Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2015 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Henning P - Jeg fik aldrig dit svar. Foretræker du at lade millemis svare for dig ?

Søgte lige hurtigt "millemis" på google, og dette var første hit.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Februar 2015 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

@Peter Pan
Det findes der så nok også en kur imod?
Du ville sikkert foreslå en tur til 'Drømmeøen' - Peter Pan's yndlings-ø

P.S. Svar på hvilket (Henning P)-spørgsmål?

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2015 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

millemis - Se side 645, men du kan godt få et sammendrag -

Jeg syntes stadig det er interessant at få svar på hvorfor BeoVision Avant 55 ikke
har en HDMI udgang. Mangler projektor tilslutning. Mangler Scart tilslutning.
Og hvorfor der nu skal betales ekstra udgift til en boks for at benytte ML-
systemet. Min mening er dette er sparet væk for at nå en besparelse på de 75%
af de komponenter der tidligere blev anvendt til opbygning af et BV7 TV.

Det er rigtigt at den tekniske udvikling har givet nye muligheder. Hvorfor vælger
B&O så når de får en lillefinger, at tage hele armen. ?  

Giv dig bare rigtig god tid før du svare, specielt hvis du vælger også at svare for andre.

Henning P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Februar 2015 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Henning P - Jeg fik aldrig dit svar. Foretræker du at lade millemis svare for dig ?

Søgte lige hurtigt "millemis" på google, og
[COLOR=#0000ff">dette[/COLOR">
var første hit.

Jeg er stor nok til at svare selv ,,, Hvis nu vi forudsætter at en 55" Avant skulle sælges til samme leje som BV55
skulle den vel nok koste 130-150000 kr ( ikk ) den fås i dag til ca 60000 kr, så kan der jo tilkøbes en ekstra udstyr ( boxe hvis du
skal bruge disse )
dette er vel meget fair over for dem som ikke skal bruge projektor / ml / osv       eller??? & nbsp; 
Til top Vis Henning P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henning P

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2015 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Henning P

Du mener altså ikke der på et tv fra B&O til ca. 60.000 kr, skulle være luft nok til
B&O kunne havde bibeholdt de tre ting jeg nævne, som nogle skriver de savner.

Hold da op, det er et synspunkt.   

Henning P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2015 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Henning P

Du mener altså ikke der på et tv fra B&O til ca. 60.000 kr, skulle være luft nok til B&O kunne havde bibeholdt de tre ting jeg
nævne, som nogle skriver de savner.

Hold da op, det er et synspunkt.   

PP ville du mene at havde det kostet som et BV7,, 10000 + så var prisen i orden hvis det havde de ting du skriver det mangler

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2015 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Henning P

Jeg skal ikke have et Avant tv, det p***er det mig bare af på egne vegne at B&O skaber nye fjernsyn der
giver ringere anvendelses muligheder end forgængerne. Mange har jo handlet ind efter de muligheder
de havde med deres tidligere BeoVision TV. Et BeoVision tv SKAL ikke mangle noget, og SKAL
være det bedste, og flotteste AV TV man kan købe. Så sættes prisen der efter.

Personligt vil jeg handle et TV, når jeg bliver forelsket i designet, og bliver overbevist om det indeholder
den teknik jeg pt. syntes følger med tiden, samt om det kan arbejde sammen med hvad der måtte være
jeg ønsker at bibeholde. Så her er der plads til alles synspunkter, da vi ikke har samme ønsker til et tv.

Ingen tvivl om det skaber aktiveringer på tråden med delte lidt synspunkter. -" hvad svare han nu  "
1048 aktiveringer siden kl. 8. Jeg tør godt sige vi ikke selv står for dem alle.

Henning P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2015 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

PP
Jeg skal heller ikke have en Avant,,   og kan følge dig langt af vejen,   men som øvet B&O fan, må man jo indrømme at deres tv er
blevet billigere     men set for en ny fan er de stadige meget dyre ( vil jeg mene )    jeg ville ønske at de blev lavet med slots så
man kunne købe løse kort og udbygge dem efter behov     

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2015 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Henning P

Den ide er tidligere blevet fremført, og det er en god ide, for så kan man beholde det
TV man er faldet for design messigt, og opdatering kunne være en løbende proces.

Her det tv jeg blev forelsket i og som pt. opfyldte alle mine ønsker til et TV.
Eneste problem, min kone syntes det var for stort, så det endte med dette 40".

BeoVision 7-55 inkl. DVB-HD, Blu-ray, BeoLab 7-4, Beo5 sølv/sort.
Pris 119.995 Kr. + Gulvstand med motor, Høj (7-4) 10.295 Kr.

En rimelig pris når det er det TV man ønsker.

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 24 Februar 2015 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

millemis - Se side 645, men du kan godt få et sammendrag -

Jeg syntes stadig det er interessant at få svar på hvorfor BeoVision Avant 55 ikke har en HDMI udgang. Mangler projektor tilslutning. Mangler Scart
tilslutning. Og hvorfor der nu skal betales ekstra udgift til en boks for at benytte ML-systemet. Min mening er dette er sparet væk for at nå en besparelse
på de 75% af de komponenter der tidligere blev anvendt til opbygning af et BV7 TV.

Det er rigtigt at den tekniske udvikling har givet nye muligheder. Hvorfor vælger B&O så når de får en lillefinger, at tage hele armen. ?  

Giv dig bare rigtig god tid før du svare, specielt hvis du vælger også at svare for andre.

Tror ikke man kan tale om en direkte besparelse rent kroner og ører. Handler også om pladsen i TV'et, at færre komponenter kan lave
mange af de samme ting idag, fordi selve platformen er mere intelligent, istedet for at være opbygget af små selvstændige enheder, sat sammen til et
TV. MasterLink hører ikke hjemme på et B&O TV idag, der skal kigges fremad, og er der behov for en sammenkobling med MasterLink system, har B&O
netop skabt en løsning så det er muligt. Rent teknisk, kræver det stadig en hel del i TV'et. Projektorudgang (HDMI ud) havde da været så fedt, men igen
er det ikke umuligt og kan stadig styres med en B&O fjernbetjening, så for de personer som ønsker en hjemmebio, der kan det stadig lade sig gøre, men
jo ikke grund til at alle andre kunder, skal betale den mer-pris for den funktion, hvis de aldrig bruger den. Jo her B&O netop møder både eksisterende og
nye kunder på at sætte produktet i markedet til den rigtige pris, med de rigtige features.
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2015 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Der kan du bare se, Peter Pan - beobrian og jeg er rimeligt enige om, at de nuværende BV ikke er et tilbageskridt, men et fremskridt.

Jeg ved dog godt, at det ikke kan overbevise dig!!!

Men du skal bare ikke have lov til at nedgøre de nye tv overfor potentielle nye kunder.
De skal vide, at de får et tv med stort potentiale for deres surt opsparede penge - og ikke et discount-produkt, som du gerne vil gøre det til.

Sagt igen, igen - glæd dig over dit eget BV7....så længe det holder

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2015 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hej beobrian

Fint med din forklaring. BeoVision Avant lever bare ikke op til at være et Bang & Olufsens flagskibs tv.
Det er min holdning, som er beskrevet i tidligere indlæg. Men prøv du bare sammen med millemis, at får
solgt nogle Avant tv for B&O.  De skal jo gerne overleve krisen.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2015 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved det, er beobrian ikke ansat hos B&O - og det er jeg jo heller ikke.
Selvom jeg da kun kan tale for mig selv - tænker jeg at vi begge to er enige om, at B&O stadigvæk laver nogle exceptionelle tv/produkter.
At B&O skal sælge deres ting for at kunne overleve og udvikle nye produkter, er selvsagt.

Jeg kan ikke se, at der skulle være noget galt i at rose produkter, som man holder af/ser kvaliteter i.

Når man læser dine indlæg/kommentarer, får man ofte det indtryk, at det ville være bedre, hvis de lukkede biksen......
....deres tid er forbi og det er kun gået ned af bakke med produkterne og kvaliteten de sidste 5 år.
De kan ikke være det bekendt og skulle hellere bare give op, står der mellem linierne.
Så, når du skriver 'skulle de gerne overleve krisen', forstår jeg egentlig ikke, hvorfor de skal det.
Du har da ingen penge i klemne, og kunne vel være ligeglad.

Selvom jeg langt fra kan glæde mig lige meget over alle nye produkter (eller måske ikke har råd til at købe dem),
ser jeg stadigvæk B&O som et firma, der laver noget unikt - jeg ville nødigt undvære dem.
Jeg ser frem til hvert eneste tiltag deroppe fra - og vil vedblive, at bakke dem op på den måde, jeg nu kan.
Derfor tillader jeg mig at kalde mig for 'B&O-ambassadør'.

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2015 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Din mening millemis, og den er der skam også plads til på klub tråden.

Men gentager du ikke bare dig selv.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2015 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Jo - men det ser jo ud til at være nødvendigt....for at dæmme op for dine (ofte gentagne) negative udtalelser

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Februar 2015 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

millemis

Måske skulle du bare tænke over der findes andre meninger end din, og akseptere det.
Du lovede da ellers på BeoWorld, at forsøge at forbedre dig på dette punkt.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2015 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Nu var der jo lige en anden mening end min i spil.
Og tilfældigvis var den temmelig overensstemmende med min - hvilket selvfølgelig ikke behagede dig!

Jeg har forlængst akcepteret din mening - du skal bare have lidt modspil ind i mellem, så du ikke går i selvsving.

Hvad var det dog, at jeg lovede på Beoworld?
Jeg troede da ikke, at du læste med der - det er jo skrevet på 'ikke-dansk'.
Mon ikke Google Translate har spillet dig et puds

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Februar 2015 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

To B&O bracemedlemmer får klart også de samme rednings historier at løberundt med.

Om Google Translate har spillet mig et puds, kan vi jo afprøve ved en passende
lejlighed, linket har jeg da gemt. 

Henning P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2015 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

Man skal da også se det positive i at mange mennesker er utroligt glade for deres BV 7   Lige som PP er, selv om det snart har nogle år på bagen, det
var nok ikke det samme hvis vi skrev om andre mærker, jeg har da venner som skifter meget tit og aldrig bliver tilfreds, De har også mange Boxe og
betjeningens paneler på bordet,,, Jeg mener bare ikke som mange andre at Avanten er en top model ( der er da kun i skærm størrelse ) i design
ligner der noget fra Korea mens standen taler for sig selv typisk B&O gennem tænkt, BV 11 er min top model typisk B&O også i slukket tilstand, men
fælles for dem er at teknologien er er mange skridt foran BV7 det ved PP også godt,

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Februar 2015 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

God morgen Henning P

Så må denne tekst som fremhæver BeoVision 11 da glæde dig.

Afsnit fra BeoVision Avant 55" test på FlatpanelsDK

Billedkvaliteten på Avant er næsten på højde med Beovision 11, men opskaleringen til 4K er ikke den
bedste på markedet. Som på BV 11 så kæmper de-interlacer og scaler med de dårlige SD-signaler,
og man skal ikke forvente sig mirakler på disse signaler. Vi er villige til at sluge B&O's argument om,
at HEVC kan undværes, hvis man tilslutter eksterne bokse og styrer dem via PUC-systemet, og at
B&O satser på at Smart TV-funktionerne tilføjes med en ekstern boks á la Apple TV (som løbende
kan udskiftes). Men det er under det præmis, at den indbyggede Smart TV platform således ikke kan
betragtes som fuldt funktionel og ikke er et fokusområde man vil konkurrere på. Det indebærer
således også, at Avant ikke er et "Smart TV" og at den indbyggede platform reelt er død.
Det bør noteres at Avant i skrivende stund ikke understøtter HDMI 2.0b, hvilket dog skulle komme
i en senere opdatering. Pt. må man nøjes med HDMI 1.4. TV'et understøtter ej heller HEVC - dvs.
hverken på tuner-delen eller ved USB-afspilning. Dette vil ikke blive tilgængeligt via en fysisk opgradering. 

- Af FlatpanelsDK

Min komentar (6 indgange, HDMI version 1.4. B&O lovede en opdatering til 2.0 som aldrig kom.)

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes