Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 07:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Breaking news! - Breaking news! - Breaking news!

Velkommen i kineser-land - hr Pan

Tryk hvis du tør.

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Hej Beomanden

Nu har jeg et sammenlignings grundlag fra før til nu, og det går for B&O som for musikbranchen.
Musikstreaming er fremtiden, og lyd kvaliteten stagnerede for længe siden. Nu skal der bare
tjenes penge, så på i rø... med kvaliteten.

B&O kan ikke gøre for at de gamle audio medier er borte. Se i 70-ernes og 80-ernes B&O
kataloger, (ja det havde B&O råd til engang på flot papir, idag hedder det online kataloger) -
hvor mange AV produkter de havde som hyldevare.

Det betød B&O både havde "gynger og karruseller" at satse på, i dag har de kun BeoPlay,
som er for kostbart, set i forhold til den målgruppe B&O satser på. Ja vel, det er en prioritering
for de unge, men jeg tror de vælger en god druk ferie, i stedet for BeoPlay Bling bling fra Kina.

Når så strategien at skabe nogle "karruseller" alligevel ikke er istand til at øge B&O's indtjening
betragteligt, ærgrer det mig at energi og ressourcer ikke bliver brugt alene på Bang & Olufsen
produkter.

F.eks til rigtigt dygtige designer og programmører, så kunderne ikke skal lide med dårlige software
opdatering der er alt for længe undervejs. Et eks. HDMI version 2.0. hvor opdateringen senest er
udskudt til Dec. Muligvis fordi B&O ikke har penge nok på budgettet til at få skrevet opdateringen.
B&O havde nok heller ikke taget højde for BV Avant 55" faldt uden for de nye definitioner af
minimums krav til et Ultra HD-tv, grundet HDMI version 4,1 istedet for 2,0.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hej millemis

Det ville da være ønskværdig for B&O også, hvis B&O så fremover kan begynde at skrive
Made in Denmark, og ikke fremover skal stå og mangle penge. Det vil da være rigtigt godt.
B&O's Kinese samarbejdspartner har jo allerede en stor aktiepost i virksomheden.

Beomanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at det er så svært at finde ud af hvorfor at det går så galt som det gør lige nu. Jeg har skrevet tidligere at jeg synes at produktlinjerne er stærke lige nu.

Jeg synes i og for sig at BeoPlay er ok. Men synes dog at de skulle sætte en grænse for hvor billigt BeoPlay må blive. Grænsen kunne ligge på fx Beoplay A8 som et køkkenanlæg. Men et fuld højtaler setup som S8 til kun 9K er for billigt og risikerer at ødelægge B&O's gode ry.

Men jeg tror at den egentlige udfordring er at folk ikke vil betale for god lyd længere. Alle de unge mennesker jeg kender (læs: 10-20 år) har ikke noget anlæg, men bruger udelukkende deres iPad, måske endda bare med de indbyggede højtalere. Hvordan skal man overbevise dem om at de skal bruge penge på den store oplevelse?

Det er en spændende tid og en udfordring som virker næsten umulig. Men jeg vil give dig ret i at de vinder ikke kampen ved at der går for meget Beoplay i den. Det skal være en balance.
Derudover kunne jeg godt bruge at der kom en afløser for Beolab 5, som virkeligt satte en ny, endnu højere standard for god højtaler lyd i et nyt frisk design. Det er vigtigt at det ikke kun er et facelift lige som BL9/BL20.

Vedr. dårlige software opdateringer, så har jeg ingen problemer. Men det er åbenbart et generelt problem for andre?

Tisidst skal de have kigget på deres markedsføring. Den er så trist og konservativ. Jeg bliver så deprimeret.

Vedr. Avanten og HDMI 1.4, når B&O endeligt får skrevet softwaren færdig til HDMI version 2.0, så opfylder den vel minimumskravene igen? Eller har jeg misset noget?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Beomanden - Tryk her.

cyberhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Jeg er pt. af samme opfattelse omkring produktlinierne som Beomanden - syntes i øvrigt der er et super flot højttaler program,
flotte tvŽog et fedt audio produkt(BS5)

Synets B&O tiltag på at skabe et (sub)Brand for det yngre publikum er lykkes ganske godt og med nogle produkter hvor designet er
tip top. Det er selvfølgelig ærgerligt hvis økonomien her ikke hænger sammen.

CH

Til top Vis cyberhouse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyberhouse

Beomanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Tak for dit svar Peter :-)
Jeg kan dog ikke læse ud fra dit link om et HDMI 2.0 er en fysisk port eller som jeg har forstået det er bare en software opgradering. Hvis det er det
sidste er det vel ikke så alvorligt ? Ja vi er enige de skal have fingerne ud?

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej millemis

Det ville da være ønskværdig for B&O også, hvis B&O så fremover kan begynde at skrive Made in Denmark, og ikke fremover skal stå og mangle
penge. Det vil da være rigtigt godt.B&O's Kinese samarbejdspartner har jo allerede en stor aktiepost i virksomheden.

Det var sådan set, hvad jeg kunne forvente at du ville skrive til det.

B&O har indgået et 'strategisk partnerskab' med Sparkle Roll:
"Sparkle Roll er et privat selskab med investeringer i alt fra luksusbiler, smykker, ure og vine.
Ifølge B&O har Sparkle opbygget "en stærk kundebase af meget velhavende personer
og et stærkt netværk med luksusindkøbscentre i store kinesiske byer".

Det er vel sådan set meget fornuftigt at alliere sig med folk, der kender markedet derovre, fremfor at ligge og rode med det selv.
Det er der nemlig flere 'vestlige firmaer' der har tabt mange penge på.
Og hvis du vil kalde 6,63% af aktiekapitalen for 'en stor aktiepost', så er du da velkommen til det.
Det vil nok ikke betyde alt for stor indflydelse på B&O's overordnede beslutninger.

Tager vi derimod en strategi, som Dynaudio nu åbenbart har forfulgt for at komme ind på et lukrativt kinesisk marked,
betyder det at beskutningsprocessen ligger hos den nye ejer. Dynaudio's stifter beholder selv kun 'en mindre aktiepost'.
Hvor længe tror du der går før store dele af produktionen er flyttet, så kun selve udviklingsafdelingen er tilbage
i Skanderborg?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

millemis

Det kan kun tiden vise.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Beomanden skrev:
Tak for dit svar Peter :-)
Jeg kan dog ikke læse ud fra dit link om et HDMI 2.0 er en fysisk port eller som jeg har forstået det er bare en software opgradering. Hvis det er det
sidste er det vel ikke så alvorligt ? Ja vi er enige de skal have fingerne ud?

Hvorfor haster det såååå meget med den opdatering af HDMI'en?
Det er jo først nu der så småt er ved at komme eksterne bokse med understøttelse af HDMI 2.0/4K.
Og 4K indhold af betydning, ser jeg ikke lige om hjørnet heller.

N.B.
HDMI-porten er fysisk, men kan via software opdateres til 2.0 standarten.
Det er ikke noget, man 'selv skriver' - det er noget man indkøber en licens til at implementere.

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

@ millemis

Ja så kan det da kun være fordi kassen er tom, at den licens ikke blev indkøbt før Avant 55" kom i bitikkerne.
Avant 55" går under Bang & Olufsen luxus brand.

Hvordan forklare du ellers at Bang & Olufsen kan tillade at behandler sit "luxus brand" sådan, når det medføre
nigativ omtale. Bl.a div. komentar om det, under Avant 55" test på Flatpanels. Ja læst du nok dengang.

Du har tidligere tidligere argumenteret med den lange udviklings tid. Den er jo ikke gangbar. Licensen kunne
så bare være købt sidste i processen. ? 

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

cyberhouse skrev:
Det er selvfølgelig ærgerligt hvis økonomien her ikke hænger sammen.

Det er det samme problem ALLE firmaer i det segment har!

Derfor er det fint, at nogle også køber de produkter, som de synes er gode.
Og at man anbefaler dem, hvis man selv synes at de er gode.
At sidde og surmule og ønske sig de gode gamle tider tilbage bidrager ikke ligefrem til at et firma som B&O kan overleve.
Der skal tilbud til - som et S8-sæt er det - til de, der er villige til at ofre noget for at få bedre lyd/design.

Om et produkt som det kommende A2 også vil være det, må tiden vise.
Det vil givetvis være på højde med eller endda bedre, end noget af det, vi ellers ser i samme kategori.
Og det vil uden tvivl give et løft til den lyd, som folk ellers er vant til kommer fra en smartphone/tablet.
Måske kan det endda være en indgangsport til senere køb.

I første del af den strategi, som B&O's bestyrelse - sammen med Tue som direktør - har besluttet for godt tre år siden,
er grundlaget for 'den nye B&O-produktpalette' lagt.
I anden del, som nu lige er begyndt, gælder det om at markedsføre bedre end før.
Vi vil se en øget indsats på netop markedsføringen i den kommende tid.
Og det vil være afgørende for salget - og B&O's overlevelse.

MM

MM

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

@Peter Pan,

nu er jeg ikke sikker på at 'luksus brand' og en implementering af HDMI 2.0 har en direkte sammenhang.
Så vidt jeg ved sælger netop Avant'en rimeligt godt - trods det.
Og måske har B&O allerede indkøbt den licens (du ved intet, men formoder en masse), og venter på
at rulle den ud sammen med andre opdateringer senere på året.

MM

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Beomanden skrev:

Vedr. Avanten og HDMI 1.4, når B&O endeligt får skrevet softwaren færdig til HDMI version 2.0, så opfylder den vel minimumskravene igen? Eller har jeg misset noget?

Når og hvis at der komme UHD Blu-ray så komme der nye standart og her er HDMI 2.0 ikke nok, så ja det er rigtig at Avanten kun opfylder minimumskravene igen til den tid.

Derfor ville jeg slet, slet ikke købe et UHD-TV nu, ikke før at jeg har set at det opfylder kravet til UHD Blu-ray, bl.a skulle der komme ny og højre krav til farve gengivelse med mere, dette gælde for alle UHD-TV solgt i dag.

Men historie gentager sig, vi var hvis ud i tredje generation af Full-HD tv, og først med indførelse af 1080p Blu-ray, var Full-HD tv færdig udviklet, det samme se ud til at ske med UHD-TV.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Beomanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Millemissen, jeg må give Peter ret i at det er uheldigt at porten ikke er 2.0 allerede fra start (hvis det var muligt). Ikke fordi man nødvendigvis har
brug for den, men mere for at undgå forvirringen, fordi folk ser ikke så nuanceret på det, som os kloge mennesker som deltager på denne tråd.

Vedr markedsføringen, så skal de gøre noget helt nyt. Jeg tror fx at den brede befolkning har misset at der er kommet et nyt Avant. Det er bare en
super tør og steril kampagne de har kørt. De har brug for et nyt reklamebureau med en hel anden tilgang til opgaven.

Beomanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

StarTrek, ja hvis man kan vente så længe. Ellers så synes jeg at man skal købe når man er frisk og har brug for et nyt TV.
Min Svoger har lige købt Avanten og den har allerede et imponerende billede selvom det er 1G 4K. Så det er lidt teoretisk at om 5 år er 4K billedet
endeligt færdigudviklet, hvis det er nu man har behovet for et nyt TV.
Til den tid taler vi alligevel om 8K og OLED, eller noget helt tredje.
Men når det er sagt, så skal man selvfølgelig gøre sig sine overvejelser om hvornår man skal slå til.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

@ Beomanden

Hvad syntes du så om denne reklame Bang & Olufsen lancerede for BeoVision 7

millemis har stadig svært ved den reklame,
                da han aldrig måede at tjene nok til et BV 7.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Beomanden skrev:
StarTrek, ja hvis man kan vente så længe. Ellers så synes jeg at man skal købe når man er frisk og har brug for et nyt TV.
Min Svoger har lige købt Avanten og den har allerede et imponerende billede selvom det er 1G 4K. Så det er lidt teoretisk at om 5 år er 4K billedet
endeligt færdigudviklet, hvis det er nu man har behovet for et nyt TV.
Til den tid taler vi alligevel om 8K og OLED, eller noget helt tredje.
Men når det er sagt, så skal man selvfølgelig gøre sig sine overvejelser om hvornår man skal slå til.

UHD Blu-ray skulle (hvis det komme) komme på marked til efteråret 2015, det er så tæt på at jeg ville vente, ellers så ender man med et forælde UHD-TV til den tid, og det er jo lidt surte at havde smide 55.000 kr. ud, ved mindre man har beregnet at sælge det brugt til den tid, for at få et UHD-TV der ville kunne bruges med UHD Blu-ray.

Jeg ved god at der er noget nyt på vej, bl.a. når de nye Avatar fra James Cameron film komme i 2016, så ville der komme andre krav til UHD-TV, UHD Blu-ray og UHD netflix, her tale vi om bl.a. en højre fps (end 50/60 fps) og 3D UHD.

Og i Japan teste man Super Hi-Vision (8K) TV udsendelser, så hvis udvikling forsætte ville vi også se 3D Super Hi-Vision (8K), så det passe nu meget god man at man skal udskifte sit tv hver femte år for at havde en tv der er UpToDate.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

@ Beomanden

Hvad syntes du så om denne reklame Bang & Olufsen lancerede for BeoVision 7

millemis har stadig svært ved den reklame,                    da han aldrig måede at tjene nok til et BV 7.

HeHe, Vidste ikke at B&O TV var selvantændelse eller man kan brænd finger på at købe et B&O TV

Beomanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Bad Ass TV fra h......
Det er PP DESIGN, er det ikke? Det er da ikke en B&O reklame.
Men det er da synd for Millemissen at han aldrig fik råd til et BV7.. Kongefjernsyn.. Købte selv 1G fra 1995, firstmover dengang. Havde fjernsynet i
mange år..
Men det er da reklame med kant, meeeeen

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum