| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 Marts 2015 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Det kan du da godt beobrian
BeoLab 3 - En basenhed på 10.2 cm, en diskant enhed på 1.9 cm, samt et kabinetvolume på 1,5 liter. 125 Watt 4 Ohm Bas (ABL) / 125 Watt 4
Ohm diskant (Acoustisk Lens), er en ok højtalere i badeværelset..... |
|
|
Den er da i hvert fald totalt overkill til dit badeværelse
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 Marts 2015 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|

Har du penge der brænder i lommen -
Købe et sæt BeoLab 20 i stedet for at vente på nye BeoLab højttaler - der måske aldrig kommer, eller bliver så dyre at vi aldrig får råd til dem.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 Marts 2015 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 Marts 2015 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg allene om at syntes kabinettet ser mere stærkt og stabilt ud på BeoLab 9 ??

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 26 Marts 2015 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 26 Marts 2015 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2015 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Lansky
Bedre held med at poste billeder næste gang
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 26 Marts 2015 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da ellers et fint Beo-kradsetræ
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 Marts 2015 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wildstyle
Den er god nok. Det er millemis du har set på det billed link du prøvede at sende -
 https://dl.dropboxusercontent.com/u/21012705/bragerl%C3%B8s. jpg
millemis skrev:
Jeg har ikke brug for noget "optimeret ICEPower-produkt til en total overpris. Jeg har brug for f.eks noget 250ASX2-noget i en diskret sort lille kasse med PowerLink-indgang og phono-udgange.
Hvis du kan fortælle mig, hvor den kan købes, hoppe jeg på Penta.
MM |
|
|
Han skriver jo også han hopper på alle Penta højttaler. Nok det eneste sted millemis det lille pus, finder tryghed nok, til at kunne sove.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 Marts 2015 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 Marts 2015 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2015 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej Wildstyle
Den er god nok. Det er millemis du har set på det billed link du prøvede at sende -
millemis skrev:
Jeg har ikke brug for noget "optimeret ICEPower-produkt til en total overpris. Jeg har brug for f.eks noget 250ASX2-noget i en
diskret sort lille kasse med PowerLink-indgang og phono-udgange.
Hvis du kan fortælle mig, hvor den kan købes, hoppe jeg på Penta.
MM |
|
|
|
|
|
Fortæl mig venligst, hvor jeg har skrevet lige det?
Egentlig kan jegvikke tro det - specielt også fordi det hedder 'hopper på' og ikke 'hoppe på'.
Og også selvom jeg engang skulle have fhaft sagt det, gælder det ikke mere....
....jeg klarer ikke at hoppe helt derop nu om dage
P.S. Fortset fra det tror jeg stadigvæk ikke på, at Pan'en an angive en kilde til:
' noget 250ASX2-noget i en diskret sort lille kasse med PowerLink-indgang og phono-udgange' til en rimelig pris...
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2015 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
@ beobrian
I vores hjem kan vi ikke undvære Penta højttalerne til fruens blomster, og millemis elsker at sidde på en Penta når han er på besøg.
|
|
|
Det er en hemmelig lidenskab MM har - det er bare sjældent at der er plads...
....som regel står der jo nogle potteplanter deroppe.
M  M __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 Marts 2015 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis - Bortset fra det tror jeg stadigvæk ikke på, at Pan'en kan angive en kilde - Her.
"Endvidere planlægger de to virksomheder en brugerdefinerede enhed for "præcis lyd", og indarbejdejder et sæt brugerdefinerede audio forvalg til at gå sammen med en manuel equalizer kontrol."
Se så MM, nu får du på et tidspunkt en audio equalizer kontrol, så du som i gamle dage kan forsøge at fake lyden, så netop du syntes det lyder helt rigtigt. Godt nok ikke noget jeg har brug for med BeoSystem 3! - Men måske et gode for Bang & Olufsens automotive teknologi i BeoSystem 4.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2015 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan,
jeg har forstået, hvad du mener - når bare du kan skrue op (og måske ned) for bas/diskant og aktivere 'loudness-funktionen, er du glad.
Alt andet ville jo også kræve for megen indsigt i, hvordan lyd fra højtalere påvirkes af det rum, som de nu engang står i.
Og et tilbud fra folk, der kender til den slags, er du selvfølgelig ikke åben for, vel!
M  M __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2015 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
millemis - Bortset fra det tror jeg stadigvæk ikke på, at Pan'en kan angive en kilde - |
|
|
Ja sørme ja - jeg har skrevet sådan.
Det er godt nok utroligt, hvad du har kunnet få mig til at tro på dengang.
Men - som ovenfor beskrevet - har det ikke nogen interesse mere.
Mon ikke der skulle være bedre muligheder nu om dage.....
....med den nye generation højtalere og den nye 'audioengine'.
Og der mangler så stadigvæk fungerende links til en egnet 'ICEPower-forstærker-boks'.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 Marts 2015 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis - dit indlæg finder du på denne tråd, side 270 indlæg af 22 Februar 2013 kl. 18:56. Jeg syntes folk ved samme lejlighed skulle have muligheden for at læse lidt om B&O ICEpower.
Det samme gælder for dig. Du finder også nyere link på tråden, men det er du selvfølgelig ikke åben for, vel!  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 Marts 2015 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis - Men som ovenfor beskrevet - har det ikke nogen interesse mere.
Som det fremgår af dine indlæg på side 270, var du da ellers fyr og flamme efter du havde hørt kompinasionen ICEpower/ BeoVox Penta her hos mig. millemis det var i 2013 og dette set-up spiller stadig lige godt. Det skal så også med, der i mit set-up indgår en Audio Pro ACE-Bass B1.20 subwoofer, og i mode 3,1 en BeoLab 7-4 som centerhøjttaler.
Bare det at der er tæppe på gulvet giver en lyd, som gør det er helt unødvendigt at kunne korrigere lyden med en audio equalizer kontrol HP & B&O vil udvikle sammen, i et forsøg på at opnå mere præcis lyd med Bang & Olufsens automotive lydsystem anno 2015.
Så er det på grund af prisen, eller fordi du nu i 2015 alligevel ikke kan høre forskel på naturlig og unaturlig lyd, du ikke mere er interesseret. ?? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2015 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Så er det på grund af prisen, eller fordi du nu i 2015 alligevel ikke kan høre forskel på naturlig og unaturlig lyd, du ikke mere er interesseret. ??
|
|
|
Pris spiller naturligvis altid en rolle - man skal jo sætte nytten af det, man erhverver op mod den udgift, der følger med.
Det gør jeg i hvert fald altid!
Åbenbart spiller det ingen rolle for dig, hvad tingene koster....bare der står ICEPower på
Jeg tror nu forøvrigt ikke, at min hørelse har hverken forandret eller forværret sig siden dengang - i hvert fald ikke mere
end din egen må have gjordt det 👂
------
Nu gik det oprindelige spørgsmål altså bare på, om der var nogen, der kunne anbefale en mindre forstærker,
der kan drive et sæt (mindre) højtalere til mit skrivebord - i stedet for det jeg bruger pt.
Du fik så (selvfølgelig) drejet indlæggene hen på temaet ICEPower og vintage Penta Vox-højtalere.
Fint nok, men ikke lige det jeg havde brug for til mit skrivebord.
I mellemtiden har 'problemet' dog løst sig selv - det bliver ved den nuværende højtaler-løsning, som jeg tidligere
har posted et billede af.
Jeg sidder simpelthen for sjældent ved den stationære - og jeg lytter ikke engang altid til musik, når jeg så sidder dér.
-----
En ting, der undrer mig, er dog, at du - som mega---ICEPower/PentaVox-fan - ikke selv bruger dine over-super-fantastiske højtalere
til at lytte til musik ved skrivebordet, når du nu sidder dér i timevis hver dag.
Nej, det er et sæt små Dynaudio, der må holde for. Og Penta/BeoLab7-4/sub-idub-kombinationen må nøjes med at blive brugt
til 'Paradise Hotel' og andet lettere underholdning ---- og så The Eagles/Hotel California, når du skal 'vise den frem'
Øjensynlig - som du selv skriver - er din yndlings-højtaler/tv-kombination for dyr i strøm.....
Hvorfor så ikke investere i en switch?
Så du kunne bruge din reserve-ICEPower-forstærker til at drive Penta'erne direkte fra Pc'en uden om tv'et?
Det må du da kunne fikse - og der kunne måske blive en hel ny tråd ud af det projekt
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 Marts 2015 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
Overordnet vil jeg ikke undvære at kunne betjene mit TV/ surround lyd når jeg ser film via Beo4.
Jeg har skrevet det før, og gør det gerne igen. Økonomien ved at skifte til et nyt BeoVision TV er høj, og designmæssigt for mig uinteressant pt. Så jeg har valgt min stand alone audio løsning alene for at spare mit BeoVision tv, så det holder så længe som muligt. Næste punkt - lyden fra mit 5,1 Dolby digital surround/ stereo set-up kommer bag når jeg sidder ved skrivebordet.
Så opdagede jeg under min søgen på et trådløs stereo set-up, en verden uden for B&O, der gav mig et valg jeg ikke har fortrudt et sek. Der ud over lægger jeg vægt på mit stereo audiosystem er produceret i Danmark.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |