Forfatter |
|
tortor Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Er blevet den glade ejer af BV4-50 Full HD, den med flad alu ramme. Efter ca. 1 uge begyndte det at knirke meget voldsomt, straks fat i B&O dealer, blev enig om vi lige skulle se tiden an, men det blev bare ved, kommer efter ca. 30 min. Dealer kontakter B&O i Struer og det viser sig at de kender til problemet og sender en teknikker som kommer og skiller hele dyret ad i stuen for at sætte en form for tætningslister i imellem skærm og alu ramme, det viser efter følgende at det kun har taget toppen af problemet, det knirker stadig efter 30 min. Endnu en gang fat i Dealer og nu skrues bissen på, for nu syntes jeg iklke det er særlig sjovt, B&O i Struer bytter BV4-50 til en anden og så er vi glade i 4 dage, så begynder fa.... igen, nu er vi ramt ind i ferien og må vente til B&O Struer finder en løsning.
Er der andre der har haft samme oplevelse eller er jeg bare en uheldig B&O kunde
/Torben
|
Til top |
|
|
beomedia Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke selv et BeoVision 4. Det er et meget flot og lakkert tv men hvad angar selve plasma skarmen er det eneste B&O selv har lavet er
nemlig rammen, netop den ramme du rapporterer om knager. Det er bade pinligt og starkt beklageligt.
En af mine venner har nasten samme sat som dig men han kobte ikke plasmaen af B&O men derimod af Panasonic. Selv BeoSystem 3 kan ikke
se forskel (thi der er ingen) og genkender Panasonic skarmen som BeoVision 4.
Hvis jeg var dig ville jeg annullere kobet hvad angar selve plasmaskarmen og bestille en Panasonic skarm. Den er nasten ligesaflot (pan
morkegra eller sort ramme) og den knirker ikke (hvis den har jo ikke B&O rammen monteret og hvis Panasonic havde et problem ville de rette
det hurtigt da de jo salger i langt storre volumer en dB&O).
Se fx her for priser etc pa Panasonic:
http://www.cyberselect.co.uk/category/38
Dog ville jeg altid lige dobbelchecke om BeoSystem 3 sw er opdateret til den allernyeste skarm derivat fra Panasonic's professionelle serie. Mener
de er pa D11 idag og vistnok er B&O ogsa pa D11.
Panasonics 50" koster £2184 (Full HD versionen).
Haber det hjalper - ved ikke hvad B&O skarmen koster alene men er nok en skilling mere...
|
Til top |
|
|
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan importere i det der allerede er på beo5 fjernbetjeningen til jeres egen pc, så i kan redigere i det?
Har i den også på offline når i bruger beo5 programmet __________________ Get HIFI or die trying c",
|
Til top |
|
|
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emilos88 skrev:
Hvordan importere i det der allerede er på beo5 fjernbetjeningen til jeres egen pc, så i kan redigere i det?
Har i den også på offline når i bruger beo5 programmet |
|
|
Hej Emilos88 Du kan ikke downloade den opsætning som er på Beo5. Så du er nød til selv at lave samme opsætning på din Pc'er og så uploade den til Beo5. Ja, jeg og andre har også programmet på offline når vi bruger Beo5 programmet. Hvis du ikke skal ikke bruger offline så skal du have et aktiv password samt brugernavn fra din forhandler og så bliver dit Beo5 program opdateret via B&O serveren. NB: jeg kunne godt tænke mig det password/brugernavn så jeg kunne være up to date med Beo5 programmet  __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
Til top |
|
|
tortor Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Kan jeg få min Boesound 4 til at afspille musik fra PS3 (Har beosystem 3).
Mvh. Torben
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 08 August 2009 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tortor Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter P
Tak for svar
Har imellem tiden anskaffet mig et Media Center
Er det rigtigt forstået at hvis man skal streame fra Windows media center til Beosound 4 (N.Music & N.Radio) så skal det være via Beoport samt Beoplayer eller findes der en anden snedig måde.
/Torben
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 09 August 2009 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
tortor
Først BeoPlayer, som er en brugerflade for andre medier.
Den effektive organisering og elegante betjening, du kender fra Bang & Olufsen, kan du nu overføre til din computer med BeoPlayer softwaren, der fungerer lige så godt på computeren som på fjernsynet. Hvis du bruger BeoPort, vil du opleve BeoPlayer som en enkel og behagelig software til at styre dit BeoLink system og organisere musikken på din computer. Hvis du ikke bruger nogen af delene, kan du alligevel få det karakteristiske Bang & Olufsen look på computeren vi tilbyder nemlig BeoPlayer som gratis download.
BeoPlayer støvsuger din computer for musik og billeder og præsenterer dem på en enkel og elegant måde. Den indeholder også en enkel og effektiv funktion til kopiering af cd'er til computeren eller BeoSound 5, BeoMaster 5 og BeoSound 6, der automatisk sørger for at hente oplysninger om kunstnere, titler, omslag osv. fra internettet. Dermed kan du bladre i omslagene til din musiksamling og få vist de omslag, der hører til den musik, du hører.
Hvis du har en BeoSound 5 og en BeoMaster 5 i dit Bang & Olufsen system, kan du få adgang til musikfiler, netradio, billeder og meget mere på dit BeoVision fjernsyn. BeoPlayer har en brugerflade, der ser godt ud i dagligstuen, og som er let at bruge med fjernbetjeningen. Et smart stykke musiksoftware
Hvis du i forvejen ejer BeoSound 2, 3 eller 4, er BeoPlayer perfekt til håndtering af musikken på dine hukommelseskort. Du kan oprette individuelle afspilnings lister og overføre filerne nemt og hurtigt, hvis du ikke ønsker at lytte til din musik cd for cd.
Altid let at betjene Selvom en bil er fyldt med banebrydende teknologi under motorhjelmen, er det alligevel meget rart, hvis rattet stadig er rundt. På den måde kan Bang & Olufsens produkter til computerintegration fungere som en udvidelse af hjemmets klassiske underholdningsprodukter. Når du ved, hvordan du betjener et af dem, er det nemt at lære de andre at kende. På computerskærmen vil BeoPlayer brugerfladen minde om Beo4 fjernbetjeningen, og brugen af softwaren vil være lige så enkel og elegant. Selv for en voksen bruger.
Så BeoPort som kan du læse om på User guides - BeoPort pdf fil.
Der findes sikkert andre muligheder, men når du har B&O grej, må dette være at foretrække. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 10 August 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra og med BeoSound 3200 blev PIN-kode lås en del af de fleste Bang & Olufsens A/V produkter. År 2003 i februar måned blev BeoSound 3200 lanceret.
Sådan fungere PIN-kode lås.
Indstilling og indtastning af PIN-kode. Du vælger selv, om PIN-kodesystemet skal være aktiveret. Hvis du bruger en PIN-kode kan musiksystemet, hvis strømmen har været frakoblet i mere end ca. 30 minutter, kun aktiveres igen ved at tænde det, og indtaste din personlige PIN-kode via nærbetjeningspanelet, i andre tilfælde via fjernbetjeningen.
Hvis PIN-koden ikke indtastes, skifter musiksystemet - BeoLab højttaleren - BeoVision TV'et automatisk til stand-by efter 3 minutter. Hvis du indtaster en forkert PIN-kode, har du 5 forsøg til at indtaste koden, hvorefter systemet slukkes, og ikke kan aktiveres i 3 timer. Du kan godt ændre PIN-koden, men af sikkerhedsmæssige årsager er det kun muligt at ændre den 5 gange i løbet af 3 timer.
Hvis du glemmer din PIN-kode, skal du kontakte en forhandler, som kan hjælpe dig med at fremskaffe en Masterkode fra Bang & Olufsen. Du skal så bruge Masterkoden til at genaktivere musiksystemet.
Når PIN-kodesystemet er aktiveret, og strømmen til musiksystemet har været afbrudt i mere end ca. 30 minutter, blinker indikatorlampen som tegn på, at systemet skal tændes og PIN-koden indtastes via nærbetjeningspanelet. Når du har indtastet den firecifrede kode, vender displayet tilbage til den relevante kilde, f.eks. RADIO 1.
Køber du nyere brugt B&O grej skal du altså huske og få pinkoden med fra den tidligere ejer, så slipper du for at rende to gange.
Du vælger altså i nogle tilfælde selv, om PIN-kodesystemet skal være aktiveret, men det vil da være helt skørt ikke at aktivere låsen. Det skal være sådan at stjæle B&O, var noget man kunne i gamle dage. I dag skal tyven intet have ud af det.
Læs tråden "Oplysning om stjålet B&O"
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 11 August 2009 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 12 August 2009 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beovox Penta / ICEpower.

http://beophile.com/?page_id=1491&show=slide
Producent af high-end forbruger multimedie udstyr Bang & Olufsen A / S Danmark var vores første kunde. Efter at udarbejde en fremtidig design og produkt strategi for dem i begyndelsen af 1982, B & O bestilt os til at designe "verdens bedste Speake r".
På det tidspunkt var højttalere temmelig anonym, finerede spånplader kasser. Vores mål var at skabe et koncept, som var helt nye og særpræget, havde klare akustiske fordele og en unik markedsposition og brand identitet. Vi har også beskrevet et højttalere designe, der tilbydes køberne en unik brugeroplevelse i stedet for at opfylde in-house engineering krav. Resultatet, The Beolab Penta Højttaler Series, kombineret state-of-the-art lydgengivelse med en meget udformet objet d'art, der både vil passe ind, og øge kvaliteten af ethvert interiør.
Resultatet af en intensiv markeds-og trendanalyser og omfattende akustisk forskning, den innovative femkantet søjle-taler er lavet af bøjet rustfrit stål plader, limet til en opskummet plast strukturel kerne, dette vil dæmpe kabinettet resonans og udsender et meget styrbart lyd mønster i ethvert miljø. Vi opnåede en enestående signalkvalitet ved senere at integrere en enkelt-kanal power-forstærker i bunden af hver højttaler, mens en LED-skærm blev bygget på i øjenhøjde, for at give brugeren vitale oplysninger om kilden, signal og systemets status. BeoLab Penta kom på markedet i 1986 efter 9 måneders design og 3 års produktudvikling.
Angives at være den største salgs succes pr. enhed og serier i virksomhedens historie, Penta serien åbnede globale højttaler marked for B & O, hvor den regerede uantastet og uændret, indtil produkt pruduktionen ophørte 15 år senere i 2001. Product Categories: 3C så cool:
Scandinavian Design Consultant Co. Ltd. Contact Person : Ms. Chia-Ling Liao
TEL : +886-4-23109880 FAX : +886-4-23109776
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
Sendt: 12 August 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Her BeoVision 10, et nyt TV fra Bang & Olufsen som vi forventer i starten af 2010. |
|
|
Hej Peter Hvor har du set det billede af BV10 henne ? Det ligner ret så meget et hjemme photoshop billede  __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 12 August 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 13 August 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ny TV fra B&O. Måske BV 9's afløser.
BeoVision 10 - 40" LCD-skærm er ultra kompakt, og med indbygget stereo højtalere. BeoVision 10 har ikke BeoSystem 3 billede motor indbygget, men en såkaldte "mini-BS3" billede forarbejdningsenhed med f.eks Vision Clear egenskaber, som også ligger i BeoVision 8-40".
Dette er et mid-range-konceptet, som i højere grad ligner konceptet i andre fladskærme på markedet, hvor man har div. forbindelsesmuligheder, og et sæt stereo højttaler, her dog med 5.1 Surround.
Denne valg mulighed har ikke eksisteret i B&O's sortimang et stykke tid, og vi kan håbe at man så også vil kunne se en større prismæssig lighed i forhold til andre non B&O fladskærme.
Dette og min tegning er mit gæt, udfra hvad jeg kan læse mig til. Har du hørt noget andet, så lad os høre.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
Sendt: 13 August 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
tortor skrev:
Hej,
Er blevet den glade ejer af BV4-50 Full HD, den med flad alu ramme. Efter ca. 1 uge begyndte det at knirke meget voldsomt, straks fat i B&O dealer, blev enig om vi lige skulle se tiden an, men det blev bare ved, kommer efter ca. 30 min. Dealer kontakter B&O i Struer og det viser sig at de kender til problemet og sender en teknikker som kommer og skiller hele dyret ad i stuen for at sætte en form for tætningslister i imellem skærm og alu ramme, det viser efter følgende at det kun har taget toppen af problemet, det knirker stadig efter 30 min. Endnu en gang fat i Dealer og nu skrues bissen på, for nu syntes jeg iklke det er særlig sjovt, B&O i Struer bytter BV4-50 til en anden og så er vi glade i 4 dage, så begynder fa.... igen, nu er vi ramt ind i ferien og må vente til B&O Struer finder en løsning.
Er der andre der har haft samme oplevelse eller er jeg bare en uheldig B&O kunde
/Torben
|
|
|
Det lyder som en meget uheldig situation, jeg har aldrig oplevet noget lignende. Og det er ikke fra beslaget den lyd kommer?
Men tag du fat i dem igen, så skal det nok blive løst.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 13 August 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der billede er så meget photoshopped og rammen skriger af AlphaView 
Så jeg håber ikke at der er sådan at den nye skærm kommer til at se ud  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
beobrian Branchemedlem

B&O
|
Sendt: 13 August 2009 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
beomedia skrev:
Jeg har ikke selv et BeoVision 4. Det er et meget flot og lakkert tv men hvad angar selve plasma skarmen er det eneste B&O selv har lavet er nemlig rammen, netop den ramme du rapporterer om knager. Det er bade pinligt og starkt beklageligt. En af mine venner har nasten samme sat som dig men han kobte ikke plasmaen af B&O men derimod af Panasonic. Selv BeoSystem 3 kan ikke se forskel (thi der er ingen) og genkender Panasonic skarmen som BeoVision 4.
Hvis jeg var dig ville jeg annullere kobet hvad angar selve plasmaskarmen og bestille en Panasonic skarm. Den er nasten ligesaflot (pan morkegra eller sort ramme) og den knirker ikke (hvis den har jo ikke B&O rammen monteret og hvis Panasonic havde et problem ville de rette det hurtigt da de jo salger i langt storre volumer en dB&O).
Se fx her for priser etc pa Panasonic: http://www.cyberselect.co.uk/category/38
Dog ville jeg altid lige dobbelchecke om BeoSystem 3 sw er opdateret til den allernyeste skarm derivat fra Panasonic's professionelle serie. Mener de er pa D11 idag og vistnok er B&O ogsa pa D11. Panasonics 50" koster £2184 (Full HD versionen).
Haber det hjalper - ved ikke hvad B&O skarmen koster alene men er nok en skilling mere...
|
|
|
Det er ikke helt rigtigt at Bang & Olufsen kun laver rammen til skærmen. TV'et har også et indbygget kalibrerings kamera, oppe bag rammen. Som er unikt for B&O.
Derudover så er det ikke det samme panel der bruges, som på de Panasonic TV du henviser til. Det er PRO paneler fra Panasonic. Så de har en helt anden gengivelse af farver og kontrast. Derudover er risikoen for burn-in og pixel-fejl nærmest lig nul. Men styringen/genkendelsen af skærmen har man brugt den originale, der er ingen grund til at opfinde den dybe tallerken endnu engang.
|
Til top |
|
|
beobrian Branchemedlem

B&O
|
Sendt: 13 August 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Vi kan måske kalde den ny BV.10 for BeoVision 9's afløser.
BeoVision 10 - 40" LCD-skærm er ultra kompakt, ca. 2 mm tyk og med indbygget stereo højtalere. BeoVision 10 har ikke BeoSystem 3 billede motor indbygget, men en såkaldte "mini-BS3" billede forarbejdningsenhed med f.eks Vision Clear egenskaber, som også ligger i BeoVision 8-40".
Dette er et mid-range-konceptet, som i højere grad ligner konceptet i andre fladskærme på markedet, hvor man har div. forbindelsesmuligheder, og et sæt stereo højttaler, her dog med 5.1 Surround.
Denne valg mulighed har ikke eksisteret i B&O's sortimang et stykke tid, og vi kan håbe at man så også vil kunne se en større prismæssig lighed i forhold til andre non B&O fladskærme.
Dette og min tegning er mit gæt, udfra hvad jeg kan læse mig til. Har du hørt noget andet, så lad os høre. 
|
|
|
Jeg kan fortælle at BeoVision 10 er ikke en afløser til BeoVision 9.
BeoVision 9 er stadig et flagskibs produkt med mulighed for indbygning af Harddisk optager og BeoMaster 5.
Men det er klart at BeoVision 10 vil kunne appellere til flere kundetyper, og det er et meget godt bud på BeoVision 10 som Peter Pan har skitseret. Men så kan i blot glæde jer endnu mere, fordi det bliver endnu flottere og en milepæl.
|
Til top |
|
|
beobrian Branchemedlem

B&O
|
Sendt: 13 August 2009 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Det der billede er så meget photoshopped og rammen skriger af AlphaView 
Så jeg håber ikke at der er sådan at den nye skærm kommer til at se ud  |
|
|
Du kan være helt rolig. Det bliver virkelig flot og lækkert udført.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 13 August 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
beobrian skrev:
det er et meget godt bud på BeoVision 10 som Peter Pan har skitseret. Men så kan i blot glæde jer endnu mere, fordi det bliver endnu flottere og en milepæl.
|
|
|
Det er jeg da glad for at høre beobrian, og jeg glæder mig til at se virkeligheden. Det siges at fremtidens teknologi løber så stærkt, at et fornuftigt køb er en monitor skærm af god kvalitet, med mange tilslutnings muligheder. Måske bliver BeoVision 10 - 40 / eller senere 10 - 60, et godt alternativ.
Lige et spørgsmål, har man valgt samme princip / funktioner for højttalerne i BV. 10, som på daværende BeoVision Avant 32 TV hvor valget stereo / center kan vælges efter antal tilsluttede BeoLab højttaler  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|