Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 15:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
haden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2015 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Desværre at Atlona switchs en pebret sag for at omgå NL begrænsninger. Hvorfor må de distribuere HDMI signaler når B&O ikke må med deres eget system?
Tyder igen på at B&O har være for ringe til at forhandle aftaler hjem. Set før med diverse apps, netflix og netradio
Til top Vis haden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haden

Beomanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014
Sendt: 29 Januar 2015 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Hej Haden,
Mon ikke B&O har vurderet at det var bedre at samarbejde med et firma som allerede har løsningen og så fokusere på deres kerneforretning. Hvis B&O havde udviklet det samme system var prisskiltet sikkert blevet større end de 23.000 kr. der står beskrevet i StarTreks link.

haden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2015 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Måske, men igen må jeg sadle min gamle kæphest. Hvad er NL værd? Det kan jo intet som man ikke kan få gratis på tværs af andre produkter eks. DLNA, airplay osv ML var jo i sin tid banebrydende, for der var ikke noget tilsvarende. Samsung link er dog lidt begrænset, men kan da overføre lidt mere.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Januar 2015 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Hej haden,

husk på at man aldrig har kunnet overføre video-signaler med ML-standarten.
Så der er i og for sig ikke noget nyt i det.
Videofordelingen foregik over antennekablet via et opmoduleret signal i sd-kvalitet og med mono-lyd.

At NL for lyd ikke skulle være bedre end ML, vil jeg nu gerne have lov til at sætte spørgsmålstegn ved!
Og mig bekendt er der intet andet system, der muliggør, at man på f.eks et tv i køkkenet hører radio hentet fra
Avant'en, som står inde i stuen.
Jeg tror, at vi skal vente lidt med at bedømme NL's muligheder, indtil i løbet af dette første halvår,
når NL-(audio)produkterne for alvor bliver lanceret.

MM

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2015 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Beomanden skrev:
Hej Beofans,
Jeg har et spørgsmål vedr. HEVC. Hvis nu man springer på en Ultra Blu-Ray, ligesom artiklen i EB beskriver:
http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/ultra-hd-blu-ray-paa-v ej/5416818 .
Her står beskrevet at disse kommende afspillere vil være udstyret med HEVC. Betyder det så at man kan se Netflix i 4K via Blu-Ray afspilleren?

Skal det være en bestemt udgave af HEVC? Jeg kan huske fra tidligere indlæg at første generation af HEVC allerede var forældet i forhold til Netflix.

Men mon ikke at Avanten G2 kommer med en HEVC, når standarden ligger mere fast?

Hej Beomanden,

hvis de kommende UHD/Bluray-afspiller har en Netflix klient indbygget, vil man selvfølgelig kunne
se 4K/Netflix på en Avant.
Dette er meget sandsynligt, da det nærmest er blevet standart på Bluray-afspillere nu om dage.
Personligt satser jeg lidt på, at OPPO kommer med et brag af en afspiller, når det er så vidt

Den nuværende version af HEVC er allerede nummer to.
Da HEVC er hardware-baseret (altså på en chip, som koster licenser), skal man være
meget modig for at springe på toget alt for tidligt - det kunne blive en dyr fornøjelse.

Jeg forventer, at B&O med tiden inkluderer HEVC direkte. Men måske skal vi helt frem til det tidspunkt,
hvor tv-signaler bliver kodet i HEVC - og der derfor skal nye tv-tunere til.
Indtil da har jeg det fint med at de eksterne bokse/afspillere klarer opgaven.

MM

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2015 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Fiatilac skrev:

Hej
B&O har brugt Atlona i lang tid nu (2007-2008), før det var det Gefen som var leverandør af HDMI expander osv.. Har sat som SW tester på det i
mange år, i B&O's testafdeling.. Når det først er oppe og køre, så køre det super godt.. En smart måde at få HDMI billeder rundt til hele huset..
Lidt som i gamle dage med ML opsætningen.. koster desvære mange penge.. :)

Hej Flatilac,

tak for dit indspark.

Jeg tænker at et Matrix-baseret setup sikkert er en fornuftig (og teknisk set perfekt) løsning til en større installation/i store huse.
Dér vil 'mer-udgiften' nok heller ikke betyde så meget i det samlede regnestykke.

Vi andre 'nøjes' nok bare med at tilslutte en ekstra ATV/Bluray-spille/DLNA-streaminngboks til de tv,
hvor der skulle være brug for det.
Nu om dage, hvor video-indhold bliver mere og mere netbaseret, er der måske heller ikke
det helt store behov for fordeling af lokale video-kilder.

At inkludere matrix-løsninger i selve B&O-standarten ville selvfølgelig kun unødvendigt fordyre B&O's tv.
Lad dog de, som har behov for det, betale det ekstra - og lad os andre få tv'ene tilsvarende billigere.

B&O har jo gjordt det muligt at integrere HDMI-matrixen på en smart måde for de, som vil det - så der er vel ikke noget problem dér.

MM

Beomanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014
Sendt: 29 Januar 2015 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Hej Millemissen,
Tak for dine altid gode svar. Jeg kan også sagtens vente på at HEVC bliver mere standard.

ML var genialt i "gamle" dage.... Men i dag er behovet meget begrænset og slet ikke noget man vil betale 23.000 kr for. Man går jo bare på nettet og henter sin ynglingsserie. Ingen grund til at linke sine enheder i et netværk.

Det kan være at jeg spørger dumt, men hvad er det fantastiske ved en OPPO?

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2015 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Øh - jeg ved ikke rigtigt, om det kan gøres kort

Måske har Peter Pan et par links parat til steder, hvor den er omtalt på tråden(e).

Har ikke lige tid til yderligere lige nu - sorry!

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Januar 2015 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Hej Beomanden

Google er din ven husk det.

"Konklusion
Til næsten 6.000 kroner er Oppo BDP-103 langtfra nogen billig affære, men så får du også den hidtil
bedste og mest komplette Blu-ray-afspiller, vi har testet. At Oppos afspiller er pengene værd, forudsætter
selvfølgelig, at du faktisk kan udnytte kvaliteten og de ekstra finesser, den kan byde på. Men for high-end
billedkvalitet i kræsne hjemmebiograf-installationer findes der foreløbig ingen over og ingen ved siden af!"

http://www.lydogbillede.dk/test/oppo-bdp-103/

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Januar 2015 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Et UHDTV skal havde HEVC 2.2 for at kunne se 4K Netflix (som igen ikke er 4K Netflix men UHD Netflix, så her har Netflix opgivet forkert oplysning om opløsning, som så mange andre), også den nye Blu-ray standart hedder hele ikke 4K men korrekt UHD Blu-ray.

Men med UHD Blu-ray skal den nye UHD-TV havde indbygge farve standart efter HDR (det er først nu at UHD-TV komme med HDR) om så at UHD Blu-ray er bagud kompatible med den gamle farve standart er ikke god at vide, men det ved vi til efteråret, ellers er alle de UHD-TV uden HDR ikke brugbart til UHD Blu-ray selv om de har indbygge HEVC 2.2 som også er et krav for at kunne se UHD Blu-ray.

UHD Netflix få også HDR farver standard inden for kort tid.

Men Oppo komme først med en UHD Blu-ray mellem 2016-2017, det er den melding der officiel er komme med (har haft dette spørgsmål til Oppo, også andre har fået samme og nedslåede besked), UHD Blu-ray mangler også 48fps og muligheden for UHD 3D, så mon ikke at UHD Blu-ray standarten faktisk er forælde når det først komme på marked.

Et anden og stor spørgsmål er om filmskaberen ville hoppe på en endnu et fysisk format, mange især dansk filmskaberen er jo ved at afviklet Blu-ray formatet da det ikke sælger god nok.

Ellers er Oppo jo kende for at producere de bedste afspiller på marked om det er DVD eller Blu-ray, så er det afspille fra dem der altid enden som reference og hvis indmad tit også enden i lange dyre afspiller, og hele ikke at glemme så det der dem der kan gøres kodefri, og om der komme landekode på UHD Blu-ray ved man jo hele ikke endnu og hvis det komme det kan de så let omgår, men at ville vi jo vide her til efteråret når de først UHD Blu-ray afspiller komme på marked og hvor mange filmskaberen der hoppe på endnu et fysisk Blu-ray format.

Og i altid dette hvordan stille B&O UHD-TV sig, men et er sikker er at der lige nu er flere spørgsmål end svar når det komme til UHD Blu-ray og HDR farver standard og om de UHD-TV uden HDR faktisk kan vise UHD Netflix i fremtiden eller afspille UHD Blu-ray film, hvis de ikke har indbygget HDR farver standard.

Så jeg ville ikke i dag købe et UHD-TV uden at det har HEVC 2.2 og HDR.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

haden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2015 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

@MM. ja jeg er klar over at ML ikke kunne overføre video. At jeg nævnte ML var også bare for at illustrere at da det kom frem var det banebrydende, men er i dag noget forældet.
Det jeg siger er at NL p.t. ikke har noget der er specielt. Det er først nu at der er ved at komme funktioner som ML kunne og der er da et stykke vej til Sonos niveau endnu. Jeg håber da du får ret og der kommer nogle rigtige B&O features, som ingen andre har.
Som beomanden nævner er alt jo i dag på nettet, enten internet eller lokalt, så hvorfor skulle jeg på mit køkken-tv hente en internet radio fra min avant, når det bare kan hentes direkte i TV'et(hvis B&O havde licensen) eller skydes ud via DLNA?

haden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2015 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

og en lille status på mit V1 med pixelfejl. Der var en tekniker forbi i går med nyt display og en halv time og en kop kaffe senere var har kørt igen, så nu spiller det.
Han nævnte at de har lavet helt om i deres support og tekniker setup, og de var i denne uge begyndt på et nyt koncept, så hans egen vurdering var at der nu begyndte at ske noget og det var til det meget bedre.
Vi håber han har ret.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 29 Januar 2015 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Det lyder rigtig godt haden og et til B&O få at lytte til den kritik der har værre af deres support og tekniker setup og gøre noget ved det

Angået Atlona's produkter, så er det faktisk sådan noget i den stil jeg havde håbe at det ville komme fra B&O selv, og ikke fra et andet firma, hvis det ellers virker 100% ville det jo lette opsætning og integration af B&O produkter og andre mærker betydelig, men så gå vi glip af Peter Pan tråde om netop dette emne.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2015 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

@StarTrek
det har man kunnet med B&O i mange år - men det vidste du åbenbart ikke!

MM

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 29 Januar 2015 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Ligeså så let som med Atlona's produkter

Hehe, men du mene vel at man har kunne gøre det i mange år, med hjælp fra Peter Pan tråde om netop dette emne

For hvis det var supet let, ville man så ikke havde brug for disse tråde   

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2015 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

haden skrev:

Som beomanden nævner er alt jo i dag på nettet, enten internet eller lokalt, så hvorfor skulle jeg på mit køkken-tv hente en internet radio fra min
avant, når det bare kan hentes direkte i TV'et(hvis B&O havde licensen) eller skydes ud via DLNA?

Ganske simpelt fordi det er nemmere!
Tryk 'Radio' og event et nummer og så spiller din yndlings netradio-station.
Du tror da ikke, at jeg gider at fedte med en app, hvis det er så nemt.
Og langt mindre har jeg lyst til at forklare fruen for syttende gang, 'hvordan var det nu man gør'.

Ville være en fordel, hvis det også var direkte i 'køkken-tv'et', men B&O har valgt ikke at tilbyde det i tv'ene - udover i Avant'en,
da det ellers ville betyde at der skulle betales licencer bagud for alle solgte tv.

Surt show - jeg selv ville gerne betale lidt ekstra for at få 'Radio' på min V1.
Vi kommer så nok til at vente med den feature til der kommer et nyt tv

P.S. De, som køber en BS Moment, vil desuden også bare kunne hente netradio derfra på samme måde

N.B. Man kan ikke bare 'skyde netradio ud via DLNA'!!!

MM

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2015 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

@StarTrek

For lige at skære det ud i pap....
... B&O har tilbudt HDMI/Matrix-løsningen i masser af år.
Der er ikke noget nyt dér.
Det nye er, at de nu har indgået et nærmere samarbejde om at markedsføre løsningen.

Peter Pan (og andre) har præsenteret mange integrationløsninger gennem mange år på sine tråde - det har bare
ikke noget med dette at gøre.

MM

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 29 Januar 2015 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Tak millemis så kom det på plads.

Men hvilken HDMI/Matrix-løsningen er så den bedste B&O eller Atlona

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Januar 2015 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Det vi ikke kunne tidligere med Matrix-løsningen, var at hente IR signalerne med over fra de tilsluttede
produkter. Måske har det været muligt et stykke tid. Det er længe siden vi sidst havde dette emne oppe.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2015 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

@Peter
Det har det.

@StarTrek

Der er ikke en B&O- eller en Atlona-løsning!
Der er en B&O/Atlona-løsning!
B&O har udviklet den software, som muliggør integrationen i B&O produkter og betjeningen via en B&O remote.
Atlona har udviklet hardware-platformen.

MM

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes