Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 08:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2015 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Det må være ca. sådan den ged barberes.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Februar 2015 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Og hvordan er det så lige man regulerer lydstyrken dér?

MM

morsdengse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2014
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 12 Februar 2015 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
morsdengse skrev:
Mon ikke jeg kan få hjælp her, som altid
Jeg har et Beovision 8-32 som er tilkoblet en Triax receiver, som kan betjenes med min Beo4. Det som irriterer mig er at jeg ikke kan gemme det
format jeg normal bruger (16:9)
Når jeg tænder tv'et starter det op i format 1... Jeg kan selvfølgelig trykke på "list" på remoten og vælge format 3, men hvordan lagerer jeg det
format? Har selvfølgelig valgt 16:9 og autoformat på receiveren, den gemmer det - men det hjælper ikke på tv'et som hvergang starter op i format 1

Jeg har også et Beovision 6-26 som starter op i det format jeg har valgt, så tænker at det kan lade sig gøre..?

Lang historie kort!
Du kan i Triax-boksen under Menu -> Billede -> Skærmformat vælge: 16:9.som output-format.

Tilslutter du en B&O-kompatibel Triax-boks skal du altid bruge et scart-kabel - der er dérigennem at ir-koderne og lyden overføres.
Samt - selvfølgelig billedet. Tilslutter du ydermere et HDMI-kabel vil billedet overføres af denne vej.
Resultat: Beo4-betjening og bedste billede.

MM

Hej MM, tak for dit svar.
Ja så virker det, havde ikke lige tænkt at der også skulle scartkabel i når der var HDMI stik i... Billedkvaliteten er absolut optimeret, og jeg kan bruge
min Beo4 igen
Nu er der så bare nogle sekunder med "sort skærm" i mellem hvert kanal skift, måske fordi billedkvaliteten er HD nu..? Meeeeeeen det er da til at leve
med, selv om sekunder i dag, virker som evighed
Til top Vis morsdengse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morsdengse

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Februar 2015 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

millemis - Og hvordan er det så lige man regulerer lydstyrken dér?

(Det må du ind og læse om ). Det kan du med F.eks iPad Controller app 
til Sonos. Også styrer lydstyrken i hvert enkelte rum. Tryk her.

Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Februar 2015 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

WiMPs søsterstreaming Tidal arbejder på hi-res streaming i 24-bit og planlægger lige nu den danske lancering.

2015 kan blive året hvor vi får den første streaming-tjeneste med musik i studie-kvalitet 24-bit.

Streaming-tjenesten Tidal, der har samme ejer og bagmænd som WiMP, er ved at klargøre hi-res musikstreaming. Det fortæller Pål Bråtelund,
strategic partnership manager hos Tidal, til Techradar.

Tidal streamer i dag, ligesom WiMP Hi-Fi, udelukkende i CD-kvalitet. Nu ser det ud at at de har et modtræk klar, til når Deezer Elite i marts måned
åbner for CD-streaming verden over.

24-bit hi-res streaming

Tidal vil slå konkurrenterne på kvalitet.

"Vi arbejder på et produkt med højere kvalitet end CD", fortæller Pål Bråtelund i interviewet, og supplerer:

"Vi har talt så meget om streaming i CD-kvalitet, nu er vi er begyndt at tale om det oprindelige master format".

De fleste optager i 96Khz/24-bit, fortæller Pål, som en teaser på hvilken kvalitet vi kan forvente på Tidals master-streaming.

Forespurgt om det bliver i år at de går på 24-bit streaming, der svarede han: "Ja, det kan meget vel ske i 2015".

Tidal på vej til Danmark

I dag kom det også frem at Tidal er ved at planlægge lancering i Danmark.

"Vi har oplevet stor interesse for tjenesten i Danmark og har mange på venteliste. Vi planlægger derfor nu den danske lancering, men kan ikke i dag
kommentere konkret på, hvornår dette bliver, siger Morten Remmer, der er Managing Director for TIDAL og WiMP i Danmark", til TV 2 Beep.

Så Tidal kommer med 24-bit streaming, og åbner deres musiktjeneste i Danmark.

Vi venter spændt på pris og premiere-dato.

Læs mere: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=12264&zoneid=5#ixzz3RYSubUbk
Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov

Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Februar 2015 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

- så kan et sæt B&O WISA-højtalere rigtig komme til deres ret   
Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Februar 2015 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Kære venner.

Alt den nye hi-res lyd kvalitet - fedt, men jeg kan jo ikke nå at få opdateret tegningerne  

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Februar 2015 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Vi kan vel godt blive enige om at skal vi betale 100 til 200 kr. pr. måned for
at kunne streame musik i studie-kvalitet 96Khz/24-bit, kræver det også et
"godt gammeldags stereo setup" og god tid til finlytning. Hvor mange her vil
når det kommer til stykket benytte sig af muligheden ? ? ?. Hvis JA, hvad
kunne i så tænke jer at et sådan super stereo system skal bestå af ? ? ?.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2015 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Bemærk: Tidal er WiMP i de engelsk-sprogede områder.
Man har valgt navnet Tidal dér, fordi ordet WiMP ikke er særligt smart at bruge dér.
Det betyder i daglig tale: en svækling, en slapsvans.

Det er kun spørgsmål om tid før alle 'WiMP-regionerne' vil hedde Tidal.

"De fleste optager i 96Khz/24-bit, fortæller Pål, som en teaser på hvilken kvalitet vi kan forvente på Tidals master-streaming. ".
Enten taler Pål Bråtelund imod bedre vidende, eller også er han også fanget ind i tiden 'highres-hype' og er blevet 'highres-købmand ligesom Neil
Young (med hans Pono download-side).

Realiteten er, at nogle optagelser i dag (eller dele af dem) bliver lavet i 24/96 ( måske endda 24/192),
Men det er udelukkende, fordi man så har de ekstra 'bits' at gøre godt med i de utallige mixing-/editerings-/masterings-trin,
som moderne musik gennemgår - det er simpelthen nødvendigt.
Ville man optage i lavere bitrate, ville slutproduktet ikke engang foreligge i en 16 bit-udgave.

De, som tror, at de kan få leveret en 24/96 studie-kvalitets-fil til at sælge til forbrugerne, har ikke megen kendskab til pladeindustriens virkelighed.
Det kan godt være, at de får tilbudt et 24/96-produkt, men det vil så være en op-konverteret version af det færdigt-mastrerede produkt.

Vi skal vist i det store hele være glade, hvis de filer, som vi får tilbudt, reelt lever op til cd-specs'ene (16/44.1).

Alle ældre optagelser - samt de nye, der er lavet på samme måde - med udgangs-punkt i analoge bånd-optagelser, er langt fra at nå
en bitdybde, som svarer til cd'ens. Og alt efter om det er en første, anden eller tredje-generations kopi af det oprindelige båndmateriale,
når de ikke op på en frekvensgang, som CD'en/Redbook-standarten fordrer.
Det har i årtier ved tidligere optagelser været nødvendigt at lægge flere spor sammen i et spor på båndene - at båndet er blev 'nulret gennen
båndmaskinen' har ikke ligefrem gjordt resultatet til et higres-produkt. Det kunne lyde godt - men var aldrig highres i 24/96-kvalitet.

Hopper folk på limpinden, er det jo fint - disse fildownloads hhv streaming-udgaver er jo dyrere, og skæpper godt i kassen.
Og det er fint for marketing-afdelingerne at have noget nyt, som de kan tilbyde de hungrende hifi-kunder.

Det er meget få optagelser, der bliver lavet, så der er et highres/24/96-produkt til at sælge bagefter.
Husk også på, at forudsætningen for en optagelse i 96 hhv 192 kHz vil kræve mikrofoner, der er i stand til at indfange frekvenser,
der overstiger de 22kHz, som forlanges af CD/Redbook-standarten.
Og husk på, at kun meget få forstærkere og højtalere er i stand til at gengive disse frekvenser.
Det er kun meget få mennesker, der vi, kunne have glæde af de (sjældne) ægte highres filer hjemme i deres stuer.

Så - Peter Pan - du behøver ikke at lave dinectegninger om.
99% af al musik, der er til salg, er ikke bedre end det, som Redbook-standarten forlanger og formår at gengive.

Vil man købe et produkt, der blot er i standart-kvalitet til en premium-pris, er man da lidt dum - tænker jeg.
Jeg plejer gerne at sige, at det svarer til, at man fylder én liter almindelig rødvin i en 5-liters flaske,
sætter en flot etiket på og sælger den som 5 liter supreme-rødvin.

MM

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2015 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

millemis - Og hvordan er det så lige man regulerer lydstyrken dér?
Det må du ind og læse om .
Det kan du med F.eks iPad Controller app til Sonos. Også styrer lydstyrken i hvert enkelte rum.

Den slags lydregulering foregår i det 'digitale domæne' - groft sagt: man ofrer nogle bits på den lydbehandling.
Om man så vil kunne høre det ændrede 'signal/støj-forhold (S/R ratio), er noget helt andet - det vover jeg ikke at be- eller afkræfte.
På de små Sonos-dåser er det nok uden betydning, men.....på en Connect med et tilsluttet sæt BL17 er det måske alligevel lidt vigtigt.

Det er i hvert fald nok ikke noget, som kan få 'en fuldfed-musik nørd's hjerte' til at slå højere

Måske sker der en opkonvertering af 'lyden' til 24/96 inde i Connectens signalbehandling, før lydreguleringen finder sted.
Så kunne man jo godt 'ofre et par bits' på lyd-behandlingen/-reguleringen dér. Vi ved dog reelt ikke, hvad der foregår inde i en Connect!

Generelt anbefales det, at lydregulering foretages efter, at lyden er bitstreamet (altså overført uberørt) til den efterfølgende forstærker-enhed.
Måske er det netop derfor, at man ved en BL5 kan regulere lyden via en Beo4, når den er brugt med digital tilslutning i et non B&O-setup!

Jeg tror, at jeg ville sørge for en eller anden god preamp, med digital indgang fra Connect'ens udgang....
....f.eks en BV11/Avant, og så tilslutte mine BL17 via WiSA dertil - så er lydregulering ikke noget problem.

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Februar 2015 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Tak for de to indlæg MM. Kæden hoppede først af for mig, da jeg læste de to sidste linier.

Ok jeg bad om jeres mening om hvad jeres super stereo system skal bestå af, og det var så dit bud.  

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2015 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Nej, det var mit bud på, hvordan jeg ville bruge en Sonos Connect og et sæt BL17.

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Februar 2015 kl. 06:34 | IP-adresse registreret  

@ millemis.

Min personlige mening er, at sætte BeoLab 17 på en tegning der skal afspejle et hi-fi setup,
er et forkølet forsøg på, bare at få en af B&O's nye højttaler på Bang & Olufsen Club tråd.
Det skal kun ses som en måde at få Deezer Elite/ lossless FLAC audio filer ind i et BeoLab
sammenhæng med Sonos, grundet muligheden for direkte Optisk S/Pdif tilslutning.

Nej venner, BeoLab 17 kan indgå som bag højttaler i et middelmådigt surround setup.
Min holdning er: - Hr. og Fru Jensen kan idag få mainstream (midterlinje) lyd fra B&O.

Altså hvis de betale godt for det. Er du blandt rygklapperne, gør det vel heller ikke så ondt,
bare der står BeoPlay/ Bang & Olufsen på spilledåserne, og venner og familie endnu ikke
ved at firmaet Bang & Olufsens brand værdi er sat overstyr, ved at være ligeglade med
Dansk arbejdspladser, og har outsource stort set hele produktionen.

millemis! Bang & Olufsen har udover BeoLab 5, i deres storheds tid skabt en højttaler --
BeoVox Penta, der med hjælp fra en god subwoofer og 2 x 500 Watt ICEpower moduler,
kan skabe bare en lille illusion af, hvad jeg mener kunne være hi-fi lyd over et stereo setup.

Ønsker man at nå lidt længere med lydkvaliteten til en rimelig pris, har jeg fundet et lydsystem
som der ikke står Bang & Olufsen på, men som spiller rigtigt godt. Pt. klare jeg mig med det
som stereo setup, og BeoVox Penta indgår med BeoLab 7-4 centerhøjttaler i mit surround
setup hvor BeoLab 4000 er baghøjttaler, og det svageste led i kæden. 

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Februar 2015 kl. 07:08 | IP-adresse registreret  

Et modern trådløst stereo audio system.

Passive BeoVox Penta.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Februar 2015 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

B&O - det vestjyske verdensfirma.

Se de 8 afsnit der er produceret til idag. Tryk her.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2015 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Og bemærk at vi dermed er ved at komme frem til nutiden.
Måske er serien - for Peter Pan's vedkomne - allerede slut efter afsnit 8

P.S. Historien om BeoVox Penta + buldre-sub og den om Xeo-rædslerne har vi jo hørt før.
Det er selvfølgelig rart med lidt gentagelse på tråden, hvis der skulle være kommet nye læsere til.
Men den prædiken har vi andre altså hørt tilstrækkelig mange gange efterhånden!

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Februar 2015 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Hej millemis og god weekend -

Et super godt setup som mit, kan ikke vises for ofte, det giver god karma = tanker der leder til gode handlinger.

At B&O's produkter, alle uden undtagelse, er en gave til menneskeligheden er vi vel stadig enige om IK'
Nu er det skrevet - Så behøver du ikke at skrive det mere - vel.

Vejledning: Her de rigtige højttaler til dig der er ligeglade med god lyd, bare der står B&O.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2015 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Der er kun en sandhed - og den hedder Peter Pan....AUM!

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Februar 2015 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Opdatering! til tegning i indlæg af 12 Februar 2015 kl. 20:08. 

Det er bedre at slukke strømmen til BeoLab 17.
Når strømmen til Sonos cutter, skal man vente på den booter og forbinder til
det trådløse net, og den vil også glemme alt hvad den har liggende i playlisten,
hver gang den slukkes.

Når det er nødvendigt at slukke de tilsluttede BeoLab højttaler, skyldes det
et tidligere omtalt problem med brum, Sonos skulle udsende til BeoLab
højttalerne i standby tilstand.  

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Februar 2015 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

<< Forrige Side af 1101 Næste >>