| Forfatter |
|
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 23 Marts 2014 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
wr450 skrev:
Kunne egentlig godt tænke mig at vide hvor meget man opdatere dyre Samsung,LG,Sony osv. Tv, kontra Bang
Olufsen,
|
|
|
Det er meget nemt - for det meste består en opdatering i at købe det nye års model.
MM |
|
|
Præsis man smider jo ikke bare en eks BV10-46 ud, måden man ser tv på forandre sig meget i disse år, det er nok lidt svært at lave en perfekt
opdatering, til et produkt som er 5 år gammel hvor inmad er "gamel" i forhold til nyt tv og skal ha det til at spille sammen med nye apparater osv, der
har andre mærker fordelen væk med den ind med ny,
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 23 Marts 2014 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
wr450
Tilslutter du en Apple TV 3 boks med et HDMI kabel til dit BV10-46" TV samt en PUC opdatering for styring af ATV boksen med Beo4. + en iPad, har du et SMART TV. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 23 Marts 2014 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det nye ved V1/BV11/BSys4/BV12NG jo lidt mere end bare 'SmartTV' - den del af det er måske det mindst interessante.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
exrumpyt Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2011 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 23 Marts 2014 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
exrumpyt skrev:
| ....gammel sur radio-mand
|
|
|
Hej exrumpyt,
Tja, i denne sidste del af dit indlæg bliver jeg så nødt til at give sig ret
MM |
|
|
Tjae... det forudgående for dette klip, er jo blodt en ren konstatering...
exrumpyt __________________ EXRUMPYT.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2014 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
"BeoFlop12 højttaleren er værre end dårlig,"
Du kan have din mening om denne højtaler, men lad være med at tro, at du er i stand til at 'konstatere' om den er dårlig eller ej.
Der er mange som er yderst tilfredse med den.
Sandheden er aldrig sort/hvid - den er i farver og i 3D.
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 Marts 2014 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
Er det alle de komponenter du skrev B&O ikke mere har råd til, du tænker på. Hvis ja, så husk at BV 10 er fra før spare bølgen rigtigt slog igennem hos B&O. Bemærk også exrumpyt skrev "Beovision 10 er yderst vellykket". Jeg bryder mig bare ikke om at centerhøjttaleren er indbygget.
------------------------------------------------------------ -------------------
BL 12 og BL 14 vælges ikke på grund af god lyd, men på prisen, og at der står Bang & Olufsen på dem. De skulle have været BeoPlay produkter. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2014 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åh Peter, du har fundet dig en ny 'soulmate' - hva' kan det ikke ende med med jer to
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 Marts 2014 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MM
Ja, og manden har jo ret. Selv om vi kunne ønske det, er det i dag ikke kun design oplevelsen der skiller vandene. Bang & Olufsens producerer i dag uden hæmninger, ind imellem produkter af ringe kvalitet, dette afspejles bare ikke i priserne.
Dette kan lade sig gøre, fordi en hel generations lydreference er lyden fra mobiltelefoner. Så vil alt jo lyde godt, indtil denne generation bliver præsenteret for en kvalitets højttaler med god dynamisk lyd, så er deres reaktion "det lyder jo helt forkert".
Dette udnytter B&O i deres kamp for at overleve. Forståeligt nok, men bare ikke i orden.
Jeg havde heller set at alle lærte at holde af "rigtig" god lyd. B&O's kunder har jo allerede
betalt en pris hvor god lyd må kunne forvendes. Men nej, ikke siden BeoLab 3 (som lige
kan gå and) / BeoLab 9 / samt center højttalerne i BeoVision 11.
Lyt til BeoLab 5 i en B&O butik. Sådan lyder en rigtig god højttaler.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2014 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt sammen et spørgsmål om præferencer.
Det kan jo blive lidt svært at have et sæt Penta Vox (incl ICEPower-forstærker) med på løbeturen.
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 Marts 2014 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MM

Præferenceprofil - Verdien af løbeturen vil da blive langt større med sådanne en belastning.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2014 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Marts 2014 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
"BeoFlop12 højttaleren er værre end dårlig," Du kan have din mening om denne højtaler, men lad være med at tro, at du er i stand til at 'konstatere' om den er dårlig eller ej. Der er mange som er yderst tilfredse med den.
Sandheden er aldrig sort/hvid - den er i farver og i 3D.
MM |
|
|
I parantes: (den er ikke bedere i farver og 3D, selv frelste B&O folk på produkt og -service kursus i bl.a. denne model, delte min mening... Forstår godt dit argument, men netop denne model er en katastrofe, men vil måske se pæn ud i et moderne badeværrelse. Jeg blander mig ikke yderligere i B&O-club. Har gennem mange år arbejdet med det til daglig på værksted, og det der der vi må konstatere at træerene ikke vokser ind i himmelen, selv om man har givet en formue for et design. Formgivningen og den designmæssige kreativitet anfægter jeg ikke, det er smag og stil. Men der er absolut ikke alt der er sluppet ud til menneskerene, der har været lige heldigt.
"se moar, manden har ikke noget tøj på..."
exrumpyt) __________________ EXRUMPYT.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2014 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så var der den om mekanikeren på 'xxx-bil' værkstedet.
Han mente, at alle de her 'xxx-biler' sku' går i stykker hele tiden.
Han bestilte ikke andet end at reparere dem - så det var noget værre l**t, som den fabrik lavede.
MM
|
| Til top |
|
| |
buch68 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2012 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 24 Marts 2014 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej har lige et par spørgsmål vedr beovision 11
Der er ikke timer i bv11, i mit beovision 7 kan jeg få radioen til at tænde hver morgen. Kan jeg det hvis beovision 7 bliver link tv ? Jeg bruger kun
vækkefunktionen i linkrummet
Kan jeg få viaplay som app på 11 ?
Nl/ml converteren skal også have internet, eller er det nok en af dem har det og hvad bruger den det til ?
Hilsen Buch
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2014 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej buch68,
1: godt spørgsmål - jeg kender ikke svaret, men mon ikke BV7's timer-funktion ikke bare virker lokalt i det tilfælde?
Fortæl gerne mere, når du får svaret.
2: nej! Køb en iPad og send via en ATV - det er nok det nærmeste, du kommer....indtil videre.
Der vil nok til at ske noget på SmartTV-området før eller senere - men hvad?
3: konverteren skal have internet bl.a for at kunne opdateres. Men den er vel automatisk på nettet, når den er tilsluttet dit NL-netværk!
MM
|
| Til top |
|
| |
fiat127 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 24 Marts 2014 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
exrumpyt skrev:
Da B&O sidst blev reddet af folket var det da de anvendte Philips' CP90 og GR2- tv-chassiet i en TV-
modelserie der blev ganske populær, da den var til at betale (MX1500, ME6000 og LE6000) De tidligester MX2000 og MX 3500
var noget fransk bras fra Thomson-Brandt.... Det er mange år siden, men siden har jeg (personligt) observeret en
arrogance, da servicecenterene blev indskrænket, og siden forhandlerene. Hvem henviser de kunderene til nu....?
exrumpyt, gammel sur radio-mand |
|
|
Øh.. det kan godt være at du har siddet på et værksted og været negativ.. men for det første var det MX3000 og MX5000 der
var Thomson chassier.. og det var noget l**t.. og så din påstand om at Phillips chasierne i ME TV'et reddede B&O ?? Det blev
vist hurtigt konstaret dengang at folk eller ville give et par tusinden kroner mere for et rigtigt MX tv end at spare de få kroner
og så få et neddroslet B&O TV.. og disse ME døede hurtigt ud.. så at du har en anden opfattelse, bunder vist i at du ikke kan
lide B&O og synes Phillips var meget bedre.. for os Beophile, som arbejdede på fabrikken, havde salgs tallene at se på .. og MX
er stadig det mest solgte tv--
|
| Til top |
|
| |
fiat127 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2014 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
@ MM
Ja, og manden har jo ret. Selv om vi kunne ønske det, er det i dag ikke kun design oplevelsen der skiller vandene.
Bang & Olufsens producerer i dag uden hæmninger, ind imellem produkter af ringe kvalitet, dette afspejles bare ikke i
priserne.
Dette kan lade sig gøre, fordi en hel generations lydreference er lyden fra mobiltelefoner.Så vil alt jo lyde godt, indtil
denne generation bliver præsenteret for en kvalitets højttaler med god dynamisk lyd, så er deres reaktion "det lyder jo helt
forkert".
Dette udnytter B&O i deres kamp for at overleve. Forståeligt nok, men bare ikke i orden.
Jeg havde heller set at alle lærte at holde af "rigtig" god lyd. B&O's kunder har jo allerede
betalt en pris hvor god lyd må kunne forvendes. Men nej, ikke siden BeoLab 3 (som lige
kan gå and) / BeoLab 9 / samt center højttalerne i BeoVision 11.
Lyt til BeoLab 5 i en B&O butik. Sådan lyder en rigtig god højttaler.  |
|
|
Det er jo som at sammenligne æbler og pærer.. Du kan da ikke forlange at et sæt HT til lavere pris skal være ligeså gode
som BL5.. Rent lydmæssigt, så slipper der ikke noget ud, før at lyttepanlet på B&O har godkendt et sæt ht.. og BL 12-3 er en
udemærket ht.. ikke perfekt men der kan vi vel også kun snakke om BL5 og så BL9.. og du kan umulig tro at B&O, sender
et højttalere på markedet, for at de regner med , det går nok, for folk er ikke vandt til andet.. De er slet ikke i deres mål
gruppe.. så den skal du længere ud på landet med.. Den satsning har de slet ikke råd til..
|
| Til top |
|
| |
fiat127 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2014 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 Marts 2014 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej fiat127
Jeg har beskrevet min mening i denne sag, og den kan du ikke lave om på.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Marts 2014 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
fiat127 skrev:
exrumpyt skrev:
|
Da B&O sidst blev reddet af folket var det da de anvendte Philips' CP90 og GR2- tv-chassiet i en TV- modelserie der blev ganske populær, da den var til at betale (MX1500, ME6000 og LE6000) De tidligester MX2000 og MX 3500 var noget fransk bras fra Thomson-Brandt.... Det er mange år siden, men siden har jeg (personligt) observeret en arrogance, da servicecenterene blev indskrænket, og siden forhandlerene. Hvem henviser de kunderene til nu....?
exrumpyt, gammel sur radio-mand
|
|
|
Øh.. det kan godt være at du har siddet på et værksted og været negativ.. men for det første var det MX3000 og MX5000 der var Thomson chassier.. og det var noget l**t.. og så din påstand om at Phillips chasierne i ME TV'et reddede B&O ?? Det blev vist hurtigt konstaret dengang at folk eller ville give et par tusinden kroner mere for et rigtigt MX tv end at spare de få kroner og så få et neddroslet B&O TV.. og disse ME døede hurtigt ud.. så at du har en anden opfattelse, bunder vist i at du ikke kan lide B&O og synes Phillips var meget bedre.. for os Beophile, som arbejdede på fabrikken, havde salgs tallene at se på .. og MX er stadig det mest solgte tv-- |
|
|
Dengang anbefalede jeg mine kunder, hvis de skulle have et super-TV enten B&O MX7000 eller til"teknik-freaks" (i den bedste mening) div. SONY topmodeller. Så jeg har måske en beskeden andel i salgsstatestillen på MX'er... Til sammenligning dengang var Philips-TV'erene for det meste mainstream-plastic-kasser.
Det billede med automekanikeren er ganske morsomt, ude på værkstederene er alt der kommer ind til rep. i sagens natur defekt. Mekanikeren mener bare at der er for meget bøwl med enkelte fabrikater, det er til at bære over med hvis det er i den billige ende af skalaen, hvor pris/driftsikkerhed må forventes at balancere, men... Produkter fra vore venner i Struer, var der bare generelt mere besvær med. Men vi reparerede også rigtig mange af de "gamle" klassikere fra B&O, og folk var lykkelige. (grammofoner, spolebåndoptagere..o.s.v.) En kunde skrottede en BV7-32, andre ofrede gerne en rep. på en gl.LX2800...
Tilbage til nutiden: Der er for meget der ikke er ok i forhold til pris-design og påstået herlighedsværdi.
B&O er nok i radiobranchen, hvad Citroën er i autobranchen. jeg kører Cit.-DYT...
exrumpyt, knap så sur... __________________ EXRUMPYT.
|
| Til top |
|
| |