| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 27 Maj 2014 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansC. skrev:
Avant + BL20 bliver leveret på fredag 30/5 - så må vi se om det duer 
/HC |
|
|
Tillykke - vi håber på (og forventer) nogle billeder og lidt om dine oplevelser med 'dyret'  MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 27 Maj 2014 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
HansC. skrev:
Avant + BL20 bliver leveret på fredag 30/5 - så må vi se om det duer 
/HC |
|
|
Tillykke - vi håber på (og forventer) nogle billeder og lidt om dine oplevelser med 'dyret' MM
|
|
|
Jo jo.. grejet ankommer til en byggeplads så der går nok lige en uge eller to for billeder er klar
/HC
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 27 Maj 2014 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan lige til Info
Jeg skriver blot for at gøre dig opmærksom på, at den seneste software til BeoSystem 4, version 1.0.6.35496, gør det muligt at slukke skærmen på
BeoVision 12-65 MK II, når der afspilles audiokilder. Hvis BeoSystem 4 ellers er sat op til og har adgang til internettet, vil denne software blive
installeret automatisk. Ellers er proceduren for manuel opdatering beskrevet i vejledningen.
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2014 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Har købt en playmaker på dba, planen er så at sætte mine BL5 som bliver brugt til front fra BS4 ind i højtaler ud på playmaker, og sætte et par
ledninger fra hvor højtaler ud sad i BS4 og ind på Line in, på playmaker så sætte prioritet Line ind højst, så når tv begynder at spille vil BL5,
forhåbentlig spille lystig, så behøver jeg ikke tænde hele anlægget for at spille lidt fra iPad,
lyder det ikke som noget der kan lykkes
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 27 Maj 2014 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå så kom der opdateringer til BV11 og V1.
Menuerne har fået en opfriskning, så det ikke ser så firkantet ud og EPG'en har fået en justering. Dejligt.
Der er kommet højtalergruppe valg per kilde, som nævnt. Det har været savnet.
Deezer er kommet ind som streamingskilde. afprøvet i 30 sek og derefter pillet af kildelisten ligesom spotify, smarttv, youtube og mediacenter.
Det er blevet opgraderet til at være en rigtig DLNA render. Ved ikke om mit ønske er blevet hørt, da jeg snakkede med en repræsentant fra Struer, men dejligt at det er en åben protokol i stedet for at rode med æblesnask. Nu kan jeg fra min windows phone skyde musik, billeder og film fra min NAS direkte til mine tv. Desværre er film ikke brugbart da der ikke kan tages VOBSUB tekster, så alle mine film, jeg har lagt ind på min NAS, kan jeg ikke få undertekster på. Godt man så har en Tvix og WDTV til det. Deres codecs/hardware er også langt bedre end i BV11, da der er en del film der hakker på BV11.
Men jeg må ned til pusheren og se hvad der ellers er rettet.
Egentlig sjovt at opdateringen stadig er fra d. 16-5
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2014 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af de nye funktioner i BV11/V1..-opdateringen er muligheden for at bruge HomeMedia-delen som 'renderer'. Herunder et par billeder, der viser, hvordan det kan gøres med iPad-app'en 8Player. i første billede ser man, at min V1 er dukket op som en af renderer'ne (sammen med min Playmaker) i 8Playeren's interface. Man
ser ligeledes de tre servere, der p.t. er på mit netværk. Og - da min
Synology NAS er markeret - ser man valgmulighederne fra dennes
DLNA-server:  Afspiller man noget video/film, ser man på iPad'en dette billede. Filmen vises straks derefter på tv'et. Man kan 'stoppe/starte/spole' i app'en og ligeledes med Beo4'eren. Dette kan (med de rette indstillinger) gøres fra tv'ets standby - der er altså ingen grund til først at skulle trykke på 'HomeMedia-knappen'.  Vælger man noget musik fra 8Player'en, ser det således ud. Også her kan både app'en og Beo4 bruges til 'track-skip' osv.  På tv'et ser det sådan ud - bemærk billedet auto-muter nu efter nogle sekunder. Her er info-visning slået til.  Der kan sagtens afspilles FLAC-filer i 24/96-kvalitet. MM
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2014 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
haden skrev:
Ved ikke om mit ønske er blevet hørt, da jeg snakkede med en repræsentant fra Struer, men dejligt at det er en åben protokol i stedet for at rode med æblesnask. Nu kan jeg fra min windows phone skyde musik, billeder og film fra min NAS direkte til mine tv. Desværre er film ikke brugbart da der ikke kan tages VOBSUB tekster, så alle mine film, jeg har lagt ind på min NAS, kan jeg ikke få undertekster på. Godt man så har en Tvix og WDTV til det. Deres codecs/hardware er også langt bedre end i BV11, da der er en del film der hakker på BV11.
|
|
|
Der har hele tiden været brugt DLNA på BV11/V1 - forskellen er, at de nu har taget 'renderer-funktionen' i brug. DLNA er dog ikke nogen åben standart. Den skal der - lige som ved næsten alt andet i den branche - betales for. Grunden til, at der ikke bruges "æble-snask" - men 'Microsoft-snik/snak' - er nok mest, at det ikke er muligt at bygge AirPlay osv-funktionen ind i et tv - Apple tillader ikke dette. At der er mange mangler ved DLNA-metoden, kan vi hurtigt blive enige om - jeg har selv ofte brokket mig over at 'gapless play' af musikfiler ikke er muligt ved DLNA-protokollen. Det er derfor fint, at de, som har brug for det, kan bruge andre playere, der trækker på filerne via ganske almindelig fil-deling på netværket. Jeg selv sværger jo også til Squeezebox-løsningen, når det drejer sig om afspilning af musik - netop fordi DLNA-protokollen er mangelfuld. Men helt at afskrive 'HomeMedia'-delen på den konto forekommer mig at være at gå for vidt. Og at påstå, at " Deres (TViX/WDTV's) codecs/hardware er også langt bedre end i BV11", er vist uden hold i virkeligheden. Jeg ved ikke hvilke 'codecs', der skulle være i de to nævnte afspillere, som ikke er i BV11/V1/Avant'en? Og at hardware'n skulle være årsag til 'hakken' betvivler jeg - jeg har ikke oplevet det sådan. Hvorom alt er - den fremgangsmåde, som jeg i mit indlæg ovenfor har beskrevet, er i hvert fald en nem og hurtig måde at tilgå sine musikfiler på, og få dem afspillet - uden at skulle ind og aktivere en 3.parts-kilde og rode rundt i dennes brugeroverflade. Haden - tag det som du vil. Hvis du har fundet din rigtige måde at omgås med dit nye BV på, er det jo OK! Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 27 Maj 2014 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MM og andre
"æble-snask" - men 'Microsoft-snik/snak' - er nok mest, at det ikke er muligt at bygge AirPlay osv-funktionen ind i et tv - Apple tillader ikke dette.
I forlængelse af dette, er her lidt supplerende, om den rolle Apple forestiller sig at skulle spille i fremtiden. Samtidigt med en B&O forhandler udtalelse, - "At ingen andre producenter løser streamings opgaverne så godt som Apple, så derfor er der gjort plads til Apple TV i BeoVision Avant"
Apple vil afsløre Smart Home platform næste uge - Apple's nye platform vil forbinde dit hjem med din iPhone og placere Apple TV som en central boks for at kontrollere hjemmets andre enheder. Læst her.
OBS ! Det er planen, at Apple vil lade andre fabrikanter skabe produkter til platformen. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2014 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke der mere er tale om lys, gardiner, dørlåse, kaffemaskiner?
Men spændende bliver det da at se, hvad de pønser på.
MM
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2014 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er DLNA jo en del mere fri end airplay. og vil tro det også er billigere end airplay at købe licens til. Og der skal ikke en velsignelse fra Steve Jobs til for at måtte udbyde det. Man skal overholde åbne standarder, men det koster at blive certificeret. Der er ikke noget Microsoft snik snak her. Alle enheder der kan kører en DLNA controller, kan styre det. Forskellen på den nye render funktion er at man kan pushe fremfor kun pull af media indhold (lyder dumt med skub og træk  )
Gapless play er ikke kun et problem i DLNA, prøv eks at smide en USB stick med musik i BV11, så vil der også være mellemrum. desuden hvis du skifter nummer, vil du høre kliks mellem hvert nummer, som om der glemmes at mutes eller noget.
Ang codecs/hardware, så regner jeg da heller ikke med at hardwaren i BV11 er ringere end i en 5 år gammel Tvix. jeg kan blot konstatere at min Tvix kan afspille alle mine film flydende, hvor BV11 hakker sig igennem nogen af dem, nogle af dem kan den slet ikke magte at få lyd på. Alle film er MKV. Og det er samme netværk/NAS de kører på. Så det må enten være dårligt kode eller dårlige codecs der er brugt i BV11. Det skal lige siges at Tvix'en kører via fileshare, mens BV11 kører via DLNA. Men min WDTV som sidder på V1'eren kører også via DLNA og den kan også sagtens tage alle film.
Nu skal i ikke tage det som ren skuffelse fra min side. Jeg er da glad for at der kommer opdateringer relativt tit, set i forhold til andre mærker. Jeg så blot hellere at de brugte krudt på at få rettet fejl og ønsker i stedet for flere streamingstjenester. Jeg tror ikke der har været det store ønsker om Deezer, set i forhold til eks Netflix
|
| Til top |
|
| |
beolion Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 28 Maj 2014 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Men helt at afskrive 'HomeMedia'-delen på den konto forekommer mig at være at gå for vidt.Og at påstå, at "Deres (TViX/WDTV's) codecs/hardware er også langt bedre end i BV11", er vist uden hold i virkeligheden. Jeg ved ikke hvilke 'codecs', der skulle være i de to nævnte afspillere, som ikke er i BV11/V1/Avant'en?
|
|
|
Kernen her er nok, at dedikerede medieafspillere bare er langt bedre til at dekode alle slags filformater, også dem som ikke er understøttet af DNLA. Jeg har ikke set noget TV der er istand til at afspille fx ISO filer fx., og dette kan fx. WDTV/Tvix/PH klare. Men har man fx. alle film liggende som MKV filer, så der er ingen problemer med de medieafspillere der er i TV'et.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2014 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at dette ikke skal gå hen og blive den helt store diskussion om DLNA's formåen og ikke formåen,
her blot et par enkelte kommentarer.
Meget afhænger af den DLNA-server som 'HomeMedia' skal trække på - der er store forskelle dér.
Hvis det drejer sig om, at kunne vise egne rippede film (DVD/Bluray) er det vel blot et spørgsmål, om
at man vælger det filformat, som B&O's DLNA-del kan omgås med.
En iso-fil kan f.eks. ikke vises vha DLNA - her skal der en 'network share' til (sådan som WDTV benytter sig af).
Det er jo så iøvrigt et spørgsmål, om det overhovedet er lovligt at kopiere ens egne film.
Filmindustrien er jo meget restriktiv på dette område, og lovgivningen er da også
stram hhv meget stram i de forskellige lande.
At det er ulovligt at 'bruge' andres film-rip (hvor man jo ikke har kontrol med hvilket filmformat,
der er blevet brugt) behøver jeg vel ikke at gå nærmere ind på.
Det er nok heller ikke disse formål B&O har haft i tankerne med deres HomeMedia-del.
" Jeg tror ikke der har været det store ønsker om Deezer, set i forhold til eks Netflix" skrev Haden.
Nu er Deezer en stor spiller på verdensplan - det kan godt være, at der ikke er mange danskere,
der vil vælge Deezer frem for Spotify.
Men - som bekendt - ønsker B&O at være præsent i det meste af verdenen.
Om Deezer så er bedre/lige så god som Spotify, ved jeg ikke - har endnu ikke prøvet det.
Stod det til mig personligt, skulle der være WiMP på B&O's tv!
At der ikke er Netflix på BV'ene har andre/forskellige (mere tekniske og samarbejdsmæssige) grunde - det er nok ikke
fordi B&O ikke ønsker det.
Jeg ville med mit indlæg ovenfor blot vise, hvordan man kan bruge 'renderer'-funktionen.
Der er givetvis en del læsere, som kunne have glæde af denne nye funktion.
Det var tænkt om inspiration til disse.
Personligt forbliver jeg i de fleste tilfælde nok ved min ATV/iPad kombination (AirPlay af Youtube/TuneIn/WiMP/Spotify)
Og, når det drejer sig om mine egne FLAC-rippede cd'er, fortsætter jeg med at bruge mine to Squeezebox'e,
som er sat til mit audio-anlæg (og derved til linken) og til mit (standalone) V1 - styret af SqueezePad eller iPeng på iPad'en.
Jeg kan dog sagtens forestille mig, at jeg vil bruge 'renderen' en del til de få filmklip, jeg har liggende
og til tv-optagelser (fra min Elgato-dims på MacMini'en).
Film skal ses fra en Bluray-skive - det giver den bedste lyd og det bedste billede
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2014 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er både begrænsninger i DLNA og i B&Os mediecenter. Selv benytter jeg Twonky DLNA på en QNAP, som anbefalet af B&O. DLNA understøtter desværre ikke ISO filer, hvilket ville være det optimale og så mit valg faldt på MKV formatet, som det der kan bruges på de fleste platforme. Det er nemt at arbejde med og kan være lossless og samtidig understøtte chapters. Desværre ikke menuer. Desværre kan B&O så ikke tolke underteksterne hvis de er i VOBSUB format, hvilket er det det kommer i når man ripper sin DVD.
Det er lovligt at tage kopier af sine indkøbte film til privat brug. Om det er lovligt at omgå kopibeskyttelsen er vist lidt i en gråzone der er domme for og imod.
Ved i om der er kommet noget til BeoConnect i denne opdatering? der var snakket om en join funktion, men om det kun er til Avanten ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2014 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
'Join' funktionen er generel for hele BSys4-platformen.
MM
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2014 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva går joint funktionen ud på
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2014 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som navnet 'Join' siger - at deltage i det, som allerede høres andet steds.
Ikke meget andet end hvad, man kunne ved at trykke på 'Volume' op/ned på de 'gamle' ir-øjne gjorde - eller
'Mute' på de 'helt gamle'.
P.S. En 'joint' er altså noget man ryger 👻
MM
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2014 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu lige apropos hbbTV og opdatering.
Virker det hos jer efter opdatering? Jeg kan godt se oversigten, men ikke starte nogle programmer. Ved ikke om det er B&O opdateringen eller DR der den er gal med.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2014 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror (håber) på at det er DR!!!
Hos mig er der nogle programmer, der ikke starter, andre kører normalt.
MM
|
| Til top |
|
| |
MicTheCat Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 28 Maj 2014 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke helt inde i det der med "rendere" der er opdateret. Jeg har kunnet lave Airpaly video fra mine Apple units og streamer video fra NAS siden
jeg fik BV11 december. Så hvad er forskellen egentlig?
hbbTV kan jeg ikke lige meget hvilket TV jeg havde valgt da Stofa er meget protektionistiske og undskylder det med at de ikke er klar!!!! What det er
blot en blokering de skal fjerne men det går jo ud over deres business med ipTV bokse
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2014 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MicTheCat,
AirPlay er Apple's streaming-version, som de lavede fordi de ville have ting som fungerer.
Det er bygget op på lidt anderledes 'protokoller' end DLNA, og - da Apple
vil beholde kontrollen med det - er det et mere lukket system.
Bl.a understøtter det ikke alle de mere eller mindre skurile filformater, der bruges rundt omkring.
Som du jo nok kender det, er der ikke noget bøvl med det, og med de rette app's er streaming/AirPlay'ing
af f.eks FLAC-filer fra en NAS da heller ikke noget problem.
DLNA er en mere åben standart, der som udgangspunkt forsøger at gøre alle tilfredse.
Ofte kan dette blot ikke lade sig gøre.
Kravene til producenterne af hardware/software er der så meget elastik i, at devices fra forskellige
producenter (dvs software'n derpå) ofte ikke kan arbejde (ordentlig) sammen med andre producenters produkter.
Desuden er standarten egentlig ikke blevet opdateret i flere år.
B&O har - som rigtigt mange andre - valgt at bruge DLNA til streaming i deres produkter.
Indtil nu kunne man via 'playeren' i HomeMedia-delen på et BV11 tilgå filer, som en (DLNA-kompatibel) server
på netværket - oftest kørende på en NAS - stiller til rådighed, og altså afspille dem direkte på tv'et.
En af 'bestandsdelene' i et DLNA-setup er et såkaldt 'control point' - en slags 'fjernbetjening'.
Hvis en 'player' på et tv dvs dit BV11 desuden kan fungere som 'renderer', kan man udefra/fra et eksternt device (med en
DLNA 'control point' software) sende indhold direkte til afspilning på tv'et/HomeMedia-delen på dit BV11....uden at
skulle bruge dens brugeroverflade til søgning i medierne.
BV11 er nu opdateret så den virker som 'renderer', og du kan fra en app som den ovenfor beskrevne '8Player' på en iPad
'skyde' video/musik/billeder direkte op på skærmen.
Du kan se lidt mere om principerne ved DLNA
på denne tråd (side 225/226).
Nu kan man spørge, hvorfor skal det være så kompliceret?
Det var vel også det, som Apple gjorde tidligere, og derfor skabte deres 'AirPlay-univers'.
Problemet er bare, at dette ikke kan implementeres i et tv - det tillader Apple ikke.
De fleste tv-producenter benytter derfor DLNA i deres tv nu om dage.
Mange BV-ejere bruger (som du gør det) en AppleTV-boks, der - heldigvis - oven i købet kan styres med en Beo4.
Benytter man denne og et iDevice på en smart måde, kan man få fornøjese af nogle af de ting,
som et DLNA-netværk tilbyder udover AirPlay.
Ang HbbTV - sørgeligt at Stofa er så længe om at komme i omdrejninger. Det har ellers ligget i kortene længe,
at HbbTV vil blive en succes.
Hilsen MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |