Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2015 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Jeg mente selvfølgelig Altona.

Det er dette indlæg jeg tænkte på, fra 18 Marts 2013 -

Du kan udvide antallet af HDMI indgange på dit TV, ved at tilføj yderligere HDMI
indgange. Bang & Olufsen anbefaler Atlona AT-HD4-V41 HDMI switch til dette formål. 

Sørg for at der er nok PUC-IR- indgange på dit TV. Alle tilsluttede kontrollerbare kilder,
og kilder tilsluttet HDMI switch boksen skal tilsluttes tv'ets IR indgange, for styring med
Beo4 /5 / 6 fjernbetjening.

Atlona HDMI Switch har 4 HDMI indgange med 3D support.

Tilbehør behov:

- Atlona HDMI Switch AT-HD4-V41

- HDMI version 1.3 eller 1.4 kabler.

- Atlona Optocoupler kabel AT-BO-PRO2HD-1MIR (PUC tilslutning fra TV til HDMI Switch)

- HDMI kabler til alle kilder, og fra TV til HDMI Switch boksen.

- PUC-IR-blaster eller PUC MiniJack kabler til alle kontrollerbare kilder til TV,
  også til kontrollerbare kilder der er tilslutter Atlona HDMI Switch.

http://www.av-connection.dk/?PGr=5514&PNo=AT-HD4-V41& ; ; ; ; ; ;PicGr=7438&ML=434

Hej  beolion og andre med BeoVision 7.

IR indgange nok, det er jo nemt nok at skrive. Men det bliver snart et problem hos mig.

Side 31 i håndbog for BV7 Mk III står der.

CENTRE … for at tilslutte et kildecenter, hvilket er en enhed, som kan indeholde op til seks
indbyggede kilder, fx en DVD-afspiller, en videobåndoptager eller en set-top box. Denne
valgmulighed er kun tilgængelig i menuerne AV1 og AV2.
----------------------------------------------------

CENTRE står dog ikke i menuerne AV1 og AV2. Så er det jo lidt svært at vælge den.
Kan det skyldes at mit BeoVisiob 7-40, Mk III ikke har indbygget HD-DVB tuner ?
Jeg modtager HD TV via YouSee HD boks. Software opdatering på mit BV.7-40 er 10.05a.

Under TILSLUTNINGER neders står der HDMI expander (valg) Ja eller nej.
Det er min valg mulighed.  ?

-----------------------------------------------------

Er der en her der allerede har en Atlona HDMI Switch ? Hvis ja, hvordan har du løst IR styringen ?

------------------------------------------------------------ -------------------------------------

Der er siden dengang kommet flere IR tilslutnings muligheder på nye BeoVision  tv.

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 29 Januar 2015 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Til ovenstående, så fører du kun 1 stk. IR øje fra Atlona boks ved TV og op til TV, og bruger også kun en HDMI indgang på TV.

Alle mediaplayers, yousee boks, ATV osv. tilsluttes HDMI Matrix, måske i et teknikskab, og hver afspiller tilsluttes HDMI Matrix med et HDMI kabel og et IR kabel eller øje.
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Januar 2015 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Jeg trækker lige StarTrek's to link med over -

Atlona supporterer nu B&O's BeoVision tv. -Tryk her.

Download ATLONA - B&O- BROCHURE.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Januar 2015 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Et UHDTV skal havde HEVC 2.2 for at kunne se 4K Netflix (som igen ikke er 4K Netflix men UHD Netflix, så her har Netflix opgivet
forkert oplysning om opløsning, som så mange andre), også den nye Blu-ray standart hedder hele ikke 4K men korrekt UHD Blu-ray.

Men med UHD Blu-ray skal den nye UHD-TV havde indbygge farve standart efter HDR (det er først nu at UHD-TV komme med HDR) om så at UHD
Blu-ray er bagud kompatible med den gamle farve standart er ikke god at vide, men det ved vi til efteråret, ellers er alle de UHD-TV uden HDR ikke
brugbart til UHD Blu-ray selv om de har indbygge HEVC 2.2 som også er et krav for at kunne se UHD Blu-ray.

UHD Netflix få også HDR farver standard inden for kort tid.

Men Oppo komme først med en UHD Blu-ray mellem 2016-2017, det er den melding der officiel er komme med (har haft dette spørgsmål til Oppo,
også andre har fået samme og nedslåede besked), UHD Blu-ray mangler også 48fps og muligheden for UHD 3D, så mon ikke at UHD Blu-ray
standarten faktisk er forælde når det først komme på marked.

Et anden og stor spørgsmål er om filmskaberen ville hoppe på en endnu et fysisk format, mange især dansk filmskaberen er jo ved at afviklet Blu-ray
formatet da det ikke sælger god nok.

Ellers er Oppo jo kende for at producere de bedste afspiller på marked om det er DVD eller Blu-ray, så er det afspille fra dem der altid enden som
reference og hvis indmad tit også enden i lange dyre afspiller, og hele ikke at glemme så det der dem der kan gøres kodefri, og om der komme
landekode på UHD Blu-ray ved man jo hele ikke endnu og hvis det komme det kan de så let omgår, men at ville vi jo vide her til efteråret når de først
UHD Blu-ray afspiller komme på marked og hvor mange filmskaberen der hoppe på endnu et fysisk Blu-ray format.

Og i altid dette hvordan stille B&O UHD-TV sig, men et er sikker er at der lige nu er flere spørgsmål end svar når det komme til UHD Blu-ray og HDR
farver standard og om de UHD-TV uden HDR faktisk kan vise UHD Netflix i fremtiden eller afspille UHD Blu-ray film, hvis de ikke har indbygget HDR
farver standard.

Så jeg ville ikke i dag købe et UHD-TV uden at det har HEVC 2.2 og HDR.

Nu er der altså ikke noget, der hedder HEVC 2.2.
HEVC er en codecs, som bruges til at optimere video - efterfølgeren til MPEG4 (h.264), som bruges i dag.
Normalt anvender man ikke versionsbetegnelser ved HEVC.

Du mener nu nok HDCP 2.2, som et det nyeste kopisikringsformat for video-indhold.
Dette er noget, som (de store i Hollywood) producenterne har fået gennemtrumfet skal være en del af standarten.
Der skulle jo ikke gerne ske noget fy-fy-kopiering, vel!

Som jeg allerede har henvist på en af de foregående sider havde Radiomekanikeren (hvem mon det er?) for nyligt et indlæg/en tråd
på Beoworld om emnet og B&O's Avant.
Læs HER

Mon ikke B&O når at opdatere deres Avant, inden de første UHD/Bluray-spillere kommer på markedet.

Hvis en ekstern enhed (her en UHD/Bluray-afspiller) har en HEVC-decoder indbygget, og altså allerede kan afkode,
er der ikke brug for en mere indbygget i tv'et. Man behøver jo ikke at afkode to gange, vel

Om OPPO kommer som nogle af de første, ved jeg ikke.
På trods af deres officielle udsagn til dig, tror jeg ikke, at de vil vente længe med at komme med på vognen.
Ellers kunne man jo bare nappe Panasonic's, indtil det sker - det bliver bestemt også en super maskine.

HDR har ikke umiddelbart med 'farver' at gøre.
Der findes ikke nogen 'HDR farver standart'!

High Dynamic Range definerer forholdet mellem det lyseste og det mørkeste i et billede.
Display/tv med større HDR (end det nuværende) er ikke på markedet i dag hhv er ikke i normal consumer-handel.
Så du bliver nok nødt til at vente lidt endnu med dit nye tv.
At det er en del af standarten ved UHD/Bluray er klart - den skulle da gerne være fremtid-sikret.
Men - fortvivl ikke - standarten er bagudkompatibel.
Afspillerne vil også kunne bruges på FullHD-tv.

Understøttelse af et større farveområde, end vi kendet det i dag, er også en del af standarten.
Igen gælder det - display, det understøtter dette, er først nu ved at dukke op - og næppe til salg endnu.
Men også her gælder principet om bagudkompatibilitet.
En UHD/Bluray-spille bliver bare bedre, når man får sig et nyt - og bedre - tv!

3D/4K-standarten er ikke fastlagt endnu og kan derfor - selvfølgelig - ikke være en del af UHD/Bluray-standarten.

At der ikker understøttelse af 48frp er da ærgerligt - men nok til at leve med.

For mig er der ingen tvivl, om at der vil være understøttelse for UHD/Bluray-formatet hos film-producenterne.
Først med denne standart kan filmproducenterne få lov at vise, hvad de kan - når de tilsvarende tv/display engang er på market.
Og der er stadigvæk en hel del kvalitets-video-entusiaster tilbage på verdensplan.

Læs eventuelt mere om tematiken
HER

MM

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Januar 2015 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Jeps det var HDCP 2.2 ikke HEVC 2.2

Men stadig er HDCP 2.2 et krav til UHD Blu-ray og HEVC et også et krav til bl.a. UHD Netflix.

Jeg skriv at HDR farver standart er for mangle på hvor det skulle ligge og det er jo en del af den nye farve UHD kodeks, har hele ikke kunne finde info hvor der står at det er bagudkompatibilitet, men vi ved først når det hele er komme på plads og vi se hvad der komme på marked og hvilken krav det så stille til UHD-TV.

Ja det er rigtig at der stadig er stadigvæk en hel del kvalitets-video-entusiaster tilbage på verdensplan, selv om dette tal skulle værre for nedgående og det er slet ikke nok i Danmark til at holde live i Blu-ray.

Så det stor spørgsmål er om der er kunde nok til et nyt Blu-ray format som for alvor skal ramme marked i 2016-2017, det give jo UHD Netflix er tids fordel, for er de kunde der ikke kan vente på UHD Film og derfor kaste sig over UHD Netflix, parat til at kaste sig over UHD Blu-ray som måske lang fra har det samme udvalg af UHD film i 2016-2017 i forholde til UHD Netflix.

Det er så også synde at man ikke også har tænkt på 48fps og UHD 3D ind i dette format, noget det sikker ville være det sidste nye i 2016-2017, og UHD 3D udstyre har jo være på prof. marked i nogle år.

Så vi kan måske end ud i af UHD Blu-ray komme forsendt og allerede er forælde når den en gang komme på marked, og hvordan se så filmbranchen på en fysiks format, når alle inden for denne branchen tale om streaming, ja selv tv station er ved at gå over til streaming og det er med streaming at penge ligge ikke hos de fysisk format som Blu-ray, ja tv stationer er presse af streaming i forholde til flow tv, og om 3 år kan det værre det det kun er streaming der er aktuel, og derfor er interessent ikke særlig stor for UHD Blu-ray, men kun for kvalitets-video-entusiaster, om det er nok til at holde live dette format, ville kun tiden vise, man skal jo også havde hele filmindustri med ellers ville der ikke blive udgive mange UHD film på Blu-ray.

Man stadig glæde jeg mig til UHD Blu-ray og håber så endelig at filmindustri bakke op om dette format, jag har jo hen af veje spildt penge på Betamax, SACD, Blu-ray og HD-DVD er er ikke interessent i endnu igen af spille penge på et format med en kort leve tid, og ind til at der er komme noget korrekt, så tro jeg mere på en fremtid for UHD Netflix i sted for UHD Blu-ray for UHD Netflix har vi jo her og nu, håbet at jeg tage fejl denne gang.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Januar 2015 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

@ beobrian

Via IR 1 out tilslutningen kunne man på den version (se tegning) switch
mellem de 4 HDMI indgange. Problemet pt. Der var ikke 4 IR indgange.

Men det løser sig tilsyneladende nu, med et decideret samarbejde.

Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Januar 2015 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

@Startrek Held og lykke med at finde et fremtidssikret format, der holder i mange år
Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Januar 2015 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

LP holde da stadig, det samme gør CD og DVD (endnu), CD har overlevet SACD og DVD har overlevet Blu-ray og det lader til at LP måske overleve både CD og High res music download.

Så der er en del formater med lang holdbarhed, det er så bare lange hen af veje ikke lige de formater man havde regnet med.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Januar 2015 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

@StarTrek
Nu er det jo langt fra alle (meget langt fra), der har en internet-forbindelse, som er hurtig nok til at streame (Netflix) i 4K.
Heller ikke selvom Netflix gør sig store anstrengelser for at mase det sammen, så det ikke fylder for meget.

Ærligt talt - jeg giver ikke meget for kun at skulle have Netflix's udbud til rådighed.
Og hvor meget er det så lige af det, der vil være 4K, når det kommer til stykket?
Når akt kommer til alt - mon ikke de to ting vil leve side om side.

DVD - tja, det er nu godt nok længe siden at jeg har købt sådan en
Vinyl - nå, det der legetøj med pudseklud og måske endda en rigtig vaskemaskine.
Det er vist mere en hobby!

MM

Kvalme
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Januar 2015
Sendt: 29 Januar 2015 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
@StarTrek
Nu er det jo langt fra alle (meget langt fra), der har en internet-forbindelse, som er hurtig nok til at streame (Netflix) i 4K.
Heller ikke selvom Netflix gør sig store anstrengelser for at mase det sammen, så det ikke fylder for meget.

Ærligt talt - jeg giver ikke meget for kun at skulle have Netflix's udbud til rådighed.
Og hvor meget er det så lige af det, der vil være 4K, når det kommer til stykket?
Når akt kommer til alt - mon ikke de to ting vil leve side om side.

DVD - tja, det er nu godt nok længe siden at jeg har købt sådan en
Vinyl - nå, det der legetøj med pudseklud og måske endda en rigtig vaskemaskine.
Det er vist mere en hobby!

MM

Jeg synes det ser ud til at Startrek er en smule forvirret, for i denne tråd skriver han faktisk lige præcis det modsatte mht LP osv

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=101486& PN=1

Til top Vis Kvalme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kvalme

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Januar 2015 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Netflix om billedkvalitet, 4K, HDR og fremtiden.

pac-man
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.prof. Pierre?

Bruger siden: 24 December 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Januar 2015 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Jeg over vejer at udskifte min BV7 55" med det nye Avant. Ikke for at få det nyeste eller ligende, men fordi at jeg syntes det er alt
for langtsomt i opstart og kanal skift og så "fryser" det ofte i kanaloversigts menuen.

Men hvordan er lyden på det Avant. Jeg har ingen højtalere tilsluttet mit BV7 og forventer heller ikke at få det. BV7 er jo suverænt
hvad angår lyden, men kan den lille højtaler på Avantet stå alene eller kræver den hjælp af et sæt stereo højtalere?
Til top Vis pac-man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pac-man

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Januar 2015 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Hej pac-man

Til du får tid til at besøge din nærmeste B&O forhandler, og høre hvordan  Avant lyder,
kan du læse om "BeoVision Avant sound" under indlæg af 28 Januar 2015 kl. 10:34 side 626. 

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Januar 2015 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Idér til B&O BeoLiving.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Januar 2015 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

85“ BeoVision Avant og BeoRemote One - Vejledende salgspris fra DKK 164.995,-

Stande og 3D-briller er ikke inkluderet i prisen.

http://www.bang-olufsen.com/da/picture/beovision-avant/speci fications

Muligt alternativ til 85“ BeoVision Avant - hvis det allene kommer and på billed størrelsen.

Se video-Tryk her.

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Sendt: 30 Januar 2015 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

@ beobrian

Via IR 1 out tilslutningen kunne man på den version (se tegning) switch mellem de 4 HDMI indgange. Problemet pt. Der var ikke 4 IR indgange.

Men det løser sig tilsyneladende nu, med et decideret samarbejde.

Forstår ikke hvad du mener, jeg har fra omkring 2010 arbejdet meget med Atlona, og siden starten har du fra mediaplayer eller Blu-Ray altid trukket et HDMI samt et IR kabel op i HDMI Matrix. Fra HDMI Matrix til det enkelte rum, hvor der er et TV, trækkes et CAT 7. I det rum hvor der er TV, tilsluttes en Atlona HDMI Receiver boks, hvor du indsætter CAT 7 kablet i Ethernet indgangen, i den anden ende trækker du et HDMI og et IR kabel op i TV'et. Via dette ene HDMI kabel og dette ene IR kabel kan TV'et nu styre alle de bokse der er tilsluttet HDMI Matrix. Det sker ved at PUC kode til Atlona MAtrix lægges i TV, og Expander slås til, nu kommer et nyt område frem i TV'et hvor du definerer hvilke bkose sidder på henholdsvis indgang 1, 2, 3, 4 osv. og lægger dere PUC kode ind.
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Januar 2015 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Hej beobrian - Tak for dine svar.

Årsagen må så være at Atlona har / havde mange boks versioner,
og boks versionen i eksemplet havde ingen IR indgange, kun HDMI.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Januar 2015 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Hej beobrian

Her boksen fra eksemplet - marts 2013. - http://www.atlona.com/HD4-V41.html
Jeg ser der står "IR - Compatibility Included Atlona IR receiver only"

I eksemplet var der ingen Atlona IR receiver, som altså skulle tilkøbes.
Dette forklare hvorfor vi dengang ikke kunne se hvordan det kunne komme til virke.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Januar 2015 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Lørdags hygge med Peter Pans billedbog.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Januar 2015 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

500w x 2/ch. 2 x ICEpower 125ASX2 moduler.

Eks. Tilslutning af Passive BeoVox Penta.

Bang & Olufsen ICEpower 125ASX2 2 x 125W Class D moduler. - Tryk her. -

Se flere ICEpower versioner Tryk her.

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum