| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 15 November 2014 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej er ikke sjovt for hverken B&O eller andre virksomheder der har været på toppen tilbage i tiden, i dette tilfælde med god lyd, at skulle forklare os, at i dag er det halve godt nok.
Et argument vi har hørt utallige gange de sidste år, på denne tråd fra MM -
"hvem vil betale prisen"
Svaret er da lige til. De samme som betaler 176.000 kr. for et godt 85 tommer billede, betaler også for god lyd. Som det er lige nu får de trukket B&O's middelmådighed på lydsiden ned over hovedet, ved ikke at have et valg mellem centerhøjttaler, i flere kvaliteter og forskelligt design. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 15 November 2014 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Nej er ikke sjovt for hverken B&O eller andre virksomheder der har været på toppen tilbage i tiden, i dette tilfælde med god lyd, at skulle forklare os, at i dag er det halve godt nok.
Et argument vi har hørt utallige gange de sidste år, på denne tråd fra MM -
"hvem vil betale prisen"
Svaret er da lige til. De samme som betaler 176.000 kr. for et godt 85 tommer billede, betaler også for god lyd. Som det er lige nu får de trukket B&O's middelmådighed på lydsiden ned over hovedet, ved ikke at have et valg mellem centerhøjttaler, i flere kvaliteter og forskelligt design. |
|
|
Du underbygge min påstand, at B&O er designe ikke lyd og billede kvalitet (noget som de ikke selv har lagt skjul på), også grund til at jeg gik væk fra B&O, da jeg lage mere vægt på god lys og billede kvalitet og kunne god leve man ikke at kunne få den flotte design, men tilgengæld fik jeg nogle af de bedst lyd og billede kvalitet oplevelser i mit liv, plus at der også blive penge til at gå ud og opleve musik live.
Tro at B&O henvender sig til den gruppe der ikke vægte lyd og billede kvalitet særlig højt, men gå fuldt ind for design om det er deres hus eller møbler alt fra skal værre fra et anerkendt mærker og huse skal værre bygge eller ombygge af en anerkendt arkitekt, det ville sige at de er et andet sted end mange af de bruge der er af dette forum, som prøve at finde den bedste opnåelige lyd og billede, for den pris man give fra B&O kan man finde rigtig mange (også dansk) mærker, der vægter den god lyd og billede og de har skam også opdage at man også kan producenter en flot design uden at der skal stå B&O på det.
Så tiden hvor B&O var de eneste der producenter en flot design er forbi, desværre mangle de lige det sa andet kan tilbyde, nemlig høj kvalitet på lyd og billede siden, her er de overgået af deres konkurrenter, det meste grotesker at i netop Danmark er nogen af verden bedste inden for lyd, som B&O ikke har valgt at bruge.
B&O ville ikke kunne overleve på kun et flot design den tid er over, i dag skal der mere til.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 November 2014 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|

Nu har denne grønne Play A2 hængt på hegnet til en lokal legeplads i 3 dage. Så den kan da ikke være særlig interessant.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 November 2014 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Se video.
Trigger kabel kit til forskellige B&O højttaler setup. 2.1 stereo med sub, simi-surround og fuld 5.1 surround. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 November 2014 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 16 November 2014 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan, vedr.:
"Nu har denne grønne Play A2 hængt på hegnet til en lokal
legeplads i 3 dage. Så den kan da ikke være særlig interessant."
Så er det vel en babyalarm, derfor har ingen interesseret i den, at så B&O har valgt et designe af Play A2 der komme tæt på en babyalarm, kunne værre at de har tænk at den kvinde del af deres kunder kunne være køber til Play A2 ved at gå efter denne type af design.
Men hele BeoPlay serie er meget kvindelig i sit design udtryk, måske er BeoPlay serien design af kvinder til kvinder.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 16 November 2014 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan har du en finger med i AV-Advance B&O kabler, eller har de hugge din B&O kable idé fra din tråde i dette forum
Noget skal du gøre ved det ellers tjener de penge på dit stor arbejde
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 November 2014 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej StarTrek
At de har hugge mine DIN adapter kabel idé er da muligt, så glemte de bare at vævne det i videoen.  Vedrørende brug af mine tegninger. Tegninger er lagt på Internettet og kan benyttes af alle private. "Firmaet" har spurgt mig om lov til evt. at benytte nogle af dem, og jeg har sagt ok til det. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 16 November 2014 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så i bund og grund er du gået prof. med dine kabler, du få så ikke nævnt dit navn eller få noget ud af det økonomisk, det syndes jeg ikke er i orden
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 November 2014 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek
For mig er det en hobby, og i bund og grund er det blondt et spørgsmål om at forstå hvordan Bang & Olufsen har opbygget deres PowerLink system. På det tidspunkt B&O indførte ICEpower moduler i deres BeoLab 1 højttaler, havde jeg da et problem.
Mine daværende adapter tegninger blev der på det tidspunkt klaget lidt over. Så modtog jeg på privat post - skrivelse var fra en som kaldte sig Fætterhøjben. Det viste sig at være en person fra ICEpower A/S i Lyngby. Han forklarede at pin 7 i DIN stikket, som ellers kun var for datastel, nu blev benyttet for at skaffe stel nok til ICE modulerne.
I det efterfølgende œ år sendte jeg mine tegninger til godkendelse hos ham, før de blev lagt ud på hifi4all. Det betyder at lægger man ikke pin 7 sammen med audio stel på pin 2, risikere man stel støj. Netop det var også problemet med "firmaets" første serie af Powerlink adapter kabler. På en ferie tur i det Jyske kørte jeg så forbi "firmaet" og viste dem hvad der var galt.
StarTrek en hobby skal man nødvendig vis ikke tjene penge på. Hvor meget tror du folk med den interesse, betaler for at deltage i en vildsvine jagt i Polen.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 16 November 2014 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan god se at det er et hjertebarn for dig at løse B&O problemer, men du gør det bare så godt at du virkelige burte få lidt ud af det udover æren, at du så har fået noget sikket ulovlig insider viden fra viden fra ICEpower A/S i Lyngby er dit og vores held, som igen har give dig den viden der har gjord at du kunne knække PowerLink system fejl, noget som B&O burte havde løst ikke dig, men så har vi jo ikke haft din god og vigtig hjælp her på dette forum.
Så det er omstændigheder der har skam Peter Pan
Så forsætte de gode takter, og et nytåres forsæt må værre at B&O ansætte dig til problemløser overfor kunder
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 16 November 2014 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pokkes til manglen rette knap
Der skulle selvfølgelig har stået "Så det er omstændigheder der har skabt Peter Pan  " og ikke som der stå nu "Så det er omstændigheder der har skam Peter Pan"
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 November 2014 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 17 November 2014 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 17 November 2014 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital lydafkodning på BeoSystem 4
PCM i flere kanaler
Dolby Digital, Dolby Digital Plus 7.1
DTS Digital Surround
HE-AAC v1 og v2, LC-AAC, mp3
WMA, WMA lossless, FLAC
Up- og downmixing: Bang & Olufsen TrueImage
Hvor pokker er Dolby trueHd & DTS Master Audio, det eneste audio high resolution format der er
PCM i flere kanaler
Tro B&O ikke at folk har Blu-ray afspiller eller ville havde glæde af Dolby trueHd & DTS Master Audio i bl.a. 7.1
Og hvorfor gå B&O ikke helhjertet ind for de ting de producer, men altid er næst lige ved, hver gang
Og hvor mange årtier skal der til før at man se før at B&O komme med en dolby atmos løsning i deres nyes produkt
B&O skal altså være noget længere fremme i skoen, hvis ikke at konkurrenter skal overhale dem indenom, se ud som om at deres udviklingsafdelinger gå lidt i stå
Kom nu B&O, kom ind i kampen (i kan godt)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 17 November 2014 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Operaelskeren Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2012 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 17 November 2014 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Svar paa Peter Pans Spørgsmaal paa Side 574, kan jeg fortælle, at jeg har en Beogram 8002 med MMC2, 2000-2500 LPer
(Klassisk), og den spiller aldeles fremragende. Desuden, Peter Pan, Deccas Phase 4 Stereo har intet med 4-Kanals Stereo at gøre,
men var en populær Multi-Mikrofons teknik, der til dels ødelagde dybdeperspektivet i Indspilningerne. Prøv at sammenligne en
Phase 4 Plade med en god gammel Mercury Living Presence Plade, de blev alle optaget med kun tre (!) Mikrofoner, der et helt
andet Perspektiv i Orkestret.
__________________ Operaelskeren
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 17 November 2014 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej til Operaelskeren.
Tak skal du ha'- Ja der er hele tiden noget at lære på hifi4all.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 17 November 2014 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|