| Forfatter |
|
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og som mm skriver, så er der skåret temmelig meget i de analoge ind/udgange osv.
Så her er sparet lidt igen  - Der er jeg dog lidt uenig med mm. Det er der stadig en del der bruger.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Beomanden Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightwolf, indtil videre er der ikke kommet nogle argumenter fra dig, som er andet end flygtige tal størrelser. Når "argumenterne" løber tør, så mener du at det er mig som er uvidende og at du ikke kan bruge tid på at vejlede mig. Det er flot. Jeg udfordrede dig og argumenterne udeblev.
Jeg vil tro at du aldrig har hørt BL20. Korrekt? Men man kan regne ud at den mangler punch ved at kigge på specs, korrekt? Men så er det jo nemt at bedømme god lyd :-)
Fik du læst Geoff Martins indlæg om hvordan de måler og opgiver specs på deres højtalere, eller er han også uvidende?
I øvrigt har nu både Millemissen og senest Martinfraodense, beskrevet at det er muligt at slå automatisk basstyring fra. Så du har alle muligheder for at lave det setup, du mener der er rigtigt for dig.
Peter Pan skriver:
Så det interesser mig meget at få uvildige oplysninger, så puslespildet kan lægges, og forhåbentligt falder brikkerne på plads til B&O's fordel.
Det er fint, men du skal vel også bruge de tilfredse kunder til dit puslespil? Jeg er i øvrigt indehaver af et af de mest udskældte produkter på denne tråd et BeoPlay V1-40. Og gæt, jeg er rigtigt tilfreds med det. Jeg synes det er et fremragende TV. Bevares lyden kunne godt være lidt bedre, men til prisen er jeg yderst tilfreds. Men kombineret med en BL2, så går det nok alt sammen.
__________________ Beomanden
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Geoff Martin skriver i en blok at DSP'en af sikkerhedsmæssige grunde automatisk ned regulere lydstyrken når HT enheder / forstærkerne når en
hvis temperatur.
Kunne man forestille sig at det medføre at man i realiteten aldrig når et bas niveau, der db messigt kan sidestilles med BeoLab 2 og / eller BeoLab
5 ? |
|
|
Nej - det betyder, at man altid kan være sikker på, at ens højtalere/højtalerenheder ikke står af, hvis de bliver presset for meget.
Samtidigt bliver bas-andelen routet til/ledt hen til en højtaler i setup'et, der bedre vil kunne klare det.
F.eks til en subwoofer. (hvis der altså er sådan en tilstede) eller fra en centerhøjtaler til en 'større' fronthøjtaler.
Dette sker fortløbende/dynamisk da 'thermal protection' i højtalerens DSP løbende overvåger temperaturen i enhederne.
Bemærk - dette er en af de egenskaber, som lydmotoren i netop BSys4 har - beskrevet som 'bas management and redirection'.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:
Og som mm skriver, så er der skåret temmelig meget i de analoge ind/udgange osv.
Så her er sparet lidt igen - Der er jeg dog lidt uenig med mm. Det er der stadig en del der bruger.
/Dr. G |
|
|
Der er én 'analog' indgang - hvem er det lige, der har brug for flere nu om dage?
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Der er én 'analog' indgang - hvem er det lige, der har brug for flere nu om dage?
MM |
|
|
Min "frue" bruger et par stykker eller 3.
Jeg selv bruger også nogle stykker.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:
/Dr. G |
|
|
Men det klarer hendes LG TV fint. Det er ikke alt på denne klode der har HDMI udgange. Og det er ikke alt der kan skiftes til noget nyt med HDMI.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:
Se på computer udviklingen tag et 7 år gammelt Motherboard og så et fra i dag, der mangler også i omegnen af 75% af komponenterne -
Performance er steget betragteligt.
/Dr. G |
|
|
Eller bare sammenlign det, som en iPad Air 2 kan/yder med, hvad man tidligere skulle have for at klare det samme.
Betyder det måske, at en iPad Air 2 er noget bras, fordi den er lille og har lutter integrede løsninger?
Og at en gammeldavs stor computer med masser af komponenter, luft-/vandkøling, og slots til forkellige nødvendige enheder, var meeeeget bedre.
Nej lad os hylde de muligheder, vi har med moderne hardware og intelligente software-løsninger - som forøvrigt muliggør opdatering hen ad vejen
uden at skulle skifte hardware ud.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:
millemis skrev:
MM |
|
|
Jeg selv bruger også nogle stykker.
/Dr. G |
|
|
Jeg er da også glad for min frues analoge indgange
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:
Men det klarer hendes LG TV fint. Det er ikke alt på denne klode der har HDMI udgange.
Og det er ikke alt der kan skiftes til noget nyt med HDMI.
/Dr. G |
|
|
Nu er jeg da godt nok nysgerrig - hvad er dog det, som absolut skal tilsluttes til en analog (/scart) indgang?
mM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Dr. G skrev:
Se på computer udviklingen tag et 7 år gammelt Motherboard og så et fra i dag, der mangler også i omegnen af 75% af komponenterne -
Performance er steget betragteligt.
/Dr. G |
|
|
Eller bare sammenlign det, som en iPad Air 2 kan/yder med, hvad man tidligere skulle have for at klare det samme.
Betyder det måske, at en iPad Air 2 er noget bras, fordi den er lille og har lutter integrede løsninger?
Og at en gammeldavs stor computer med masser af komponenter, luft-/vandkøling, og slots til forkellige nødvendige enheder, var meeeeget bedre.
Nej lad os hylde de muligheder, vi har med moderne hardware og intelligente software-løsninger - som forøvrigt muliggør opdatering hen ad vejen
uden at skulle skifte hardware ud.
MM |
|
|
Prisen for integrerede løsninger er du mister fleksibilitet. Ikke alt kan løses via software.
Lad os holde os til dit iPad vs. Computer eksemplet - jeg vil eddermanme gerne se dig putte mere storage ind i din iPad
Alting har sin pris  - Standard komponenter mv. Gør du mister fleksibilitet i forhold til special designede ting. Men prisen er en anden.
Jeg er sku heller ikke helt sikker på man kan lave samme panel trick som bliver lavet på mit tv på et moderne BV. Så noget gør/giver alle de ekstra
komponenter.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Dr. G skrev:
Men det klarer hendes LG TV fint. Det er ikke alt på denne klode der har HDMI udgange.
Og det er ikke alt der kan skiftes til noget nyt med HDMI.
/Dr. G |
|
|
Nu er jeg da godt nok nysgerrig - hvad er dog det, som absolut skal tilsluttes til en analog (/scart) indgang?
mM |
|
|
Hun har et par konsoller, der i blandt en supaboy (nyt produkt købt i sidste uge) der kun har analog ud.
Ses her
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis - Den én analog indgang skal benyttes af den grammofon vi snart kommer til at benytte igen, for at opnå god dynamik. _______________
Beomanden skrev - "Det er fint, men du skal vel også bruge de tilfredse kunder til dit puslespil?"
De er i gruppen af Bang & Olufsens kundesegment, og køber bare. De aner ikke at tråde vores eksisterer.
"Jeg er i øvrigt indehaver af et af de mest udskældte produkter på denne tråd et BeoPlay V1-40."
I tilfældet BeoPlay V1, er det design der er udskælt. Smag og behag, du ved.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Jeg har endnu ikke fundet udad hvordan B&O beskære frekvenserne på sub udgangen på BV 11 og det nye Avant tv.
|
|
|
Hvis jeg nu bare kunne få dig til at læse (det er på engelsk, jeg ved det - men....) i den så ofte nævnte Technical Sound Guide.
Her er fra side 19 og flere sider fremad beskrevet i detaljer, hvad der sker med 'bas' i et BSys4-baseret system (altså også BV11 og Avant/ny)?...
.....og hvilke muligheder, der er for at ændre på de forudindstillede parametre/indstillinger.
Der er mange af de 'knapper', som jeg ikke skal have pillet ved - det kræver nok en del ekspertviden at ændre på det, som er default.
På den anden side - man kan jo bare prøve sig frem, og så vende tilbage til standartindstillingerne, hvis det skulle 'gå galt'.
Jeg tror ikke der kan gives et kortere svar, end det som, du finder dér.
Dér er muligheder for at 'tweake', som laaaangt overstiger de muligheder, du finder i et BSys3-baseret
system - også selvom du indregner de par ekstra knapper, du har på din non-B&O subwoofer.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:
Lad os holde os til dit iPad vs. Computer eksemplet - jeg vil eddermanme gerne se dig putte mere storage ind i din iPad
/Dr. G |
|
|
Det hedder iCloud - og fås i forskellige størrelser.
Eller andre 'services' som Dropbox...
Eller (derhjemme) også bare bruge god gammeldavs NAS.
Og så var der jo lige internetstreaming-løsningerne til musik og video - havde du lige glemt dem?
Hvor meget lokal plads er det lige du har brug for (nu om dage)?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
millemis - Den én analog indgang skal benyttes af den grammofon vi snart kommer til at benytte igen, for at opnå god
dynamik._______________ |
|
|
Din grammofon har du vel tilsluttet til dit audio-anlæg?
' god dynamik' - dynamik i en lydoptagelse har mere med kvaliteten af 'masteringen af lydfilerne' at gøre, end med det medie,
du bruger til gengivelse af musikken!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:
Hun har et par konsoller, der i blandt en supaboy (nyt produkt købt i sidste uge) der kun har analog ud.
/Dr. G |
|
|
Nu er en Supaboy jo nok mest tænkt til at være 'portabel'.
Men ok, den har da en AV-udgang.
Det ser nok ikke ligefrem kønt ud på en stor fladskærm - men hun om det
Spørgsmålet er bare - skal alle vi andre lide under det, og være nødt til at have (og betale for) indtil flere analoge
indgange, blot fordi der er et par eksoter med et arsenal af oldschool-dimser?
En switch kunne måske være en bedre løsning så!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
Se indlæg af 17 Oktober 2014 kl. 15:05
Jeg skriver: "Så det interesser mig meget at få uvildige oplysninger, så puslespildet kan lægges, og forhåbentligt falder brikkerne på plads til B&O's fordel."
Alt hvad du kommer med er ikke uvildige oplysninger da det kommer fra B&O. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hjælper dig ikke noget, Peter - du kan da godt prøve at snakke dig udenom.
Det er 'blot' en beskrivelse af 'lydmotorens' muligheder, vi taler om her - ikke nogen saglstale!
Hvem kan vide mere om disse, end den som har været med til at lave den?
Hvilken 'uvildig' person vil du da have til at sige noget?
Jeg tror,at det er lige meget, hvad der skrives/siges - du vil ikke vide af det.
Vil som altid have ret!
Og det får du ved at beholde dit nuværende setup
MM
|
| Til top |
|
| |
Nightwolf Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beomanden skrev:
Nightwolf, indtil videre er der ikke kommet nogle argumenter fra dig, som er andet end flygtige tal størrelser. Når "argumenterne" løber tør, så mener du at det er mig som er uvidende og at du ikke kan bruge tid på at vejlede mig. Det er flot. Jeg udfordrede dig og argumenterne udeblev.
Jeg vil tro at du aldrig har hørt BL20. Korrekt? Men man kan regne ud at den mangler punch ved at kigge på specs, korrekt? Men så er det jo nemt at bedømme god lyd :-)
Fik du læst Geoff Martins indlæg om hvordan de måler og opgiver specs på deres højtalere, eller er han også uvidende?
I øvrigt har nu både Millemissen og senest Martinfraodense, beskrevet at det er muligt at slå automatisk basstyring fra. Så du har alle muligheder for at lave det setup, du mener der er rigtigt for dig.
Peter Pan skriver:
Så det interesser mig meget at få uvildige oplysninger, så puslespildet kan lægges, og forhåbentligt falder brikkerne på plads til B&O's fordel.
Det er fint, men du skal vel også bruge de tilfredse kunder til dit puslespil? Jeg er i øvrigt indehaver af et af de mest udskældte produkter på denne tråd et BeoPlay V1-40. Og gæt, jeg er rigtigt tilfreds med det. Jeg synes det er et fremragende TV. Bevares lyden kunne godt være lidt bedre, men til prisen er jeg yderst tilfreds. Men kombineret med en BL2, så går det nok alt sammen. |
|
|
@Beomanden
På understående link kan du se, hvilke højtaler dit orakel (Geoff Martin) bruger som baghøjtaler!
Link
4 Beolab 20, not
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Dr. G skrev:
/Dr. G |
|
|
Det hedder iCloud - og fås i forskellige størrelser.
Eller andre 'services' som Dropbox...
Eller (derhjemme) også bare bruge god gammeldavs NAS.
Og så var der jo lige internetstreaming-løsningerne til musik og video - havde du lige glemt dem?
Hvor meget lokal plads er det lige du har brug for (nu om dage)?
MM |
|
|
Nu havde jeg en kollega der måtte tømme sin 16 gb iPhone for at skaffe 5 GB fri plads for at lægge iOS 8 på - så der hjalp NAS iCloud ikke.
Så det kommer så sandelig an på hvilken plads. Det er ikke alt der kan løses med en NAS.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |