Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

StarTrek skrev -  ikke en mand man ville købe en brugt bil af,

Underforstået Dr. G - var der ikke noget med du skulle af med et tæt BeoLab 4000 ?Dr. G nu kan du jo skrive en PM og se om du kan sælge dem til StarTrek 

---------------------------------

millemis - Så så ikke mobbe.

God nat og sov godt.

Hehe, nu henførte til det god billede som den gode PP er så flink at vise af Dr. G, det kan jo god værre at han se noget anderledes (normal) ud i den virkelige verden, men PP billede er jo langt fra UpToDate, det eneste billede der se helt normalt ud er af PP vovse   

Så godnat og sov godt og som de en gang sagde i DRŽs børnetimen "Farvel og på genkig", og så kan vi drømme os til ønske øen samme med Peter Pan
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Bentley-mobilen koster 93.000 kr. og ja B&O har leveret lyden.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

@ millemis

Du glemte at få spørgsmålene til idag med over sammen med Penta billedet.

Hvor kom højttaler enhederne til BeoVox Penta, år 1986 til og med 1992 fra. ?
Hvorfor og hvornår stoppede B&O deres egen produktionen af højttaler enheder. ?

Man skulle mene, at har man både DSP'en at justere på, og selv kunne tilpasse sine højttaler
enhederne, samt sikre at minimum tolerance bliver overholdt, burde B&O også kunne opnå
en naturlige levering af tonal finesse. For det kan B&O ikke mere.

Her - Højttaler/enheder Made in Denmark -  Tryk her.

@ StarTrek

Bentleyen og Rolls Royce er sikkert lækker biler, men designet er lidt for aristokrati til mig.

Så heller dette designet, der er lidt gangster limousine
over den bil. Denne Citroen 11 sport familiale havde jeg i 7 år.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Ja, ja - Peter,

nu skal vi måske også til at bage alt vorres brød selv - og male cores egne vejstriber

Hvis ansre kan levere 'varen', hvorfor dkulle de så sidde i Struer og klistre papskiver på magneter

N.B. Hvis du vil vide svarene, så lav en gættekonkurrence på TV3 - Fangerne på ønske-øen!

MM

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Det gik vist lidt hurtigt med at skrive/trykke på knappen.
Min skrivemaskine er ikke, hvad den har været.
Det var bedre i gamle dage.
Dér kunne jeg ramme tasterne

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

millemis - Det var ikke et svar der kan bruges.

Med BeoVision 7-40" Mk III fulgte denne oplysning.

Sub Cut-off

Her ser vi at registrere BeoLab 5 i højttaler menuen, afbrydes sub udgangen samtidigt.
Det er dog valgfrit, da man bare kan vælge et andet af BeoLab navnene på skemaet.

Sådanne oplysninger finder jeg ikke fra B&O idag, og spørgsmålet er om B&O er på
vej med en udfasning af BeoLab 11, og BeoLab 19 måske aldrig skulle være produceret.
Det vil være en god oplysning hvis B&O vil lave en opdatering af skemaet så det passer
til de nye højttaler versioner, som tilsluttes BeoVision tv med  BeoSystem 4.

Lavpasfilter -
Et lavpasfilter er et lyd-filter, der bogstaveligt talt giver lave frekvenser adgang "pass",
mens  høje frekvenser fjernes (eller »frafiltres"). Et lavpasfilter har en cutoff-værdi,
således at hver frekvens under cutoff kan høres, og hver frekvens over cutoff reduceres
eller fjernes helt fra lyden.

For eksempel, hvis der benyttes et lavpasfilter med en afskæringsfrekvens på 2000 Hz,
vil hver frekvens under 2000 Hz kunne høres fuldt ud, men hver frekvens over 2000 Hz
vil blive reduceret eller fjernet helt.

Bemærk det var et eksempel. Jeg har endnu ikke fundet udad hvordan B&O beskære
frekvenserne på sub udgangen på BV 11 og det nye Avant tv.

Beomanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Nightwolf og Millemissen,

Vedr. debatten om der skal en Subwoofer til et 5.1 setup. Jeg er ivrig efter at lære.
Nightwolf skriver på S.551 at han får ”specialeffekts lyd” ud af sin Subwoofer, hvad det så end er (det må være bas du mener?)
Du skriver at du ikke får nogen specialeffekts lyd på dit anlæg når du slukker for din Subwoofer, er det så fordi at du har et BSys3 baseret setup eller noget tredje?

Millemissen argumenterer for at i et BSys 4 setup, så router systemet LTE lyden til mest velegnede højtaler. Det sgu da skide smart.

Jeg stoler på Millemissen, da han har de mest overbevisende argumenter, bakket op af Geoff Martin, selvom PP, mener at han kun skriver positivt om B&O’s løsninger, da han er på deres payroll.
Jeg synes dog at han virker rigtigt dedikeret og oprigtig i sine blogs.

Det kunne være interessant at høre et 4 stk BL20 uden sub, og finde ud af med egne ører om der mangler sub bas (specialeffekts). Ellers så kan diskutionen godt blive meget teoretisk.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Det gik vist lidt hurtigt med at skrive/trykke på knappen.
Min skrivemaskine er ikke, hvad den har været.
Det var bedre i gamle dage.
Dér kunne jeg ramme tasterne

Og ja det er bare så trælse, at skulle fjerne rette blækket fra skærmen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Beomanden - Er man i gruppen af Bang & Olufsens kundesegment, stiller man ikke spørgsmål,
men stoler blindt på at B&O yder deres bedste, hvad det så end er. Sådan har det været i mange år.

Så du køber da bare 4 stk. BeoLab 20.

Beomanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu at jeg stiller mange spørgsmål. Jeg er i den heldige situation at jeg kun har været yderst tilfreds med alle de produkter jeg har købt hos B&O igennem tiden. Derfor stoler jeg på at B&O altid vil mig det bedste, indtil at jeg en dag bliver skuffet.
I øvrigt er det vel ikke så meget anderledes med andre producenter, der må man vel også stole på at de gør deres bedste, hvad det end er?

Martinfraodense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

@ Peter Pan, har du nærstuderet Technical Sound Guide. Deri er et skema der viser fordeling af bas afhængigt af hvilke højtalere man har?

Til top Vis Martinfraodense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martinfraodense

Martinfraodense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Og til spørgsmål vedr. Beolab 5 med subwoofer skriver B&O følgende:

There are cases where bass will be re-directed to a full-range loudspeaker instead of to a subwoofer in your system. This is because some full-range Bang & Olufsen loudspeakers have a greater capability to play low-frequency materials than most subwoofers. For example, if you have a system that includes two BeoLab 5 and a BeoLab 2 subwoofer, all bass (whether from the main input channels or the LFE input) will be directed to the BeoLab 5s. In other words, the BeoLab 2 will receive no signals. This is because a single BeoLab 5 is capable of playing louder than a BeoLab 2 in all low-frequency bands. Consequently, routing low frequencies to your BeoLab 2 will be equivalent to downgrading your loudspeaker system. If you wish to do so,this can be overridden using the Advanced Settings of the Bass Management and Bass Re-direction.

Så til alle dem der er imod at softwaren indstiller efter at give den bedste lyd, så har man heldigvis muligheden for at vælge en dårligere lyd!
Til top Vis Martinfraodense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martinfraodense

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

"hvad det end er"

Er spørgsmål som B&O ikke oplyser noget om, som man så kan håbe at få svar på i et Hi-fi forum.
F.eks da B&O lavede "folkevogns" tv LX og MX modellerne, skete det en teknikker kom på tråden
og fortalte at indmaden var fra f.eks Phillips tv, andre at et BeoVision TV holdt længere fordi lodde
banerne var dobbelt loddet, så komponenterne på et BeoVision TV ikke rystede løse. Men det tv
med Phillips dele inden i - bar også navnet BeoVision.

Så Beomanden stoler du nu også på B&O når du stiller spørgsmål ? Jeg har også været yderst tilfreds
med alle de produkter jeg har købt hos B&O igennem tiden. Men jeg tror også på, det er fordi jeg har
stillet spørgsmål, at jeg har undgået B&O produkter jeg ikke havde været tilfreds med. Hermed har jeg
heller ikke været i den gruppen der er Bang & Olufsens kundesegment. Nu og her spare B&O 73%
af de komponenter som f.eks indgik i et BeoVision 7 TV skrev Ingeniøren dk. Det er muligt at moderen
elektronik er en del af forklaringen på at det kan lade sig gøre. BeoSystem 4 er en del af dette.

Så det interesser mig meget at få uvildige oplysninger, så puslespildet kan lægges, og forhåbentligt falder
brikkerne på plads til B&O's fordel.  

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Hej Martinfraodense

Tak for dit indlæg.

Havde det dog bare omhandlet BeoLab 20.
BeoLab 5 er stort set godkendt af alle, som bas kongen for år tilbage.

Martinfraodense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Vedr. Beolab 20, så finder du informationerne i den tabel der er på side 24 om som jeg lagde. Ved "Bass removed from" Beolab 20, står der "No" hele vejen ned..

Jeg har netop fundet artiklen på ing.dk - og den er tankevækkende.

Der står rigtigt nok, at "at antallet af komponenter virksomhedens tv-apparater er reduceret med 75 pct. i løbet af de seneste par år."

Samtidigt med at en ekspert udtaler, at "De lanceringer, vi har set på det seneste, blandt andet Beovision 11, er teknologimæssigt fuldt på omgangshøjde med, hvad de asiatiske elektronikproducenter sender på markedet - måske "modsat, hvad der har været tilfældet tidligere"

Dvs. at man tidligere har betalt for en masse komponenter, som ikke gjorde fjernsynet teknologisk bedre set i forhold til konkurrenternes. Flere komponenter må samtidigt betyde, at der er flere komponenter der kan gå i stykker?

Nightwolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Beomanden skrev:
Nightwolf og Millemissen,

Vedr. debatten om der skal en Subwoofer til et 5.1 setup. Jeg er ivrig efter at lære.
Nightwolf skriver på S.551 at han får ”specialeffekts lyd” ud af sin Subwoofer, hvad det så end er (det må være bas du mener?)
Du skriver at du ikke får nogen specialeffekts lyd på dit anlæg når du slukker for din Subwoofer, er det så fordi at du har et BSys3 baseret setup eller noget tredje?

Millemissen argumenterer for at i et BSys 4 setup, så router systemet LTE lyden til mest velegnede højtaler. Det sgu da skide smart.

Jeg stoler på Millemissen, da han har de mest overbevisende argumenter, bakket op af Geoff Martin, selvom PP, mener at han kun skriver positivt om B&O’s løsninger, da han er på deres payroll.
Jeg synes dog at han virker rigtigt dedikeret og oprigtig i sine blogs.

Det kunne være interessant at høre et 4 stk BL20 uden sub, og finde ud af med egne ører om der mangler sub bas (specialeffekts). Ellers så kan diskutionen godt blive meget teoretisk.

Nu er der bl.a. PCM i den ny Avant, da det er en åben standart, kan B&O (Geoff Martin) rode den lyd miskmask sammen de/han lyster (er ikke klar over om de så gør det).

Link

Nu er der kun tilsammen 320 w til bashøjtaleren i Beolab 20, det kommer ikke til at give meget punch i bassen, før de løber tør for energi, da de skal trække hele basområdet. Oveni skal der bruges kræfter på DSP'en (digital equalizer) der skal sænke frekvensgangen, til at den også skal forsøge, at fungere som subwoofer.

Nu falder Beolab 5 uden for nummer, da den har indbygget subwoofer (på 1.000 w).

Nu kommenterede jeg kun på dit højtaler setup, fordi jeg kunne se du ikke vidste meget om det.

Nu er det åbenbart, at det ikke drejer sig om bedst lyd setup, men kun drejere sig om det bare skal se godt ud. Så er der ingen grund til at bruge mere tid på at vejlede dig.     

Så gør som PP skriver, køb du 4 Beolab 20, det kan kun gavne B&O’s økonomi.
Til top Vis Nightwolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightwolf

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

@ Martinfraodense

Geoff Martin skriver i en blok at DSP'en af sikkerhedsmæssige grunde automatisk
ned regulere lydstyrken når HT enheder / forstærkerne når en hvis temperatur.

Kunne man forestille sig at det medføre at man i realiteten aldrig når et bas niveau,
der db messigt kan sidestilles med BeoLab 2 og / eller BeoLab 5 ?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Vi talte om BeoLab 20 derfor står det ikke her over.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Martinfraodense skrev:
Vedr. Beolab 20, så finder du informationerne i den tabel der er på side 24 om som jeg lagde. Ved "Bass removed from"
Beolab 20, står der "No" hele vejen ned..

......

Hej Martinfraodense,

det er netop dette og de andre ting, som du har haft med i dine indlæg, som jeg - fortvivlet - har forsøgt at forklare,
og som jeg har linket til, flere gange.
Jeg har bare ikke syntes, at det var nødvendigt at gengive tabellen og poste flere citater fra TSG'en.
Man kan jo selv læse efter dér - men måske er det lysten/viljen til at gøre dette, som det skorter på?

Aropos 'indspare' ved BSys4-platformen: det er selvfølgelig fordi mange komponenter nu om dage er integrerede - (det betyder at
funktioner/komponenter, der tidligere var seperate, nu er tilgængelige i en samlet komponent).
Det er det, de henviser til - ikke at et BSys4 kun 'kan'/yder en brøkdel af, hvad forgængeren kunne!
De går bare ud fra, at deres læsere ved dette - det er jo ingenører, den avis er skrevet til.

Desuden bliver meget i dag klaret ved software-løsninger - noget man tidligere (ved gamle systemer som BSys3)
skulle bruge fast programmede 'chip-løsninger' til.
Og ikke mindst har man jo også 'indsparet' så godt som alt, hvad der har med analoge indgange at gøre - for hvem har da
brug for dem i dag!

At forstå det anderledes er lidt som at tro, at en gammeldavs bil var bedre end en moderne,
fordi der var flere motordele, og at det var bedre at den brugte en masse benzin og olie, og larmede....

Hilsen
Millemissen

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Martinfraodense skrev:
Jeg har netop fundet artiklen på ing.dk - og den er tankevækkende.

Der står rigtigt nok, at "at antallet af komponenter virksomhedens tv-apparater er reduceret med 75 pct. i løbet af de seneste par år."

........

Dvs. at man tidligere har betalt for en masse komponenter, som ikke gjorde fjernsynet teknologisk bedre set i forhold til konkurrenternes. Flere komponenter må samtidigt betyde, at der er flere komponenter der kan gå i stykker?

Nu har jeg set en af de ældre modeller rimelig tæt på (BV 7) Jeg kan love dig for det hele stinker af kvalitet inde i den kasse. Det er ikke det samme som en Samsung TV PSU.... God dyre komponenter eks. kondensatore - Solide køleplader osv. Tæske dyre skærmede kabler og stik. Wow.

Færre komponenter betyder flere transistorer i de tilbageværende chips = Mere varme på en mindre flade. Man kan indtage forskellige betragtningsvinkler på det det udsagn.

System 3 er eget udviklet af B&O, og er tilbage fra 2007, der er satme sket noget siden. I dag er System 4 bygget op omkring en Intel Engine. Om det er bedre tja? B&O havde ikke pengene til at egen udvikle et System 4 som de gjorde tidligere.

I mange år var Beosystem 3 det bedste du kunne få inden for Scalere, men som udviklingen i dag flyver af sted kan du ikke få et TV chipset til at holde i de 6 - 7 år som System 3 gjorde.

Se på computer udviklingen tag et 7 år gammelt Motherboard og så et fra i dag, der mangler også i omegnen af 75% af komponenterne - Performance er steget betragteligt.

Hvor jeg vil hen med det her ? Tja det er den teknologiske udvikling går. Man kan ikke sige det er værre eller bedre. Eller der tidligere sad 75% unødvendige komponenter.

Men bassalt set, når der bliver skåret funktionalitet væk, hvilket der fra en BV 7 -> BV 11 (Cinema løsningen) så er der nok sparet lidt, men det var et fåtal der brugte det.

Så noget er funktionalitet, men meget af det er teknologiske fremskridt. Og nej jeg er ikke med i Beoisme study Group .

Men det jeg har set af indmaden i de nyere fjernsyn fra Struer Oser ikke på samme måde af kvalitet som det gjorde tidligere, det ligner mere alt det andet. Min personlige mening er der var ofret noget mere på det "perfekte" produkt tidligere. Men tingene (Teknologien) løb ej heller i den fart som det gør nu.

Så det er vel noget med at skære overflødige ting væk, så som display understøttelse til HT og Display i TV. Man kan sige det er længe siden der er produceret højttalere med display fra B&O så fornuftigt nok det måtte lade livet, igen en ting der var brugt af de få.

Displayet i TV'et er jeg der i mod meget glad for men det er væk i dag. Man skal ikke tage fejl af at færre komponenter og mere brug af standard løsninger, er en omkostnings reduktion, på både godt og ondt !! Men det her har B&O lavet tidligere, eks. deres billedrørs TV, med Thomson/Phillips/Normende indmad modificeret af B&O. Noget mere heldigt end andet.

Men den her gamle traver af en diskussion har vi været inde i før.

/Dr. G

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum