| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 31 Marts 2015 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emilos88 - Hvorfor B&O ikke har, det er en anden snak.
Emilos88 den forklaring han du da så komme med IK'  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 31 Marts 2015 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forhåbentlig har B&O nu pengene til igen at sætte skub i udviklingen af nye produkter.
Jeg håber og tror på bedre tider nu for B&O. Men jeg håber godt nok ikke de sælger icepower fra.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 31 Marts 2015 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Emilos88 den forklaring han du da så komme med IK'  |
|
|
Måske Emilos88 vil - men jeg vil også!
Fordi B&O i årtier har tilbudt en PUC-løsning, der duer, og som - især for dem, der ikke hænger fast ved gamle produkter - er pærenem at få gang i.
ARC betyder ikke at alt virker.
Ofte virker de grunlæggende funktioner (sluk/tænd), ofte ikke engang det.
Det kommer meget an på, hvilke produkter, der skal sammenkobles.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2015 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
millemis - Undskyld jeg blander mig!
Nej, det kan du ikke - for det er ikke det et BS Moment er lavet til?
Det kan du sku ikke lade være med. 
Sjovt nok anede det mig at BeoSound Moment skulle have vært under BeoPlay serien.
|
|
|
Og hvad har så det med sagen at gøre?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2015 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Viste i forøvrigt at millemis må vente 10 min. før der er billede på et BeoPlay V1.Hvis ikke, kan det også læses på BeoWorld.
|
|
|
Rigtigt, Peter Pan - hvis jeg tænder det efter kl 23.30 eller før kl 8.30. For dér er energispart-tilstanden slået til.
I den øvrige tid tager det ca 2-4 sekunder.
Nå ja, 10 minutter er det jo så ikke, men ca 25 sekunder - ligesom du er vandt til at dit BV7 altid gør det
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2015 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Bødskov skrev:
Forhåbentlig har B&O nu pengene til igen at sætte skub i udviklingen af nye produkter.
Jeg håber og tror på bedre tider nu for B&O. Men jeg håber godt nok ikke de sælger icepower fra.
|
|
|
ICEPower har længe været et eget firma.
Først var det en del af B&O, siden blev det til et eget selskab, siden 'købte' B&O det igen....
Måske er det fornuftigt at det bliver solgt helt fra - hvis det bliver gjordt til de rigtige konditioner.
Så hvorfor ikke?
Selskabet har jo i forvejen mange forretningskontakter udover selve moderselskabet.
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ICEpower
Et hit ved evt. salg, vil være at det blev muligt for privat personer at købe ICEpower moduler. BeoFantast har nok ingen interesse i det, men det er der mange andre der har. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ KOM DEN ENDELIG!
http://www.stbbrackets.co.uk/en-GB/product/iPort-for-Apple/i carry-for-beosound-moment
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ChristianK
En lidt dårlig aprilsnar IK'
Her tilgengæld noget STB levere der kan bruges til noget.

Kan købes her.
Da der på verdens plan ikke er andre end B&O kunder der kan forestille sig at deres TV skal være aktivt for at kunne høre musik i stereo eller surround, mener jeg B&O vil kunne få en god forretning ved at sælge lyd delen fra BeoSystem 3 som 7.1 Dolby digital Surround processer/ forforstærker, i eget kabinet, sammen med ICEpower modulerne. På verdens plan sælges der flest passive højttaler.
Dette er ingen aprils nar, men en mulighed for B&O at tjene penge, hvis prisen på produkterne bliver konkurrence mæssigt rigtige. Dette vil også fint kunne hænge sammen med fokus på kerneforretning audio/hi-fi. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Peter Pan skrev:
Emilos88 den forklaring han du da så komme med IK'  |
|
|
Måske Emilos88 vil - men jeg vil også!
Fordi B&O i årtier har tilbudt en PUC-løsning, der duer, og som - især for dem, der ikke hænger fast ved gamle produkter - er pærenem at få gang i.
ARC betyder ikke at alt virker.
Ofte virker de grunlæggende funktioner (sluk/tænd), ofte ikke engang det.
Det kommer meget an på, hvilke produkter, der skal sammenkobles.
MM |
|
|
Hej Peter og MM
Der bliver kørt noget rundt i begreberne.
ARC=Audio return channel
Det vil sige at man kan få lyden fra TV'et ned i sin forstærker ved kun brug af HDMI, jeg formoder at Beosystem 4 ikke har dette, da den har egen tuner, og kun skal bruge en skærm som monitor.
CEC som MM taler om, er ikke i Beosystem 4 da som MM påpeger er et PUC system som er bedre, og vil altid være bedre end CEC, da det grundlæggende ikke fungere. __________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Da der på verdens plan ikke er andre end B&O kunder der kan forestille sig at deres TV skal være aktivt for at kunne høre musik i stereo eller
surround, mener jeg B&O vil kunne få en god forretning ved at sælge lyd delen fra BeoSystem 3 som 7.1 Dolby digital Surround processer/
forforstærker, i eget kabinet, sammen med ICEpower modulerne. På verdens plan sælges der flest passive højttaler.
Dette er ingen aprils nar, men en mulighed for B&O at tjene penge, hvis prisen påprodukterne bliver konkurrence mæssigt rigtige. Dette vil også
fint kunne hænge sammen med fokus på kerneforretning audio/hi-fi. |
|
|
Igen et eksempel på, at Peter Pan ingen føling har med, hvordan folk bruger deres tv nu om dage.
Det står tændt hele dagen. Nogle gange bare for at der skal køre nyheder i sløjfe, nogle gange fordi folk bruger Youtube-delen
i tv'et (tænk dig, Peter nutidens tv har en SmartTV-del) eller folk bruger Spotify, som nu er i mange nyere tv.
Eller bare tænk på, hvor meget Netflix, der kører på tv'ene rundt omkring.
Folk bruger nu om dage et tv som deres 'underholdning-central' og ikke et audio-anlæg.
Nogle har så måske også nogle små højtalere til lyd fordelt i huset - men det gode gamle audioanlæg har udtjent!
Forskellen på et B&O-tv og et non B&O-tv er så bare at ejerne af B&O-tv'et får ordentlig lyd, når deres tv er tændt!
Mht til dit forslag om en B&O receiver, så er det en typisk 'Peter Pan-nar' - dem er vi jo så vandt til næsten hver anden dag.
Det kunne passe dig fint, hva' - så kunne du blive ved med at bruge dine PentaVox'er
P.S. Det er meget , meget få mennesker, der lytter til musik i surround (det jeg kalder multikanal-lyd).
Når jeg gør det, bruger jeg tv'ets skærm til at navigere i de forskellige lydspor/lydformater, der er tilgængelige - og så muter jeg billedet.
Hvor er problemet?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Emilos88
Korekt - tak for opsangen.
Jeg tænkte slet ikke på ARC - for hvad pokker skal man bruge det til?
Alle kilder er jo enten indbygget i eller tilsluttet til BeoSystem 4
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|

Dette må ikke gå i glemmebogen - Travl B&O-chef: Der kommer en plan snart -
Frasalg giver ny og stærkt tiltrængt luft til B&O. Men samtidig taber den tilbageværende del af forretningen penge i stor stil. B&O-topchef Tue Mantoni står efter tirsdagens frasalg tilbage med en kerneforretning, der har tabt næsten 300 mio. de seneste ni måneder.
Salget af klassiske Bang & Olufsen-produkter har været en stensikker måde at tabe masser af penge på det seneste år. I forbindelse med dagens frasalg af produktionen af lydudstyr til biler, der indbringer et sted mellem 1,2 mia. kr. nu og sammenlagt 3 mia. kr. over de næste 20 år afslørede B&O også, at den del af forretningen, man fremover satser på, har givet et driftstab på omkring 280 mio. kr. på bare ni måneder.
Nu får B&O så med frasalget plads og tid til at vende forretningen. Men præcis hvordan vægrer topchef Tue Mantoni sig ved at komme mere præcist ind på midt i en travl salgsdag.
»Vi har meldt meget klart ud, at vi skal have et fokus på vores consumer-forretning: Vores Bang & Olufsen-brand, vores B&O Play-brand. Man skal selvfølgelig ikke se på den her transaktion som en sovepude, så vi ruller ærmerne op og tager arbejdstøjet på,« siger Tue Mantoni.
At smøge ærmerne op er vel lidt af en kliché - hvad er det reelt, I vil gøre?
»Det er måske lidt ondt at kalde det en kliché, men det, det reelt betyder, er, at vi arbejder på vores produktprogram. De produkter, vi har leveret inden for de sidste år, har virkelig rykket nålen for innovation, kvalitet og design. Og vi udvider vores distribution på B&O Play for at blive mere tilgængelige, samtidig med at vi arbejder med at udvide Bang & Olufsen- distributionen.«
Hvornår er det realistisk med en positiv indtjening på den fortsættende del af forretningen?
»Det er for tidligt at sige noget om nu. Den negative EBIT (driftsresultat, red.) er jo ikke så overraskende og i høj grad et resultat af nogle udfordringer, vi har haft på vores produktion og leverancer af TV, hvor vi jo leverer et fantastisk og prisvindende produkt, men ikke har været tilstrækkeligt dygtige til at bygge nok af dem. Det lægger vi så en plan for nu, som vi kommunikerer om til august.«
Hvor lang snor giver de penge, I nu får, jer rent tidsmæssigt til at løse den udfordring?
»Det første, jeg vil sige, er, at de penge, der kommer nu, er upfront. Det vigtigere er den strøm af licenspenge, der kommer over de næste 20 år, der vil være med til at skabe stabilitet i Bang og Olufsen,« siger Tue Mantoni og gør klart, at nu er der kun tid til ét spørgsmål mere.
Så hvor lang snor har I så til at tjene penge på resten af forretningen?
»Jeg kommer ikke til at fortælle dig hvornår, vi har positiv EBIT. Men i august kommer vi som sagt ud med en strategiplan og nogle nye mål.«
31.03.2015 - http://finans.dk __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Du er uforbederlig.  |
|
|
Ja - på det punkt ligner vi jo hinanden temmelig meget 😘 __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Deljeh Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har brug for lidt indspark / inspiration / hjælp
..
Vi har nu efter lang tids søgen endelig fundet (og købt) et hus. Der skal laves nogle småting herunder fræses el ind i væggene. Når man nu er i gang med det og har en forkærlighed for B&O, så tænker jeg, at jeg lige så godt kan forberede til lidt mere udstyr over tid
Jeg har på nuværende tidspunkt et V1, 2 x BL3, 2 x BL4000 og 2 x BL8000. De sidste to bliver nok solgt, da familien (læs: fruen) gerne vil have nogle mindre højtalere.
Ovenstående giver anledning til følgende tanker/ spørgsmål i forhold til mit planlagte setup:
Jeg overvejer et BV11 eller BV Avant endnu ikke afklaret, men det kan være nogle af mine valg nedenfor giver en automatisk løsning (og prisen spiller naturligvis også en rolle). Jeg ville umiddelbart sætte mine nuværende BL3ere til fjernsynet, og nok kombinere det med yderligere to BL3ere. Jeg synes de spiller godt, og de er også relativt diskrete. Jeg overvejer så, om jeg skal se om der er plads til en subwoofer men så stort er rummet desværre heller ikke
..
I forhold til spisestue med det to BL4000, ville I så trække tomrør fra de to BL4000 ned til teknikskab eller burde jeg overveje en løsning, hvor jeg kommer over på WISA teknikken? Eller skulle jeg bare nøjes med at fræse el ind, og så måske købe et par BL17 så er jeg jo ude over tomrøret? Eller noget helt andet? Desuden skal jeg jo også bruge et linkøje eller lign. I stuen for at kunne betjene dem, men det kan jeg også finde en diskret placering til.
Tidligere havde jeg et beocenter 2, men den kom jeg til at sælge inden vi flyttede i midlertidig bolig hvad er jeres erfaring omkring behov for et selvstændigt lydsystem? Eller kører jeres systemer bare igennem fjernsynet? (og dermed NAS/appletv)?
Kan ikke rigtig beslutte mig for om der burde kommet et par linkhøjtalere ind i den midterste stue eller om man bare skulle nøjes med lyd fra de to tilstødende lokaler. Jeg kan bare ikke pt. se en oplagt løsning.
Umiddelbart har jeg ikke tænkt mig at gøre det store i forhold til første salen, men der kommer datastik i alle rummene, som også er forbi teknikskabet, således at V1eren kan gøre nytte i soveværelset fremover, og stadig streame fra NASen eller bare ATVet.
Nå, det var mange spørgsmål ikke nødvendigvis super struktureret, men med et håb om indspark til ideer eller bare tanker om noget andet
. Er der noget jeg har overset, noget særligt jeg bør overveje eller er der nogen jeg bør kontakte for vejledning, (send evt. PM om hvem).
Og så noget lidt ud af kontekst hvilke programmer bruger I til at lave alle de fine tegninger som I laver? Det er jeg lidt for meget rookie til så hurra hurra for ppt og gemme som jpg ☺

|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tue sagde:
»Men i august kommer vi som sagt ud med en strategiplan og nogle nye mål.«
Hvorfor så ikke bare vente på det i stedet for at spille den overkloge, der altid ved, hvad der vil være bedst for B&O?
Det er en journalists opgave at bore efter svar - men du er ikke journalist.
Du er blot en tidligere B&O-entusiast - der leder efter alt, hvad der kan sætte B&O i et dårligt lys.
Måske har du ikke selv bemærket det - men det er der andre, der har
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
@deljeh
Først tillyke med det 'nye' hus
Giv mig lige lidt tid - til en nats søvn og en 9 timers togtur hjem fra, hvor jeg er nu.
Hvis der ikke er andre, der har 'klaret sagen' indtil da, vil gerne give dig et par tips.
|
| Til top |
|
| |
Deljeh Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak tak MM - det bliver forhåbentlig godt. Men ja, det kræver lidt arbejde - og jeg tænkte, at jeg jo lige så godt kunne forberede til
noget af mit favorit legetøj :-)
|
| Til top |
|
| |