| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 30 April 2015 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak StarTrek _______________________________
Frederiksberg får "ny" B&O-forretning.
De fleste, der har passeret B&O-forretningen på Falkoner Allé har nok undret sig over de blændede ruder, hvor der står, at butikken vendes på hovedet. Det er ikke helt forkert om en god uge slår de dørene op til nye oplevelser. Morten Gyrtrup og Julie Stitz er nye ejere af Bang & Olufsen-forretningen på hjørnet af Falkoner Allé og Howitzvej. Officiel åbning er 8. maj, men måske bliver der mulighed for tidligere kig ind i den nye butik.
Morten Gyrtrup, ejer også B&O-forretningen på Lyngby Hovedgade.
28. april 2015 - http://minby.dk/frederiksberg-bladet/bo-er-snart-klar-med-ny t-drive/
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 Maj 2015 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 01 Maj 2015 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov - hvor kom de fra?  Nu fik jeg endelig taget en beslutning 
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 01 Maj 2015 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Vil lige høre jer b&o nørder... Er den nyeste s8 play serie noget værd? Altså 2 løse satelitter med sub?
Nogen der har hørt dem mod det større sæt?
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2015 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wamba
S8 er i mine øjne (og ører) et fantastisk sæt til en helt fantastisk pris. Hvis man kan "nøjes" med 2 satellitter. Hvis ikke så gå efter BL 14, hvis du engang i fremtiden tænker på at lave et surround setup.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2015 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er en der har tilbudt mig det i bytte, min tanke var egentlig At sælge mine højttalere og gå efter soundbar, men de s8 så faktisk ret
spændende ud. Skal have noget simpelt selv min kone og barn forstår, og så bare "ok" lyd... Så var spørgsmålet om sådan et par s8 var plug and play
og gode i ydelse? De jo egentlig ikke så højt prissat i forhold til hvad vi kender for b&o.... Men ja...
I øvrigt tillykke med dine Beolab, tilfreds med dem? ;-)
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2015 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, jeg kan kun tale i forhold til mit V1'er - der var de plug an play da jeg prøvede dem af. Men de burde være rimelig nemme at sætte til andre mærker af fjernsyn også. Her på lydogbillede.dk besrkiver de godt og præcist hvilke muligheder der er for tilslutning af S8 http://www.lydogbillede.dk/nyheter/fleksibelt-streaming-hoej ttalersaet-fra-bo/ S8/BL14 lyder latterlig godt i forhold til deres størrelse, p.g.a. subwooferen. S8 er prissat helt rigtigt i mine øjne, B&O til folket ligesom før i tiden  Jo tak de spiller fremragende. Har haft et par før, og har siden afprøvet bl.a. BL17, men endte igen med at vælge BL3.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2015 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay kan de godt nok levere nok bas de små kuber? ;-)
Kigger lige link!
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2015 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja subwooferen sætter godt fut i dem
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2015 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der subwoofer med til dem?
Eller en du havde i forvejen?
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2015 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes de to satellitter trækkes af en subwoofer. Kan se mit link ikke virker da enkelte bogstaver er rykket fra hinanden. I artiklen jeg linkede til står der bl.a. om subwooferen: Sættet kan placeres stort set hvor som helst. Man kan stille
subwooferen centralt, i et hjørne eller bag et møbel, og
satellithøjttalerne kan monteres med et vægbeslag eller en bordstand.
Subwooferen på 8 tommer dækker området fra 20-150 Hz, og drives af en dedikeret klasse D-forstærker på 280 watt. Satellithøjttalerne
er udstyret med en 2,5″ fuldtoneenhed med tilhørende 140 watt klasse
D-forstærker, som er placeret i subwooferen. Fleksibel tilslutning
S8 kan tilsluttes via Apples AirPort Express, Sonos Connect eller en af
de andre streamingenheder på markedet. Man kan også bruge systemet
sammen med sin traditionelle stereoforstærker eller receiver. Endelig
kan man koble hele herligheden til sit tv og få fuld lyd til billederne.
S8 leveres med bordstandere, vægbeslag og alle nødvendige kabler. Man skal blot tilslutte en lydkilde.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2015 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror vi taler forbi hinanden, tænkte på dine 3ere, har du sub til dem? ;-)
Må ned i b&o i Aalborg og give dem et lyt... Kan jo ikke bare sige go for bytte uden ;-) hehe
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2015 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha ja, er vist for hårdt ramt af tømmermænd.
Nej ingen sub endnu, men måske en bl 11 på sigt.
Og endnu et sæt bl 3 som baghøjtalere, hvis jeg ikke kan styre mig.
Ja en prøve er jo nødvendigt
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2015 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
haha, du går all in :)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 Maj 2015 kl. 02:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Bødskov skrev:
Hov - hvor kom de fra?  Nu fik jeg endelig taget en beslutning 
|
|
|
Hej Jan
Det må du fortælle os, for det lyder ikke som om, dem du mistede er kommet til bage. ?
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 Maj 2015 kl. 03:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej wamba, og velkommen til.
Hvad for et lydsystem og TV har du nu ?, Er du tilfreds med den lyd du har, så det alene er grundet din kone du vil have noget andet. ?
Jeg har hørt BeoLab 14 systemet hos B&O på Falkoner Allé, og deler bestemt ikke Jan Bødskov's begejstring. Så lån det sæt hjem du er blevet tilbudt, så du selv kan vurdere om du vil kunne leve med lyden fra et BeoPlay S8 systemet, som er et tro kopi af BeoLab 14 systemet, i hvid i stedet for sort. Grundet prisforskellen påstås det at surround muligheden er slået fra i S8 systemet. Dette var dog ikke tilfældet i de første versioner der kom, så det er muligvis en skrøne. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2015 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter.
Tak for svar.
Nej, det er simpelthen manglende interesse, får det aldrig brugt og synes det er rigtig mange penge der bare "står og glor".
Jeg har hørt/haft så mange anlæg allerede, at jeg tror jeg er kørt lidt død i det. Har hørt mange anlæg i prisklasser jeg aldrig kommer i nærheden af,
og har man først gjort det, ja så det svært at blive begejstret i de mindre klasser 😀.
Tanken var sådan set at jeg ville købe et dejligt stort tv, vi har en gammel klassisk 42" Panasonic plasma, vil gerne op i min. 55". Så ville jeg bare
tilføje et mindre prangende soundbar system, for at få bedre lyd en dåsetv lyd...
De resterende penge fra salg skulle nok gå til rigtig lækre hørebøffer, så man ikke vækker huset når man vil høre lidt musik kl 23... ;-)
Men ja... ;-)
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2015 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Nej de er spritnye -  Havde næsten glemt hvor glad jeg er for bl3 som højtaler.
Hej Wanba
Haha ja nu må vi se om jeg går all-inn.
Har du kig på nogle bestemte hovedtelefoner?
|
| Til top |
|
| |
Beomanden Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 02 Maj 2015 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wamba,
Hvordan kan man være ligegyldig i forhold til god lyd? Jeg er klar over at vi alle er forskellige :-)
MEN jeg vil hver en tid priotere lyden i et Surround setup højt. Sad i går og så Fury med Brad Pitt, hvis ikke jeg havde haft mine Beolab 8002+BL3 og
ikke mindst min Beolab 2 sub, så havde filmen været en helt anden oplevelse. Bombefly, kanoner og maskingeværer er helt fantastisk i et godt
Surround setup.
Mine højtalere kostede fra 56.000 kr. incl div kampagner og rabatter, det er alle pengene værd. Og hvis man synes det er for dyrt, så gå på den blå
avis, så kan du nå rigtigt langt med dine penge.
S8 settet er udemærket, men jeg vil til hver en tid vælge noget med lidt mere power og jeg vil altid gå efter et fuldt Surround Setup.
__________________ Beomanden
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 Maj 2015 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Beomanden
Jeg kan følge dig. - Et godt 5.1 surround setup, er mindst halvdelen af oplevelsen når jeg ser film. Dette kan jeg ikke undvære. S8 systemet giver en udmærket bas. Vælger man alene S8 som bas højttaler, kan systemet langt hen af vejen varetage denne opgave. Det er de to satellit højttaler der
ikke magter at gengive de øvre frekvenser tilfredsstillende.
Hej Wanba - tak for dit svar.
S8 systemet kræver et analog volume styrbart input signal, og dette er ikke noget problem hvis man har et f.eks BeoPlay V1 TV, som jeg vil mene B&O har haft i tankerne da BL 14 blev udviklet.
Men Wanba idag har de fleste fjernsyn enten en elendig analog hovedtelefon udgang, og digital S/Pdif coaxial / optisk udgange. De digitale udgange skal konverteres til analog audio, og kan så umiddelbart ikke volume styres. Næste problem er at D/A konverteren kan være årsag til at lyden kommer efter billedet på dit tv.
Jeg har lavet en lille oversigts tegningen over de muligheder jeg ser -
I er velkommen til at kommentere. - Oplever i der har non B&O tv og S8 / BL14. delay på lyden, og hvordan har i evt. løst problemet. (På nogle tv kan lyd forsinkelsen justeres.) __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |