| Forfatter |
|
pac-man Udelukket fra forum

Dobb.prof. Pierre?
Bruger siden: 24 December 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 13 Maj 2014 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
05-13_083732_131.jpg">
Helt ærligt, er der nogen her der syntes at denne højtaler er smukt designet ?Til gengæld er denne gulvstand med motor, både
smuk og genial, efter min smag.
http://www.youtube.com/watch?v=42A84PCFOk4
|
|
|
Peter, jeg er 100% enig med dig. Hverken højtaler eller tv`et er smukt design. Ikke grimt, men heller ikke inspirerende.
Men gulvstanden den måtte gerne komme over på mit BV7.
Det er en fed ting at kunne dreje skærmen 180 grader selvom den står op ad en mur.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 13 Maj 2014 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ wr450 - Tja den er jo stort set magen til den som bruges til Bv 7
Tror du skal have briller. 

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 13 Maj 2014 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåede jeg troede du mente dreje foden, vi kan godt være enig om højtaler er måske knap så pæn
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 13 Maj 2014 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget på BeoLab 7-1 i min stue i 4 år. Jeg finder den noget vulgær i forhold til den nye som sidder under Avant'en. Lyden er så en anden sag; må indrømme at jeg ikke kritisk har lyttet til den nye højttaler - jeg går ud fra at ingeniørerne i Struer har bakset noget sammen som lyder nogenlunde fornuftigt, omvendt forventer jeg ikke at den nye er på niveau med min nuværende 7-1 for det bliver svært 
/HC
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 Maj 2014 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Design kan altid diskuteres, og det kan den pris også det koster med den ekstra finis, at højttaleren kan køre ud.
Her BeoVision Avant's skærmpanel med BeoLab 4-2 eller 6 i sort. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 13 Maj 2014 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan man altså ikke købe den højtaler/de højtalere i løs vægt.
Den/de er beregnet til brug sammen med BV Avant-skærmen - og det skal derfor også ses som en samlet enhed.
(forøvrigt er der jo også en rimelig potent bas-enhed bag på tv'et)
Det svarer jo lidt til at vise et billede af Peter Pans næse - set for sig er den nok ikke køn...
....men set i sammenhang med resten af fjæset --- passer det nok sammen
----
Peter Pan er da bestemt ikke den fødte designer - det var dog et voldsomt kedeligt tv, han har afbilledet ovenfor til venstre.
Tag et kig på Avan'en, når den tændes og slukkes - højtalerne og 'forhænget' (og lyden) bevæger sig synkront.
Se det er magi!
Der er ingen magi i at klistre en 21 cm tyk BL7-2 højtalerpølle under en glasskærm
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 Maj 2014 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MM
Skal den pensionerede tjenestemand så have nyt TV igen?  Manglede Netflix må du så leve med. Godt eksterne bokse kan integreres med PUC. IK' Nok også godt det kommer fra Tjekkiet, nu hvor nogle af medarbejderne i Struer strejker.
Design kan altid diskuteres, så bare gå til den.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2014 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Standen til en Avant adskiller sig fra standen til en BV7 bl.a ved at den har to drejepunkter.
Ét, hvor selve foden drejer og ét, hvor 'pinden', som tv'et hænger på, er forbundet med pladen.
Det betyder, at Avant'en, udover at kunne dreje, også kan bevæge sig frem fra den plads/væg, hvor den er placeret.
Dette gør, at den kan dreje næsten 360 grader.
Den er noget mere avanceret end standen til de øvrige tv.
N.B. i Jylland (hvor jo B&O har sit hovedsæde), hedder det én Avant.
Københavnerne vil nok sige ét Avant
Hilsen MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 Maj 2014 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
pac-man skrev:
Det er en fed ting at kunne dreje skærmen 180 grader selvom den står op ad en mur.  |
|
|
@ MM i må lige blive enige, er det 180 eller 360 grader, hvis TV'et står op af en væg. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2014 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nesta skrev:
Beomanden skrev:
Spørgsmål til den nye Avant:
Ligeledes hvis ikke Avanten kommer med HDMI 2.0 porte, så kan man heller ikke overføre 4K signal fra fx ekstern kilde som en
Bluray? Jeg kan se i specs'ene at der står 6 x HDMI konfigurerbar, betyder det at de kan opgraderes senere?
Er der noget jeg overser? Er i øvrigt helt solgt til det nye design, men hvis ikke den er forberedt til 4K, må jeg vente til en M.2.
|
|
|
Den skulle være klar allerede her i første udgave. Eller det vil sige at det bliver den i en software opdatering...
Citat fra: www.recordere.dk :
"Samtidig er TV'et i denne første udgave kun udstyret med HDMI 1.4 indgange, der ikke kan modtage 4K i 50/60Hz. B&O
fortæller dog at TV'et får HDMI 2.0 i en senere software-opdatering"
Læs fuldtekst
Mvh
Nesta |
|
|
Hej Nesta,
der er ingen problemer i at opdatere fra HDMI 1.4 til 2.0.
Det kan ske ved en opdatering af softwaren, hvis ellers hardwaren dvs tv'ets 'engine' er gearet til det.
Og det er BSys4'eren i Avant'en.
Dette varr(og er) et stort problem for de tidlige (og nogle nuværende) 4K-tv - men ikke for en Avant!
4K med lavere 'framerate' (24/30) kan fint vises gennem HDMI 1.4.
Det er det der sker, når du på Avant'en får demonstreret 4K-materiale fra en til UHD-player henne hos forhandlerne,
og det er fint til film. Se selv, når du kommer forbi en Beo-biks.
Når der bliver brug for det, bliver HDMI-stikkene på hoved-tilslutningspanelet opdateret til 2.0.
Når (og hvis) der skulle blive brug for HEVC-afkodning internt, vil dekoderen helt sikkert også blive skubbet efter.
Men det er alt sammen ikke noget problem i dag (og nok heller ikke et stykke ud i fremtiden), hvor der jo ikke er noget 4K materiale
at vise - fra en intern kilde og knap nok noget fra en ekstern kilde.
Ingen grund til at vente på en MK2-version - hvis du altså allerede nu er varm på tv'et.
Hilsen MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2014 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
pac-man skrev:
| Det er en fed ting at kunne dreje skærmen 180 grader selvom den står op ad en mur. |
|
|
@ MM i må lige blive enige, er det 180 eller 360 grader, hvis TV'et står op af en væg. |
|
|
@Peter Pan
Nu er der jo ikke megen mening i at dreje et tv, der står op ad en væg, 360 grader - med mindre altså at det er en glasvæg
Det er blot ikke altid, at et tv er placeret lige op ad en væg.
To akser, der hver især kan dreje (næsten) 180 grader, giver tilsammen (næsten) 360 grader.
Hvilket jo også bliver tydeligt, hvis man kigger de videoer, som du selv har linket til
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 Maj 2014 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen grund til at vente på en MK2-version - hvis du altså allerede nu er varm på tv'et. Hilsen MM
Nesta. - Jeg tror bestemt at Hr. B&O-ambassadør uden vederlag, også er klar til at forsikre dig om at div. opdateringer der skal udført af en B&O tekniker, er gratis, bare du handler nu. Der er også lavet plads til en Apple TV 3 boks, så du på "old school Peter Pan maner" kan se Netflix. 

Ganske smart, bare kablerne er lange nok.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 13 Maj 2014 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som ved om Avanten er kompatibel med alle USB SSD diske??
/HC
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 13 Maj 2014 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansC. skrev:
Jeg har kigget på BeoLab 7-1 i min stue i 4 år. Jeg finder den noget vulgær i forhold til den nye som sidder under Avant'en.
Lyden er så en anden sag; må indrømme at jeg ikke kritisk har lyttet til den nye højttaler - jeg går ud fra at ingeniørerne i Struer har bakset noget
sammen som lyder nogenlunde fornuftigt, omvendt forventer jeg ikke at den nye er på niveau med min nuværende 7-1 for det bliver svært 
/HC |
|
|
Ja det bliver svært gik fra 7,2 og over i til en BV 12, der er lyden ikke noget at råbe hurra for i center højtaleren, havde heller ikke forventet en bedre
lyd fra et par små enheder i en lille bjælke, i forhold til en super god stereo højtaler som 7 serien
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2014 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
@HansC
I specifikationerne står der: 5V DC/500mA - vedrørende USB-portene.
Så hvis det er nok til at trække 'din' USB SSD disk, er der vel ikke noget problem dér.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2014 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
....Jeg tror bestemt at Hr. B&O-ambassadør uden vederlag, også er klar til at forsikre dig om at div. opdateringer
der skal udført af en B&O tekniker, er gratis, bare du handler nu |
|
|
Det er forståeligt, at Peter Pan tænker sådan.
Han er jo vandt til, at han - selv hvis han bare har brug for en ny PUC-kode - skal aftale tid med en B&O tekniker,
og skal stå parat med en tusse i hånden, når denne så efter et par uger har tid til at komme.
Sådan spiller klaveret ikke mere 🎶 Nu om dage er et BV koblet op på internettet, og får sine SW-opdateringer derigennem.
Hvis han vil snakke med 'sin' tekniker, må han nok selv en tur hen i forretningen....
....og så kan han jo ved samme lejlighed høre/se den nye Avant ---- i virkeligheden
Skulle han (mod al forventning) herefter gå hen og 'blive varm' på den, kunne han jo bede om en skriftlig erklæring på,
hvordan opdateringen foregår ---- før han hiver læderet op af lommen
|
| Til top |
|
| |
MicTheCat Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 13 Maj 2014 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
@HansC
Vil lige uddybe millemis' svar.
Du kan selvfølgelig komme ud for at et eksotisk drev ikke kan genkendes. Men er rimelig sikker på at alle gængse drev vil blive
genkendt.
B&O benytter Linux i deres systemer så det er normalt meget tolerant ift. genkendelse. Skulle du istedet tilsluttet et traditionelt
HDD så vær opmærksom på de 500mA eller 2*500mA hvis dit drev har splitkabel. Men der optager du så begge USB porte,
hvor den ene blot topper op med strøm.
/Mic
|
| Til top |
|
| |
MicTheCat Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2014 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i øvrigt selv lige udskiftet HDD i min Beomaster 5 med et Crucial m4 mSATA 128GB indsat i en 2,5" case.
Jeg var ved at være nervøs for levetiden på den roterende HDD (>5 år) og da jeg har flyttet alle musikfiler til NAS havde jeg
ikke længere brug for den store HD og havde SSD'en i overskud da den var for lille til min bærbare.
Genkendelsen var der i Beomasterens Windows XP embedded, men ikke under boot ;-(
Jeg fandt så ud af at det faktisk var drevets firmware der skulle opdateres, og nu fungere Beomaster 5 bedre end nogensinde.
Meget hurtig opstartstid både fra helt slukket og standby samt bedre respons fra Beosound 5 end jeg nogenside har oplevet det
før.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 Maj 2014 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Når der bliver brug for det, bliver HDMI-stikkene på hoved-tilslutningspanelet opdateret til 2.0. Når (og hvis) der skulle blive brug for HEVC-afkodning internt, vil dekoderen helt sikkert også blive skubbet efter. |
|
|
Det vil sige at disse opdateringer skal udført af en B&O tekniker, og er ikke gratis. ? Hvor mange år forventer B&O, deres kunder kan få fuld glæde af et nyt BV Avant. 10 eller 20 År ?
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
MicTheCat Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2014 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis videoprocessoren i Avant er kraftig nok og det tror jeg den er så er HEVC afkodning blot software update. Tilsvarende vil
jeg tro at fysiske HDMI stik og kabler internt i Avant er 2.0 kompatible og derfor er det også blot et SW update
|
| Til top |
|
| |