Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 06:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hvor har du det fra Peter Pan?

Så vidt jeg kunne læse mig frem til rundt omkring, så er BeoVision 10 modellen med LED.

Ikke desto mindre skal den hvert fald vises frem d. 19. oktober.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus Larsen

Det stod beskrevet i Bang & Olufsens regnskab (der skriver de ikke alt). 
Den 13 August 2009  skrev jeg dette:

BeoVision 10 - 40" LCD-skærm er ultra kompakt, og med indbygget stereo højtalere.
BeoVision 10 har ikke BeoSystem 3 billede motor indbygget, men en såkaldte "mini-BS3"
billede forarbejdningsenhed med f.eks Vision Clear egenskaber, som også ligger i BeoVision 8-40".

Dette er et mid-range-konceptet, som i højere grad ligner konceptet i andre fladskærme på markedet,
hvor man har div. forbindelsesmuligheder, og et sæt stereo højttaler, her dog med 5.1 Surround.

Denne valg mulighed har ikke eksisteret i B&O's sortimang et stykke tid, og vi kan håbe at man så også
vil kunne se en større prismæssig lighed i forhold til andre non B&O fladskærme.

Jeg har fået billet til verdenspremieren på BeoVision 10 i Københavns frihavn,
mandag d. 19 oktober.

Så må vi se hvad BeoVision 10 i virkeligheden har at byde på.  

Ps. Bemærk: BeoVision 7 - 55 tommer der blandt andet bygger på 100/120 Hz teknologien.
Blandt andre funktioner er indbygget LED lys. Så måske du tager fejl af det.

bogo09
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Som ejer af et BeoVision 8-40 så bliver man ekstra stolt over apparatet når man læser den meget udførlige og præcise test som Rasmus Larsen har foretaget. Det var lige før der løb en lille tåre ned af kinden  det må jeg erkende.

Flot arbejde B&O, håber de læser testen oppe i Struer. Der skal ihvertfald lyde et bifald herfra undertegnede.  

Mvh. Henning

Til top Vis bogo09's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bogo09

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Ps. Bemærk: BeoVision 7 - 55 tommer der blandt andet bygger på 100/120 Hz teknologien.
Blandt andre funktioner er indbygget LED lys. Så måske du tager fejl af det.

Nej jeg tror også BeoVision 10 vil have LED. B&O skriver jo netop, at den er ultraslank og fra dem jeg har talt med, så benytter det et LED
backlight baseret på Edge LED (som jo netop kan gøre skærmen meget tynd). Der bliver i den forbindelse også nævnt 200 Hz, men det har jeg
ikke fået bekræftet. Edge LED tillader ikke local dimming, men så vidt jeg forstår, så vil BeoVision 7-55 have backlit LED, som tillader local
dimming.
BV10 skulle komme i 40 tommer i første omgang, med en 50 tommer udgave på sigt ifølge kilder.

Som sagt er jeg ikke sikker, men jeg har hørt det fra flere kilder nu.

Peter Pan skrev:
Jeg har fået billet til verdenspremieren på BeoVision 10 i Københavns frihavn,

mandag d. 19 oktober.

Så ses vi der.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

bogo09 skrev:

Flot arbejde B&O, håber de læser testen oppe i Struer. Der skal ihvertfald lyde et bifald herfra undertegnede.  

Mvh. Henning

Det tror jeg bestemt de gør. Vi har lånt den fra Struer.

VI har desuden også allerede fået lovning på at få BeoVision 10 ind til test efter den er officielt præsenteret. Det bliver interessant.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Hvis du har se dette billedet, så husk at du ikke
har set det, for det må først vises til premieren.

En ny subwoofer BeoLab11, der blandt andet bygger på en teknologi,
som gør den fri for vibrationer. Subwooferen har et tulipanformet design,
der byde på flere placerings muligheder, idet det er muligt at placere den
på gulvet, eller montere den på væggen. BeoLab 11 er konstrueret til at
spille sammen med de mindre versioner i BeoLab sortimanget, eller som
bas hjælp til baghøjttaler i et surround setup.

Forstærker: 200 Watt ICEpower. Frequency Range: 33 Hz - 120 Hz.
Finish: sølv, mørk grå, sort, blå og rød. Pris ca. 13.000 Kr.

Den forventes til salg Januar 2010, og prisen vil være ca. det kalve af
BeoLab 2. Der er jo tradition for jeg tegner lidt før premieren, så
jeg
håber ikke vi bliver skuffet.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

FlatpanelsDK tog en tur ind i det forbudte land; B&Os udviklingsrum kaldet Media Room. Her fik vi vist hvordan B&O arbejder med billedkvalitet, 100 Hz og BeoVision Tv generelt.

Hvis det har interesse, så har vi skrevet en større artikel omkring det her: http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull& id=1254986157

NJ..
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen der kan bidrage med noget mere konkret om det, i artiklen omtalte, audiosystem der skal lanceres her mod slutningen af B&OŽs regnskabsår.

Bliver det en afløser for Beocenter 2 måske?

http://epn.dk/teknologi2/billed/article1844383.ece

Til top Vis NJ..'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NJ..

andkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen der ligger inde med en beskrivelse af de to forskellige systemmoduler til BV8-32? Her tænker jeg på ekstra tilslutninger etc.

Beovision 8-26
Beolab 3
Beolab 4
Beo4
Til top Vis andkjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andkjaer

Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Lyder spændene med det Beovision 10.  lige noget for mig
ER der masterlink osv. med som standard?

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Nicolaj.b skrev:

Lyder spændene med det Beovision 10.  lige noget for mig
ER der masterlink osv. med som standard?

Det tror jeg nok at vi kan forvente.

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

NJ.. skrev:
Hej

Er der nogen der kan bidrage med noget mere konkret om det, i artiklen omtalte,
audiosystem der skal lanceres her mod slutningen af B&OŽs regnskabsår.

Hej NJ..

Bang & Olufsen skriver:

Nyt lydanlæg til sommer
Allerede til sommer skal audiodelen dog være på plads, når B&O løfter sløret for et nyt Beosound-lydanlæg, der dels vil fungere som supplement til Beosound 5-anlægget, som kom på markedet sidste år, dels skal det sælges som et selvstændigt produkt.

Tricket i det nye anlæg er, at det i langt højere grad giver mulighed for opkobling til nettet, men hvordan det helt konkret skal foregå, og hvilke services der bliver tale om, kan Kalle Hvidt Nielsen ikke sige så meget om endnu.

Hvad der derimod bliver nyt, set med de interne briller, bliver den platform, som det nye anlæg er skabt ud fra. Kalle Hvidt Nielsen fortæller, at der bliver tale om en printplade på 9x12 cm til audioprodukterne med en slagkraftig grafikprocessor og signalprocessor baseret på en Linux-kerne og et Wifi 802.11n-modul.

B&O har ikke udviklet nye komponenter til modulet, men arbejder i stedet med forskellige programmerbare chips i form af FPGA’er til konvertering af videosignaler til displays, mv.

Das Pferd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har et lige nogle spørgsmål.

Jeg har et BV 8-40 i link med BeoSound 4. Men jeg kan ikke både få billede på min skærm og samtidig få lyd fra min MP3-afspiller via Audio AUX. Jeg kan sagtens både se billede og lytte til CD samtidig. Det er bare at trykke på AV og derefter CD. Men eftersom både AV og A.AUX ligger under List, kan jeg ikke trykke på dem lige efter hinanden :( Det må da for alt i verden da kunne lade sig gøre??

Det andet spørgsmål er, om man kan få det hvide, herlige lys ved siden af CD-bakken i BS 4, til at lyse, mens man lytter til en CD? Det slukker så snart lågen kører ned, og det ægrer mig sådan.

Og sidst. Jeg kunne godt tænke mig at få malet min Beolab 2's aluminiumskjold helt sort. Hvad skal jeg gå efter i maling? Jeg går ud fra det bliver bedst med spray :)
Til top Vis Das Pferd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Das Pferd

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Er her nogen der kan hjælpe Das Pferd og andkjaer  ??

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Rasmus Larsen skrev:
FlatpanelsDK har en stor anmeldelse af BeoVision 8-40 online i dag. Hvis det har interesse kan den findes her:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1254735166

Flot anmeldelse Rasmus

Ja en flot anmeldelse

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Ashanti skrev:

Der er en opdatering klar til Blu-ray afspilleren i Beovision 7-40. BV7 kan selv hente og installere hvis den er tilsuttet Internet. Det ser ud til at sync problemerne er løst. Jeg har kun testet 1 film men det ser ok ud nu.

Bang & Olufsen skrev:

Blu-ray retrofit kit til opgradering af BeoVision 7-40 version mkIII

B&O kan nu tilbyde Blu-ray retrofit kit til opgradering af BeoVision 7-40 version mkIII (full-HD 50 Hz). Bemærk venligst, at denne version - BeoVision 7-40 mkIII – er den eneste version, der kan få installeret Blu-ray retrofit kit.

Prisen på Blu-ray retrofit kit er DKK 6695,- inklusiv moms.

Grundet omkostningerne og kompleksiteten ved en opgradering af BeoVision 7-40 mkIII med Ethernet stik holdt op imod de reelle fordele ved BD live, så vil Blu-ray replacement kit blive leveret uden Ethernet stik.

Bemærk venligst, at den udskiftede DVD afspiller i BeoVision 7-40 mkIII, ikke kan leveres tilbage til B&O.

Det må så betyde at den opdatering man selv kan foretage via Internet som Ashanti omtaler, kun kan lade sig gøre på BeoVision 7-40 Mk IV, og ikke på et Blu-ray retrofit kit til opgradering af BeoVision 7-40 version mkIII, på grund af Blu-ray replacement kit blive leveret uden Ethernet stik.

Sådan læser jeg det, og mener så der er grund til at tale med teknikkeren om denne mulighed ved efter montering af et Blu-ray drev i BV. Mk III.

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

andkjaer skrev:
Hej

Er der nogen der ligger inde med en beskrivelse af de to forskellige systemmoduler til BV8-32? Her tænker jeg på ekstra tilslutninger etc.

Der findes kun et systemmodul til BeoVision 8-32 nu. Det giver dig MasterLink tilslutning og RF distribution. Derudover sidder der en DVB-T MPEG2 dekoder i dette modul. Desværre kan dette ikke opdateres til MPEG4, og der er ikke mulighed for at lave et modul med MPEG4 til dette Chassis, desværre. Så hvis det er DVB løsninger du er ude efter, vil du med dette TV, have brug for en boks, men der findes også rigtig mange løsninger, som kan betjenes med din B&O fjernbetjening.

Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Das Pferd skrev:
Jeg har et lige nogle spørgsmål.

Jeg har et BV 8-40 i link med BeoSound 4. Men jeg kan ikke både få billede på min skærm og samtidig få lyd fra min MP3-afspiller via Audio AUX. Jeg kan sagtens både se billede og lytte til CD samtidig. Det er bare at trykke på AV og derefter CD. Men eftersom både AV og A.AUX ligger under List, kan jeg ikke trykke på dem lige efter hinanden :( Det må da for alt i verden da kunne lade sig gøre??

Det andet spørgsmål er, om man kan få det hvide, herlige lys ved siden af CD-bakken i BS 4, til at lyse, mens man lytter til en CD? Det slukker så snart lågen kører ned, og det ægrer mig sådan.

Og sidst. Jeg kunne godt tænke mig at få malet min Beolab 2's aluminiumskjold helt sort. Hvad skal jeg gå efter i maling? Jeg går ud fra det bliver bedst med spray :)

Jeg holder godt nok ferie i denne uge, men jeg vil godt tjekke det op. Men under alle omstændigheder vil livet for dig blive nemmere med en Beo5, så har du en knap du programmerer til at sende de kommandoer du ønsker for at se TV og høre MP3 musik samtidigt.

Det med lyset er jeg sikker på du ikke kan ændre, da det er en fast programmeret handling, men jeg vil godt prøve at forhøre mig på "vandrørene".

Ja spray er nok at foretrække, jeg har dog ingen kendskab til den rette maling. Spørgsmålet er også om du ikke bliver træt af dette helt sorte look. Hvor den grå farve nu giver et spil, og lidt en dekoration. Men jeg kender godt til din følelse. 

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

NJ.. skrev:

Hej

Er der nogen der kan bidrage med noget mere konkret om det, i artiklen omtalte, audiosystem der skal lanceres her mod slutningen af B&OŽs regnskabsår.

Jeg vil blot sige det er alt for tidligt at tale om det kommende anlæg, der er så mange ting som kan ændre sig og features der vælges til eller fra. Det er ikke umiddelbart en afløser for BeoCenter 2, der er ingen dato for dette anlægs afslutning overhovedet. BeoCenter 2 og BeoSound 4 opdateres begge med DAB +, så der er masser af potentiale i disse systemer endnu.

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Et spørgsmål til Bang & Olufsens nye produkter som kommer i slutningen af kalenderåret 2009 eller starten af 2010.

Ny TV-familie: BeoVision 10 -40" med integrerede stereohøjttalere og digital surround sound modul, ligesom DVB-HD (Full HD) modulet vil være en valgmulighed.

Ny model til BeoVision 7-familien: Dette TV vil være en 55 tommer Full HD variant, der blandt andet bygger på 100/120 Hz teknologien. Blandt andre funktioner er indbygget LED lys, som forstærker kontrasten, samt sublim lydkvalitet med indbygget digital surround sound modul og integreret Adaptive Sound Technology. Dette TV vil ligeledes have indbygget DVB-HD (Full HD) modul og Blu-ray afspiller som valgmulighed.

Nyt audio produkt: Produkt til afspilning af digitalt lagret musik er ligeledes under udvikling. Der er tale om en plugand-play løsning med brugervenlig betjening. Det vil være muligt at koble en iPod til dette produkt, som i øvrigt også kan tilkobles et BeoSound 5 system.

En ny subwoofer BeoLab11: Der blandt andet bygger på en teknologi, som gør den fri for vibrationer. Subwooferen har et tulipanformet design, vil byde på flere placerings muligheder, idet det er muligt at placere den på gulvet eller montere den på væggen.

Et ny digital "MasterLink" Cat 7 linksystem.
-------------------------------------------------

Er tavshed mon guld for B&O ?

Personligt tror jeg det ikke, grundet det eneste man nu kan læse om, er den faldende aktie kurs som bankerne ynder at skrive om, og det er sku negativ læsning. Mon så ikke det var bedre hvis de lukkede lidt op for godteposen.

Det ville være skønt at kunne fortælle om vores produkter langt tid forud for deres lancering. Og dog så er det også fascinerende at man ikke kender detaljerne før produktet lanceres. Vores produkter har normalvis også en noget længere levetid, end øvrige produkter i branchen, og så vil vi gerne præsentere produktet rigtigt og godt for alverdens presse og forbrugere, så det får den rigtige start på livet.  Der er en masse tekniske detaljer som først er på plads til allersidst, og det er også med til at man ikke kan fortælle om produkterne før en lancering.

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes