| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 06 November 2014 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ChristianK
Som beskrevet er det fint at div. bokse kan tilkøbes som f.eks - NL-ML Converter - BeoLinkgateway - HEVC Converter, samt hvad vi endnu ikke kender. Dette vil ikke fylde på samme måde hvis det blev designet som computer Plug-in cards med tilslutnings slot i tv'et. Bagbeklædningen bør så være enkelt at af og på montere.

Dette - eller div. kabelføringer til et skab, er ikke en elegant B&O løsning. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 06 November 2014 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk billede  .
|
| Til top |
|
| |
Beomanden Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 06 November 2014 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
NL-ML Converter - BeoLinkgateway - HEVC Converter kan jo bare gemmes på loftet.
Jeg kan se på billedet at der også er playstations og blu-rays. Der er vel bred enighed om at de ikke skal bygges ind i kommende fjernsyn??? Så gem dem i chartollet. Ligesom du selv gør, Peter :-)
Det nye Avant koster kun 55.000 kr + stand til 11.000 kr. Det er endda billigere end den gamle succesfulde Avant, som kostede omkring 48.000 kr. (når man tager højde for inflation).
Hvis man sammenligner med den tidligere topmodel BV7-55, så får du den nye Avant til halv pris.
Så det er jo ikke jordens undergang, hvis at der kommer nye modeller som kan nye ting. Avanten kom i maj 2014 og allerede nu er modellen et halvt år gammel og er truet af nye modeller. Sådan er det og det skal man gøre sig klart når man køber nyt udstyr. Så kan B&O endda opdatere softwaren undervejs til at forlænge produktlevetiden. Det er da et kæmpe plus.
Jeg kender 3 bekendte som har investeret i den nye Avant og de er alle enige om at det er et fremragende fjernsyn.
Jeg tror at den helt store udfordring er at folk ikke priorterer dyrt billede og lyd. Det kommer nok ikke til at ændre sig. B&O's marketing har en stor opgave foran sig.
__________________ Beomanden
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 06 November 2014 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej ChristianK
Som beskrevet er det fint at div. bokse kan tilkøbes som f.eks -NL-ML Converter - BeoLinkgateway - HEVC Converter,samt hvad vi endnu ikke
kender. Dette vil ikke fylde på samme måde hvis det blev designet som computer Plug-in cards med tilslutnings slot i tv'et. Bagbeklædningen bør så
være enkelt at af og på montere.

Dette - eller div. kabelføringer til et skab, er ikke en elegant B&O løsning. |
|
|
Nu er du sgu ikke helt rimelig. Der er da INGEN producenter der kan pakke alt ind i TVet. På billedet kan jeg se en fiberrouter, Wii, PS, Xbox,
køkkenspots (wtf?)... B&O uddanner da ikke deres certificerede montører til at lave den slags der. Gateway og converter hører til i teknikskabet, og
der hvor det ikke er muligt vil montører med en hvis faglig stolthed da sørge for at der bliver lavet en flottere løsning end denne. Der kan være
tilfælde hvor kunden bare vil have det lavet sådan der, meeen...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 November 2014 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian -"Der er da INGEN producenter der kan pakke alt ind i TVet" Nej Christian, men de andre producenter har også en helt anden pris politik.
Jeg må konstaterer i mener det er godt nok som det er nu. At B&O ikke behøver at udvikle mere elegante løsninger i fremtiden. At i gerne frem over betaler til B&O, uden at få lidt ekstra finish og ny tænkning for
jeres penge. Kort og godt at B&O bare kan hvile på laubærene.
Spørgsmålet er så, nu hvor det går af H-til med salget, og en lukning kan
blive resultatet. Hvorfor kan Bang & Olufsen ikke sælge flere produkter når i mener B&O har nået målet, og alt er ok.
I må så have andre løsninger til hvordan B&O skaber støre omsætning. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 06 November 2014 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter: Det er lidt sjovt at du vil have det hele proppet ind i TV'et, men du vil selv vælge din højtaler.
NL-ML konverter og gateway skal ikke ind i TV'et som Christian er inde på. Spillekonsoller skal heller ikke.
Jeg havde dog gerne set, som jeg også tidligere har klaget over, at der var fuld funktionelt medieafspiller i, så man ikke skal ud og anskaffe 3.part(ævle-TV, TVix , WDTV eller lign).
Men det er et andet marked nu end for 10 år siden. I dag kan et TV ,eller noget andet forbruger elektronik, ikke holde 10 år uden at få en boks eller to sat på pga. standarder som konstant skifter.
Og det er noget jeg inderligt håber at branchen får løst snart, da det er et kæmpe ressourcespild som påvirker vores fælles lejlighed kaldet Jorden. Jeg er ikke miljøfreak, men synes det er ved at tage overhånd.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 November 2014 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt morsomt haden. Min B&O forhandler mener det må skyldes ATV boksen at han ikke kan få den rigtige lyd ud af stereo/center højttaleren på deres BV. Avant 55".
Kunne det tænkes han gennem mange år i butikken, tidligere har hørt langt bedre lyd fra BeoVision TV, med daværende tilsluttede højttaler. Altså at B&O nu også giver os billigere højttaler enheder og mindre ICEpower moduler, for at holde prisen nede på -
70.000 kr. og du spare 30.000 kr. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2014 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Christian -"Der er da INGEN producenter der kan pakke alt ind i TVet"Nej Christian, men de andre producenter
har også en helt anden pris politik.
Jeg må konstaterer i mener det er godt nok som det er nu. At B&O ikke behøver at udvikle mere elegante løsninger i fremtiden. At i gerne
frem over betaler til B&O, uden at få lidt ekstra finish og ny tænkning for
jeres penge. Kort og godt at B&O bare kan hvile på laubærene.
Spørgsmålet er så, nu hvor det går af H-til med salget, og en lukning kan
blive resultatet. Hvorfor kan Bang & Olufsen ikke sælge flere produkter når i mener B&O har nået målet, og alt er ok.
I må så have andre løsninger til hvordan B&O skaber støre omsætning. |
|
|
Så du mener simpelthen ikke B&O adskiller sig længere? Personligt kender jeg ikke andre mærker der i ét produkt leverer multirumsløsninger
med ca. 30 års bagudkompabilitet, elegant bevægelse, enormt god indbygget TV-lyd, fremragende billedkvalitet, dansk design med brug af dyre
materialer, indbygget surroundprocessor og ikke mindst betjening af B&O og 3. partsprodukter med een fjernbetjening. Og så oven i købet til en
langt lavere pris end for bare få år siden.
B&O har ikke flere bokse til deres systemer end for 10 år siden, og det har altid skulle gemmes elegant af vejen. Det har altid været meningen.
Haden: Jeg er helt enig i medieafspiller-delen, det er kort fortalt et helvede at navigere rundt i de forskellige Android-baserede 4k bokse lige nu.
Hvad der spiller h264, og hvad der spiller h265, og hvad der hardware decoder osv.
Det er lige som om at alle gerne vil have 4k, men industrien ligesom ikke helt er klar endnu.
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2014 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da forfærdeligt som H4A behandler ens tekst.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 November 2014 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChristianK -
Den sang har vi sunget i mange år, og intet er ændret i på de ting du skriver om.
Bortset fra det er blevet lidt ringere, grundet lyden fra indbygget center højttaler.
Jeg kunne godt tænke mig at høre dit, og andres forslag til hvordan B&O kan øge deres salget. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 November 2014 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist god det ikke er jer B&O skal hente ider fra. I er godt nok tavse. 
Jeg håber da B&O ejerne der er med på beadet og ikke vil gå ned på udstyr, og derfor har investeret i det nye BeoVision Avant, kan leve med et 4K kompatibelt UHD-TV, der nedskalere 4K materiale til UHD opløsning, til der bliver råd til endnu et nyt BeoVision tv.
Bang & Olufsen spytter fladskærme ud fra samlebåndet, nu helt uden hæmninger. Lige nu skal du bare æder Bang & Olufsens tv reklamer, og få handlet et Avant 55" tv. Det er muligt kunderne ikke bliver ellevilde den dag ovenstående går helt op for dem alle. En trøst er da at B&O giver en skrotpræmie på 10.000 kr.
Næste generation 4096x2160 pixels = "Cinema 4K" eller "True 4K" med indbygget HEVC er parat. Og dog, måske vi lige skal æde endnu et "K4 ready" tv først, hvor en HEVC Converter box er med i prisen. B&O og deres forhandler skal nemlig tjenes penge. IK' Christians.K.
B&O har ikke mere råd til at tænke på kunderne. Bang & Olufsen kæmper for deres overlevelse. Forståeligt nok. Men rart for forbrugeren at vide, så vi kan forholde os til virkelighed hos B&O. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2014 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det gængse tv-format på alt andet end det næsten ikke-eksisterende True 4k materiale nu engang 16:9, som de 3840 x 2160
leverer - og hov, det passer skam også på statementet "4 gange så høj opløsning som Full HD"!
Umiddelbart er der ikke ret mange andre end projektor-producenter og meget store plasma skærme der kører i den anden
opløsning - endnu i hvert fald.
Jeg tror ikke der er nogen der ikke ville foretrække indbygget HEVC afspiller, men det andet her... hold nu op. Lige nu brøler du
bare for at brøle.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 November 2014 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
God morgen ChristianK - "Lige nu brøler du bare for at brøle."
Du har været med på tråden fra starten, og vi er ikke altid enige. Du ved godt, i visse tilfælde få du mere ud af at tale direkte til den kaffekop der står foran dig. Skal der ændres på det, kræver det du ikke kun beretter om Beo herlighederne, men også husker at skrive lidt om evt. problemer som: "Kvalitetsproblemer har der været med især Avant".
Jeg repræsentere ikke B&O på denne tråd, jeg er forbruger med ærlig interesse for hvordan det skal gå for B&O, og om jeg selv og mine medmennesker får det vi forventer, ved køb af et B&O produkt.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2014 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er helt enige om at der er ting der kan være bedre, men jeg ved også at der bliver arbejdet hårdt på at komme ud over det :)
God dag til dig også :)
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 07 November 2014 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har vi før skrevet om hvad de burde gøre, så der er nok ikke så meget nyt der.
Selv ville jeg ønske de fik NL til at være brugbart med video, men der er jo desværre en filmbranche der stadig tror de skal bestemme alt.
Og så skulle de gøre noget for eksisterende kunder, der fik dem til at føle sig værdsat og specielle. I dag vil folk købe oplevelser og ikke bare en ting.
Hvad får man i dag efter man har købt? ja der kommer opdateringer, som man ikke ser ved andre producenter og så kan man gratis få et ligegyldigt magasin i sin butik.
De kunne eks give specielle services kun for kunder. eks gratis spotify premium abn til kunder. Der må kunne laves nogle eksklusivaftaler med diverse andre firmaer, som gør at man føler sig lidt speciel. Bevares man er vel allerede lidt speciel når man bruger så mange penge på et tv.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 November 2014 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan dine børn lege med B&O uden du får dårlige nerver. 

Se højttaler til TV'et - Nu er der også råd til det.
Se Video - http://portfolio.numode.net/
I weekend må du demonterer Lego Marvel Superheroes for dine børn.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 November 2014 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ haden
Kunne B&O Lego være en løsning på din udmærkede ide, om specielle services kun for kunderne.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 09 November 2014 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var på tide at B&O kom med en system, der både kan værre alle steder og som alle kan havde råd til, for en gang så klodset for dem
Men hvis man skal tænke ud af boksen, så kunne de lære af Lego, nemlig at komme med nye produkter der er modul opbygget, Google skulle være på vej med en mobiltelefon der netop er modul opbygget), det kunne netop løse en af deres stor problem at de tit komme for sent med den sidst nye længe efter an at andre har haft i deres produkt i lange tid.
Og netop modul opbygget kan værre fremtiden, i en tid hvor det teknologisk udvikling gå hurtig og hurtig og det tit er en kamp for firma at følge med og udsende produkter der ikke er forælde når det rammer market, noget der har ramt netop B&O.
Så dette kunne værre en løsning for B&O, det samme med deres design hvor der ikke er en rød tråd, nok fordi at de har skiften designer, men vedr. design kunne B&O en gang om åres for en kende design ind og design et eller flere produkt, det er jo en idé der virker for H&M, så hvorfor ikke få B&O. kunne se at B&O havde en fast hus designer og en kende gæste designe nogle gang til at design et unik produkt.
|
| Til top |
|
| |
HGJE Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2013 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 10 November 2014 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
MLGW - Så ligger version 2.24b klar til download __________________ /HGJE
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 10 November 2014 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nye farver til BL17/20 og BV11. Var det noget med sådan en beige fætter?
Tryk
|
| Til top |
|
| |