| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 10 November 2014 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 10 November 2014 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
HGJE skrev:
MLGW - Så ligger version 2.24b klar til download  |
|
|
Er der noget nyt i denne
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 November 2014 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|

BeoVision Avant 55" her med Bordstand med motor, type nr.4757. Pris 10.995 kr. Og BeoLab 5. Foto af Flere. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 November 2014 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skrive ofte i div. forum at Bang & Olufsens produkter ikke kan tilpasses med andre producenters produkter. Og StarTrek - det passer sku ikke. 

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 12 November 2014 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu sige jeg ikke at B&O ikke kan forbindes til andre mærker, takke være Pete Pan diverse tråde om dette emne kan det lade sig gør, men det er betydelig lette at forbinde B&O med B&O end at kaste sig over at forbinde med andre mærker.
At man skal ud i sådan et eventyr er at B&O ikke kan leve varen
Men takke være Peter Pan kan det lade sig gør (men det er ikke plug and play løsning)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 12 November 2014 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 November 2014 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|

Brugte MMC pick-up'er kan købes på e-bay til skyhøje priser, det ikke nødvendigvis en god ting for en pick-up, at den har 20 år + på bagen. Måske pengene er givet bedre ud ved at købe en ny fra Soundsmith. http://www.sound-smith.com/cartridges/boall.html

MMC 2-5 R-versionerne kom uden plastrøret, tilbehør og B&O test certifikat. R står for udskiftnings pick-up. MMC 1 var ikke tilgængelig som R-version.
Hvor mange på tråden har idag en Beogram stående, og bruger den ind imellem. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 13 November 2014 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, så vidt jeg kan tælle, har jeg 19 BeoGram'er stående - desuden diverse BeoCentre med indbygget pladespiller.
På grund af min ret beskedne pladesamling og det faktum, at kun få af dem er funktionsdygtige og tilsluttet,
er det dog relativt sjældent, at nogen af dem er i brug. Når det sker, er det for det meste BeoGram 4500 eller 6500,
hvortil jeg har mulighed for at vælge mellem bl.a. MMC1 og MMC2. Men selvom de ikke bliver brugt så tit,
bliver de stadig nydt - de er en fryd for øjnene.
|
| Til top |
|
| |
Lærling Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 13 November 2014 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja--Har Beogram 7000/Beomaster7000/CD7000 og masteren er tilsluttet BV7/Penta/BL3, det spiller fremragende. Grammofonen er i brug et par
gange om ugen. Har 801 LP plader. __________________ JT
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 November 2014 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Loudspeaker
Du har godt nok noget at holde øje med, hvis pick-up'erne er funktionsdygtige. 
Husk at give pick-up'erne lidt motion. Det er nødvendigt en gang imellem for at holde gummiophænget smidigt. Bliver en pick-up ikke brugt længe, risikere man at gummiophænget bliver stift, og en dag falder nålen så af.
Er det noget du har oplevet ?
Erstatning for en MMCL 1 = Sound Smith SMMC 1. Pris 799.95 USD = 4.774 kr. + porto.
http://www.sound-smith.com/cartridges/bosmmc1.html
| Til top |
|
| |
Nightwolf Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 13 November 2014 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en MMC 1 der hænger i ophænget, er der nogen der har prøvet at få dem renoveret?
Og har de så virket optimalt bagefter
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 November 2014 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er din B&O pick-up færdig, græd ikke, det er mulige at få din B&O MMC pick-up renoveret.
Se link på side 1 - indlæg af 15-11-2006 - kl. 16:04. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 13 November 2014 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist på tide at B&O genoplive deres pladespiller. der er helt sikkert et marked for en sådan en, i disse retro tider, en bonus er at man så kan genoptage produktion af deres pick-up line, som sikkert mange ville være super glade for
Forøvrigt efterlyste Peter Pan til hvordan at B&O kunne gør det anderledes og få skub i salget, i flere af min indlæge i denne tråde har jeg komme med op til flere idé, der måske kunne bruges
Ellers se det ud til at B&O er gået i selvsving og ikke rigtig tænker nyt baner
|
| Til top |
|
| |
Nightwolf Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 13 November 2014 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Er din B&O pick-up færdig, græd ikke, det er mulige at få din B&O MMC pick-up renoveret.
Se link på [COLOR=#0000ff">side 1[/COLOR"> - indlæg af 15-11-2006 - kl. 16:04. |
|
|
PP tak for linket
Så er der bare, er der nogen der ville komme med erfaringer med re-tipning af pickup, det er jo følsomme sager!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 November 2014 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nightwolf
Medens vi venter på andres svar, er her erfaringer fra en erfaren herre -
BeoHammer skrev:
Jeg har alle Axel Schürholz' "options" og foretrækker klart "Contact line"-nålen som er original MMC2 specifikation. Shibata'en blev godt nok lidt for mørk i lyden til mig, men udmærket til tracking af CD4 kvadrofoniplader (solgte den til en 4- channel nørd som var meget tilfreds.)
Den billige elliptiske er også ret god til prisen, frisk og afbalanceret med god bas og defineret diskant. Contact Line'en er dog mere åben i toppen med en diskant som nærmest kilder i ørene; bassen er lidt tilbagetrukket (men stadig præcis, hård og hurtig) som egentligt passer godt til min Beomaster 8000/Beovox MS150.2 kombination. Ang. DIN stik - lodde en converter sammen, selvfølgeligt med dobbelt skærm og ordentligt patchkabel.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=94305&P N=0&TPN=1
|
|
|
----------------------------
Står du og mangler en Riaa grammofon-forstærkere fordi den ikke er indbygget i din Beogram. Se også oversigt over hvad for Beogram modeller der har, eller ikke har Riaa indbygget.
Se løsninger til rimelig priser, på indlæg af 13 November 2014 kl. 16:12 - Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 14 November 2014 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoHammer omtalte i sin tekst "CD4 kvadrofoni-plader" = Plase 4 stereo. Her en forklaring på den ambiofoniske indspilnings teknik. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 14 November 2014 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Bang & Olufsen har med deres nyeste BeoVision TV valgt at en Apple TV boks monteres i et dertil indrettet rum i bagbeklædningen som alternativ til Smart TV. Derfor mener jeg det er vigtigt at dele min oplevelse med jer på denne tråd.
Apple TV 3- iOS 8.1-version 7.0.1.-opdaterings fejl den 21. oktober 2014.
Efter sidste opdatering af ATV 3- første generation, modtager ATV 3 boksen ikke AirPlay funktion fra min iPad mini. ATV 3 er på normal vis tilslutter med HDMI kabel til BeoVision tv'et, der hverken modtager billede eller lyd. Aktiveres AirPlay funktionen vises grønt flueben ved APPLE TV på normal vis på min iPad. Der er heller ingen lyd via den optiske
udgang, men der er lys fra det optiske kabel.
Spændende at hvor lang tid det vare før en ny opdatering retter denne fejlen.
OBS! Jeg har været en tur i vores lokale Fona og Humac butik, og erfarede at de Apple TV 3 bokse de havde på lager, alle er fra 2012. Det er sku for dårligt, da det først er fra og med Apple TV 3 -3 generation 2013 det er muligt at opdateringen giver den nye mulighed, at streame indhold fra iOS enheder til ATV 3 UDEN et Wi-Fi netværk i nærheden.
Ønsker man denne nye mulighed med mere, skal du altså sikre dig din nye Apple TV 3 er tredje generation 2013 model Rev A, også kendt som model A1469 (EMC 2633) EMC nr. er trygt på bunden af ATV 3. Men butikkerne skal åbenbart have solgt deres gamle 2012
lager ud, før de får 2013 versionen. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 November 2014 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 November 2014 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
I BeoVision Avant 85-tommer 85 Ultra HD version benyttes direct LED-bagbelysning med såkaldt local dimming. Denne konstruktion gør det muligt at gengive dybere sort i billedet og sikre god lysfordeling henover skærmen.
Indbygget 7.1 surround lydsystem, giver mulighed for trådløst lyd overførsel, via B&O's nyeste højttaler systemer, som sikkert matcher den indbyggede center højttaler kvalitets mæssigt.
For at opnå lyd der passer bedre til skærmstørelsen, vil jeg anbefale BeoLab 5 som front højttaler ( findes endnu ikke i trådløse version.) Center-lyden er af stor betydning i et surround setup.
Der er ytret ønske om muligheden for at afbryde den indbygget stereo/center højttaler, men hvorfor betale for en indbygget højttaler, hvis man ikke ønsker at benytte den. Så længe Avant TV'et har indbygget højttaler, forsvinder valgfriheden da center-højttaleren ikke kan opgraderes, i forhold til tilvalget højttaler i bedre kvalitet.
BeoVision Avant 85" bør findes i version, med eller uden indbygget højttaler.
Bang & Olufsen ved godt hvordan et kvalitets 7.1 surround setup kan være opbygget. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 15 November 2014 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej ikke rigtig der mangel nemlig Dolby Atmos, det er nemlig først sjovt med en 11.2.4 surround opsætning alle med B&O højtaler
|
| Til top |
|
| |