilbage i Struer og så bliver det højst sandsynlig sådan et der fremover kommer til at stå i min strue.

Mit B&O HD Cinema set-up

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Tillquist

Med den lavere pris man efter BV. Mk IV's ankomst, kan forvente på et brugt BV. Mk III ville jeg hvis jeg var dig, sætte mig på ventelisten hos B&O forhandlerne, og købe et brugt Mk III. Det vil jo højest være et par år gammelt, og evt. fejl vil være rettet. Så op i sove/børene værelset med dit MX tv, for det vil nok blive svært at få forhandleren til at tage i bytte.

B&O benytter sig stadig kun af HDMI v.1.2, og det er også tilfældet for BV.Mk IV. Jeg har tidligere påtalt, at sålænge Bang & Olufsen ikke opdatere til HDMI v.1.3, kan vi roligt regne med at den måde et BeoVision TV håndterer tilsluttet digital tilbehør på, som f. eks. en Blu-ray afspiller, vil være en labbe løsning.

Det kalder jeg det når B&O endnu en gang har valgt, blot at videresende, nu også True HD / DTS-HD lydsignalerne som PCM stream, og lade afspilleren afkode alle typer HD lydsignaler til DTS / 5,1 højttalersignal. Altså ingen 7.1 opsætning her. Der udover er der også noget der tyder på, at denne løsning kan være med til at give HDCP håndterings problemer, (ned slukning, eller grøn skærm). 

Det indbyggede BeoSystem 3 skal da selv kunne afkode de nye HD lydformater, med direkte tilslutning fra det indbyggede Blu-Ray drev, eller via et antal HDMI v.1,3 bøsninger, hvor version 1.3 er et minimum for at kunne overføre alle HD formaterne korrekt, fra en tilsluttede Blu-ray afspillere. Husker man de første CD afspillere var dekoderen også indbygget, men de blev hurtigt sparet væk. Når det samme sker for at holde prisen nede på Blu-Ray afspillerne, hvad vil du med en udvendig tilslutter afspiller så gøre ?.

B&O skulle også for længe siden have opdateret det analog MasterLink til også at indeholde en digital løsning ala HDMI. Først da vil lyd og digitale billeder kunne sendes rundt i vores linksystemet. Det hænger jo ikke sammen i et nutidigt B&O koncept at f.eks min digitale DAB tuner kan tilsluttes til BV.7 via et S/pdif kabel, men for at få lyd i link rum, skal der stadig samtidigt også trækkes analog Phono kabler. 

Det var så min klage sang om B&O's dispositioner anno 2009.  

Ps.

Der er stadig ingen der har dementerer rygtet om at B&O bruger Sharp paneler i de nye BeoVision 8-40" , og i de kommende BeoVision 7-55". 

BeoVision 7-40" Mk III bruger B&O Samsungs paneler, men nu fortælles det at Sharp panele også benyttes på BeoVision 7-40" Mk IV. 

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

@ Peter Pan

Jo vi beholder MX7000, det kan altid bruges med vores NAD dvd der blev i overskud da vi købte BeoCenter 2.

Med hensyn til brugt BV7-40 mk III, så køber vi nyt hvis det stadig kan fået fra fabrikken det er første valg eller bliver det nok så et mk. IV.

Jeg er ret kritisk med at købe brugt, det skal være 100% uden risser eller med andre ord, det skal se ud som om det lige er pakket ud af kassen uanset hvor gammelt det er. Hvis ikke, så betaler jeg gerne prisen for et nyt produkt.

Mit B&O HD Cinema set-up

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Tillquist skrev:
Pierre skrev:

Jeg købte et BV7-32" da det lige kom frem. Det havde nogle "begynder" fejl i billede (med det havde de fleste andre mærker også på det tidspunkt) Jeg havde 2 kritik punkter på det tv, dengang. Det ene var at den indbyggede dvd f**kede op hele tiden, det andet var netop det store efterslæb som LCD billede var kendt for, den gang. 95% af alle andre LCD skærme idag har fået løst det problem, ved at bruge paneler med omk 1-3 ms opdaterings hastighed. B&O bruger stadigvæk 6ms  Mit BV7 blev skiftet du med et BV4-50 (BS3) pga problemet med dvd`n (det

Lige med hensyn til responstiden du nævner, så er de fleste ikke nede på 1-3 ms. det er mest pc-skærme.

Et eksempel kunne være at Panasonic's LCD-skærme har før været på 8ms. og først i år kommet ned på 6ms.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Emilos88 skrev:
Pierre skrev:
Tillquist skrev:
Pierre skrev:

Jeg købte et BV7-32" da det lige kom frem. Det havde nogle "begynder" fejl i billede (med det havde de fleste andre mærker også på det tidspunkt) Jeg havde 2 kritik punkter på det tv, dengang. Det ene var at den indbyggede dvd f**kede op hele tiden, det andet var netop det store efterslæb som LCD billede var kendt for, den gang. 95% af alle andre LCD skærme idag har fået løst det problem, ved at bruge paneler med omk 1-3 ms opdaterings hastighed. B&O bruger stadigvæk 6ms  Mit BV7 blev skiftet du med et BV4-50 (BS3) pga problemet med dvd`n (det

Lige med hensyn til responstiden du nævner, så er de fleste ikke nede på 1-3 ms. det er mest pc-skærme.

Et eksempel kunne være at Panasonic's LCD-skærme har før været på 8ms. og først i år kommet ned på 6ms.

Men anyway det er stadigvæk ikke godt nok for et tv i den prisklasse

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Så drenge nu kan i downloade Beo5 Tools V3.0.0.2

- indtask koden og vent 60-120 sek. ....

- Tryk på almindelig download for at få BeoCTSetup 3.00 EXE til din harddisk.

- Filen er på 86,81 MB, så det tager lidt tid at hente installations filen.

Mit B&O HD Cinema set-up

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Maj 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

PowerLink MK III. Cable connection.

Print billedet ud, det er en stor hjælp når du står med loddekolben.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige nogle spørgsmål om tilslutning af ikke B&O til et Avant tv.

Mit Avant 28" (dvd) har et surroundmodul indbygget og min forforstærker har en pass trugh funktion. Så vist jeg vil tilslutte mine ikke B&O højtalere til Avanten, kræver det så egenligt ikke bare et kabel med poverlink til phono stik. Som så bliver tilsluttet i tv`et og forforstærkeren og på den måde kan jeg styre volumen via Avanten..........

Eller er det lidt mere omfattende end så

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes