Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 10:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clausop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2012
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 02 April 2015 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej BeoFantast

Nu du er i B&O's primære målgruppe, må du da være manden der kan besvare mit spørgsmål -

Hvis jeg vil være med til at redde B&O, ved at købe en BeoSound Moment til 16.995 kr. og vil streame lyden trådløst til 2 x BeoLab 17 til
19.190 kr. og vælger at abonnere på enten TINDAL -SPOTIFY - WIMP - DEEZER. Kan jeg så det, og er der et godt interface i BeoSound
Moment til central styring af den valgte musikstreaming tjeneste.   

Hiver lige dette spørgsmål frem, da det også har min interesse. Måske andre end Beofantast kan bidrage med et svar.
Til top Vis Clausop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clausop

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 April 2015 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Der er vel ikke nogen der har et sæt Beovox MCX35 de vil af med eller ved hvor der er et sæt til salg?

Eneste krav er at de kan afhentes i Jylland eller på Fyn.
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 April 2015 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Hej Mr_Tarantino

Hos Radio og TV-Eksperten Odense C - Pris 1.000 kr.

http://www.dba.dk/hoejttaler-bang-olufsen/id-95011826/

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 April 2015 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

BEOLAB 8000

Hvis jeg vil havde nogle af de sidste modeller, hvilket serie nr skal jeg så gå efter?

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 April 2015 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej Mr_Tarantino

Hos Radio og TV-Eksperten Odense C - Pris 1.000 kr.

http://www.dba.dk/hoejttaler-bang-olufsen/id-
95011826/

Det må gerne være en noget bedre pris og det er ikke lige det den butik er kendt for ;)
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Beomanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014
Sendt: 02 April 2015 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Hej Pierre, du skal købe mine Beolab 8002, som er sidste udgave med ICE power og ABL. Send en privat besked, hvis det er interessant :-)

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 April 2015 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Sendt: 02 April 2015 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Pierre: Skal det være BL8000 og ikke 8002 - jeg har et par 8002 fra 13 jeg kan se nr på?

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 April 2015 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hvad er forskellen mellem BL8000 og 8002?

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Sendt: 02 April 2015 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Icepower forstærker i 8002 modellen, og et lavere std by forbrug - de skulle lyde helt ens... og så er der lige ændret lidt ved lysdioden.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 April 2015 kl. 07:13 | IP-adresse registreret  

Gå retro-amok med Peter Pan.

BeoLab 8000 afløses af BeoLab 8002, som er opdateret med ICEpower moduler.

BeoLab 8000 vil efter 18 år på markedet udgå. BeoLab 8002 har fået type nr. 6818.
ICEpower modulerne er på 2 x 125 Watt. Her udover er udvikle nye driver enheder.
Opdateringen inkluderer en manuel omskifter for rum tilpasning, med 3 indstillinger,
hjørne - væg - fritstående.

Stand-by dioden, er blevet flyttet lidt ned og ændret en smule, så man fysisk kan se
forskel mellem BeoLab 8000 og BeoLab 8002.

BeoLab 8002 vil findes i farverne; Sort - Aluminium/sort - Blå/sort - Mørkegrå -
Alu/hvid - Rød/sort - Golden mod tillægspris.

Tilbehør: Der kan tilkøbes et elegante vægbeslag, type 2195.

BeoLab 8002 sælges til samme pris som den tidligere BeoLab 8000.

Specifikation :

BeoLab 8002:         - --------------------------  (BeoLab 8000.)

• Bass enhed: 125 W klasse D ICEpower / (143 W klasse AB)
• High-Frequency: 125 W klasse D ICEpower / (143 W klasse AB)
• Kabinetvolumen: 5,3L
• Princip Bass Reflex
• Frekvensgang: 48 Hz - 28 KHz / (52 Hz - 20 kHz)
• Forbrug: 19 W / 0,4 i Stand By / (? / 1,8 W)
• Termisk
• Position switch (Gratis, Wall, Corner) / (ikke tilgængelig)
• lineariseret bas (ABL)

Specifikation :

BeoLab 6002:         - ----------------------     (BeoLab 6000.)    

• Bass enhed: 125 W klasse D ICEpower / (59 W klasse AB)
• High-Frequency: 125 W klasse D ICEpower / (59 W klasse AB)
• Kabinetvolumen: 3L
• Princip Bass Reflex
• Frekvensgang: 46 Hz - 27 KHz / (55 Hz - 20 kHz)
• Forbrug: 19 W / 0,3 W i Stand By / (? W / 3 W)
• Termisk
• Position switch (Gratis, Wall, Corner) / (ikke tilgængelig)
• lineariseret bas (ABL)

Reference Bang & Olufsen.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 April 2015 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 April 2015 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

HER
er noget Peter Pan kan savle over
.....og nej, det er ikke store påskebrygster.

Indlæg 3/4 2015 3:30 pm

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 April 2015 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Og HER bor millemis

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 April 2015 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Giv mig lige lidt tid - til en nats søvn og en 9 timers togtur hjem fra

georgey007's Beo-wellness center.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 April 2015 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Pierre kom for år tilbage på kant med Mikkel G, og slættede sine billeder på hifi4all.
Så Pierre, du er medskyldig i vi idag i den grad mangler rette-knappen på hifi4all. 
Tryk her. Du må gøre noget for vi kan får den knap igen.

Pierres billeder fandt jeg i dette Galleri -Tryk her.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 April 2015 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2015 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Deljeh skrev:

Hej – jeg har brug for lidt indspark / inspiration / hjælp….. Vi har nu efter lang tids søgen endelig fundet (og købt) et hus. Der
skal laves nogle ”småting” herunder fræses el ind i væggene. Når man nu er i gang med det – og har en forkærlighed for B&O, så tænker jeg, at jeg
lige så godt kan forberede til lidt mere udstyr over tid… Jeg har på nuværende tidspunkt et V1, 2 x BL3, 2 x BL4000 og 2 x BL8000. De sidste to bliver
nok solgt, da familien (læs: fruen) gerne vil have nogle mindre højtalere. Ovenstående giver anledning til følgende tanker/ spørgsmål i forhold til mit
planlagte setup: Jeg overvejer et BV11 eller BV Avant – endnu ikke afklaret, men det kan være nogle af mine valg nedenfor giver en automatisk
løsning (og prisen spiller naturligvis også en rolle). Jeg ville umiddelbart sætte mine nuværende BL3’ere til fjernsynet, og nok kombinere det med
yderligere to BL3’ere. Jeg synes de spiller godt, og de er også relativt diskrete. Jeg overvejer så, om jeg skal se om der er plads til en subwoofer –
men så stort er rummet desværre heller ikke….. I forhold til spisestue med det to BL4000, ville I så trække tomrør fra de to BL4000 ned til teknikskab
– eller burde jeg overveje en løsning, hvor jeg kommer over på WISA teknikken? Eller skulle jeg ”bare” nøjes med at fræse el ind, og så måske købe
et par BL17 – så er jeg jo ude over tomrøret? Eller noget helt andet? Desuden skal jeg jo også bruge et linkøje eller lign. I stuen for at kunne betjene
dem, men det kan jeg også finde en diskret placering til. Tidligere havde jeg et beocenter 2, men den ”kom” jeg til at sælge inden vi flyttede i
midlertidig bolig – hvad er jeres erfaring omkring behov for et selvstændigt lydsystem? Eller kører jeres systemer ”bare” igennem fjernsynet? (og
dermed NAS/appletv)? Kan ikke rigtig beslutte mig for om der burde kommet et par linkhøjtalere ind i den midterste stue – eller om man ”bare” skulle
nøjes med lyd fra de to tilstødende lokaler. Jeg kan bare ikke pt. se en oplagt løsning. Umiddelbart har jeg ikke tænkt mig at gøre det store i forhold
til første salen, men der kommer datastik i alle rummene, som også er forbi teknikskabet, således at V1’eren kan gøre nytte i soveværelset fremover,
og stadig streame fra NAS’en eller bare ATV’et. Nå, det var mange spørgsmål – ikke nødvendigvis super struktureret, men med et håb om indspark til
ideer eller bare tanker om noget andet…. Er der noget jeg har overset, noget særligt jeg bør overveje – eller er der nogen jeg bør kontakte for
vejledning, (send evt. PM om hvem). Og så noget lidt ud af kontekst – hvilke programmer bruger I til at lave alle de fine tegninger som I laver? Det er
jeg lidt for meget rookie til – så hurra hurra for ppt og gemme som jpg ☺

Hej Deljeh,

Så tog jeg mig sammen til at få læst dit indlæg igennem igen.

Stuen giver sig jo nok af sig selv!

Det er mig dog ikke helt klart, hvordan du vil benytte dine BL4000 i spisestuen.
Er det meningen at de skal tilsluttes tv'et i stuen og gengive det, som tv'et spiller?
Dette er ganske vist muligt, hvis du trækker PL-kabler derimellem - en WiSA-forbindelse på den strækning vil jeg ikke anbefale.
Du kunne da lave diverse højtalergrupper til dette formål.

Men da du skriver noget om et linkøje dér, er det nok en anden løsning du har i tankerne - sandsynligvis en Active Link-løsning.
Denne forudsætter dog MasterLink-forbindelse - dvs for at kombinere den med dit NetworkLink-baserede setup i stuen, skal du bruge en NL/ML
Converter.
Pause....
Da du har/snart har NL-baserede tv i huset, bør du sørge for at alle rum har netværks-tilslutning.
Og skal du gøre det rigtigt (dvs uden fejlkilder), bør du lave et seperat netværk til dine B&O-komponenter.
Dette sættes op som et subnetværk til dit 'normale' netværk - altså med egen router.

Det bedste generelle råd, jeg kan give dig er, at sørge for tomme installationsrør med en god diameter til alle nødvendige rum,
så du kan trække kabler efter behov.
Om du så vil have et centralt sted (i kælderen), hvor alt løber sammen, kan jeg ikke sige uden at kende huset nærmere.

Én mulighed for spisestuen er, at opsætte den (nødvendige) NL/ML Converter dér, og bruge den som 'Active Link'.
Tilslut dine BL4000 og et linkøje, så kører det.

Vil du herudover også have lyd i midterrummet, kan du trække et ML-kabel fra NL/ML Converteren og til f.eks en BL3500.
Problemet her er dog, at man i dette tilfælde skal bruge en 'audio-driver' i systemet.
Man kan bruge en BeoLink 1611 Converter til dette eller den kommende 'lille boks', som snart skal komme fra B&O.
Eller man kunne bare bruge en god gammeldavs AudioMaster (en BS3000 f.eks) - hertil skal du selvfølgelig også
tænke på ML-forbindelse til NL/ML Converteren.

Jeg har en anelse om, at der på et tidspunkt kommer en dedikeret 'audio-link-løsning' til NL - så måske skulle du vente til senere med det rum.

Endnu en mulighed ville være at få fat i en BeoPlay V1-32 til det ene af rummene (og have NL/ML Converteren i det andet) - så er du
ude over hele ML-problematiken.
Dette specielt, hvis du/i ikke har brug for konventionel FM-radio og Cd-afspiller, og i stedet bruger streaming
fra SmartPhone/tablet - Spotify, netradio f.eks.
En lille V1 (med en ATV) giver desuden god mulighed for f.eks at airplaye lyd/billede direkte i den pågældende stue.
Lydmæssigt er et V1-32" fuld på højde med en BL3500.

Der er diverse muligheder - som du ser - men det vigtigste er, at du sørger for selve infrastrukturen.
Derfor gentager jeg mit råd om at sørge for tilstrækkeligt med tomme rør til de nævnte rum!!!

P.S. Noget af NL-strukturen kan selvfølgelig også være trådløs, men som udgangspunkt ville jeg bruge kablede forbindelser,
hvor det er muligt.

Håber at dette hjælper lidt/giver lidt inspiration!
God fornøjelse med projektet.

MM

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2015 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

For dem, der måske undrer sig over, at jeg anbefaler et seperat (sub)netværk til B&O/NL-komponenterne!
Hvorfor dog det, når man allerede har en router og netværkskabler rundt i huset i forvejen?

Tænk på, at det 'gamle link' - MasterLink - ja i sig selv var et seperat netværk?
Dér var der ikke nogen der stillede spørgsmål - for det var jo andre kabler/stik, end ved 'computer'-netværket.

I mange tilfælde kan da også det allerede eksisterende 'computer'-netværk bruges, men det er bare mere sikkert
at have et adskilt netværk kun til ens B&O/NL audio/video-produkter (især, hvis dette også involverer trådløs trafik).
Som grundregel kan man sige, at jo flere B&O/NL-komponenter, der skal arbejde sammen, jo vigtigere er det, at de har deres eget netværk.

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 April 2015 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes