| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 September 2014 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Beomanden Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 29 September 2014 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil godt lave et positivt indlæg om B&O's nuværende designlinje.
Der har været på sidste sider været skrevet at B&O design ikke skiller sig ud fra konkurrenterne. Smag og behag kan selvfølgelig ikke diskuteres. Men ud fra mit perspektiv, så synes jeg at B&O's nuværende 3 TV linjer, Avant, BV11, BPV1, er både spændende og spænder meget bredt i designudtrykket og ligner overhovedet ikke konkurrenterne. Peter skriver at han har et ønske om mere bløde linjer, ligesom på biler. Men et TV er jo firkantet i sin grundform og samtidigt er der et generelt ønske om at et flot TV skal være tyndt. Ud fra de betingelser, så synes jeg at B&O er lykkes rigtigt godt med deres sidste modeller.
Jeg er enig i at der er konkurrenter såsom senest Sony X9 og Loewes helt nye Masterpiece, ser besnærende ud. Men når jeg går i butikken og ser produkterne, så bliver jeg altid skuffet over dårlig plastik og samlekvalitet. Dårlig lyd, grimme fjernbetjeninger. Det kunne være skønt, hvis der var reelle konkurrenter til B&O, men det findes ikke, i min optik.
Derudover er B&O's TV med indbygget Surround Sound og højtalerne er med indbyggede forstærkere og de nyeste er endda uden højtalerkabler. Dette er også en del af det "skjulte" design, at man kan undgå løse "kasser" og minimere antallet af ledninger. Man "skal" dog købe et ATV, men det kan jo bygges ind.
Vedr. B&O's højtalerlinje, så er Beolab 18 den smukkeste højtaler B&O har lavet. Den er både enkel, stilfuld og lidt dristig med trælamellerne. Og hvis man ikke er til det, så kan man endda vælge den i sort eller hvid. Derudover er jeg vild med Beolab 19 + 20 og så selvfølgelig Beolab 5, som dog er fra den gamle era. Her er der i modsætning til TV'ene masser af bløde og runde former.
Men træerne vokser ikke ind i himlen, der er da udfordringer med dårlige opdateringer, måske er der noget med en dårlig reservedelspolitik. Mangler der HEVC i Avanten eller ej? Min holdning er at det er fint at de venter med at integrere noget som alligevel ikke kommer til at virke, når at 4K materialet er klar, fordi at det alligevel bliver en anden standard. Alternativet var at man skulle vente til alt var på plads, men det er jo den holdning som B&O er blevet kritiseret for tidligere.
Nå, inden jeg bliver beskyldt for at være i ledtog med Millemissen, så vil jeg stoppe her  . Jeg har bare svært ved at se at designet er skyld i B&O's nuværende situation. Men igen, det er smag og behag. __________________ Beomanden
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 September 2014 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Beomanden
Tak for dit indlæg. Lige en kommentar "Et flot TV skal være tyndt." - "Man kan undgå løse "kasser".
Bliver et BeoVision TV tyndere af at få monteret div. nødvendige bokse på bagsiden. Minus ATV3 som har fået sin plads i kabinettet, som der er mange eks. på.
Skal fjernsynet ikke hænge på en væg, har det ingen betydning at det ikke er tyndt. Men jeg kan godt se at valg friheden mellem væg montering eller motor stand, kræver B&O tager beslutningen før de producere et nyt tv.
Vi ses når mit 7-40 panel går i udu -  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Beomanden Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2014 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
Lad mig præcisere, jeg mener ikke at vi kan ikke komme uden om at folk forventer at deres flatscreen er tynd. Jeg tror at hvis man lavede et TV i dag, som var lige så tyk/dyb som et BV7, så ville folk ikke kunne lide designet.
Med løse "kasser" mente jeg forstærker/surround kasse. Der er selvfølgelig et problem, hvis man stadig ønsker Blu-Ray, harddiske m.fl. Så bliver det noget rod, når de skal sættes bag på TV'et. Men jeg vil da anbefale at man trækker et kabel over til det nærmeste møbel og gemmer "kasserne" derinde, så setupet ser clean og flot ud. Dette er jo ikke anderledes end konkurrenterne, som dog samtidigt stadig skal have forstærker/surround kasser ved siden af.
I mit eget setup, så er min erfaring at jeg ikke har brugt min Blu-ray afspiller i over et år. Ligeledes bruger jeg heller ikke min harddisk, da jeg dårligt nok ser traditionelt TV længere, da jeg streamer indholdet fra fx DR HBB og fra TV2 Play m.fl. Så p.t. har jeg ikke behov for andre eksterne kasser end ATV.
Så som svar på dit spørgsmål: Nej, jeg synes at det ser forfærdeligt ud med kasser bag på et B&O TV og elsker at se når at folk har gjort sig umage for at gemme ledninger og løse kasser.
P.S. jeg er selv forelsket i BV7's design, og kunne også godt tænke mig en nyfortolkning af dette design (bare i en tyndere udgave). Jeg synes også at det var sjovt at man kunne vælge mellem forskellige soundbarer, så man kunne sætte sit "eget" præg på designet. __________________ Beomanden
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 September 2014 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Beomanden
En nyfortolkning af BV7's elektronik og alene et tyndere design pålægger vi hermed Bang & Olufsen at producere.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Beomanden Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2014 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver så godt  . Gid jeg var lige så god til Photoshop som dig. Så havde jeg lavet en skitse / et oplæg til B&O, så de kunne gå i gang. __________________ Beomanden
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 29 September 2014 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. B&O's højtalerlinje, så er Beolab 18 den smukkeste højtaler B&O har lavet. Den er både enkel, stilfuld og lidt dristig med trælamellerne.
hørt ,hørt,hørt citat fra borgemøde matador
Beomanden
kan godt gi dig ret i der findes ikke ret meget sammenlignet med B&O rent samle messigt og ang kabler, er BV7 da godt lavet ingen synlige stik og kabler kun til og fra tv,
vi kommer nok ikke til at se BV7 i en tyndere udgave så lang tid BV11 er der, kommer BV11 med 4K skærm i 55" kunne jeg godt blive logget til at købe den, jeg synes det er et helt igennem pænt styk tv, og et par BL18 hængende ved siden af
er der nogen som ved om de er ved at lave en BV11 4K
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 29 September 2014 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
@ Beomanden
En nyfortolkning af BV7's elektronik og alene et tyndere design pålægger vi hermed Bang & Olufsen at producere.  |
|
|
Hvornår mon Peter Pan holder op med at drømme - og accepterer, at virkeligheden er anderledes end i hans drømme.
BSys4 er opfundet - og det er basis for de nuværende og de kommende tv i nærmere fremtid.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 29 September 2014 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, nu skal jeg vande i det:
"Digital lydafkodning
PCM i flere kanaler
Dolby Digital, Dolby Digital Plus 7.1
DTS Digital Surround".
Så hvilken gælde har men af det dyrt B&O anlæg med et BSys4, uden at det kan afspille DTS Maste Audio eller Dolby TrueHD, ja ikke en gang har det DSD læsning, men måske skal man slet ikke bruge BSys4 til Blu-ray afspilning men kun til DVD afspilning, men som Apple har B&O også også forkastede Blu-ray formatet, men de er klar til UHD-TV streaming her få vi helle ikke DTS Maste Audio eller Dolby TrueHD, så BSys4 det er en Ommer B&O.
|
| Til top |
|
| |
kimchr Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 29 September 2014 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sålænge Bsys4 kan modtage PCM og du alligevel er nødt til at have en ekstern bd player, så er problemet vel ikke så stort?
I min optik var det værre med BV7 med indbygget bd drev, som ikke kunne.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 30 September 2014 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Beomanden Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2014 kl. 06:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
@wr450
spurgte min forhandler om det ikke ville være naturligt at BV11 kommer i en 4K version. Men han havde fået vide at det ikke kommer til at ske. Jeg er
ligeledes enig med dig. BV11 er det flotteste TV på nuværende tidspunkt, men jeg har ikke lyst til at investere i det sålænge det ikke er 4K.
Mon han har ret? Der er vel ikke nogen der har lyst til at købe nyt TV, hvis ikke det er 4K på trods af at der ikke er noget indhold endnu?
Men de kunne da godt lave en nyfortolkning af BV7 som en ny topmodel, selvom BV11 eksisterer. Så er der stadig kun 4 TV model linjer. Det har de da
haft før. Den skulle selvfølgelig stadig være med den nyeste teknologi (Bsys4), der misforstod jeg PP. Men måske kunne vi tilfredsstille Peter med en
sekskantet soundbar med Penta teknologi.
__________________ Beomanden
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 30 September 2014 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Beomanden
Nu skrev jeg "En nyfortolkning af BV7's elektronik" Men MM læser det han vil.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 30 September 2014 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|

Sådan - Kommende BeoVision 7. Bemærk væsentlig tyndere og noget smallere sort ramme. Da BeoSystem4 bliver tilpasset nye model, hvad er så jeres ønsker ? og hvad for en størrelse vil være mest populær ?
Beomanden og andre kom med et oplæg.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 30 September 2014 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2014 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agurketid = drømmetid.
De fleste ved jo nok, at Peter Pan kommer fra ønskeøen!
----
Forklaringen på den 'manglende' lydafkodning af HD-lydformaterne er, at detn ikke er nødvendigt,
da enhver Bluray-player skal kunne afkode dem - til PCM-lud!
De formater, som forekommer fra interne kilder understøttes direkte - nå ja, måske ikke lige ALAC via MediaPlayer'en.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2014 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk!
Grundet manglende 'retteknap' kan stave/formaterings/slå-fejl forekomme i mine indlæg 😢
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
kimchr Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2014 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit Beovision 7, Peter Pan, forestiller jeg mig modulært opbygget ved at Beosystem 4 kan klikkes direkte på bagsiden. Så kan man klikke det af og
udskifte med beosystem 5, når (hvis) det kommer med UHD, wisa, projektor udgang mv. (Jeg håber inderligt...)
Samme princip selvfølgelig med højtaleren.
Disse Tanker er jo ikke meget forskellige fra at man selv kan "klikke" sin apple tv på bogsiden af Avant, så hvorfor ikke...?
Livscyklussen på TV'er er forkortet dramatisk og priserne må følge med ned. Hvis man kan tilbyde en løsning, det er muligt at se bare et par år længere
ud i fremtiden med, så kan noget af noget af værdien komme igen.
|
| Til top |
|
| |
kimchr Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2014 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha, "bogsiden af Avant". @Peter Pan, det kan du sikkert få meget sjov ud af. Både i PhotoShop og i store bogstaver :-)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 30 September 2014 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimchr skrev:
Dit Beovision 7, Peter Pan, forestiller jeg mig modulært opbygget ved at Beosystem 4 kan klikkes direkte på bagsiden. Så kan man klikke det af og udskifte med beosystem 5, når (hvis) det kommer med UHD, wisa, projektor udgang mv. (Jeg håber inderligt...)
Samme princip selvfølgelig med højtaleren.
Disse Tanker er jo ikke meget forskellige fra at man selv kan "klikke" sin apple tv på bagsiden af Avant, så hvorfor ikke...?
Livscyklussen på TV'er er forkortet dramatisk og priserne må følge med ned. Hvis man kan tilbyde en løsning, det er muligt at se bare et par år længere ud i fremtiden med, så kan noget af værdien komme igen.
|
|
|
Tak for svar kimchr
Ja det er nødt til at være den vej man vælger, når udviklingen går så stærkt, og man ikke skal føle sig snyt. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |