Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 24 December 2014 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

God jul til alle.

Tja så kom der en Beovision 7 mere ind i huset.

Motorstand - Beolab 7 - 2 - Godt nok et MK I TV (ikke så relevant) da det var soklen og højttaleren der var målet - samt 2 stk. Beo 4 originale papirer
og manual.

Leveret til døren for den nette sum af 4.000 kr.

/Dr. G
Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G

Henning P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 December 2014 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

God jul til alle. Og tak for meget god læsning og debat
Håber vi alle får et godt nytår og noget at bruge vores penge på
Til top Vis Henning P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henning P

beolion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 December 2014 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Hej

God jul til alle.
Jeg vil lige høre. Jeg skal bruge et kabel til min mors AUX indgang på hendes Century, men hvorfor skal man bruge et specielt kabel:
http://www.av-connection.dk/?PGr=5891
I stedet for et standard kabel?
http://www.av-connection.dk/?PGr=845&ML=1040

Et standard koster 69 kr. mod 299 for et speciel kabel.

Tak for jeres hjælp.

Til top Vis beolion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolion

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 December 2014 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Hej beolion

BeoSound Century. - 7 polet DIN AUX IN
Tilslut din ekstra udstyr til stikket mærket AUX.
Stikket er kun indgangsforbindelse og understøtter ikke Bang & Olufsen Datalink operation.
Stikket gør det muligt at tilslutte f.eks en ekstra audio kassettebåndoptager, en pladespiller
(med indbygget riaa for-forstærker) eller andre lydkilder. (Kilde B&O's manual)

Som du kan se her -

Det eneste der benyttes i DIN stikket for audio in, er pin 5 højre kanal ind og pin 3 venstre kanal
ind og pin 2 er fælles stel.

En almindeligt - 3,5 MiniJack han stik, til 5 polet DIN han stik adapteer kabel er hvad du har brug for.
Jeg mener det allene er materiale kvaliteten der er bedre på det dyre adapter kabel du linker til.

Fortsat god jul.

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 December 2014 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 December 2014 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Ja, BV7 - med det meget tunge udtryk - skulle have været udfaset meget før.
For at gøre plads til nye modeller med tidssvarende priser allerede inden 'finanskrisen' for alvor satte ind!

B&O var alt for længe om at finde en Tue Mantini til at rydde op - og til at omlægge kulturen hos B&O fra 'tagselvbord' til 'ydelse før nydelse'.
Selvtilfredshed havde høje kår i Struer den gang - det betaler man/vi nu for.

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 December 2014 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

BeoVision 7 -40"

Dengang var ingen i tvivl om det var et Bang & Olufsrn design fra Struer.   

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 December 2014 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen Flatpanels.dk skrev i BV7-55 testen -

BV7-55 er et teknologisk vidunder - bygger naturligvis på det velkendte BeoVision 7 design - BeoVision 7 designet
er velkendt af mange, og anerkendt for den elegante og simple udførsel. - glas, skærmpanelet og ramme går ud i ét.
Det skaber et elegant udtryk - BeoVision 7-55 formår at omdanne de 55 tommer til et stykke møbel, der ikke er
bleg for at erkende kulør, men som samtidig er utrolig smukt håndværk. - Tv'et oser langt væk af kvalitet med det
sublime materialevalg. - BeoVision 7-55 praler ikke af at være et modefænomen, for mode går af mode. Det er
tværtimod stil, og stil er for evigt. - Blu-Ray og DVD afspiller, der sidder gemt bag en alu bue midte på skærmens
front. Integrationen er utrolig elegant. - Billedkvaliteten på BV 7-55 direkte udpakket fra kassen er imponerende -
HD på Tv'et er simpelthen en fornøjelse ud over det ordinære - flot kontrast og en helt eminent dybdevirkning i
billederne - Billederne har en utrolig detaljerigdom og en flot nuancering i farverne.
B&O BeoVision 7-55 test - Tryk her.

B&O's profit var nok mindre med dette TV, men ingen efterfølgende BeoVision TV har fået så flot en omtale med
på vejen. B&O burde have bygget videre på denne nok største succes siden B&O's folke-fjernsyn BeoVision MX.

Men nej profiten var for lille for B&O, så heller forsøge at bilde kunderne ind at B&O kunne levere et bedre TV, og
samtidigt spare 80 % ved omlægning i driften og komponent valg. Nu ligger B&O som de har redt. Der var også en
gang vi troede også at bankerne var til for kunderne, men i dag ved vi, de kun er til for sig selv, og håber vi kan betale.     

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2014 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Et 40" tv til den nette sum af ca. 82.000 DKK.    

OK- så har det godt nok en indbygget surround-processor/pre-amp - men alligevel.....

Jeg må da

Forestil jer den BV7'er - og prisen - i en nutidig størrelse på 65/75/85".

Ikke så underligt hvis konen rebellerer, når 'han' snakker om at få en større skæm i stuen.

Og prisen for en sølle 40" skærm på de 80.000 i 2011/12 - hmmm!
Måske var der stadig lidt tilbage på 'friværdi-konto'en' dengang!
Men nu - ak - nu rækker kapital-opsparingen - selv hos en Pan - nok ikke langt
Man skulle jo gerne nå at blive gammel......inden pengene er sluppet op - ikk'.

Velkommen til realiteternes verden - i 2016.

Måtte det ikke være for sent!

M M

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 December 2014 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Velkommen til min fremtid, om det så bliver 2016.

Dansk design på kinesiske tv med Roku Smart TV platform.

TCL er Kina’s største tv-producent med f.eks. Thomson, Pioneer og JVC. TCL kommer til Europa
og dermed også Danmark år 2015. TCL tror på, at design er et vigtigt element for køberne i Europa
og siden januar 2014 har Flemming Møller Pedersen, der har en 30. årig historie hos Bang & Olufsen,
været tilknyttet som Vice President for TCL i Kina. Her er han ansvarlig for design og de første
resultater kunne ses på den seneste IFA. messen i Berlin.

TCL viste også verdens første buede 110-tommer Ultra HD-tv frem, muligvis for stor til fru Pan :-). 
TCL producerer selv deres tv-paneler i Kina, men brugerfladen fremover vil være baseret på Roku-
platformen. Roku er i dag nærmeste konkurrent til Apple TV og meldte for nylig ud, at der nu er 1800
apps på deres platform. I 2015 vil vi begynde at se fladskærms tv med eget TCL-logoet i Danmark.

Roku er den mest populære streamerbokse på verdens markedet, boksen er som en ATV bokse.
Div. tv-apps vil blive tilpasset deres Smart TV platform.

”Pebble TV” er en ny tv-model fra TCL med trælameller, et eks. på nordiske design tradition.
TCL melder ud at deres TV priser vil ligge lavere end tilsvarende tv fra andre tv producenter.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2014 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Jamen - så har du da hele 2015 til at finde ud af, hvordan du tilslutter alle dine øvrige kilder (incl dit BeoCenter)
og dine aktive højtalere til det kineser-tv, får lyd ud i de passende højtalerkonfigurationer fra de forskellige kilder
og kan betjene det alt sammen med din Beo4.

Vi kan så nok se frem til en ny Peter Pan-tråd: 'Min hobby er TCL'.

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 December 2014 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

I må da indrømme det er spændende at se hvordan de mange års B&O eventyr ender.
Jeg se dog ingen økonomisk ide i at købe gennem et retableret B&O, hvis man kan købe
ca. samme TV billigere, bare med TCL-logo. Det skulle da lige være på grund af Beo4.

Efter mange års vane med Bang & Olufsens produkter i Masterlink setup til BV TV'et med
tilsluttet 5.1 højttaler setup, vil det kunne begrænse tilslutningerne af mine øvrige kilder til tv,
nu jeg har set lyset i ikke at have mit BeoVision TV stående og køre i P.MUTE, for at nyde
mine audio kilder. Det har været lidt af en udfordring at få skilt audio (stereo) og TV
(5.1 surround sound) til - hver ting til sin tid. 

Hvis det en dag skulle ender med en kinesisk monitor skærm, vil det klart være en udfordring
ikke mere at kunne benytte verdens bedste fjernbetjening - Beo4, selv om det langt hen af
vejen nok vil kunne klares med div. apps på en iPad / iPhone.

beolion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 December 2014 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej beolion

En almindeligt - 3,5 MiniJack han stik, til 5 polet DIN han stik adapteer kabel er hvad du har brug for. Jeg mener det allene er
materiale kvaliteten der er bedre på det dyre adapter kabel du linker til.

Fortsat god jul.

Hej Peter
Tak for info, jeg prøver lige det billige og ser om det virker.
Til top Vis beolion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolion

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 December 2014 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

23. dec. 2014. Politiken.dk
Økonomiredaktøren: Her er 5 årsager til B&O's store problemer Chefen skal
snart skabe lønsom vækst, hvis både virksomheden og han selv skal overleve.

Økonomiske nyheder fra B&O i Struer plejer at være dårligt nyt, og mandag var ingen undtagelse.
Designikonet måtte igen nedjustere forventningerne til årets salg og resultat. B&O er to måneder
bagud med produktionen af 55-tommer-tv’et Beovision Avant. Det betyder, at produktionen af to
større og mere profitable tv med 75- og 85-tommers skærme også bliver forsinket.

Som en konsekvens er en tidligere forventning om et driftsresultat på nul nu afløst af en forventning
om underskud. Alene i andet kvartal i det forskudte regnskab venter B&O et driftsunderskud på op
til 100 millioner kroner.

I takt med at produktionsproblemerne bliver løst, kan dette underskud blive mindre for hele regnskabs
året, men med udsigt til driftsunderskud for hele året vil nettoresultatet med sikkerhed blive negativt.

Underskud i årevis
Årets underskud føjer sig ind i en længere række. Siden regnskabsåret 2008/09 har B&O i alt tabt over
500 millioner kroner og har måttet tilføres ny kapital.

Udviklingen står i skærende kontrast til virksomhedens tidligere succes. Fra 1996/97 til 2006/07 tjente
virksomheden over 2,5 milliarder kroner til aktionærerne, mens salget på årsbasis steg fra 3,0 milliarder
kroner i 1996/97 til 4,4 milliarder kroner i 2006/07. I det seneste årsregnskab fra 2013/14 er
omsætningen kun på 2,9 milliarder kroner, og i indeværende regnskabsår bliver salget i bedste fald kun
marginalt højere. Og det er forudsat, at produktionsproblemerne løses som ventet.

B&O under pres fra flere sider. Hovedårsagerne til B&O’s vanskeligheder er i korthed:

■  B&O har prissat sig helt op i det allerøverste lag, hvor kun de færreste kan være med. Det er
    sket hen over den økonomiske krise, samtidig med at al anden elektronik er faldet markant i pris.
■  Fladskærmsbølgen kom B&O for sent og forkert med på i kraft af forkerte skærmstørrelser.
■  Den hastige teknologiudvikling og -forældelse presser den økonomiske miniput og strategien med
    monsterhøje priser.
■  Designserien B&O Play skulle bringe selskabet ud af højprisnichen, men designlinjen har kun slået
    delvis an. Administrerende direktør Tue Mantoni kom til B&O i marts 2011 efter en vellykket
    turnaround for motorcykelfabrikken Triumph. Men en tilsvarende succes mangler stadig i B&O.
    Derfor er der god grund til at vente, at 2015 kan blive et skæbneår for både B&O og Tue Mantoni.

Kommer salget ikke ind på et acceptabelt vækstspor, kan 2015 blive året, hvor bestyrelsen beslutter,
at B&O skal gå i kompagniskab med en gigant, der har de fornødne udviklings- og salgsmuskler.

Bestyrelsen har Ole Andersen som formand. Han har kapitalfondsbaggrund og er samtidig bestyrelses
formand i Danske Bank, hvor han både var med til at hyre og fyre Eivind Kolding som topchef.
Hvor længe tålmodigheden rækker med Tue Mantoni, ved kun Ole Andersen.
Men kendt for tålmodighed er han ikke.

Henning P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2014 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg skrev et indlæg om min BV11 ikke ville modtage DR ( de faldt ud konstant ) efter software opdateringen fra B&O
Der skulle ikke have været noget i opdateringen til TV tuneren,,, men mit billede forsvandt da tvèt opdaterede,
Efter div ring / snak fandt jeg ud af signalet var alt for stærkt, så jeg har dæmpet det 15db og alt er perfekt nu
Om det så er et samspil med DVB-T har fået mere styrke - ved jeg ikke,, men nu ved jeg da at BV vil helst arbejde med et signal
på 45-65 db ellers kan det gå galt     så blev man lidt klogere

(((PS kan man ikke sige at Ole Andersen ved hvordan man får folk til at flygte over til andre selvskaber)))

Henning P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2014 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Hej igen
Er der nogle af jer som kender til den gamle avant 32" som jeg stadig bruger da ikke der er timer i de nye BV

Jeg har haft taget det fra et par dage    sætter det til men det er helt dødt der er ikke en gang lys i den lille røde lampe
kan høre at videoen lige siger lidt når man sætte det til

( Måske jeg skal købe et til reservedele )

Nightwolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014
Sendt: 26 December 2014 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

PP@ fordi Tue har købt aktier i fallitboet så er det næppe ensbetydende med han ikke kan strittes ud.

B&O producerede en af verdens bedst/flotteste tangentialarms-pladespiller, nu kommer en relancering af vinyl plader og B&O kan end ikke tilbyde (tjene penge på) på at tilbyde en ny pickup til disse gamle unikke pladespillere.
Link

Det ser ud til folk er ved at være trætte af dårlig komprimeret ødelagt MP3/Spotiføj lyd ” MP3 benytter destruktiv kompression, hvilket vil sige at en del af den oprindelige lyd skæres bort under komprimeringsprocessen".
Link

Man vil også have glæden ved af se albummet og lægge en plade på pladespilleren.

Bare det også gjaldt B&O’s produkter!
Link
Link

Efter at have læst dette, kan man ikke (selv bestyrelsen) være i tvivl om, at der skal en ny direktør til.

Så det vrøvl med at B&O er for lille, til at klare sig alene, sikke noget sluder og vrøvl, der kun dækker over en inkompetent direktør og bestyrelses undskyldninger for deres inkompetence, læs overstående Links.

Hvordan kan det ny Avant sælg godt, samtidig med at det eneste der fosser ud af fabrikken er pengene?
De fortæller ikke sandheden om problemerne.

Var der nogen der sagde OW Bunker ligheder?

Henning P@ ja, det er helt sindssygt, at der ikke er en timer i den ny Avant som i de forrige Tv!

Til top Vis Nightwolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightwolf

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 December 2014 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

I aften vises "B&O - det vestjyske verdensfirma" afsnit 2  kl. 19.25.

http://www.tvmidtvest.dk

Ennu et Avant 55 problem. Denne gang med lyd fra Spotify kilde.

På den indbyggede Spotify kilde leverers stammen lyd først efter nogen tid.
Det er ikke min netværksforbindelse. Eventuelle andre der oplever det ?

Læst på BeoWorld. - 25 December 2014.  

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2014 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Ennu et Avant 55 problem. Denne gang med lyd fra Spotify kilde.

Eller også bare et ganske almindeligt 'buffer-problem', som de fleste af os oplever fra tid til anden.

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 December 2014 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Bang & Olufsens nye flagskibs tv, BeoVision Avant 85 tommer, med trådløse BeoLab 18.

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes