| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 Juni 2014 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MM
Netflix ligger både på ATV og på Ipad, så Oppo Blu-ray afspilleren benyttes ikke til Netflix film. Netflix film køre helt uden problemer fra ATV via HDMI kabel til BeoVision 7. Med Beo4 vælges HDMI indgangen for ATV, lyd styres med Beo4. Valg af film styres med Beo4. Så det kan også konen finde ud af.
Så millemis du tager fejl. Billedkvalitet er ok og lyd er bestemt af film producenten. Er der Dolby 5,1 surround, får jeg Dolby 5,1 surround.
HbbTV giver intet, jeg ikke allerede har, og kan på nuværende tidspunkt. Derfor mit spørgsmål - Hvorfor er HbbTV så vigtig ?. Jeg betragter det som salgs gas med indbyggede problemer, på niveau med 3D. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 03 Juni 2014 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
3D styre har,  ja det da mystisk man ikke sådan høre så meget om det nu om dage  har endnu ikke set en film endnu selv om jeg har det i tv'et, og brillerne fungere rigtig godt bare man ikke ligger ned  , nåede lasdisken ikke at blive mere udbredt en 3D
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 03 Juni 2014 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
@P.P. - har du prøvet at sammenligne Netflix-kvaliteten fra OPPO'en og fra ATV'et?
P.S. Og kom så ikke og sig, at det var et dårligt råd, jeg gav dig i sin tid mht køb af ATV'et og iPad'en.
Som jeg husker, var du noget svær at overbevise
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 03 Juni 2014 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbbTV bliver brugt en del her på matriklen. Vi har også kun DR's kanaler via DVB-T. Netflix er blevet opsagt da det var begrænset hvad det blev brugt. og hbbTV er faktisk i rimlig kvalitet. Vi kan sagtens køre både BV11 og V1 samtidig og det er på en 4mbit linje. Jeg har også optager i mit BV11, men da det ikke kan ses andre steder har DR med den seneste opgradering gjort den tæt på overflødig.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2014 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
@ MM
HbbTV så vigtig ?. Jeg betragter det som salgs gas med indbyggede problemer, på niveau med 3D. |
|
|
'Salgsgas'? For hvem?
'Problemer'? Hvilke? (du bedømmer noget, du ikke har prøvet i daglig praksis  )
'3D' - hvor er lige forbindelsen mellem 3D og HbbTV?
N.B. Kunne du ikke bare nøjes med at konstatere, at du ikke mener at have behov for det...
...og forøvrigt ikke kan bruge det med dit nuværende tv?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Juni 2014 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MM
'Problemer'? Hvilke? - Dem beskrev du jo selv.

En monitorskærm evt. Avant, resten klare vi selv. Her er god plads til alle de fremtidige bokse.

For god surround sound kvalitet anbefaler Bang & Olufsen den pulære Audiolab 8000AP processor. 
Vil Bang & Olufsen svigte lyd entusiasterne, må vi jo selv tage os af den del.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 03 Juni 2014 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Fint - fandt du så den app til iPhone???
MM |
|
|
Jep, og jeg tester den som det første når jeg lander fra rejse.. Takker :)
/HC
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2014 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
@ MM'Problemer'? Hvilke? - Dem beskrev du jo selv. Salgs gas
Sælg Avant som en monitor skærm, resten klare vi selv. |
|
|
OK! Så, hvis du vil kalde det for 'problemer' - jeg har oplevet dem, der er større.
'Salgsgas' - mangler stadivæk svar.
Er det B&O-salgs gas eller er det DR-salgs gas - eller måske bare Peter Pan-gas 🚀
Avant som monitor!
Tag du bare en tur ind i El-Giganten og hent dig en 'flot' 4K-skærm,
som du kan hænge op foran dit fortidslevn.
Det ville da være synd at fyre så mange penge af på en B&O-'skærm',
når B&O alligevel ikke betyder ret meget for dig mere.
Du kan nok lave et klistermærke i Paint til at klæbe på.
Måske kunne der stå: B&O - Peter Pan Edition/I did it my way..
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2014 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
For god surround sound kvalitet anbefaler Bang & Olufsen den pulære Audiolab 8000AP processor.
|
|
|
Det er måske så sådan en du skal have til din 'nye' monitor-skærm?
Det bliver jo nok lidt svært at genbruge det BSys3, der er gemt i dit BV7.
Glæd dig til at holde dens fjernbetjening i hånden
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Juni 2014 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MM
DR's streaming-tjeneste tilbyder nu en reduceret udgave af tidligere DR NU via HbbTV, som er en enkel form for Smart-TV. Hvis der er noget B&O butiks personale har haft svært ved, har det været at overbevise kunderne om værdien af Smart-TV, som blev indført af de fleste TV producenter. Når TV producenterne indføre noget som Smart-TV og nu HbbTV der ingen værdi har for de fleste, og kan tilgås af de få interesserede på andre måder, kalder jeg det salgs gas.
Så jeg kan godt se du ikke har det nemt som B&O-ambassadør, når du ikke erkender virkeligheden. Surt show. 
Nb. Det fortidslevn var jo ellers det du gik og drømte om i mange år, men ikke kunne finde penge til. Og da slet ikke til de dyre kvalitets højttaler der skulle tilkøbes. Måske derfor du er imod fjernsyn uden højttaler. 
Se "Den Store" Lintronic tråd m/ FAQ 100109 for B&O fjernbetjening.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2014 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ALDRIG drømt om et BV7 - jo, måske når jeg har haft mareridt,
efter at have slæbt dusinvis af dem op og ned af trapper gennem de sidste mange år.
Det er desuden en alt for stor tingest at have stående i det/de rum, jeg har til rådighed, og jeg har aldrig
rigtig kunne forstå, hvorfor den skal have så tyk en glas-skærm foran.
Hvis jeg har drømt om noget, er det 10-46'eren.
Men som du skriver: jeg kunne ikke finde penge til den - jeg har jo ikke nogen onkel Nordea i baghånden.
Der er jo også andre ting i verden, der er vigtige.
Jeg landede derfor på en BV8-40, som jeg er yderst tilfreds med (og så min lille nye baby V1-32'eren i tillæg).
Mht HbbTV ville det være fint, hvis du i det mindste orienterede dig. Måske endda ser/prøver
det i daglig brug - før du udtaler dig.
HbbTV og SmartTV har ikke noget med hinanden at gøre direkte. Men det er nok også svært at forstå,
når man ikke har sin viden fra den 'virkelige verden'.
Jeg har iøvrigt aldrig hørt B&O bruge HbbTV-understøttelsen som salgsargument.
Den funktion har bare været der hele tiden...
...som en naturlig del af et moderne tv - lidt lige som tekst-tv har været der i årtier.
Hvis ikke du har brug for det, er det da bare fint - og lad så andre selv afgøre om det har værdi for dem.
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Juni 2014 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|

Der findes jo så meget at bruge sine penge på. Undskyldninger har du nok af. Her et råd millemis så du kan spare op til rigtigt B&O TV. Et brugt BV 7. 
@ MM - det være fint, hvis du i det mindste orienterede dig -
HbbTV er en enkel form for smart-tv.
@ MM
Du burde iøvrigt søge alle de indlæg på denne tråd hvor folk beskriver deres skuffelse over Smart TV. I din terminologi holder man bare kæft med det fra Bang & Olufsen der ikke er godt nok.
Jeg ser ingen grund til ikke at påpege de fejl og mangler der opstår i kølvandet af B&O's spare iver. Intet fra B&O's produktion de sidste 5 år har design eller kvalitetsmæssigt fristet mig.
Her en mindesamling fra dengang B&O tænkte stort. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 04 Juni 2014 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=millemis]
Det er desuden en alt for stor tingest at have stående i det/de rum, jeg har til rådighed, og jeg har aldrig
rigtig kunne forstå, hvorfor den skal have så tyk en glas-skærm foran
nu nok lige det alle de tv der bliver lave i dag mangler, måske den ikke skal stikke sådan ud men glas i den tykkelse, det giver en finish som de fleste tv mangler
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2014 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
@P.P. - hvor mange gange har du nu haft den hest ude af stalden.
Det er for hundrede og syttende gang den må holde for, når dine argumenter slipper op.
Vi kender din holdning - men den er nu blot din og ikke min, så....
...klap hesten - hvis du ellers kan følge med.
Din eneste informationskilde ang HbbTV er åbenbart Recordere's 'for dummies-beskrivelse'.
HbbTV er ikke en del af den SmartTV-platform, som B&O bruger (eller de andre for den sags skyld).
Og derfor kan det også bruges fuldkomment uafhængigt af SmartTV-funktionen.
Hverken jeg eller de fleste andre køber et B&O-tv i dag pga en SmartTV-funktion.
Den følger bare med og nogle (bl.a jeg) vælger slet ikke at bruge den.
I dag får man f.eks også muligheden af at kunne køre Spotify direkte fra sit BV.
Det har jeg da ikke hørt nogen brokke sig over endnu!
Men - som du skriver - det kan du da også, når du bare bruger din iPad....
....hvid du da ellers kan vriste den ud af fruens hænder.
MM
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2014 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
wr450 skrev:
[QUOTE=millemis]
nu nok lige det alle de tv der bliver lave i dag mangler, måske den ikke skal stikke sådan ud men glas i den tykkelse,
det giver en finish som de fleste tv mangler
|
|
|
Der var også engang nørderne skulle have briller med tykt glas i for at se seje ud ➿
Kom ikke og fortæl mig, hvad jeg skal synes om!
Jeg respekterer dit og andres valg af glastykkelsen på deres tv's skærm, men en mega-tyk glasfront ikke nok til at få mig til at købe et tv i dag.
Smag og behag er forskellig - kan vi ikke bare være enige om det!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Juni 2014 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MM Tryk her.
Kombineret kontrastskærm og eksklusiv elegance. Et af flere områder der er sparet væk.
wr450 - millemis nåede ikke at spise sin katte mad, derfor er han lidt mavesur. 
 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Juni 2014 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
I dag får man f.eks også muligheden af at kunne køre Spotify direkte fra sit BV. Det har jeg da ikke hørt nogen brokke sig over endnu!
Men - som du skriver - det kan du da også, når du bare bruger din iPad.... ....hvid du da ellers kan vriste den ud af fruens hænder.
MM |
|
|
Har du en god argumentation for hvorfor et BeoVision TV skal stå tændt bare for at lytte til Spotify som baggrunds lyd. Det du har gang i der MM er ikke grøn tankegang. Du må meget gerne spørge mig eller EL-værket - Hvad man ellers kan gøre.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2014 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
@ MM Tryk her.
Kombineret kontrastskærm og eksklusiv elegance. Et af flere områder der er sparet væk. |
|
|
Så er det jo godt at Peter Pan kan tilbringe det meste af dagen på ønskeøen. Når nu fru Pan har sat en stopper for den drøm. Ingen tvivl om hvem der bestemmer hjemme i Pan-familien:  M  M __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Juni 2014 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2014 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
..grøn tankegang. Hvad man ellers kan gøre. |
|
|
Det billigste ville nok være bare at sætte nogle hørebøffer i sin iPad. Man kan også spare mange penge i strøm, hvis man nøjes med iPad'en til tv-kigning i stedet for ens BV7-40 og en ekstern YouSee-tuner. Bare lad BV'et stå uden strøm som designobjekt i stuen - den røde diode-plet kan du vel selv lige markere med en passende tusch-stift. OBS!!!!! Så nåede vi sør'me side 500. MM
|
| Til top |
|
| |