| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 14 Maj 2015 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine venner ryger 20 smøger om dagen.
🚬🚬🚬🚬🚬🚬Ԇ 84;🚬🚬🚬🚬🚬🚬 28684;🚬🚬🚬🚬🚬🚬
Det løber sådan cirka op i 1200 kr per måned 💰
Alt sammen et spørgsmål om prioritering - og så lige om at have de 1200 kr/måned, selvfølgelig.
Og hvis nu konen også ryger 20 styks - regn selv på det.........
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 14 Maj 2015 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 14 Maj 2015 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis i har røget færdig? 😁
Så kan MM måske svare på om han mener, at en Synology 115j ville kunne fungere med en Encore?
SYSBMP
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2015 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du tænker dig lidt om, handlede det i mit indlæg heller ikke om rygning som sådan.
Nej - det var et eksempel på, at folk prioriterer de penge, som de nu engang har, på forskellig måde.
Spørgsmålet du stiller, giver jo meget individuelle svar - og er ikke særligt sammenlignelige!
For mig er det - på trods af en ikke særlig stor indkomst - ikke noget særligt at ofre 99kr på et Spotify-abonnement.
Tværtimod, jeg sparer en masse penge på nu ikke mere at skulle købe en hel del CD'er, som jeg alligevel
ikke hører mere end to-tre gange.
Til gengæld bruger jeg ikke penge på en større tv-pakke, da jeg alligevel ikke ser TV3 og deslige-programmer.
Og sport er noget man laver - ikke noget man giver penge for at glo på i fjernsynet!
Netflix - tja, hvis jeg selv skulle betale, ville jeg sige nej tak - der er for lidt at se dér.
Så jeg 'låner mig frem' - lige som Peter Pan
Mon ikke det samme vil gælde for ViaSat - for lidt for pengene er jeg bange for.
Største prioritet hos mig har bluray-filmudgivelser (bl.a pga den bedre lyd) - og det behøver ikke at være de nyeste.
Der er penge at spare, hvis man venter lidt.
Musik på bluray - både som koncerter og som musik i multikanal-format (det kan jo endnu ikke streames) er lige mig.
Og så er der da også en del (CD-format) musik, som ikke er til at finde på en streaming-portal.
Budgettet - jeg ved det ikke
Men jeg kommer ikke op på det, som svarer til 20 smøger om dagen
P.S. Licensen - den betaler jeg gerne!
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2015 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
SYSBMP skrev:
Hvis i har røget færdig? 😁
Så kan MM måske svare på om han mener, at en Synology 115j ville kunne fungere med en Encore?
SYSBMP |
|
|
Den synes jeg da ville være fin til det formål!
Men, hvis du påtænker at streame film (måske endda til flere forskellige modtagere) samtidig med at du bruger den til Encore'n,
bør du nok nærmere se på en af dem med flere hestekræfter, f.eks DS115.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 14 Maj 2015 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MM
Jeg skal kun bruge den til det ene formål, jeg har dedikerede NAS'er der uhindret kaster BD-ISO'er rundt til et par dedikerede VIVO-PC'er, så en 115j
skal kun bruges til Encoren.
Faktisk har jeg allerede købt en 115j og sat en Kingston SSD i, men jeg kan desværre ikke få den til at vise covers i høj opløsning. Det mærkelige er,
at det er en bedre opløsning end Iomega'en efter dennes firmware opdatering, men meget langt fra hvad det kan og skal være og hvad det var på
Iomega'en. Det naturlige er jo, at bede mig om at se om "fluebenene" er sat korrekt og det mener jeg selvfølgelig de er, men jeg er meget modtagelig
for gode råd, også selvom de kan være "selvfølgeligheder" i nogens øjne 😉 Mit næste skridt er, at finde en alm. SATA HDD, som jeg kan sætte i, for
at se om det er her det går galt?
SYSBMP
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 Maj 2015 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Nej - det var et eksempel på, at folk prioriterer de penge, som de nu engang har, på forskellig måde.
|
|
|
Klart millemis - Hvis vi altså vil accepterer en udvikling hvor smarte selskaber sidder og malker os hver måned.
Her et par spare foreslag -

Man kan jo også spare ved i stedet for at købe B&O's højttaler, købe - Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 15 Maj 2015 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja alt er som det plejer... Jeg ville bare fortælle jeg får Reperartør på onsdag.
Og de mener de har fundet fejlen på mit TV - Så efter et år og mange kampe, kommer det forhåbentlig til at virke.
Det blir en stor dag !
Mvh.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 Maj 2015 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dr. G
Du er en tålmodig mand, måske du skulle opdatere reparations forløbet af dit tv. Der er ca. 2000 læser af tråden nu, der ikke ved hvad du har været igennem.
Pøj-pøj med på onsdag. PS. Mangler dit svar på topmøde meddelsen. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 15 Maj 2015 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beogram 1700 gør det stadig godt. Nu som højeste mode (igen) i Bolia. Sikke et comeback 
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 Maj 2015 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Jan Bødskov
Også når den er uden Pick-up. 
