| Forfatter |
|
Nirosan Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 12 Maj 2015 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo helt og holdent Peters butik, men måske hvis han skiftet lidt ud kunne det jo være at der havde været en butik mere 01-06-15. Jeg har simpelthen ikke råd til at handle i Peters butik.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 12 Maj 2015 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peters butik, nej Nirosan der har jeg grundet dårlige rabatter kun handlet et PL kabel en gang imellem.
____________________________________________________________ ____________________
4K-UHD kamera. Så måske der kommer gang i gør-det-selv 4K-UHV film til BV Avant.
Tv-sending i 4K/UHD __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 12 Maj 2015 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemis
Hvad er det for opdateringer der skulle komme uge 20
Hvis du kan løfte sløret
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 12 Maj 2015 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej Peter Pan, du er helt forkert på den, nemlig det der 4K-UHD er noget gamle forælde noget, nej nu hedde det selvfølgelig 8K
Så der er ikke en gang plads til 4K-UHD blu-ray format, for det er nemlig forælde før det næste er komme frem
Ellers har jeg har efterlyse en Hard Disk 4K-UHD media player (gerne med udskifte Hard Disk), denne løsning ville være mere brugbart, end en 4K-UHD blu-ray disk format, i det man ville kunne downloade 4K-UHD og gemme sine egne gør-det-selv 4K-UHD hjemme video, en mulighed som vi ikke har i dag.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 12 Maj 2015 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Nej Peter Pan, du er helt forkert på den, nemlig det der 4K-UHD er noget gamle forælde noget, nej nu hedde det
selvfølgelig 8K
|
|
|
Spis nu brød til - og glem ikke at tygge på det, før du sluger det
Måske DENNE boks var en mulighed?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
apex Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 12 Maj 2015 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøvede at skrive til Kundeservice, det svar jeg fik fra B&O, er en joke
..desværre.
De skuffer stort igen
..
apex skrev:
Deezer.Har opdaget en mærkelig ting med Deezer. Har jo det på Beovison 11, og på en app i telefonen. Når
jeg laver en playliste i telefonen, og siden synker den på Beovison, viser playlisten kun ca halvdelen af sangene som aktive.
Denne sang er desværre ikke tilgængelig i dit nuværende land ? Andre som har oplevet det? Det er da svært underligt, eller ?
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 12 Maj 2015 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej apex
Jeg så godt indlægget sidst du lagde det ind. Men da jeg ikke har noget bud på en løsning, kan vi håbe på en her på tråden kan give dig et svar denne gang.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 Maj 2015 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt-humør skrev:
Det ser heldigvis ud til, at der hurtig bliver lancering af Tv-kanaler i UHD kvalitet. Nu må vi bare håbe B&O Avant-UHD kan vise Tv-signaler i 4K/UHD kvalitet.
|
|
|
Torben Rasmussen skrev:
Det kan den ikke. Og den kommer heller ikke til det.
|
|
|
Henrik B skrev:
Så Bang & Olufsen er definitivt gået bort, fra modulopbyggede TV ?
|
|
|
BeoVision Avant har 3840x2160 pixels og kan vise Ultra HD kvalitet. men der kræves en HEVC boks. Ellers skaleres der til Full HD format.
Adspurgt om B&O's planer mht. HEVC er svaret fra Struer, at man satser på eksterne bokse á la Apple-TV, styret via PUC systemet, og ikke på at få alt bygget ind i TV'et.
4K kræver 4096x2160 pixels panel for at være "True 4K".
Se BeoVision Avant test. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 Maj 2015 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 13 Maj 2015 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Godt-humør skrev:
Det ser heldigvis ud til, at der hurtig bliver lancering af Tv-kanaler i UHD kvalitet. Nu må vi bare håbe B&O Avant-UHD kan vise Tv-signaler i 4K/UHD kvalitet.
|
|
|
Torben Rasmussen skrev:
Det kan den ikke. Og den kommer heller ikke til det.
|
|
|
[QUOTE by macshop"> henrik B] Så Bang & Olufsen er definitivt gået bort, fra modulopbyggede TV ?
|
|
|
BeoVision Avant har 3840x2160 pixels og kan vise Ultra HD kvalitet. men der kræves en HEVC boks. by macshop"> ellers skaleres der til Full HD format.
Adspurgt om B&O's planer mht. HEVC er svaret fra Struer, at man satser på eksterne bokse á la Apple-TV, styret via PUC systemet, og ikke på at få alt bygget ind i TV'et.
4K kræver 4096x2160 pixels panel for at være "True 4K".
Se BeoVision Avant test. [/QUOTE] Det er vigtigt at forstå de TV som der er på markedet i såkaldt 4K, alle er UHD standarden og ikke 4K. Blu-Ray standarden som er fastsat og hvor produkter kommer fra vinter af, er ligeledes UHD standarden og ikke 4K.
4K er til broadcast og Biograf brug og 4K betyder 4 gange den alm. opløsning, og 4K betyder at der er 4000 pixels.
Men 4096 x 2160 vil konflikte med TV-skærm formatet, fordi formatet vil være 1:9:1, og TV-skærme og projektorer er 1:78:1, som jo er lig med 16:9 formatet. Så på den måde er UHD opløsningen 3840 x 2160 opstået, og matcher 1:78:1 og 16:9.
UHD standarden vil blive brugt til broadcast og konsumer produkter som TV og projektorer. Der skal nok ku findes skærme med True 4K opløsning, men hvis du ikke skal køre programmer der afvikler True 4K, har du intet at bruge det til.
Settop bokse vil også køre UHD standarden.
Det er fuldt ud fornuftigt at lade løsningen være eksterne bokse, istedet for at indbygge det i TV'et. Så vil du kunne ændre boks, i det tilfælde der kommer noget nyt og andet.
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 13 Maj 2015 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Er B&O på forkant med dette-
Bang & Olufsen har for længe siden valgt de ikke selv vil gå ind i, at udvikle en Smart TV platform. De anbefaler kunderne at tilslutte en by macshop"> apple tv boks i et rum bag i BeoVision TV'et.
Hvordan vil B&O mon løse IR/PUC styringen med Beo4/ BeoRemote One frem over, hvis Apple dropper IR infrarød til by macshop"> fordel for en Bluetooth- løsning, på en kommende fysisk større fjernbetjening, til en kommende ny by macshop"> apple tv boks. Læs mere - Tryk her. |
|
|
Hvis de rygter som er ude holder, gør de jo ikke altid, så vil det måske slet ikke give mening at kunne betjene det nye Apple-TV så meget fra en Beo Remote, da det kan lyde som om de indfører deres touch- panel fra Macbooks, og det forlyder ligeledes at de arbejder på det nye Touch-panel, så det skal kunne fornemme hvor hårdt du trykker også. Så måske vil det mere give mening at styre det med iPhone og iPad, hvor dette Touch-panel ligeledes vil komme via Home knappen.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2015 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
beobrian skrev:
Hvis de rygter som er ude holder, gør de jo ikke altid, så vil det måske slet ikke give mening at kunne betjene det nye Apple-TV så meget fra en Beo
Remote, da det kan lyde som om de indfører deres touch- panel fra Macbooks, og det forlyder ligeledes at de arbejder på det nye Touch-panel, så det
skal kunne fornemme hvor hårdt du trykker også.Så måske vil det mere give mening at styre det med iPhone og iPad, hvor dette Touch-panel
ligeledes vil komme via Home knappen. |
|
|
Som jeg også selv skrev - lad os nu se, hvad der bliver lanceret.
Men...hvis det skulle være sådan, bliver det - efter min mening - da lidt bøvlet.
I dag kan man gøre, hvad man kan ved ATV-boksens brugeroverflade, ved hjælp af den fjernbetjening, man alligevel har ved hånden.
Hvis man - udover selvfølgelig at have denne i hånden/på bordet - er nødt til at have et iDevice for at betjene boksen, komplicerer
det da alt andet lige betjeningen.
Allerede nu kan man jo betjene brugeroverfladen på ATV'et ved hjælp af Apple' Remote app.
Det har jeg selvfølgelig også prøvet engang i tidernes morgen, men er hurtigt holdt op med det igen.
Det er simpelthen meget nemmere at betjene boksen med en Beo4/navi!
Lad os så også lige se, hvad det er for 'nye' funktioner den nye udgave kommer med - måske er det noget som kan undværes.
Jeg bruger mine ATV'er hovedsageligt til at airplay'e til - og til lidt Netflix-kig, samt når der er Apple events.
Måske vil der (for mig) slet ikke være nogen grund til at investere i en ny udgave
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2015 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Godt-humør skrev:
Det ser heldigvis ud til, at der hurtig bliver lancering af Tv-kanaler i UHD kvalitet. Nu må vi bare håbe
B&O Avant-UHD kan vise Tv-signaler i 4K/UHD kvalitet. |
|
|
Torben Rasmussen skrev:
| Det kan den ikke. Og den kommer heller ikke til det. |
|
|
BeoVision Avant har 3840x2160 pixels og kan vise Ultra HD kvalitet.men der kræves en HEVC boks. Ellers skaleres der til Full HD format.
Adspurgt om B&O's planer mht. HEVC er svaret fra Struer, at man satser på eksterne bokse á la Apple-TV, styret via PUC systemet, og ikke på at
få alt bygget ind i TV'et.
|
|
|
Jeg ville da gerne vide, hvor informationerne om en hurtig lancering af tv-kanaler i 'UHD-kvalitet' stammer fra?
Mig bekendt er der ikke nogle konkrete planer endnu - standarterne for fremtidens 'broadcast' er knapt nok lavet færdige,
og jeg kender ikke til nogle tunere (ud over nogle på eksperimentel basis).
Hvis man tror, at Avant-tv'et vil opfylde de krav, der opstår i løbet af det næste år eller to, er man nok på vildspor.
Der er meget, der vil ændre sig og vi skal helt sikkert vente på en ny generation B&O-tv, før vi begynder at snakke om indbyggede
HEVC-baserede tunere. (For ikke at tale om understøttelse af materiale med HDR, WCG, HFR.....)
De lykkelige ejere af et Avant-tv har dog - via HDMI 2.0/HDCP 2.2-porten - muligheden for at tilslutte en ekstern HEVC-baseret
tuner....når de engang dukker op, og der så også bliver produceret og sendt i den standart.
Selvfølgelig er det fornuftigt at satse på eksterne løsninger - der er jo ligesom ikke andre muligheder.
Og....man kan jo ikke forvente, at Avant-ejere skifter deres tv ud hvert andet år - så hurtigt går udviklingen nemlig for tiden.
P.S.
HEVC-kodering har ikke umiddelbart noget med 4K/flere pixels/højere opløsning at gøre.
Det er en codecs, der er mere effektiv end den nuværende H.264/MPEG4-kodering.
Og den kan sagtens anvendes på 'ikke 4K-materiale' - f.eks for at spare båndbredde ved broadcast af FullHD-signaler.
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 Maj 2015 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis - Jeg ville da gerne vide, hvor informationerne om en hurtig lancering af tv-kanaler i 'UHD-kvalitet' stammer fra?
millemis det må være fra denne tekst - Indlæg af 12 Maj 2015 kl. 16:38
"Forbrugermarkedets UHD-fjernsyn bliver stadig mere overkommelige i pris, siger Mark Capstick fra Ikegami Electronics UK. Det får TV-selskaber overalt i verden til at kigge i retning UHD, når der skal laves high-end studieproduktioner, fordi den høje opløsning fremtidssikrer programmerne.
De store TV-selskaber arbejder i øvrigt med en planlægning, der kan række helt op til tre år frem i tiden, og så er det naturligvis nødvendigt at indkalkulere den teknologiske udvikling. Og det var tydeligt på NAB 2015, at adskillige europæiske TV-stationer allerede har besluttet sig for en hurtig lancering kanaler i UHD kvalitet." __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 13 Maj 2015 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spænde hvornår at vi se at DR og TV2 begynde at omlægge til UHD, dette kunne jo på samme tid som de skal omlægge til streaming tv, TV2 er så småt begyndet at omlægge til streaming tv, men jeg ikke ikke tid planen for hvornår at TV2 er gået rent over til kun at udsende i streaming ?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2015 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fulgt udmeldingerne fra NAB 2015 rimeligt nøje!
Når de snakker om 'hurtig lancering', mener de altså 'indenfor en overskuelig tid'.
Glæd jer - men glæd jer ikke for tidligt!
MM
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2015 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
@StarTrek
At TV2 skulle gå over til ren streaming ville være samme som at save den gren over, som de selv sidder på.
Størstelen af Danmark's befolkning vil se fjernsyn ved blot at tænde for 'fjerneren'.
Især TV2's målgruppe ville være totalt uforstående overfor at skulle gøre andet.
Men de vil helt sikkert lancere flere 'tilbud' via streaming - så der kan komme ekstra penge i kassen.
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 14 Maj 2015 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Viaplay lanceret på Apple TV - hvis du altså har en ATV3 boks!

Når du tænder for din Apple TV her til morgen, har du fået en ny tjeneste på startskærmen. Viaplay er dukket frem med mulighed for at se film, tv-serier, sport og børneindhold i HD-kvalitet. - Læs mere her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2015 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hos mig var ViaPlay der altså allerede i går
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 14 Maj 2015 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
At abonnere på div. musik og film streaming tjenester, kan løbe op pr. måned.
Men vil man have musik og film i god kvalitet fra div. streaming tjenester, løber det hurtigt op. F.eks Viaplay. Pris er 79 kr/md (229 kr/md med sport).
På en anden tråd skrev jeg at f.eks. 99 kr. om måneden er dyrt for at streame 320 kbps audio fra Spotify. millemis kaldte det jamren på allerhøjeste niveau.
Der er vist ikke mange der gennem årene ikke har klaget over TV licensen, og den kan vi ikke slippe af med, så den vil altid skulle lægges oven i regnskabet.
Min mor lært min at mange bække små giver en stor å, og min agt var ellers at blive den rigeste på kirkegården. Men det kan jeg vist godt droppe sådan som fremtiden tegner sig.
Hvor mange penge syntes i det er rimeligt vi som er film og musik interesserede skal punge ud med til div. licenser for at kunne pleje vores interesser.
Streamingtjenester. Her findes en guide over priser og kvalitet. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |