| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 22 Februar 2015 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jcbonde
Jeg har engang lavet samme fadese, og man går umidlbart lidt i panik. Men op på hesten igen.
Den nyeste opdatering er altid en god ting, men har du tidligere kunne sætte dit tv op som du beskriver, på den software opdatering dit tv har nu, kan det også lade sig gøre igen. Du må arbejde med sagen. Evt. med hjælp fra din manual, hvis du ikke allerede har fundet den frem. Nyeste og sidste software opdatering for BV7 tv med BSy3, er SW11.37a. Så ved du det, hvis det ender med at du bestiller en teknikker. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 22 Februar 2015 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du haft taget strømmen et stykke tid efter dit pil-fingeri - bare 4-5 minutter?
Hvad sker/skete der så?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
jcbonde Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2015 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 22 Februar 2015 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan
Hvad betyder BSy3 og hvor kan jeg aflæse min software ?
Har bladret manualerne tynde, og de beskriver ikke just noget om hvordan jeg får mine 2 HDMI input tilbage som valgmuligheder,
den eneste jeg stadig kun kan vælge er YBpBr - hvor jeg før også kunne vælge HDMI A eller HDMI B
Jeg har prøvet at opdatere via USB stik, og en fil jeg kunne finde på B&O hjemmeside som hedder...
9100357_SW_DVB_HD_MODULE_10_01.990.fpkg
MEn i forhold til den SW11.37a du skriver om, så har jeg ikke kunne finde en sådan nogen steder... Hvordan skal den i øvrigt loades
op i TVet - via USB som jeg forsøgte med den før omtalte ?
|
| Til top |
|
| |
jcbonde Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2015 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Har du haft taget strømmen et stykke tid efter dit pil-fingeri - bare 4-5 minutter?
Hvad sker/skete der så?
MM |
|
|
Nej men det prøver jeg da bare lige.. :-)
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2015 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den sw, som du har fundet på B&O's hjemmeside, er til opdatering af tv'ets HD-modul (altså den interne digitale tv-tuner).
Den 'hjælper dig' intet i denne forbindelse.
Og da du åbenbart bruger en ekstern enhed/tuner til at se tv-programmerne med,
er det fuldstændigt lige meget hvilken sw-version HD-modulet har.
Det Peter Pan beskriver, er tv'et 'hoved-sw'- det som gør at tv'et fungerer, som det skal.
Der er i løbet af BV7's levetid hele tiden kommet nye versioner - mest med fejlretninger eller lign.
Det er oftest bedst at have den nyeate version kørende.
Den kan man ikke lægge ind selv - det går en tekniker med det rette kabel og (PC) software-værktøj plus erfaring.
MM
|
| Til top |
|
| |
jcbonde Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2015 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemis
Forsægte at hive strømmen i 5 min, det løste ikke problemet. min sw er 10.11a og type 9181, men bare underligt at det jo virkede
inden jeg kom til at lave denne "reset to default"
Nå men tyder ikke godt...
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2015 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå - ok!
Men du er jo heldig, at der (i Stor-København) ikke er så langt til den nærmeste forhandler/tekniker.
Dyre lærepenge - men så får du da også tv'et opdateret til nyeste stand.
Og husk lige at få lagt de PUC-koder ind, som du har (eller får) brug for.
MM
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2015 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
BSy3 betyder BeoSystem3 - det er den hardware-platform/'motor', som dit tv er bygget på.
Jeg plejer at skrive BSys3 for ikke at folk forveksler det med BS3 (=BeoSound3).
BSys3-platformen var den første, der havde HDMI m.m.
Den nuværende hedder BSys4 - og er i alle nyere (NL-kompatible) BeoVisions.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2015 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mærkeligt nok er 'den lille rødhætte' (fra reklamen for BeoLit12) ikke med i filmklippet med den nye BeoLit15.
Nu - da den er blevet til en bluetooth-højtaler - ville hun da ellers kunne bruge den på sin vilde tur gennem skoven.
....hun foretrækker nok at sidde hjemme i varmen ved spejlet og nyde sin 'rosa-farvede' spilledåse
SE videoen!
MM
|
| Til top |
|
| |
jcbonde Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2015 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Nå - ok!
Men du er jo heldig, at der (i Stor-København) ikke er så langt til den nærmeste forhandler/tekniker.
Dyre lærepenge - men så får du da også tv'et opdateret til nyeste stand.
Og husk lige at få lagt de PUC-koder ind, som du har (eller får) brug for.
MM
|
|
|
Hvad er PUC koder ? Undskyld min uvidenhed :-)
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2015 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld mig, at jegvtog det for givet!
PUC-koder er en (lille) software, som kan indlæses i et B&O-tv, så det hhv Beo4'eren kan styre de eventuelt
eksterne (non-B&O) apparater, der er sat til det.
De oversætter ir-koder, så at sige.
Har du f.eks en AppleTV-boks sat til dit tv, kan du styre dets menuer med den vandte B&O-fjernbetjening.
Det forudsætter iøvrigt at der er trukket et ir-kabel mellem den eksterne enhed (f.eks Apple-boksen) og B&O-tv'et.
Der er ir-indgange tilgængelige på stikpanelet på tv'et.
Der findes PUC-koder til i tusindvis af forskellige eksterne bokse, tunere, Bluray-afspillere......
Læs også tv'ets brugervejledning - dér står det altså også beskrevet
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 22 Februar 2015 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Sad lige søgte på noget at beosystem 4 kunne, hvis den blev sent ind til fabrikken kunne blive opdaget så den kunne køre med projekter som evt bv7
tv kan, eller var det bare noget jeg havde forstiller mig, synes jeg læste det er sted her men kan ikke finde det
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2015 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej wr450
Jeg har aldrig hørt noget om, at den skal sendes ind til fabriken.
Så vidt jeg husker, er der tale om noget eksternt hardware fra HDMI-udgangen og om en software,
som skal indlæses (mod betaling...),
Bemærk at det kun er muligt ved BSys4-solo - altså ikke, når dette er indbygget i et tv.
Hvis du finder ud af mere - eller hvis andre ved mere - ville det være fint, at høre om det her.
MM
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 22 Februar 2015 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
HM prøver lige og og høre lidt for interessen skyld næste gang jeg skal snakke med forhandleren
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 Februar 2015 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|

Små 3 år efter lanceringen.
Her hvad du får, hvis du køber BeoVision 11 - når B&O selv skal sige det.
B&O høster frugterne af års teknologi investering i ny fladskærm. Med brugeren i centrum har B&O skabt, hvad koncernen selv betragter som sit mest ultimative fjernsyn til dato. Beovision 11 har indbygget harddisk, wifi og Bang & Olufsens egen udgave af Smart TV. Lyd og billede i én enhed er stadig den udfordring, som Bang & Olufsen prøver at tackle, når det gælder moderne fladskærmsfjernsyn.
Med lanceringen af Beovision 11 er B&O ifølge dem selv nået til et punkt, hvor de samlede udviklingskræfter har skabt det perfekte fjernsyn. »Vi har arbejdet i fire år på at udvikle et lydsystem, der kunne matche de krav, der stilles til et moderne fjernsyn, og som vi ser det, har vi udviklet et fantastisk lydsystem, og så har nogen sat en skærm oven over,« siger chef lyddesigner hos B&O - Geoff Martin lidt skælmsk.
»Vi har set os omkring, om der var andre, der kunne levere det, vi var på udkig efter, men vi har ikke fundet noget, vi kunne bruge. Så det vi har udviklet, er helt vores eget, og det giver os også en helt unik mulighed på markedet, for at integrere vores egne produkter,« fortæller han. Som eksempel påpeger han, at Beovision 11 er i stand til at genkende alle B&O-højttalere, der måtte være tilsluttet fjernsynet, og selv kan fordele lyden til højttalerne, alt efter hvad den enkelte højttaler er bedst til. Store højttalere med stor basenhed får baslyden og de mindre højttalere får diskantlyden.
Når det har været muligt for Bang & Olufsen at gøre det, som stort set ingen af konkurenterne overhovedet har turdet gå i lag med, skyldes det, at Bang & Olufsen råder over lydprocessordesignet ICE. »I højttalerenheden er der ICE-powerchips i alle de bærende elementer. Uden ICE ville vi ikke være i stand til at lave den lyd, som vi har i Beovision 11,« siger Geoff Martin og flår stoffet af, så man kan se højttaler enhederne under billed skærmen. Han suppleres af administrerende direktør Tue Mantoni, der understreger, at ICEpower-teknologien har været helt central i udviklingen af et fjernsyn, der både har et godt billede og en god lyd. »Vi tror på - og det er vi ikke ene om - at lyd har mindst lige så stor betydning for tv-oplevelsen som billedet,« sagde Tue Mantoni ved lanceringen.
På funktionel omgangshøjde Med Beovision 11 er Bang & Olufsen "ved at være" på funktionel omgangshøjde med konkurrenterne. Der er kommet DLNA-understøttelse og en app, der gør det muligt at se indhold på sit nye fjernsyn fra sin tablet. Android-produkter har DLNA-understøttelse via wifi indbygget, mens Apple-produkter skal have lidt understøttelse til sin Airplay-enhed for at fungere på samme måde. Til gengæld har B&O gjort plads til kundernes Apple TV3-enhed bag på fjernsynet og integreret Apples TV-system med B&O's eget Linux- baserede Smart TV-system. Bang & Olufsen kan også godt lide, at deres apparater kan bevæge sig, og Beovision 11 har et lodret vægbeslag, hvor en motor vil svinge fjernsynet ud fra væggen i en vinkel på 90°.
Fjernsynet justerer også sig selv i forhold til lysmængden i rummet, men i modsætning til konkurrenterne, der som regel har deres sensor siddende, så den kun måler lyset i én retning, så har B&O udviklet en 360° sensor, der både kan måle lyset foran og bag ved fjernsynet. Beovision 11 har en 500 GB harddisk indbygget, men kan også afspille indhold fra eksempelvis en NAS-enhed eller USB-harddisk. Af Torben R. Simonsen / Ingeniøren.dk.
Prisen pr. 2015 for BeoVision 11 Mk IV inkl. DVB-HD og wireless transmitter, sort/sort, sølv/sort, antirefleksskærm, Beo4, frontstof: 40.995 kr. for 40" * 47.995 kr. for 46" * 56.995 kr. for 55".
Tilbehør til BeoVision 11. - Type nr. 6060 Ekstra frontstof i mange farver 1.000 Kr - 4714 Gulvstand med motor 6.195 Kr - 4750 Easel Stand 3.095 Kr - 4716 Vægbeslag excl. kabelskjuler sort, hvid 3.095 Kr - 4715 Vægbeslag med motor excl. kabelskjuler sort, hvid 6.195 Kr - 1710 Beo4 fjernbetjening 2.095 Kr - 1716 BeoRemote One -silver, silk 2.095 Kr - 4743 DVB-HD T2/C/S2 750 Kr - 4745 DVB-HD DUAL T2/C/S2 HDD 5.000 Kr - 4668 Kabelskjuler, 600 mm 345 Kr - 4675 Kabelskjuler, 1140 mm 595 Kr - 1790 Beolink converter NL/ML 4.995 Kr - 2002 Vægbeslag til Beolink converter NL/ML 195 Kr. ------------------------------------------------------------ -
Hvis du har investeret i et af de 3 versioner, vil jeg gerne høre din mening om BeoVision 11. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 Februar 2015 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 23 Februar 2015 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jcbonde skrev:
Nogen der kan hjælpe...!
Jeg har et Beovision 7-32 mrk V, type nr 9181. JEg vil gerne have sat en projektor til men kan ikke rigtigt få det til at virke... Jeg er
TDC kabel TV bruger og ser tv på V.MEM.
Sætter jeg VGA kabel i projektor udgangen i TVet og trykker LIST-FORMAT-0 skifter det også fint nok over til projektoren... Men der
er intet billede blot en tekst hvor der står... Content is protected - select another source.
Der kommer fint lyd ud af fjernsynet, og hvis jeg skifter over på TV kanalen kommer der også sne på lærredet, hvoket tyder på at
der der er hul igennem. Husk på jeg har intet signal på tv, da jeg bruger TDC kabel TV...
Kan nogle hjælpe hvor jeg ikke kan se billedet på projektoren når jeg skifter over på V.MEM hvor jeg normalt ser mit fjernsyn...
mvh Jørn |
|
|
Udfordringen for dig er HDCP, via VGA vil HD materiale være kopibeskyttet og VGA vil ikke kunne åbne dette signal. Så du skal derfor bruge en
konverter, som for eksempel Atlona AT-LINE-PRO2, det er vigtigt du finder en boks der er HDCP kompatibel, de koster lidt, men du kan læse mere om
den her:http://www.atlona.com/LINE-PRO2.html
Kan sikkert finde billigere løsninger, men vil være uden HDCP og dermed, vil du få samme resultat som du har nu.
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 23 Februar 2015 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
wr450 skrev:
Hej alle
Sad lige søgte på noget at beosystem 4 kunne, hvis den blev sent ind til fabrikken kunne blive opdaget så den kunne køre med projekter som evt bv7
tv kan, eller var det bare noget jeg havde forstiller mig, synes jeg læste det er sted her men kan ikke finde det |
|
|
Skal ikke sendes til fabrikken, hos en B&O forhandler kan du købe en Atlona AT-HD4-V42, som er en HDMI omskifter med 4 indgange og 2 ud. Så får du
den ekstra HDMI udgang du mangler på din BeoSystem 4, B&O har lavet styring til denne, så du kan fjernbetjene den
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 23 Februar 2015 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige en sjov
En af mine venner som er ejer af en BV 7-32" det er en mkll uden DVB-T men med Triax box, Nu skulle han have nyt TV, men ikke
B&O for det var ikke pengene værd, det var det samme som Samsung for det var jo deres paneler de bruger, så der blev købt nyt
tv i giganten og det gamle røg op på første i sove værelset,, og man høre intet fra ham, man tror jo han er lykkelig
Så kommer jeg på besøg og siger hvad H havde du ikke købt nyt TV jooooo men det er ikke til at holde at se på det billede
så nu står det i sove værelset &nbs p; kan i så gætte hvad der står i stuen igen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 Februar 2015 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|