Ved at trykke på grammofonerne vil man blandt andet kunne se hvad for en pick-up der passer til den enkelte model.
B&O index
|
Grammofoons
 |
|
|
|
Grammofoon combinaties
 |
|
| __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 15 Maj 2015 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter - måske der var tale om en tyverisikring, det var trods alt i Århus.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 15 Maj 2015 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
At abonnere på div. musik og film streaming tjenester, kan løbe op pr. måned.
Men vil man have musik og film i god kvalitet fra div. streaming tjenester, løber det hurtigt op. F.eks Viaplay. Pris er 79 kr/md (229
kr/md med sport).
På en anden tråd skrev jeg at f.eks. 99 kr. om måneden er dyrt for at streame 320 kbps audio fra Spotify. millemis kaldte det jamren
på allerhøjeste niveau.
Der er vist ikke mange der gennem årene ikke har klaget over TV licensen, og den kan vi ikke slippe af med, så den vil altid skulle
lægges oven i regnskabet.
Min mor lært min at mange bække små giver en stor å, og min agt var ellers at blive den rigeste på kirkegården. Men det kan
jeg vist godt droppe sådan som fremtiden tegner sig.
Hvor mange penge syntes i det er rimeligt vi som er film og musik interesserede skal punge ud med til div. licenser for at kunne pleje
vores interesser.
Streamingtjenester.
[COLOR=#0000ff">Her[/COLOR"> findes en guide over priser og kvalitet. |
|
|
Der er en ganske afgørende forskel. Vi kan selv vælge om vi vil have diverse streaming tjenester, men vi er tvangsindlagt til licens. Det
virker som en løsning fra 60erne da vi kun havde en kanal. Privatiser DR og al andet radio og TV og lad brugerne betale for det de vil
have leveret. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 Maj 2015 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2015 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Der er en ganske afgørende forskel. Vi kan selv vælge om vi vil have diverse streaming tjenester, men vi er tvangsindlagt til licens. Det
virker som en løsning fra 60erne da vi kun havde en kanal. Privatiser DR og al andet radio og TV og lad brugerne betale for det de vil
have leveret. |
|
|
Og så lad os lige få privatiseret veje og alle broer - og 'lade brugerne betale for det de vil have leveret'/så meget de bruger dem....
Og lad os lige nappe hospitaler og skoler og hjemmehjælpen - så kan de, som har brug for det, selv betale....
Det skal nok blive godt - næsten lige som i det vilde vesten!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2015 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
PS. Mangler dit svar på topmøde meddelsen. |
|
|
Der er mødepligt!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2015 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Klart millemis -Hvis vi altså vil accepterer en udvikling hvor smarte selskaber sidder og malker os hver måned.
|
|
|
Forventer du da, at det skal være gratis?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 Maj 2015 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
DR-TV licens og YouSee kabel tv er absolut ikke gratis, og burde sagtens kunne finansiere 5,1 lydkvaitet på film, som DR har droppet. Musik kvaliet på stream tjenester via APP til DR1Live/DR - TV2Play - TV3Play - YouSee Film - YouSee Musik, burte være i top. De har fået penge en gang, hvis da ikke YouSee glemmer at videresende dem til andre end de to de selv køre.
Loudness-war situsionen er så det næste vi må forholde os til. Også hvis vi vælger ydereligere tilkøb. Får vi overhoved den lydkvalitet der loves ? F.eks lover Spotify overlegen lydkvalitet med 320 kbps audio. Altså burte alt deres musik være i lige god kvalitet, men det er det sku langt fra. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 16 Maj 2015 kl. 06:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
God morgen
Jaa der jo næsten gået politik i den.
Men mon ikke hvis nu vi alle kun købte de kanaler vi ville se så ville 60-70% af de andre kanaler lukke eller komme i økonomiske vanskeligheder.
Det har de nok indset og derfor de pakkeløsninger. Det har undret mig meget at de kanaler som der betales for også er dem med reklamer hvert 12
min. Skulle man ikke betale for at være fri for dem. Jeg betaler til DR med glæde for reklame fri udsendelser og mange kanaler radio / tv i god
kvalitet. Så må andre bruge en 3-4 timer på god film med reklame i privatiseringens navn. Vi fik lige solgt en Bid af Vores Dong og vupti så stiger
prisen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 Maj 2015 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
God morgen Henning P
Ja det giver stof til eftertanke. Jeg har ofte selv tænkt hvorfor TV3 som er den dyreste kanal i YouSee's fuld pakke, også er den kanal med de længste reklame indslag. Emnet DONG - en hver ved at privatisering betyder at en bestyrelse vil se overskud. Dette evt. overskud vil ikke give os billigere EL, bedre programmer, bedte fødevare, alt efter hvad for en bestyrelse vi taler om.
____________________________________________________________ _________
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |