| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 Februar 2015 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak MM for indblik i dit Netflix behov.
Jeg fik set Marco Polo serien på Netflix. Serien syntes jeg er hver at anbefale.
Netflix har finansieret den amerikanske produktion af Marco Polo. De er også primus motor sammen med TV 2 om finansiering af Rita 3. Den nye sæson af Rita forventes klar til TV 2 og TV 2 Play i foråret 2015, og vil være tilgængelig på Netflix kort tid derefter. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 26 Februar 2015 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, Marco Polo så vi skam også!
Rita 3 tager vi med - men det kan TV2 vel gøre lige så godt.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 Februar 2015 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da meget rart man ikke skal gå og huske på hvornår TV2 sender programmerne. Så vi vælger nok at se Rita serien på Netflix. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Beomanden Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 26 Februar 2015 kl. 06:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov, I glemte House of Cards?? Men den er måske for kompliceret, hvis I foretrækker Rita __________________ Beomanden
|
| Til top |
|
| |
Hauke Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2015 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 26 Februar 2015 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei.
Jeg har nå kjøpt meg en Moment, NL/ML konverter og delaybox. Forsøkte å koble opp dette i går, men får ingen lyd..:(
Ser heller ikke ut til at den oppdaterer musikkbiblioteket fra min NAS. Den finner den, men ingen artister/album på Momenten.. Når
jeg kobler Ipad /BeoMusic app så er all musikken der.. Så min NAS er Visible
Noen som har erfaring med å koble NL/ML konverter her?
Og jeg burde vel ha fått lyd ut på mine høytalere som er koblet via BV10?
Hilsen en som ikke forstår så mye av dette ...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 Februar 2015 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beomanden
2 point for god voksenmobning. 
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2015 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beomanden skrev:
Hov, I glemte House of Cards?? Men den er måske for kompliceret, hvis I foretrækker Rita  |
|
|
Nej da!
Vi har nok bare en bredere horisont, end du har
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2015 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Beomanden
2 point for god voksenmobning.
|
|
|
Du var åbenbart ikke vågen nok til at tage til genmæle.
Gå dig en frisk tur i baghaven - så kan vi se videre.
M  M __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2015 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hauke skrev:
Hei.
Jeg har nå kjøpt meg en Moment, NL/ML konverter og delaybox. Forsøkte å koble opp dette i går, men får ingen lyd..:(
Ser heller ikke ut til at den oppdaterer musikkbiblioteket fra min NAS. Den finner den, men ingen artister/album på Momenten.. Når
jeg kobler Ipad /BeoMusic app så er all musikken der.. Så min NAS er Visible
Noen som har erfaring med å koble NL/ML konverter her?
Og jeg burde vel ha fått lyd ut på mine høytalere som er koblet via BV10?
Hilsen en som ikke forstår så mye av dette ...  |
|
|
Hej Hauke,
ikke at jeg ikke gerne ville hjælpe med det, men.....
....et nyt setup, der både inkluderer en Moment, en konverter og en delay-boks,
kræver nok (som Peter skrev) lidt teknikerhjælp på stedet!
Jeg har tidligere givet dig det råd, at tilslutte Moment'en direkte til dit V1-tv (hvilket er nemt) bare for at lære den at kende.
Hvis du virkelig vil gøre det selv, bør du - efter min mening - tage det i små skridt:
Når du er fortrolig med BS Moment/når den virker, som som den skal, kan du fortsætte med NL/ML Converteren,
og derefter 'flytte' Momenten dertil (dvs konfigurere den som kilde dér). Har du problemer med sound-delay,
tilføjer du boksen og indstiller delay'et, så det passer (har du en guide til den?).
En profi ville nok bare tilslutte alt med det samme, og bruge et par timer til at konfigurerere setup'et.
Under alle omstændigheder vil BS Moment'en tage lidt længere - du skal event installere ny server (den Twonky, som B&O anbefaler)
og lade den og Moment'en arbejde lidt. Er dine filer tagget med coverpics osv?
Og så kan du jo bruge lidt tid på at lege med BeoMisic-app'en ind i mellem.
N.B. Du kan - på nuværende tidspunkt - kun tilslutte Moment'en til enten konverteren eller direkte til dit tv.
En software-ændring, der skulle komme til maj, vil give nye muligheder.
Har Moment'en fået den nyeste opdatering automatisk?
Den skal hedde 1.0.207 (fra 11/2 2015).
|
| Til top |
|
| |
Hauke Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2015 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 26 Februar 2015 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takk MM.
Mitt første prioritet er å få Moment opp å kjøre.. Men problemet mitt er først :
At jeg finner den tilsluttede NAS, men oppdaterer ikke musikkbiblioteket.. (Noe som fungerer via BeoMusic app) og på min V1.
Jeg får ingen lyd når jeg spiller musikk.. Det er i dag min BV10 som er master hvor mine høytalere er tilsluttet..
Jeg har fått kontakt med NL/ML konverter i browser, og ser at det som er tilsluttet er min Beosound Moment, BV 10 og V1..
Men som nevnt ikke lyd ut, og ikke reaksjon når jeg trykker på Beo4..
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 Februar 2015 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke lade være at kile en bemærkning ind her. Det startede ca. med BeoSound 5, at folk måtte bøvle med besværlige opsætninger. Søg evt. de mange indlæg på denne tråd.
Bang & Olufsen fortsætter så i dette spor. Oprindeligt var B&O produkter plug and play til de kunder der IKKE gad eller kunne rode med den slags. Samtidigt har de enkelte B&O butikker måtte skære ned, til ingen eller en enkelt teknikker, efter muligheden for netopdatering af PUC koder mm. Resultatet er lang ventetid på en teknikker, og en større regning som må lægges oven i prisen på noget elektronik, hvor prisen ikke ligger i den lave ende.
Der må kunne findes en anden løsning fra B&O's side, på problemet for fremtidige produkter fra B&O. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2015 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilslut den - forsøgsvis - direkte til dit V1, og se, hvad der sker.
MM
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2015 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan
Det er ikke helt korrekt, det du skriver.
Dér, hvor der er 'skåret ned' er på reperation-teknikerne!
Den funktion er lagt ud til nogle centrale værksteder.
En installations-tekniker har en anden opgave - den er at opsætte/installere de købte produkter.
Det bør enhver forhandler kunne tilbyde - event i samarbejde med en 'nabo-forhandler'.
Desværre vælger en del kunder den service fra (og mener, at kunne gøre det selv) - mod at få en 'bedre pris'.
Iøvrigt har det aldrig været 'plug'n'play' at installere et ML-baseret link-system - det har man
i de fleste tilfælde haft brug for en tekniker til for at få til at virke korrekt.
Jeg indrømmer dog gerne, at det er noget nemmere at tage en af sine CD'er (eller vinyler) ned fra hylden og lægge den i/på afspilleren,
end at opsætte en DLNA server på en NAS/computer og så finde og afspille indholdet på en streaming-enhed.
Og....hvis jeg husker det rigtigt, havde du dengang selv brug for en del hjælp til at få gang i din iPad og ATV-boks'en
Det var vist ikke en service, der fulgte med fra forhandleren
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2015 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
 MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 Februar 2015 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altid smukt hvis de er i guld, det liner jo kobber.
millemis
Jeg kommer fra en provinsby hvor byens eneste B&O forhandler havde 1 tekniker der bare kunne det hele. For godt et år siden, blev han fyret.
Det var sådan at havde man brug for hjælp, afspejlede det at man havde handlede i butikken, sig i nedsat pris på den efterfølgende ydelse.
Som du skriver rekvirer de idag en teknikker fra et centralt service center. Service centreres regning bliver så i nogle tilfælde til skrevet nogle procenter for ulejligheden. Alt i alt bliver det en dyr fornøjelse. MM - jeg er jo en af dem der ikke gider at sætte mig ind i opsætte og installering.
Og MM, jeg er da altid taknemmelig for din hjælp, men tro ikke at træerne vokser ind i himmelen af den grund.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2015 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Og MM, jeg er da altid taknemmelig for din hjælp, men tro ikke at træerne vokser ind i himmelen af den grund.  |
|
|
Nej - det er jeg holdt op med at tro for længst  - kære Peter Pan!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2015 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Altid smukt hvis de er i guld, det liner jo kobber.
millemis
Jeg kommer fra en provinsby hvor byens eneste B&O forhandler havde 1 tekniker der bare kunne det hele. For godt et år siden, blev han fyret.
Det var sådan at havde man brug for hjælp, afspejlede det at man havde handlede i butikken, sig i nedsat pris på den efterfølgende ydelse.
Som du skriver rekvirer de idag en teknikker fra et centralt service center.Service centreres regning bliver så i nogle tilfælde til skrevet nogle
procenter for ulejligheden. Alt i alt bliver det en dyr fornøjelse. MM - jeg er jo en af dem der ikke gider at sætte mig ind i opsætte og installering.
|
|
|
Jeg kender egentlig kun det med service-centre fra opgaverne vedr reparation.
I nogle tilfælde har butikker med samme ejer selvfølgelig en fælles installations-tekniker.
Der er måske en grund til at B&O forsøger at 'slippe af med' de små forretninger - de kan ikke yde den service,
som B&O som firma og også kunderne forventer.
Selvom jeg jo også 'kommer fra en provinsby', har min forhandler både en reparation-tekniker og en installations-tekniker i sit team.
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 27 Februar 2015 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hauke skrev:
Takk MM. Mitt første prioritet er å få Moment opp å kjøre.. Men problemet mitt er først :
At jeg finner den tilsluttede NAS, men oppdaterer ikke musikkbiblioteket.. (Noe som fungerer via BeoMusic app) og på min V1.
Jeg får ingen lyd når jeg spiller musikk.. Det er i dag min BV10 som er master hvor mine høytalere er tilsluttet..
Jeg har fått kontakt med NL/ML konverter i browser, og ser at det som er tilsluttet er min Beosound Moment, BV 10 og V1..
Men som nevnt ikke lyd ut, og ikke reaksjon når jeg trykker på Beo4.. |
|
|
Hej Hauke
Har du den tekniske manualen til ML/NL, der er en del opsætning som kan gøres, hvis ikke så send mig en pb ( din mail ) jeg mener jeg har den som pdf, jeg tror du har den sat op til den tror højtalerne er monteret til den
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 27 Februar 2015 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|