Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 16 Juli 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emilos88
Prøv først at trykke MENU 00 GO
gå så til:
DREJESOKKELPOSITION, og juster. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men regere kun på at vippe, ikke dreje. jeg håber ikke at den er defekt
Rigtig med menu, 00 og så tryk GO, det finder man menuen til at fabriksindstille men virker dog ikke __________________ Get HIFI or die trying c",
|
Til top |
|
|
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emilos88 skrev:
Rigtig med menu, 00 og så tryk GO, det finder man menuen til at fabriksindstille men virker dog ikke |
|
|
Kan du ikke hente noget hjælp fra din lokale Bang & Olufsen forretning ? __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
Til top |
|
|
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det gjorde jeg også til sidst, så den bliver nok udskiftet.
__________________ Get HIFI or die trying c",
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emilos88 skrev:
Rigtig med menu, 00 og så tryk GO, det finder man menuen til at fabriksindstille men virker dog ikke
|
|
|
Er det også det man skal trykke på Beo4 til et Avant for at komme ind i fabriks indstilningerne?
Syntes at mit Avant har en dum måde at beskære nogle kanalerne på (især TV3-Puls)
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der en der kan hjælpe Pierre 
Prøve at vende netstikket/strømmen til forstærkeren, og derefter til de øvrige AV apparater. Efter fasevending via netstikket, lytte så efter om rum perspektivet, og lyt om lyden ud til siderne har ændre sig. Lyt til forskellige lydkilder, og beslut dig så for hvad for en fasning der giver det bedste lydperspektiv. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ringede til B&O`s kundesupport da jeg er ved at skifte fra et alm telefon abb. til IP-telefoni og ved at der førhen har været problemer med BeoCom 6000 telefoner og nogle typer telefoni. Hos det teleselskab hvor jeg gerne vil flytte hen til står der også at der kan være problemer ved ældre BC6000 telefoner.
Så jeg ringede for at høre B&O om problemet var løst og fra hvornår (så jeg kunne finde ud af om min ville fungere elle ej). Det kendte hun da intet til og vist der var problemer, så var det teleudbyderens problem da deres telefoner overholdt standarten. Jeg sagde så at det var underligt at hun intet kendte til det da det for mig var/ er et kendt problem med BC6000 telefoner. Igen sagde hun bare at så måtte det være teleselskaberne som ikke levede op til kravene. Hun afviste 100% at Bc6000 kunne havde problemer og sage at telefonen kunne der ikke laves om på. Så sagde jeg bare farvel og tak
Ringede så til min B&O puscher og han var bekendt med problemet og også fra hvornår det skulle være løst.
Men hvordan kan B&O have en kundesupport som bare afviser blankt at der kunne være nogle problemer med deres produkter. Jeg har tidliger oplevet en dårlig behandling ved kundesupport, omkring spørgsmål til BeoSystem 3 (BeoVision 4-50").
Er der andre der har prøvet at ringe til B&O`s kundesupport og ikke få den hjælp man ønskede/ forventer?
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
En god nyhed.
B&O-ansatte tilbage på fuld tid
I dag kaldes de sidste medarbejdere hos B&O tilbage fra arbejdsfordeling, og produktionen hos Struer-koncernen kører atter for fuld kraft.
I alt var 180 medarbejdere sendt på arbejdsfordeling over tre omgange, og i dag returnerer de sidste til fabrikken i Struer. Det skriver DR Midt & Vest.
I en fåmælt kommentar forklarer B&Os kommunikationschef Tommy Jakobsen, at der nu atter er overensstemmelse mellem lagerbeholdning og omsætning. Derudover vil elektronik producenten ikke kommentere arbejdssituationen, før man offentliggør regnskab i august.
22. juni 2009 - Af Henrik Eilers her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Michael.102 Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Beo4all Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2009 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har registrert at det er en glipe mellom glasset og resten av fjernsynet på nye BeoVision 7-40 MkIV. På min gamle BeoVision 7-32 MkI var glasset helt tett inntil chassiet. Er det flere på forumet som har merket seg det samme på de nye modellene?
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beo4all
En revne kan måske frem komme hvis man har lyfter BeoVision 7 i kontrast skærmen.
Sådan afmonteres kontrast-skærmen på BeoVision7-40 Mk III / Mk IV.
for det tilfælde at det bliver nødvendigt at rengøre bagsiden.

Løft aldrig fjernsynet ved kun at holde fast i frontglasset. Fjernsynet er IKKE beregnet til at stå selv. Det skal støttes, indtil det er fastgjort på den valgte stand eller det valgte beslag. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Michael.102 Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke nogen revne/glipe på mit MKIV så det er ned og klag :-) Det lyder jo som et sted hvor der kan komme støv ind på selve skærmen :-(
|
Til top |
|
|
Beo4all Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2009 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den glipen/revnen jeg snakker om er ikke inn til selve displayet, men mot den ytterste kanten rundt TVn. Ser man ovenfra og mellom revnen er det helt tett før man kommer til selve displayet. Har snakket med min leverandør og han fortalte meg at BO har valgt å ha denne åpningen pga lufting fra chassi og inn mot der selve displayet starter. Det har vistnok oppståt fuktproblemer hos kunder i sydlige strøk...
|
Til top |
|
|
Michael.102 Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åh så forstår jeg. Den er der også på mit :-)
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vintage fra Holland. Grammofoner.
Ved at trykke på grammofonerne vil man blandt andet kunne se hvad for en pick-up der passer til den enkelte model. Men ha' lige lidt tålmodighed.
B&O index
Grammofoons
 |
|
Grammofoon combinaties
 |
|
 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Er der nogen der kan give et bud på hvad der er galt med min Beolab 1 højtaler? Jeg er lige kommet fra ferie, og da jeg tænder fjernsynet og skal sætte en film på opdager jeg at der ikke kommer lyd fra venstre højtaler. Der er ingen lys i den lille diode, hverken på den røde standby eller den grønne når den skulle være tændt. Jeg trækker så strøm stikket fra og venter så ca 10 min før jeg sætter strøm til igen. Der kommer så lyd i 2 sek, derefter lyder der et lille knald fra højtaler og siden har jeg ikke kunnet få nogen reaktion fra den. Jeg finder så ud af at højtaleren har stået oven på signal ledningen og har gnavet hul ind til ledningerne( syns ikke det ser ud som om at nogen af de 4 ledninger er af isolerede). Jeg skifter så ledningen, men ingen reaktion. Spørgsmålet er så om det er signal ledningen der har gjort det eller om det kan være lyn nedslag? ( fjernsyn og den anden højtaler fejler intet). Sidder der evt en sikring som kan skiftes? Håber nogen kan svare på det. Mvh Lennart
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lennart4 skrev:
Hej Er der nogen der kan give et bud på hvad der er galt med min Beolab 1 højtaler? Jeg er lige kommet fra ferie, og da jeg tænder fjernsynet og skal sætte en film på opdager jeg at der ikke kommer lyd fra venstre højtaler. Der er ingen lys i den lille diode, hverken på den røde standby eller den grønne når den skulle være tændt. Jeg trækker så strøm stikket fra og venter så ca 10 min før jeg sætter strøm til igen. Der kommer så lyd i 2 sek, derefter lyder der et lille knald fra højtaler og siden har jeg ikke kunnet få nogen reaktion fra den. Jeg finder så ud af at højtaleren har stået oven på signal ledningen og har gnavet hul ind til ledningerne( syns ikke det ser ud som om at nogen af de 4 ledninger er af isolerede). Jeg skifter så ledningen, men ingen reaktion. Spørgsmålet er så om det er signal ledningen der har gjort det eller om det kan være lyn nedslag? ( fjernsyn og den anden højtaler fejler intet). Sidder der evt en sikring som kan skiftes? Håber nogen kan svare på det. Mvh Lennart |
|
|
Hej Lennart4
Jeg kan ikke give dig svaret, men download denne "beolab1a onsg manual" og se om du kan finde ud af noget af den vej.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak for det Peter. Det ser ud som om at det er hele klumpen med forstærkere omformer osv. der skal skiftes. Jeg har endnu garanti på højtaleren så nu må vi se.... Mvh lennart
|
Til top |
|
|