Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2014 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Hej M-Kaae,

sælg den - du har ikke brug for den mere!

Mon ikke du kan finde på noget andet (baghøjtalere f.eks) at bruge pengene til.

M🎃M

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2014 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

" the 9’s are a more capable “subwoofer” than the 19 (or the BL2 or the BL11, for that matter…)."
Geoff Martin.

Læst her.

M🎃M

beolion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Oktober 2014 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Hej M-Kaae

Jeg havde selv BL2 koblet til mine 9'ere og til BV7-55, men efter en aften at have siddet og lyttet grundigt til flere film, specielt Super7 (ca. 15 min
henne), så er BL2 blevet koblet fra. BL9'erne alene gør det rigtig godt, på en anden måde end BL2, men rigtig godt. Jeg synes jeg fik en bedre
fornemmelse af dybden i filmene.

Og så har jeg altid syntes at musik lyder bedre på ren BL9 end BL9+BL2, der er noget musik hvor BL2 mudrede lyden lidt syntes jeg.
Jeg har istedet koblet vores BL2 til vores BS5 sammen med BL3, og det lyder faktisk rigtig godt sammen.

Håber du finder du af det.
Til top Vis beolion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolion

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Oktober 2014 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Hej M-Kaae og velkommen.

På indlæg af 21 Marts 2013 kl. 22:53 - her. finder du min PowerLink opsætning for BV 7.

Jeg har et andet højttaler setup end dit. Lyd i Dolby 5.1 surround opsætningen spiller fint her.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Og millemis, for du ikke skal sidder og keder dig -

------------------------------------------------------------ ----

Tilsluttes BeoLab 2 eller BeoLab 11 til SUB PowerLink udgangen på BeoVision 7-40, kommer "cut-off" frekevensen
helt an på hvilke højttalere du ellers tilslutter og configurere i de andre PowerLink stik. Hvis du f.eks tilslutter 4 stk
Beolab 5 kommer der ikke noget lyd ud af SUB stikket overhovedet.

Se nedenstående, skemaet er ikke helt opdateret. (og bliver det heller ikke). Her kan du nogenlunde se de forskellige
frekevenser. Beolab 9 som ikke er i skemaet er f.eks en Type B speaker.

Skema af Jørgen Bak Christensen.

BeoVision 7-40" Mk III -

Lydfunktioner for højttaler (mode) 1 - 5  på fjernbetjening Beo4 (Uden navigation knap).

Lyd tilstand: 1: Stereo centerhøjttalere (Subwoofer lydløs)
Lyd tilstand: 2: Stereo i L / R højttalere, (Subwoofer er aktiv)
Lyd tilstand: 3 Dolby ® 3 stereo, (Subwoofer er aktiv)
Lyd tilstand: 4 Dobbelt stereo, stereo i L / R og bag højttalere, (Subwoofer er aktiv)
Lyd tilstand: 5 Dolby ® Digital, Dolby ® Pro Logic, DTS, Dolby 7.1 (Subwoofer er aktiv)

Surround sound system:  Dolby Digital 5.1/6.1 EX, DTS 5.1. DTS ES 6.1, Dolby 7.1
                                         EX, Dolby Pro-Logic ll/llx, DTS Neo:6

Henning P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Henning P skrev:
MM
Hvis du læser hvad jeg skriver   så står der ikke noget om at jeg syntes de skulle vise samfunds-sind

Men man kan jo godt syntes at prisen er for høj når det laves / samles af billig arbejdskraft

Hvis prisen blev afspejlet af løn udgiften i kina / litauen ville du måske skifte dit udstyr ud lige som mange andre også
ville    det er jo prisen der gør man ikke skifter ud

Vær så rar at fortælle mig (og andre) hvilke B&O-ting, der bliver lavet i 'kina / litauen'?

M��M

Hej MM

Det må være længe siden du har købt noget,,

Det er bare at se på mærket på pruduktet   der er ikke meget,, made in Denmark ,,

Kun Dansk design..   

Til top Vis Henning P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henning P

Fiatilac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2014
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

M-Kaae :)
Som det rigtig nok bliver skrevet, så vil BL2 tage sig af bassen, hvis den er koblet til. Det er kun hvis BL5 er sat til at SUBwoofer udgangen bliver
sløjfet.
BL9 afløser til fulde BL2 . BL2 er nok bedre til film, da man har muligheden for at pumpe bassen og få det rul og bulre, der skal være til film. men
som udgangspunkt, giver BL9 bedre og renere bas. Så ja sælg din BL2 eller brug den i et andet setup.
Mvh
Fiatilac
Til top Vis Fiatilac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiatilac

Beomanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Hej Henning P., der er ingen B&O produkter der bliver lavet i Kina eller Litauen. Jeg ved ikke hvor du har det fra? Men jeg kan forstå at du købt
produkter for nyligt som var?

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Henning P skrev:

millemis skrev:
Henning P skrev:
MM Hvis du læser hvad jeg skriver   så står der ikke noget om at jeg syntes de skulle
vise samfunds-sind Men man kan jo godt syntes at prisen er for høj når det laves / samles af billig arbejdskraft Hvis prisen blev afspejlet af løn
udgiften i kina / litauen ville du måske skifte dit udstyr ud lige som mange andre også ville    det er jo prisen der gør man ikke skifter ud

Vær så rar at fortælle mig (og andre) hvilke B&O-ting, der bliver lavet i 'kina / litauen'? M��M

Hej MM

Det er bare at se på mærket på pruduktet   der er ikke meget,, made in Denmark ,,

Kun Dansk design..    

Hvorfor svarer du egentlig ikke på spørgsmålet?
Du kryber vist udenom, hva'!

N.B.
Bare spørg Peter Pan, hvad jeg har købt på det sidste - eller læs på forummet

M🎃M

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

@M-Kaae
Mon ikke mit (korte) råd - og Fiatilac' også - skulle være nok til en beslutning.

Peter Pan's lange udredning er da sikkert rigtig nok - men hjælper bare ikke en dyt her!

@Peter Pan
Jeg kommer ikke til at kede mig i dag.
Jeg er væk hele dagen - gæt hvad jeg skal!
Så har du jo fri bane til et par lange udredninger med massevis af tegninger af dit setup, mens jeg er 'off'

M🎃M

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

millemis - Det behøver jeg ikke at gætte på, for jeg ved jo du skal ud og købe KnockKnock's
Xeo3 trådløse højttaler til dit BeoPlay V1 32" TV, fordi der står made in Denmark på dem.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Bare spørg Peter Pan, hvad jeg har købt på det sidste -

Henning P

Jeg fulgte MM's råd og googlede lidt på tråden - her ses resultatet.

Bang & Olufsen var glade for at introducere deres sub-brand B&O PLAY,
og det var MM også. Her listen: Beolit - Beosound 8 - BeoPlay A8 -
Beolab 14 System - BeoPlay S8 System - BeoPlay H6 - BeoPlay H3.
Alt Made in China.   

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

En rigtig B&O fan, kunne aldrig finde på at købe B&O Made in China, nej de skal stå All Made in Denmark på det hele (så meget gamle retro B&O er i høj kurs hos dem, prøve at kikke på denne butik Beostæren for at få hjælp ).

Så MM er jo udlukket som ægte B&O Fan, og må nok lave egen tråd om BeoPlay og katte

Selv Peter Pan er jo hele ikke en rigtig B&O fan, når har ikke er 100% til B&O, men blander alt mulige andet samme med, så her er vel en rigtig blandemaskine, nej en rigtigt B&O købe kun 100% B&O og kunne ikke finde købe ting fra fjerne så hele undvære   
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Henning P skrev:
Nu er det sådan jeg står op 530 uanset om solen er oppe eller nede ha ha
En gw er nu et dyrt ur

Hehe, det lyder fornuftigt nok.
Og selvfølgelig er det som et ur alene dyrt, men HAR man nu et (eller flere!) slags Home Automation-anlæg, IP-kameraer eller bare brug for nogle
mere avancerede makroer i ens system er det virkelig et fedt produkt. Faktisk har jeg også hørt om elektrikere der bruger BLGW til at koble 2
forskellige Home Automation-anlæg sammen, der normalt ikke kan arbejde sammen uden meget dyrere moduler.
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

Henning P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Henning P skrev:

millemis skrev:
Henning P skrev:
MM Hvis du læser hvad jeg skriver   så står der ikke noget om at
jeg syntes de skulle
vise samfunds-sind Men man kan jo godt syntes at prisen er for høj når det laves / samles af billig arbejdskraft Hvis prisen blev afspejlet af løn
udgiften i kina / litauen ville du måske skifte dit udstyr ud lige som mange andre også ville    det er jo prisen der gør man ikke skifter ud

Vær så rar at fortælle mig (og andre) hvilke B&O-ting, der bliver lavet i 'kina / litauen'? M��M

Hej MM

Kun Dansk design..    

Hvorfor svarer du egentlig ikke på spørgsmålet?
Du kryber vist udenom, hva'!

N.B.
Bare spørg Peter Pan, hvad jeg har købt på det sidste - eller læs på

M🎃M

Næææ jeg kryber ikke nogle steder hen. Men høre til dem som må arbejde
Jeg mente KiNA & CZECH REPUBLIK      Men vi kan jo spørge her inde om der er nogle som har købt for nylig der gider se efter
Men mine højtalere / hoved telefoner / tror også mit " BS5   Er ikke fra DK
Så mm du må følge lidt med

Henning P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Bare lige     Så er det ikke min holdning at det bliver ringerer kvalitet
Jeg er yderst tilfreds med mit system og den support der er på det
Det er bare en konstatering af det skal laves billigt og sælges dyrt      Der skæres jo ned på løn udgiften med måske 2/3
Og afspejles jo ikke i salgsprisen     Så man vil ikke sælge til alle og en hver

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

B&O burde tjene med styrtende med penge når de få laves billigt og sælges dyrt, men det er måske netop at det ikke afspejles i salgsprisen og at de ikke sælge til alle og en hver, for hvor meget ønsker kunde at betale for en super service og support, flere er jo gået væk fra B&O, måske for mange til at de kan overleve på længe sigte

Kunne god tænke mig at de begynde med tre gruppe en supre dyr luksus en mellem vare og en billige vare (BeoPlay), eller på en anden måde at den dyre luksus udgave af B&O skal ligge en en højre prisklasse og der skal kun lave få udgave af en given vare, så en mellem prisklasse skal værre billige end de producer er i dag, og de rigtig billige som jo gerne skulle værre BeoPlay skal en del ned i pris, og alle gruppe skal værre indbyrdes kompatible med hinanden, så man kan vokse med B&O fra man starter med BeoPlay og på SU og som nyuddannet med det normale B&O og når lønner er går op og man så har råd til luksus B&O kan det normal B&O ende i sommerhuset og børene kan overtage BeoPlay.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Når katte er ude spille mus på bordet, eller så er det jo lige denne teste Drømme-tv, desværre fik det kun ud af 6

Og igen gør denne fejl nemlig at 3840 x 2160 pixel er ikke 4K men UHD, 4K er 4,096x2,160 pixels, og jeg mener at der ikke er nogle native 4k tv på marked men alle er native UHD, derfor er dette B&O 55" 4K LED LCD, kun er i 3840 x 2160, og netop derfor er dette tv et UHD-TV ikke et 4K TV

Et UHD-TV kan god værre 4K kompatible med så blive 4K nedskalerede ned til UHD opløsning, så B&O skal ændre deres materiale for dette tv, fra at værre et 4K TV til et UHD-TV.

Henning P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
B&O burde tjene med styrtende med penge når de få laves billigt og sælges dyrt, men det er måske netop at
det ikke afspejles i salgsprisen og at de ikke sælge til alle og en hver, for hvor meget ønsker kunde at betale for en super service og
support, flere er jo gået væk fra B&O, måske for mange til at de kan overleve på længe sigte

Kunne god tænke mig at de begynde med tre gruppe en supre dyr luksus en mellem vare og en billige vare (BeoPlay), eller på en
anden måde at den dyre luksus udgave af B&O skal ligge en en højre prisklasse og der skal kun lave få udgave af en given vare, så
en mellem prisklasse skal værre billige end de producer er i dag, og de rigtig billige som jo gerne skulle værre BeoPlay skal en del
ned i pris, og alle gruppe skal værre indbyrdes kompatible med hinanden, så man kan vokse med B&O fra man starter med BeoPlay
og på SU og som nyuddannet med det normale B&O og når lønner er går op og man så har råd til luksus B&O kan det normal B&O
ende i sommerhuset og børene kan overtage BeoPlay.

Jeg kan godt følge dig    men hvad er DYRT     I 1975 købte jeg en Luxman PD 121 til   5400kr min far kom ind og så på den....
ER det virkeligt alt man får for 5400,,, jeg havde 50kr i timen ,,, har lige solgt den for 5500,,,, den var dyr dengang i for hold til
min løn,,,,   hvad er DYRT i dag ???        folk syntes at et frimærke til 10kr er meget dyrt,, men en fadøl 75kr den brokker man sig
ikke over      hvad er dyrt ????

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Alting er jo relative, men muligheder er større i dag, derfor burte det afspejles i pris neuvet og det er jo også et spørgsmål om at analysere på hvad B&O kan gøre beder end de gør i dag.

Det er ligesom som at B&O prøve at værre mange ting på en gang, at opdele deres produkter i tre prisklasse, som igen gør at man kan nå flere kundegruppe, det samme har Apple jo gjorde ved at sætte prisen meget ned på nogle af deres produkt plus at give nogle ekstra fordel, så som billige til nu gratis operative system, vel om mærke en fuld udgave.

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes