Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Henning P / StarTrek -  hvad er dyrt ???

Om prisen er høj eller lav for den enkelte person er også et spørgsmål om hvad man får ud af
den vare man køber. I 1984 købte jeg en Beocord 9000 kassette båndoptager. Den kostede
8.500 kr. og min svende løn var pt. på 500 kr. om ugen. Men for mig var Beocord 9000 ikke
for dyr. Det var bare et stykke super lækkert elektronik, og jeg har brugt at hav af timer bag den
båndoptager. Christian Flagstad lavede musik programmer hver torsdag, musik alle forventede
jeg medbragte til festen kommende lørdag.

Martin / Dillen har renoveret den, og den står i sin kasse i kælderen som et kært minde, og skal
ikke sælges.

Altså 8.500 kr. var dyrt, og alligevel ikke.

Fiatilac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2014
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Henning P skrev:
millemis skrev:
Henning P skrev:

millemis skrev:
Henning P skrev:
MM Hvis du læser hvad jeg skriver   så
står der ikke noget om at
jeg syntes de skulle
vise samfunds-sind Men man kan jo godt syntes at prisen er for høj når det laves / samles af billig arbejdskraft Hvis prisen blev afspejlet af løn
udgiften i kina / litauen ville du måske skifte dit udstyr ud lige som mange andre også ville    det er jo prisen der gør man ikke skifter ud

Vær så rar at fortælle mig (og andre) hvilke B&O-ting, der bliver lavet i 'kina / litauen'? M��M

Hej MM

Det må være længe siden du har købt noget,,

Det er bare at se på mærket på pruduktet   der er ikke meget,, made in Denmark ,,

Kun Dansk design..    

Hvorfor svarer du egentlig ikke på spørgsmålet?
Du kryber vist udenom, hva'!

N.B.
Bare spørg Peter Pan, hvad jeg har købt på det sidste - eller læs på

M🎃M

Næææ jeg kryber ikke nogle steder hen. Men høre til dem som må arbejde
Jeg mente KiNA & CZECH REPUBLIK      Men vi kan jo spørge her inde om der er nogle som har købt for nylig der gider se efter
Men mine højtalere / hoved telefoner / tror også mit " BS5   Er ikke fra DK
Så mm du må følge lidt med

Som du rigtig nok påpeger, så laves en del af B&Os hoved produkter jo i Tjekkiet. Det man bare skal have med her, er at det er deres egen
fabrik, som laver det samme som der blev gjort i fabrik 4. Så det er B&O ansat personale, men med " made in Chech republik" og designet in
Denmark.Så produkter villle/burde have den samme standard som hvis de var lavet i DK.
Beoplay produkterne er lige som Iphone og meget andet, lavet i Kina, igen med B&O's krav men lavet af en lille kinerse.. Kvalitet eller ikke, så er
det den måde bestyrelsen mener B&O, kan overleve..
Er selv imod det og mener at et produkt fra B&O, der skal der stå "MADE IN DENMARK" på.. Men nu bestemmer jeg jo ikke. :).
mvh Fiatilac
Til top Vis Fiatilac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiatilac

Fiatilac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Henning P / StarTrek -  hvad er dyrt ???

Om prisen er høj eller lav for den enkelte person er også et spørgsmål om hvad man får ud af den vare man køber. I 1984 købte jeg en
Beocord 9000 kassette båndoptager. Den kostede 8.500 kr. og min svende løn var pt. på 500 kr. om ugen. Men for mig var Beocord 9000 ikke for
dyr. Det var bare et stykke super lækkert elektronik, og jeg har brugt at hav af timer bag den båndoptager. Christian Flagstad lavede musik
programmer hver torsdag, musik alle forventede jeg medbragte til festen kommende lørdag.

Martin / Dillen har renoveret den, og den står i sin kasse i kælderen som et kært minde, og skal

ikke sælges.

Altså 8.500 kr. var dyrt, og alligevel ikke.

PP . Så var du heldiger end mig , for købte en i 1986 til 9985 kr hvilket igen var billig, hvis du sammenlignede med de andre top båndoptager..,
den afløste for øvrigt en Beocord 8002..
Mvh
Fiatilac

M-Kaae
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Mange tak for hjælpen, de fine kommentarer og links til hr. Geof

Jeg vil i første omgang prøve at se om jeg kan snyde tv'et således jeg kan få 2'eren med, blot på det laveste Trin på omskifteren. så
kan jeg se om jeg syntes lyder bedere / dårligere, mere mudret eller hvordan. tænker jeg godt kunne bruge lidt mere dybde når jeg
spiller lavt musik eller ser tv. Det er som om det store 10" basser skal have høvlet noget effekt indenbors, før de rigtig sparker bas
fra sig.

Ud fra Peter Pan's fine skema, og en samtale med en Beolab 5 ejer tror jeg der er en mulighed for at få det til at fungere.
har lidt en ide om jeg kan komme til at styre det via speaker 2 kanals (uden beolab 2) tænker at bruge dette til højt musik /
mellem højt musik, og speaker 4 kanals (med beolab 2 og forhåbentligt fuld frekvens på beolab 9) til tv og musik ved lav volumen.

jeg vender tilbage når jeg får tid at indstillet og afprøvet om min teori fungere i praksis

Mvh. M-Kaae

Lærling
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

tartrek:
se link her: http://en.wikipedia.org/wiki/4K_resolution

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

B&O for dyrt?

Der var engang hvor et besøg i B&O butikken på den røde plads i Holstebro var ind, et kig på en pris også ud igen.

Det var i de tidlige '90'r og sådan var det.

Undskyldningen det er for dyrt var mere forankret end spørgsmålet om hvor meget jeg ville havde den ting/oplevelse og så
hvordan det skulle gøres. Senere i 1996 blev det ændret for den holdning holder ikke en meter.

Når det kommer til B&O så er man inde eller ude. Altså man har erfaring eller ikke.

Med tiden der gik kom B&O tilfældigt ind i livet og man skifter så stand punkt til noget nyt.

Sagen er efter min mening at uanset hvad B&O du har at så længe det fungerer så er det en unik livstil der kan holde
længere end alt andet HIFI betonet du kan finde! '70, '80 '90 '00 eller 2014. Valget er dit. Du kan gå længere tilbage og få
det samme indtryk. Det er prisen værd under alle omstændigheder. Ligesom en gammel Mercedes!

Hvis man vælger at se på made in x, og bestående af x som undskyldning spilder man tiden.
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Tak Anderz! For et godt og præcist indlæg. Er rigtig meget enig.
Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
En rigtig B&O fan, kunne aldrig finde på at købe B&O Made in China, nej de skal stå All Made in Denmark på det hele....

....og StarTrek kunne aldrig finde på at købe B&O-produkter - lige meget, hvad der end står på dem.

M🎃M

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2014 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Henning P skrev:

Hej MM

Det må være længe siden du har købt noget,,
Det er bare at se på mærket på pruduktet   der er ikke meget,, made in Denmark ,,
Kun Dansk design..

Jeg mente KiNA & CZECH REPUBLIK      Men vi kan jo spørge her inde om der er nogle som har købt for nylig der gider se efter
Men mine højtalere / hoved telefoner / tror også mit " BS5   Er ikke fra DK
Så mm du må følge lidt med

"Så mm du må følge lidt med " - skriver du.
Hvis du nu selv havde fulgt lidt mere med på denne tråd, ville du vide at jeg f.eks på side 427 gav eksempler på,
hvad der er lavet hvor - i forbindelse med en omtale af mit V1-32".
Så det her er vist ikke just nyland for mig.

Hvis man fremtroner med udsagn som "kina / litauen" som produktionslande for Bang & Olufsen's produkter, tyder det lidt på
at man måske ikke helt har sat sig ind i forholdene?
Peter Pan har nu givet dig lidt belæring, om at en del af B&O Play-produkterne bliver produceret i Kina.
Og du har 'beklaget' at du kom til at skrive 'litauen'.

Du kan selvfølgelig sige at B&O's produkter blot er 'Dansk Design' - men du glemmer vist,
at der skal mere til at lave et produkt end 'design' og 'produktion'.
Der foregår en hel del udviklingsarbejde, før produktet bliver til det vi ser/hører.
Dette udviklingsarbejde baserer på de årelange erfaringer, der er gjordt i Struer, og bliver (for størstedelen) foretaget i Struer.
Nogle gange er dele af produktet forøvrigt lavet i Struer - eksempelvis kabinettet/aluminiums-ringene til BL14/S8.

Allerede i 2004 begyndte B&O at lægge produktionen af Bang & Olufsen-produkterne til Tjekkiet, hvor de byggede
deres egen fabrik - med fuld kontrol over produktionen!
Vi snakker ikke om, at de lader producere i en billig-fabrik i Langtbortistan - nej, Ostrava ligger faktisk midt i Europa.
Var du klar over, at det ikke er længere væk end München (hvor danskerne valfarter til oktober-fest i hobetal).

Hvis du (og andre) virkelig var villige til at betale prisen for at produkterne bliver 'skruet sammen' i Struer-DK, ville det
nok ikke have været nødvendigt at flytte den mest løntunge produktions-del ud af Danmark.
Var du forøvrigt klar over, at der arbejder ca.1000 mennesker i B&O-sammenhang i Struer!

Bliv bare ved at jamre - men tænk over 'problematiken' også næste gang du køber varer - måske lavet i Indien og Pakistan,
(skjorter, bukser, sko.....) fordi de er billigere.

Jeg har fuld tillid til, at tingene bliver lavet fornuftigt i Tjekkiet. Og jeg har fuld tillid til at de ting, der bliver lavet for B&O i Kina,
lever op til de kvalitetskrav, som B&O forventer/forlanger.
Om man så kan lide B&O Play-produkterne eller ej, er en helt anden sag.

B&O kunne da nok have blevet ved med at lave deres produkter '100% Made in Struer', der ville bare ikke være nok mennesker,
der havde råd til at købe dem!
Hvis ikke B&O allerede dengang havde startet produktion i Tjekkiet - og også får noget lavet i Kina - ville der slet ikke være noget B&O i dag.

M🎃M

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Sendt: 01 November 2014 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

+1

Så hellere tilbage til de dage hvor der var Philips i eller hvad?

Dansk kvalitet koster ingen tvivl men hvem betaler? Os forbrugere som lever af at finde alt det skidt vi kan og brokke os
istedet. Typisk Dansk!
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Henning P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 November 2014 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

Jaaa forståelse er en ting og misforståelse en anden ting ,,   
Min pointe var bare B&O skulle måske sælge lidt billiger så flere ville få øjne op for deres udstyr,
Når man kan sælge højtalere for 20000 og give rabat på 6000       Sælge tv til 50000 og give 10-15000 for dit gamle, som smides ud
Og ud over dette kan få yderligere rabat    Så er ærgerligt at prisen i vinduet ikke er den rigtige pris og så går der måske mange hen i
Den næsten forretning og køber andet udstyr,
Jeg selv bruger rigeligt med penge på B&O ( syntes jeg selv )       Men det er med A/S at overskud er den eneste vej frem
Et tv med en pris på 55000 en fod til 15000 kan nok laves i Danmark til den pris

Jeg er en glad B&O kunde kommer i en forretning hvor der er service i top    Jeg kan ikke få armene ned
Typisk Dansk
Til top Vis Henning P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henning P

Beomanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 November 2014 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Og igen gør denne fejl nemlig at 3840 x 2160 pixel er ikke 4K men UHD, 4K er 4,096x2,160 pixels, og jeg mener at der ikke er nogle native 4k tv på
marked men alle er native UHD, derfor er dette B&O 55" 4K LED LCD, kun er i 3840 x 2160, og netop derfor er dette tv et UHD-TV ikke et 4K TV

Et UHD-TV kan god værre 4K kompatible med så blive 4K nedskalerede ned til UHD opløsning, så B&O skal ændre deres materiale for dette tv, fra at
værre et 4K TV til et UHD-TV.[/QUOTE]

Beomanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 November 2014 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Undskyld jeg fumler med Citat knappen. Jeg ville bare lige indskyde til StarTrek at han har misforstået 4K kontra UHD. Efter min opfattelse er de
præcist det samme.
Her er 4 betegnelser som dækker det samme: Ultra HD = 3840x2160 pixels = 2160p = 4K

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2014 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

@Henning P
der er meget 'psykologi' i det med at fastsætte priser!

Forestil dig, at du køber en vare til 1000 kr (listepris), og ser den en måned senere med en listepris på 750 kr.
Du ville sikkert blive lidt stødt - nogle ville måske oven i købet forvente at de kan få de 250 kr tilbage henne i forretningen.
Især 'kerne-kunderne' ville betragte det som en hån.

Et Avant-tv betragtes af mange (set i forhold til, at der en en fremragende højtaler indbygget, er en bemærkelsesværdig
forforstærker-del indbygget, de materialer, der er valgt osv osv) som et produkt til en rimelg pris.
De nye højtalere er blevet opgraderet med WiSA-teknologi m.m. - men er ikke blevet dyrere.

Jeg ser ikke nogen grund til at man - for at tækkes nogle forbrugere - sætter priserne på Bang & Olufsen produkter væsentligt ned.
Mon ikke mange så oven i købet ville sige, at ' nu bruger B&O 'billig-kram' for at kunne sælge billigt!
Lige meget hvad/hvordan de gør, er der nogen, der ville få ondt af det.

'en fod til 15000'. Nu er foden for størstedelen jo netop 'lavet' i Danmark - den er blot samlet i Tjekkiet.
Man skal lige se sammenhængene, før man skyder løs!

Du skriver, at du kommer i en forretning, hvor servicen er i top, og ikke kan få armene ned.
Men husk så også på, at denne service ikke ville være der, hvis B&O-produkter var 'billige'.
Det er noget der financieres gennem de 'høje priser' hhv en fonuftig avance.
Har du nogen sinde hørt folk sige noget tilsvarende om f.eks El-giganten

Jeg tror ikke på, at flere folk køber B&O's produkter pga af en måske lavere pris - folk køber dem fordi de vil have
et B&O-produkt....med alle de fordele, der følger med.

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 November 2014 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Skal vi tage dette igen -

4K-opløsning, også kaldet 4K2K.

Tryk her.

Nye Ultra HD-krav. - HEVC kommer med .

Tryk her.

4K-kanaler nærmer sig med ny DVB standard.

Tryk her.

Den danske tv-branche tror på, at danske 4K-kanaler kommer i 2018

Tryk her.

Tv-kanal i UHD – eller 4K – opløsning. Ja der er 3 år hvor emnet kan diskuteres,
men ingen ved ennu noget konkret.

Fiatilac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2014 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:
+1

Så hellere tilbage til de dage hvor der var Philips i eller hvad?

Dansk kvalitet koster ingen tvivl men hvem betaler? Os forbrugere som lever af at finde alt det skidt vi kan og brokke os
istedet. Typisk Dansk!

Anders lige til en oplysning, så B&O lavet 2 fjernsyn, som var med phillips chassis. ME6000 og LE6000 (samme chassis) for at give almindelig
mennesker chancen for at få et B&O TV, når man ikke havde råd til et MX TV. Det blev bare sådan at når folkhørte og så billedet på MX'ern op
imod den lidt billigere ME, så købte folk den dyrere.. Så det med at B&O er Phillips indeni er en gammel skrønne.. Mange af delene og udvilkling
var et join venture med Phillips men alt er og blev produceret af B&O selv , minus LE chassiet og alle stumperne og billederøret.
B&O har også kørt med Thomson chassis i den første MX5000 og MX4000.. og ligesom med LE chassiset var det en gang møg og levede slet ikke
op til B&O navnet..
MVH
Fiatilac

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 November 2014 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:

en fremragende højtaler indbygget -
en bemærkelsesværdig forforstærker-del indbygget.

millemis reklame - æd den venner.   

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2014 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Det skal helst være i guld, hvis Peter Pan skal have læderet op af foret.

Han stiller jo så store krav, at jeg må lave en ekstra 'reklame' bare til ham engang med et par specs indbygget.

MM

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2014 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Man kunne også sige (for lige at citere himself):

Ren misundelse på de, som har det omtalte tv - Peter Pan får ikke lov af fru Pan til at sætte et 55" tv i stuen

MM

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 November 2014 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Beomanden skrev:
Undskyld jeg fumler med Citat knappen. Jeg ville bare lige indskyde til StarTrek at han har misforstået 4K kontra UHD. Efter min opfattelse er de
præcist det samme.
Her er 4 betegnelser som dækker det samme: Ultra HD = 3840x2160 pixels = 2160p = 4K

4K er ikke UHD, så er der slået fast

4K er 4096x2160 pixels, og UHD er 3840 x 2160.

A true 4K image (4096x2160) has an aspect ratio of 1.9:1, while a true UHD image (3840x2160) is 1.78:1.

Hvis man skal skrivt dt rigtig skal der stå på disse tv: UHD 4K Ready.

4K TV and Ultra HD: Everything you need to know
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum