| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 27 Februar 2015 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ!
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 Februar 2015 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 28 Februar 2015 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen her der har erfaring med eks BV11 og parabol?
P.t. har jeg kun signal via DVB-T og min internetforbindelse er så ringe, så streaming skal bruges varsomt.
Jeg har SAT/harddisk modul i min BV11, så overvejede at få en parabol op for at supplere lidt med det gratis TV der er. Desværre har BBC jo fået mindre footprint, så det kræver vist en stor parabol for at suge dette her på midstjælland.
Men virker det ellers hvis BV skal styre det? kommer evt. radiostationer ind, så de kan sendes videre via NL.
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 28 Februar 2015 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
haden skrev:
Er der nogen her der har erfaring med eks BV11 og parabol?
P.t. har jeg kun signal via DVB-T og min internetforbindelse er så ringe, så streaming skal bruges varsomt.
Jeg har SAT/harddisk modul i min BV11, så overvejede at få en parabol op for at supplere lidt med det gratis TV der er. Desværre har BBC jo fået
mindre footprint, så det kræver vist en stor parabol for at suge dette her på midstjælland.
Men virker det ellers hvis BV skal styre det? kommer evt. radiostationer ind, så de kan sendes videre via NL. |
|
|
Hej
Jeg har sat min gamle parabol til mit BV11 Har en 100 cm med 4 hoveder på. Det fungere perfekt Der er også nogle radio kanaler men har ikke
testet det på mit link system. ( jeg bruger ikke min parabol. Er kun sat på for test )
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 28 Februar 2015 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Canal Digital / Viasat
Har tidligere fulgt lidt med i dette, idag er jeg på YouSee fuld pakke kabel-tv.
Tidliger var jeg af den mening, at Canal Digital leverede den bedste tv billede kvalitet, og at Canal Digital bare havde den mest agrasive markedes føring.
Hvordan mener i det står til idag, og hvem har det bedste tv kanal udbud. ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 28 Februar 2015 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg har lige haft Canal digital, som du siger Peter deres kvalitet er rigtig gid, men er blevet lidt små nærrig vil ikke betale 4500 om året for at se alle dr kanaler som jeg betaler for i forvejen og så kun ha lidt få andre, for når alt kommer til alt, ser jeg mest tv2 & dr, så det må boxer klare så ser vi om det er skidt.
Jeg var lige forbi den lokale bang olufsen pusher, og stod lige og kunne høre BL 17, jeg blevet over rasket meget positiv over lyden i dem, godt nok synes jeg ikke om den model, men lyden er godt nok top klasse selv med tinitus 😁
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2015 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Bang & Olufsens uendelige krise.
Masser af læsestof fra den 26. februar 2015. |
|
|
De to herrer journalister er da godt nok kloge!
Jeg tror de kunne tjene flere penge, hvis de havde job som virksomheds-konsulenter.
Er der noget som helst nyt i det, de skriver?
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 Marts 2015 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
Nej desværre, havde da ellers været rart med en afklaring. Men nej hele den omvæltning der sker i måden at håndtere det vi tidligere kaldte HI-Fi / TV på, giver heller ikke noget håb for Bang & Olufsen. Streamning af lyd klares i de fleste tilfælde via folks computer tilsluttet aktive mini højttaler. På billede siden vil streamning kunne vises på en monitor skærm, så tynd at den falder sammen med væggen, samt en AV boks fra udbyderen,
hvor fra lyden tilsluttes din PC. Denne boks gemmes væk, så ingen grund til design her.
Når det er fremtids udsigterne, hvem kunne så være interesserede i at overtage B&O, med et brand der er opstået af tidligere tiders måde at fremstille elektroniske apparater
til at håndtere datidens lyd og tv. ?
Fremtidens underholdnings elektronik vil blive billigere, men udbydere af lyd og billeder
vil udkonkurrerer hinanden. Dermed ender det med højere priser når kun få udbyder
er tilbage, vi kan vælger at abonnere hos for at kunne streame det vi ønsker. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2015 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er dog stadigvæk folk, der er interesseret i B&O's produkter - af diverse grunde.
Men B&O har i mange år ikke produceret til fornøjelse for 'hr og fru Jensen'.
De har i lang tid lavet produkter til 'folk med penge' og hang til kvalitet og luksus, til nørder med pengepungen i orden
og - ikke mindst - til nørder, der vil bruge deres surt opsparede pengge på deres hobby og smag for kvalitet i både
det tekniske, det designmæssige og det forarbejdningsmæssige.
Når B&O kan levere en vare som BeoLab 20, er der stadigvæk håb forude.
Der er rigeligt med potentiale hos B&O til fremtidig udvikling - det er jeg ikke i tvivl om.
Jeg har her sakset et uddrag af et indlæg, som Geoff Martin lige har skrevet på Beoworld i en tråd om sammenligning af BeoLab 9 og 20 -
TRYK
" Although the BeoLab 9 and the BeoLab 20 have many similarities:
roughly similar external shapes and enclosures the loudspeaker drivers are almost unchanged (the 20's woofer
has 2 voice coils where the 9's only has one - apart from that they are the same driver)
From an acoustics and a sound design point of view, the 20 is not an upgraded 9 - it is a whole new loudspeaker.
There was no conscious attempt to make the 20 sound like the 9.
For example, we didn't sit them side by side and do a direct comparison until the very end of the development process of the 20.
This is because the DSP of the 20 allows us to to far more than is possible with the analogue processing of the 9.
We do a great deal of work using the processing power in the DSP to counteract resonances (cause by various things in the hardware)
in the time domain. This is not possible using analogue processing.
In addition, we can ensure that the phase responses of the three drivers are aligned across
the two crossovers (in the "old days" this was thought of as time-alignment,
but time alignment is a somewhat one-dimensional way to think of the problem.
You have to consider this problem of driver interaction in three-dimensional space and across frequency bands.)
We can push the low frequency range of the 20 much lower because we can approach its physical limits more closely due to the DSP.
And so on and so on... "
B&O laver stadigvæk kvalitetsprodukter, som vil og kan appelere til en bestemt kundeskare.
Nok ikke til de, som er tilfredse med en flad skærm på væggen og tilsvarende flad lyd fra små højtalere, der er indkøbt hovedsageligt
efter prisen og blot skal sørge for, at der er en lydkulisse i hjemmet.
Når man ser sig om i verdenen, er der mange luksus/kvalitets-brands derude, hvor man (jeg gør i hvert fald) tænker:
kan der virkelig være købere nok til alt det?
Det er der så - og det vil de nok også være til B&O's produkter.
Man skal blot ikke tro, at de har føromtalte 'hr og fru Jensen' som det primære kundesegment.
Hvilket jo B&O heller ikke selv tror!
Alt i alt - jeg ser ikke så sort på 'fremtiden', som Peter Pan gør det
|
| Til top |
|
| |
Hauke Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2015 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 01 Marts 2015 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
En liten oppdatering med NL/ML converter og Moment..
Har nå fått koblet det hele sammen og fått det opp å kjøre.
Jeg kan enten sette ML Role til A- master eller AV - master.
Det er to ting jeg da oppdaget :
A- master: Når jeg setter i gang musikk på ett link rom så starter også musikken i "master" rommet, dette er ikke spesielt heldig da
det hele tiden er "partymode"
AV - master: Der fungerer det på hvert enkelt rom, men da må jeg bruke Beo 4 fjernkotroll til å regulere lyd, da det ikke fungerer
på "Jukebox". Så det er ingen av delene som fungerer opptimalt, og produktet føles som litt uferdig
Når det gjelder min musikk fra Nas disk, så finner den musikken når jeg spiller i Pattern Play, men ligger ingen Artister i meny på
Jukebox.
Alle ligger på Beomusic app, så der fungerer det som det skal.
Så hvis jeg skal spille musikk fra min musikksamling, så må jeg først finne srtist på Beomusic app, deretter regulere lyd på beo 4
fjernkontroll. Får egentlig ikke brukt Jukeboxen i det hele tatt.
Så egentlig slik det er satt opp i deg, med dagens muligheter så er det ikke noe annerledes enn en veldig dyr Essence
Jeg føler meg litt skuffet over at det er ett uferdig produkt, og jeg håper inderlig at det vil skje forandringer med oppdateringer
snart, hvis ikke så vil jeg nok dessverre angre på salget av min BS5 (tror jeg)
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2015 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der luksus på drengen
Love Affair
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 Marts 2015 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot flot MM

Dette BeoVision 11-46" er en Bang & Olufsens 90-års fødseldags specialudgave. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 Marts 2015 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 02 Marts 2015 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb et sæt Beolab 18 og få en dåse brasso og en liter gori med i købet...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 Marts 2015 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 Marts 2015 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hauke skrev:
En liten oppdatering med NL/ML converter og Moment..
Har nå fått koblet det hele sammen og fått det opp å kjøre. Jeg kan enten sette ML Role til A- master eller AV - master.
Det er to ting jeg da oppdaget : A- master: Når jeg setter i gang musikk på ett link rom så starter også musikken i "master" rommet, dette er ikke spesielt heldig da det hele tiden er "partymode"
AV - master: Der fungerer det på hvert enkelt rom, men da må jeg bruke Beo 4 fjernkotroll til å regulere lyd, da det ikke fungerer på "Jukebox". Så det er ingen av delene som fungerer opptimalt, og produktet føles som litt uferdig
Når det gjelder min musikk fra Nas disk, så finner den musikken når jeg spiller i Pattern Play, men ligger ingen Artister i meny på Jukebox.
Alle ligger på Beomusic app, så der fungerer det som det skal.
Så hvis jeg skal spille musikk fra min musikksamling, så må jeg først finne srtist på Beomusic app, deretter regulere lyd på beo 4 fjernkontroll. Får egentlig ikke brukt Jukeboxen i det hele tatt.
Så egentlig slik det er satt opp i deg, med dagens muligheter så er det ikke noe annerledes enn en veldig dyr Essence
Jeg føler meg litt skuffet over at det er ett uferdig produkt, og jeg håper inderlig at det vil skje forandringer med oppdateringer snart, hvis ikke så vil jeg nok dessverre angre på salget av min BS5 (tror jeg)
|
|
|
Tak for din tilbagemelding Hauke
Jeg føler med dig, men kan desværre ikke hjælpe dig. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2015 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
haden skrev:
Køb et sæt Beolab 18 og få en dåse brasso og en liter gori med i købet...  |
|
|
haden = hader
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 02 Marts 2015 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Sad lige i mit stille sind og tænkte om man kan styre en playstation 4 som man kan med Play station 3 via be4 og puk koder osv
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2015 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har været oppe et par gange før her på tråden.
Så vidt jeg husker var svaret - nej!
Jeg tror ikke, at det har ændret sig siden da.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 02 Marts 2015 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, da der desværre ikke er kommet en IR løsning til PS4 endnu, så det er ikke kun B&O men alle multi fjernbetjeninger der
mangler denne funktion.
__________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |