| Forfatter |
|
Caspersteen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 139
|
| Sendt: 08 Februar 2015 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har lidt problemer med min link opstilling.
Jeg har en Beomaster 7000 der via 2 MCL bokse og 2 transciever øjer, er forbundet med et sæt højttaler i henholdsvis køkken og badeværelse,
foruden hovedsættet i stuen. Altså ialt 3 sæt højttalere.
Det virker super godt, og er i brug på daglig basis.
Mit tv i køkkenet gik i stykker, og jeg fik et godt tilbud på et Beovision 6-22, som jeg slog til på.
Tv'et er nu monteret som "stand alone" i køkkenet.
Problemet er nu, at tv'et tænder for den indbyggede radio funktion samtidig med at Beomasteren tænder for radioen i køkkenet. På samme vis
tænder Beomasteren for "AUX" når jeg tænder for tv'et.
Indledningsvist troede jeg den var gal med fjernbetjeningen, men nu har jeg en teori om, at det er fordi de to systemer ikke"snakker sammen"
Er der mon en herunder der kan udrede problemet, og evt en løsning herpå? - gerne med et lavt lixtal
På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 08 Februar 2015 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Caspersteen
Er det en 1611 (MCL/ML) Linkconverter du har, er det sidste du gør, efter der er ændret på opsætningen, at tilslutte strømmen til den. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Caspersteen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2015 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej Caspersteen
Er det en 1611 (MCL/ML) Linkconverter du har, er det sidste du gør, efter der er ændret på opsætningen, at tilslutte strømmen til den.
|
|
|
Hej
Jeg har ingen converter
|
| Til top |
|
| |
Caspersteen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2015 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det tyder det på jeg skal have fundet.
Såfremt jeg finder en 1611, hvorledes skal det så forbindes? Der er nok 50 m mellem tv og beomaster.
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 08 Februar 2015 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PP nej, har ikke byttet min Beo4. Jeg er ret ligeglad med hvad der står på den, så længe den virker.
Mit BV11 fungere fint, rent hadware mæssigt. Der er et par ting i softwaren, som jeg har underholdt med: SUB undertekster i MKV filer, og manglende mute eller clicks i lyden når man skifter numre i mediacenteret.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Februar 2015 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej haden
Som tiden dog går hurtigt. Tak for dit svar. BeoPlay men det anede mig .
På Beocenter 9300 trækker jeg det 7 polet DIN datalink kabel stikket ud fra 1611, samt strømstikket til 1611. Her efter tændes 9300 et øjeblik.
Så tager jeg strømmen fra 9300 og sætter DIN stikket i igen. Tænder så for strømmen til 9300 igen.Som det sidste, sætter jeg strømstikket i 1611, og så virker det som det skal.
Option: BeoVision 7-40 (ML link) i option 2 - Beocenter 9300 (MCL link) i option 0. Så styres alt via TV'et. Er TV'et tændt og jeg aktivere RADIO på Beo4 slukker TV'et, og omvendt.
Men hvordan du får dine MCL bokse med transciever øjer til at køre sammen med 1611 (MCL/ML) Linkconverteren, må jeg overlade til andre at komme med et bud på.
Du benyttes et 7 polet DIN datalink kabel de 50 m mellem tv og beomaster. Jeg ved dog ikke om afstanden er for stor. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Februar 2015 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Caspersteen
Se evt. -
X-tra Speaker Kit til passive højttaler + BeoLink Converter type 1611: Side 2. og 12. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 08 Februar 2015 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
haden skrev:
@PP nej, har ikke byttet min Beo4. Jeg er ret ligeglad med hvad der står på den, så længe den virker.
Mit BV11 fungere fint, rent hadware mæssigt. Der er et par ting i softwaren, som jeg har underholdt med: SUB undertekster i MKV filer, og manglende
mute eller clicks i lyden når man skifter numre i mediacenteret. |
|
|
Da jeg købte min BV8-40 i sin tid, var Beo4 med navi lige kommet frem (og det vidste jeg selvfølgelig!).
Forhandleren ville først give mig en 'gammel' Beo4 med - men, den gik ikke.....
Selvom jeg købte tv'et til en god pris (den jeg selv foreslog!), fik jeg altså 'den rigtige Beo4' med i stedet.
Da jeg købte min V1-32 fik jeg blot lavet en af mine gamle 'gamle Beo4'ere' om til en ny - det var en del af handelen.
Jeg ville ikke have haft noget imod, at der stod 'B&O' på den - men løsningen med genbrug af gammel, var alligevel den bedste.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Februar 2015 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MM - men løsningen med genbrug af gammel, var alligevel den bedste.
Ja da, og se hvad du kan tilslutte dit BV8-40"

Du har jo allerede BeoLab 6000 Mk II , og BeoLab 5 som genbrug. Der ved du jo godt hvor de kan købes. Så hvorfor har du ikke fået det gjort.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2015 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Caspersteen skrev:
Hej
Jeg har lidt problemer med min link opstilling.
Jeg har en Beomaster 7000 der via 2 MCL bokse og 2 transciever øjer, er forbundet med et sæt højttaler i henholdsvis køkken og badeværelse,
foruden hovedsættet i stuen. Altså ialt 3 sæt højttalere.
Det virker super godt, og er i brug på daglig basis.
Mit tv i køkkenet gik i stykker, og jeg fik et godt tilbud på et Beovision 6-22, som jeg slog til på.
Tv'et er nu monteret som "stand alone" i køkkenet.
Problemet er nu, at tv'et tænder for den indbyggede radio funktion samtidig med at Beomasteren tænder for radioen i køkkenet. På samme vis
tænder Beomasteren for "AUX" når jeg tænder for tv'et.
Indledningsvist troede jeg den var gal med fjernbetjeningen, men nu har jeg en teori om, at det er fordi de to systemer ikke"snakker sammen"
Er der mon en herunder der kan udrede problemet, og evt en løsning herpå? - gerne med et lavt lixtal
På forhånd tak! |
|
|
Det er der en nem løsning på:
Du sætter et af apparaterne i Option 4.
Dette betyder, at - du for at betjene det pågældende apparat - altid skal bruge 'Link'-knappen før selve kommandoen.
Lidt bøvlet måske, men du undgaår konflikt på den måde.
Hvis du vil bruge dit 'nye' tv som audio-kilde (det fra audioanlægget), kan du linke det op vha en 1611 converter.
Vil du stadigvæk kunne bruge dine passive højtalere, har du brug for en MCL2P-boks (aka BeoLink Passive) til at drive disse.
Denne (forstærker) tilsluttes til tv'et PowerLink-ud og højtalerne til bokses din-udgange.
Så betjener du bare systemet som vanligt - gennem tv'et ir-øje.
Hvis du vil bruge Radio'en' fra hovedrummet, skal du dog stadigvæk bruge 'Link'-kommandoen,
for at 'komme udenom' den indbyggede 'Radio'-funktion.
Alt dette kræver dog, at dit køkken-tv har MasterLink indbygget!
|
| Til top |
|
| |
Caspersteen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2015 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
De extra speaker kit er dem jeg har 2 af - et til køkkenet og et på badeværelset.
Da tv'et er i det sekundære rum, kunne det måske være en løsning med en 1611 boks, og en opsætning omvendt af din (beomaster er styrende).
Giver det mening, og vil det løse problematikken?
|
| Til top |
|
| |
Caspersteen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2015 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skulle måske lige forklare mit layout.
I stuen står Beomasteren, hertil er koblet en beogram, og et Phillips tv (via AUX)
Der er tilsluttet et extra speaker kit i køkkenet, og et ekstra speaker kit på badeværelset.
Tv'et i køkkenet er sat til som stand alone, og skal anvendes som sådan. Jeg har altså ikke behov for, at lyd kan komme fra radioen ud af tv'et, eller
den anden vej.
Det jeg Gerne vil er, at tv'et, og kun tv'et, reagerer når der i køkkenet trykkes på tv - og at tv'et IKKE reagerer når der trykkes radio.
I forhold til løsningen med at trykke link inden valg, så håber jeg lidt det kan undgåes. Men er det den eneste mulighed, så er det sådan det er
Tak for hjælpen til jer alle så langt - keep the hits comming.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2015 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
@ MM - men løsningen med genbrug af gammel, var alligevel den bedste.
Ja da, og se hvad du kan tilslutte dit BV8-40"

Du har jo allerede BeoLab 6000 Mk II , og BeoLab 5 som genbrug. Der ved du jo godt hvor de kan købes. Så hvorfor har du ikke fået det gjort.
 |
|
|
At det kan lade sig gøre, ser man jo på billedet.
Nemlig - at det kan lade sig gøre at klemme et sæt BL5 ind i et så relativt lille lytte-område/rum.
Hvordan det lyder, melder historien dog ikke noget om!
Det er lidt som at køre i en Masserati på de danske landeveje med max 80-grænse.
Men lir'ed ser det da ud!
Hvis jeg havde pengene (hvis altså jeg havde dem) til at sæt brugte BL5,
ville jeg nok - i mit tilfælde - bruge dem på et sæt (nye!!!) BL20.
Men jeg er jo også mere til 'nytte-værdi' end til 'lir-værdi'
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2015 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Caspersteen
Så glemmer du bare alt det om konverteren osv!!!
Men 'Link'-kommandoen kommer du ikke uden om - med mindre
at du hver gang vil gå hen til det respektive ir-øje og holde hånden for remoten,
så kommandoen kun fanges af det apparat, som du lige vil betjene
P.S. Måske kan du få en tekniker til at de-aktivere radio-funktionen i dit BV6-22 - hvis du alligevel ikke bruger denne.
Det er et modul, der er monteret deri - så det burde ikke være så svært/dyrt.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Februar 2015 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Caspersteen / og andre der kunne have brug for dette.
Vælger du alligevel at 'kodet' en Beo4 i permanent Link mode til dit ene BeoVision fjernsyn. Dvs, at den Beo4 i permanent Link mode kun virker sammen med det ene fjernsyn.
Opsætning:
Det er muligt at have Beo4 i permanent link mode, det forudsætter at din Beo4's software er på mindst version SW 5,0 eller nyere.
For at afgøre, hvilken version af Beo4 du har, trykke GO og MENU på samme tid, og derefter LIST for at 'rulle' gennem information. Det vil vise dig, at i en ældre SAT-version kan stå, EE: 3.2 / SW3. I en nyere DTV-version kan stå, EE: 6.1 / SW 5.00.
Når fjernbetjeningen er i denne tilstand, kan de sættes til at sende "Link" kommando foran enhver kommando med undtagelse af at trykke på "Tekst"-knappen.
At sætte Beo4 i Link mode at følge disse trin: Tryk på STANDBY og liste knappen på samme tid. --- Tryk op / ned, indtil displayet viser "CONFIG" ---
Tryk på 2, 0, 0, 2 og derefter vil displayet vise "linket på" --- Tryk derefter på EXIT. Brug samme rækkefølge for at gøre Beo4 vise "LINK OFF" i displayet.
Når Beo4 sættes i link-mode, vil den kun være i stand til at kontrollere et TV, som er sat til Option 4.
BEMÆRK: Ved Option programmering af et BeoVision TV, skal TV'et stå i standby. Den Beo4 fjernbetjening som skal bruges til at sætte fjernsynet i option 4, må IKKE selv være i link-mode. Ser man på TV'et, når man option programmer (trykker på 4-tallet), kan man se standby-dioden give et blink, som kvittering for at kommandoen er modtaget. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2015 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan
Jeg har et sæt BL6002 som baghøjtalere.
Du glemmer vist lidt for hurtigt.
Måske kan denne kommende film hjælpe på at friske din hukommelse lidt op!
TRYK
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2015 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan - den ældre!
Så skal Caspersteen jo ha' to Beo'4'ere i sit køkken - en til hvert system.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Caspersteen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2015 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter pan og millemis - 1000 tak for jeres hjælp.
Inden jeg sætter Beo 4 i link mode, skal jeg lige høre om dette alene knytter sig til Tv funktionen, således jeg stadig kan bruge Beo 4 til at betjene
Beomasteren vist link øjet?
|
| Til top |
|
| |
Caspersteen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2015 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|