Emne: Bang & Olufsen club ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
haden Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 21 April 2015 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan virker NL egentlig?? er det rent TCP/IP? de får jo en IP adresse, eller kører B&O noget properitært over det samme ethernetkabel? Hvis det er ren IP har jeg svært ved at se hvorfor man skal køre med CAT7 kabel. Vi er jo ikke i nærheden af at bruge 10GBit til hver enhed og kommer det nok ikke forløbig. Der er jo heller ingen der har en 10GBit switch hjemme og det med at der er dobbelt skærm giver heller ikke meget mening hvis det er ren TCP, CAT5E/6 STP virker jo fint selvom det ligger sammen med andre kabler. Som powerlink har det jo længe kørt fint uden alt muligt nyt kabel.
Ligesom jeg heller ikke kan se hvorfor det skal have sit eget subnet. Så meget trafik er der jo heller ikke i et normalt hjem, så medmindre NL beror sig på broadcasts har jeg svært ved at forstå det. Ja det er natuligvis mere sikkert at have alle ting på hver deres net, men der er jo heller ikke en vognbane per bilmærke på motorvejen.
Hvis det er begrundelsen med at det skal være fremtidssikret så er der jo kun en ting der er sikkert og det er at man ikke kan spå om fremtiden.
Blot bør man huske at trække det i rør, så det er servicevenligt.
Så hvor'n virker det??
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 22 April 2015 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej haden
At vælge de bedste kabler pga den bedre afskærmning er vel ok som anbefaling.
Og anbefalingen om at køre NL-trafikken i et seperat netværk er vel også forståelig, hvis B&O skal stå inde for et robust setup uden forstyrrelser fra anden trafik.
Og for at undgå at folk bruger de mindreværdige routere, som ofte følger med fra udbyderen, når folk får en internetopkobling.
At det kan gøres med Cat5/6-kabler i samme netværk, som husets øvrige enheder benytter, er helt sikkert ikke umuligt. Det kan bare ikke være det, som B&O anbefaler!
En evt. mere langhåret teknisk forklaring, vil jeg overlade til folk med kendskab til B&O's Netlink/Masterlink produktet, at komme med.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 22 April 2015 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til B&O anbefaler et seperat sub-net er netop for at adskille trafikken fra hinanden, og du hurtigt kan søge ind til eventuelle problemer i
signalerne. Med det separate netværk til B&O produkterne, kan du sikre en konstant stream af musik og film til alle de ønskede rum du måtte have.
Det kan du ikke sikre på et samlet netværk, hvor al trafik ekstern som intern skal køre igennem, så vil du være begrænset i hvor mangle film og hvad
opløsning de kan streames i, og hvor mange rum du kan streame lyd i loss-less kvalitet til.
Med hensyn til CAT7, er det grundet to ting. dels et super godt samarbejde for B&O med en amerikansk producent Tyco, og dernæst fordi en
infrastruktur der er bygget på CAT7, jo vil være klar til hvad som helst fremover. Så uanset om du taler om Full-HD eller 4K, så har du
kabelinstallationen på plads. så kan du nemt geare op med switche til 10Gbit, når tiden kræver det, og fortsætte med de samme kabler. Eksempelvis har
du længe kunne gøre det samme med CAT6 kabler, som IHC har tilbudt løsninger med. Men klart så er det ikke klar til 10Gbit net. Men jo ikke sikkert du
som kunde får brug for det. CAT5 generelt nej, skal være Cat6 skærmet som minimum.
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
|
| Sendt: 22 April 2015 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan virker NL egentlig?? er det rent TCP/IP? de får jo en IP adresse, eller kører B&O noget properitært over det samme ethernetkabel?
CAT7 bruger du til videosignalerne rundt i huset, så du sikrer båndbredde til Full-HD og 4K, og flere streams samtidigt. CAT7 kablet bruges også til
Network Link, hvor produkterne rigtig nok får en IP adresse, som der kommunikeres på for at styre det enkelte produkt, så med CAT7 og den dobbelte
skærmning sikrer du problemfri styring af dine produkter i hele huset. Du ved der ingen interferens er fra andre kabler og signaler. Men det er ikke fordi
det enkelte produkt så har en web-side du kan logge ind på som en router eksempelvis. IP adressen bruges til den interne trafik
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 22 April 2015 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så det du (Beobrian) siger er at der ud over IP også kører en anden protokol? hvad er den for en ?? Så kan det sagtes give mening, men Cat6A kan jo også sagtens køre 10GBit, hvis man vælge Cat7 for at få større båndbredde (MHz) skal man jo over og bruge andre stik end RJ45. Men nu er der jo ikke mange videosignaler p.t. i NL, da det kun tillader lyd. Så det venter vi på med spænding  At sige "CAT7, jo vil være klar til hvad som helst fremover" er måske lige at strække den lidt
At lave et subnet er som Peter er inde på kun nødvendig hvis ens router har en dårlig backbone og så har man problemet, hvor skal man sætte sin NAS hvis man nu havde andre ting på den der også skal gå tjept, så med mindre man virkelig har mange enheder der skal hive køre meget data burde det ikke være nødvendigt.
Men nu snakker jeg også kun om ren IP trafik, hvordan den anden protokol virker ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 April 2015 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
|
| Sendt: 23 April 2015 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
haden skrev:
Så det du (Beobrian) siger er at der ud over IP også kører en anden protokol? hvad er den for en ?? Så kan det sagtes give mening,
men Cat6A kan jo også sagtens køre 10GBit, hvis man vælge Cat7 for at få større båndbredde (MHz) skal man jo over og bruge andre stik end RJ45.
Men nu er der jo ikke mange videosignaler p.t. i NL, da det kun tillader lyd. Så det venter vi på med spænding At sige "CAT7, jo vil være klar til
hvad som helst fremover" er måske lige at strække den lidt
At lave et subnet er som Peter er inde på kun nødvendig hvis ens router har en dårlig backbone og så har man problemet, hvor skal man sætte sin
NAS hvis man nu havde andre ting på den der også skal gå tjept, så med mindre man virkelig har mange enheder der skal hive køre meget data
burde det ikke være nødvendigt.
Men nu snakker jeg også kun om ren IP trafik, hvordan den anden protokol virker ved jeg ikke.
|
|
|
Jep for at køre fuld båndbredde på CAT7, kræver det også de specielle connectorer, men der er endnu ikke, hvad jeg ved, produkter som
understøtter disse connectorer, så indtil de dukker op, sættes der RJ-45 stik på. Når der en dag måske bliver brug for CAT7 connectorer, så kan de
monteres på, kabeltrækket er gjort.
Det er klart at det endnu er uvist hvad der kommer af teknologi fremover, så lidt munden for fuld er det måske nok med at sige CAT7 er klar til
hvad som helst. Men ind i en total uoverskuelig fremtid, kommer du ikke i problemer med CAT7 ihvertfald.
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
|
| Sendt: 23 April 2015 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan har tidligere efterlyst historier omkring folks køb og brug af B&O i deres hjem. Jeg har lige lidt tid til at kunne skrive min historie nu her.
Jeg har arbejdet i branchen siden 1991, og kom hurtigt på sporet af hvad jeg ønskede af mit Audiosystem. I starten var det bare stereo, men i 1992
begyndte surround at vise sig til konsum markedet.
Jeg har lige siden ledt efter en løsning hvor min oplevelse af musik i stereo skulle opleves ligeså godt som en film eller koncert i surround sound. Altså
min forstærker/receiver skulle være i stand til at spille rigtig godt stereo og når der var brug for det, en rigtig god surround oplevelse. Jeg har været
igennem mange løsninger, men seriøst var det først da jeg kom til Bang & Olufsen i 2007, at jeg fandt en løsning som opfyldte de krav jeg havde.
BV7-40 MKIII som TV, 2 x BeoLab 9 som fronthøjttalere, 2 x BeoLab 3 som baghøjttalere og 1 x BeoLab 2 subwoofer prøvede jeg også at investere i.
Den lavede et suverænt surround lydbillede, med en enorm bund og fylde, men jeg savnede bassen fra mine BeoLab 9 når jeg lyttede til musik i
stereo, der var masser af dyb bas fra BeoLab 2, men var ikke det stereobillede jeg søgte. Så solgte min BeoLab 2 efter noget tid, og har siden blot
kørt med det resterende setup, og det er hamrende godt. Jeg har masser af dyb bas i surround sound, og i stereo eller i 4-kanals stereo, får jeg
præcis den oplevelse jeg ønsker ved lytning af musik.
Det fede ved B&O er at du i TV'et fortæller hvilke højttalere og sub du har. Når du vælger en sub, vil alle bastoner blive sendt til subben. Og vælger du
den fra, sendes bastonerne til fronthøjttalerne.
Med et af de nyere TV som BeoPlay V1 eller nyere kan du endnu mere specifikt tilpasse lyden til de højttalere du har valgt, så her kunne jeg sikkert
endnu bedre have fortsat med at bruge min BeoLab 2, fordi jeg på de nyere TV totalt kan skræddersy, hvordan lyden skal håndteres i et setup.
Jeg klarer mig i øvrigt kanont med BV7-40 MKIII, det har ingen digital tuner, det har jeg løst med en Yousee boks, TV'et har ingen Smart-TV, det har
jeg løst med et Apple-TV, har også en Mac Mini sat til, hvis og når nu øvrige krav melder sig.
TV'et er fantastisk og jeg kan ikke se noget fra nogen anden producent der kan slå dette. Og ihvertfald vil jeg ikke ligeså nemt kunne få styring af
forskellige 3. parts produkter med andre TV end B&O.
Så jeg er hooked, og ville da gerne investere i et nyt B&O TV en dag, når vi når til det behov. Jeg er ikke hos B&O længere så jeg skal ud som
almindelige kunde idag, hvilket også giver nogle muligheder.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 April 2015 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej beobrian
Jeg kan kun være enig med hensyn til BV7-40 MKIII, og jeg benytter også en YouSee digital HD tuner.
Jeg havde også på et tidspunkt en BeoLab 2 tilsluttet. Den blev også leveret tilbage, grundet manglende mulighed for selv at styre frekvensgangen. Så høre ligheden også op.
Det endte med en Audio Pro ACE-Bass B1.20 Sub som afløser BeoVox Penta fra ca. 50 Hz ned til ca. 30 Hz. BeoVox Penta drives af JJAZ IP205KW 2 x 500 Watt 4 Ohm ICEpower stereo forstærker.
Som baghøjttaler må BeoLab 4000 Mk I klare opgaven, og det gør de også udmærket, men bedst i dts.
Som du også skriver, ser jeg heller ingen grund til at udskifte mit TV. Apple ATV3 boksen giver Netflex, samt streame / AirPlay muligheder fra div. app på min iPad. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 April 2015 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 April 2015 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 April 2015 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Alternativ montering af BeoLab 3500.
Billedet er fra VíctorM, på http://beospain.foroactivo.com - som pt. ikke kan få adgang til hifi4all, grundet blokering af udenlandske ip-adresse. Han skriver på E-mail, han plejer at følge med her, og han er ked af han ikke kan det mere. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 24 April 2015 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da en god idé - fed opsætning.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 25 April 2015 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 April 2015 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 April 2015 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Geert Bergmans fra Holland skriver.
En fælles forhandler kampagne tiltrække min opmærksomhed. Jeg ringede til flere B&O-forhandlere, for at handle. Sælge de 8 år "gamle" Beolab 9, og købe et sæt BeoLab 20. Med dem der tilbød mig den bedste pris, lavede jeg handlen.
Jeg har ikke været tilfreds med mine Beolab 9. Jeg elsker klassisk musik meget og ved, hvordan det lyder i en koncertsal. Diskanten var for ivrig og alt for hårde. Mellemtone og bas var endnu være. Ændringer af tune ind i Avant havde ikke det ønskede resultat.
To gange var jeg i deres showroom, hvor jeg har lyttet meget omfattende via Bluray og SACD CD'er: Faust, Wagner: Rhinguldet, Chopin: klaver koncerter, osv. Jeg var målløs, det lyder smukt og realistisk. Diskant var strålende [uden nogen ivrig fring], mellemtone og bas var stram, uden et spor af ravel og resonans. Med mine øjne lukkede, var det som om jeg sad i en koncertsal, og jeg fik flere gang gås-huds følelse.
To uger senere, blev BeoLab 20 endelig levende til os. Komplimenter til Geoff Martin og hans team, for at de har gjort dette muligt.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 30 April 2015 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det/dem var der for nyligt en hel tråd om på Beoworld.
Se HER
Hilsen (og godnat)
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 30 April 2015 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 30 April 2015 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
En hver på dette forum ved alt om, at AV systemer kun er uden ledninger i udstillings vinduet. Virkeligheden er en anden, specielt når der er kvinder i huset som også gerne vil bestemme :-) På dette forum betaler en del så meget for deres kabler, at de skal ses, det ræs følger jeg ikke med i, så derfor har jeg arbejdet hårdt på at få det hele gemt væk.
Jeg har indrettet det sådan, at jeg i et hjørne mellem gardin / radiatorrør og hi-fi møblet kan skjule min "TEKNIK BOX".
Jeg syntes det er lykkedes meget godt at skjule alle de nødvendige ledninger og kabler.
På vej til teknik boksen.
Her beskrives af hvad der ligger bag de små nr. du ser på billedet.
1) BeoLink 1611 Converter krontrolboks, benyttes, når audio og videoprodukter med Master Link (ML) og 7 polet datalink /MCL) ønskes forbundet. I mit setup har Beocenter 9300 MCL link og BeoVision 7 ML link.
2) Remote mains switch, er en fjernbetjent netafbryder som får et on/off trikkersignal fra pin 4 i PowerLink stikket. I mit setup tilslutter den 230V til min subwoofer. Her udover tændes nr. 2 - nr. 4. - nr. 6 og nr. 5.
3) Er endnu en Remote mains switch som trigger 230V til de to aktive BeoLab 4000 baghøjttalerne i mit surround system.
4) Er en 20 db antenne forstærker som tilsluttes 230V med triggersignal fra (2).
5) Er et højttalerrelæ som sikre at ICEpower modulerne ikke givet "blobs" i højttalerne.
6) Strømforsyning til højttalerrelæet, som tændes med triggersignal fra (2).
7) X-TRA speaker kit, består af en MCL 2A relæboks, og en transciver. I mit setup sendes lyd fra Beocenter 9300's 80 Watt forstærker til passive højttaler i vores alrum/køkken.
8) Er fra JJAZ, en IP 205 KV Stainless, 2 X 500 Watt APS ICEpower forstærker, tilsluttet direkte fra BeoVision 7-40 TV's PowerLink front bøsninger med 2 stk. MK III PowerLink kabler til ICEpower modulerne. Strømmen til ICEpower forstærkeren slukkes aldrig.
Kablerne du ser i hjørnet:
Skifter jeg Beocenter 9300 ud med et nyere B&O audio produkt, ville jeg kunne slippe af med den ene box, og kunne nøjes med et MasterLink kabel mellem AV systemerne. Den anden box sørger for overførsel af RumLink (lyd). Mellem TV og min B&O Video ses et scart kabel. Fra TV ses 3 PowerLink kabler til to aktive baghøjttaler, og et til centerhøjttaleren. Endnu 2 PowerLink kabler går til ICEpower stereo forstærkeren, som trækker de passive front højttaler. Der ses også antenne til radio og til TV. Det er hvad der er nødvendigt i et rent B&O set-up.
Men så er der jo en del andet:
Mellem HD 81 selector og TV bruger jeg et hdmi kabel + et IR kabel. Fra antenne forstærkeren deler jeg antenne signalerne, et til selector og et antenne kabel direkte mellem antenne forstærkeren og TV. Dette har jeg valgt, for også at kunne køre antenne signalet uden om selectoren.
Der er 230V på ICEpower forstærkeren konstant. Jeg har så valgt at indsætte de to fjernbetjente 230 volt relæ bokse, som sørger for at alt andet udstyr står uden strøm når det ikke bruges, det kræver også en del ekstra ledninger.
På NAD C162 Pre-amp er tilsluttet min dejlige Cayin 257 CD afspiller, og en Beogram TX grammofon . NAD sender analog stereo lyden til ICEpower forstærkerne og fronthøjttalerne via BeoCenter 3200 og MastreLink til Fjernsynet. Det er nødvendigt for også at få lyden over i MasterLink systemet til mine andre rum. Cayin 257 CD afspiller er så yderligt tilsluttet digitalt til BeoVision 7. Kun en del af disse kabler ses i hjørnet.
"Færre kabler" Så tror jeg ikke du har husket at tælle dine højttaler kabler med ?. Hvis du som jeg køre i DD 5,1 vil du alene frem til højttalerne have 6 kabler + et strøm kabel til en evt. aktiv sub. Først her efter kan vi tale om liniesignal kabler, antenne til TV & radio / evt. Video / scart kabel. DVD / HDMI kabel. Da det er en mangfoldighed af set-up muligheder, vil det jo være individuelt hvad der er brug for, jeg vil ikke undvære noget af det, derfor de mange kabler. 
Sener blev Digiality Accoustic digital/analog DAB/FM tuner også tilsluttet her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 30 April 2015 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke Peter Pan med side 666, er næste tilbøjelige til at sige med den satans gode side
Også god at se at millemis har fundet hjem igen, efter at har værre ude og strejfe rundt, men der er jo der er også forår i luften, så det er vel helt normalt
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|