| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 24 Maj 2015 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
Ønsker du ikke det næstbedste (5.1 surround lyd), må du være der selv. Melodi Grand Prix 2016 bliver i Stokholm, så bestil din adgangs kort nu.
Jeg ved jo du er vild med Melodi Grand Prix 
_________________________________________
Penta's BEST SOUND IN THE WORLD!!!.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gl.olsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2014 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 24 Maj 2015 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg har købt et brugt bv-50 full hd med beosystem3 (type 9602) og dvb.
Fungerer rigtigt fint men en ting der generere og ikke virker særlig b&o kvalitetsmæssigt er følgende:
Når jeg vil justere mit højttaler niveau i dvb mode så kommer der et meget højt "hvæs" fra højttalerne. Faktisk så højt at man
frygter at højttalerne ikke kan holde til det.
Der er koblet følgende til. Beolab2, front beolab3, bag beolab 6000 og center er beolab 7-2.
B&o teknikker siger at det er noget alle beosystem3 gør.. Men kan det virkelig passe?
Hilsen
Gl.olsen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 24 Maj 2015 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gl.olsen
Det kan jo godt passe, da det du oplever ikke er normalt. BeoSystem 3 er jo din billede og audio motor, så der må være en fejl.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gl.olsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2014 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 24 Maj 2015 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan
Hvordan reagerer din? Hører du et kraftigt "hvæs" i højttalerne når du vil justere højttalerne?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 24 Maj 2015 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 24 Maj 2015 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det du mener med "hvæs" er den test lyd du justere højttalernes individuelle lydstyrke efter, under opsætning. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gl.olsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2014 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 24 Maj 2015 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er med på at testlyden er hvæs. Men lige efter valget i menuen kommer der et meget kraftigt og ubehageligt hvæs fra
højttaleren. Konen var faktisk ved at falde ned fra sofaen :)
|
| Til top |
|
| |
gl.olsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2014 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 24 Maj 2015 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller det giver meget højt knald .. Svært at beskrive lyd..
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 24 Maj 2015 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et højt knald i højttalerne burde ikke forekomme når alle dine højttaler er aktive. Kan der imod opstå hvis PowerLink signalet kommer fra et BeoVision tv tilsluttet en forstærker, hvor på passive højttaler er tilsluttet. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 24 Maj 2015 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl. Olsen skrev:
'Når jeg vil justere mit højttaler niveau i dvb mode'
Hvordan gør man det?
Hvad menes der?
Jeg kender kun til at justere højtaler niveau generelt via tv'ets sound-menu'en hhv med remoten.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
cyberhouse Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 24 Maj 2015 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
cyberhouse - Du kunne finde dette op mit vedlagte link oven over. 23_103113_Lys_i_pæren.gif">

|
|
|
Hej Peter Pan.
Havde godt set det - men tak for tegningen. PL stikket er nu monteret og subben er sat til og fungere perfekt. Kan i øvrigt oplyse at
der er småt med plads, hvis man skal lodde i selve PL stikket - til gengæld var det en billig løsning :-).
/Cyberhouse
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 24 Maj 2015 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej cyberhouse.
Så var det da godt det ikke var alle 8 ben du skulle lodde. 
Det kræver en rolig hånd, samt en fin tynd loddespids med tilpasset varme.
Tak for din tilbagemelding.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gl.olsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2014 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 24 Maj 2015 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med dvb mode mener jeg at at det er her knaldet er højst. Hvis jeg eks ser film på ATV og vil justere er knaldet ikke helt så voldsomt..
Håber du forstår MM
|
| Til top |
|
| |
gl.olsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2014 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 24 Maj 2015 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og bruger jeg en analog indgang fra min PC er der intet knald ...
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 24 Maj 2015 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
@gl.olsen
Undskyld mig - mener du: at skrue op/ned for lyden, når du ser tv via DTV (DVB-modulet)???
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
gl.olsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2014 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 24 Maj 2015 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej MM
Hvis jeg sidder og ser TV og finder ud af at der lige skal justeres lidt med højttaler niveauet i de forskellige højttallere. Så går
jeg ind i menu, vælger lyd og derefter højttalerniveau TV og så kommer der et voldsomt knald...
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 24 Maj 2015 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok!
Det gør jeg da ikke 'hele tiden'.
Jeg har gjordt det, da jeg satte mit højtaler-setup op, og siden kun for at justere et par enkelte gange.
Men, nej - det skal ikke sige noget knald eller lign.
Spørg dog sælgeren, hvad han havde for erfaringer.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
gl.olsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2014 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 24 Maj 2015 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret det er ikke noget man gør hele tiden. Men det er lige købt hos den lokale pusher og deres kompetente folk siger at
det gør alle beosystem3. Det har jeg så svært ved lige at tro er rigtigt..
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.olsen skrev:
Hej Peter Pan Hvordan reagerer din ?
|
|
|
Hej gl.olsen
På BeoVision 7-40" Mk III kan det du gør ikke lade sig gøre. Fordi går du ind i højttaler opsætnings menuen slås alt andet fra.
Jeg kan sidde på min lytte position og ind taste lydstyrken. Center højttaleren har som udgangs punkt den volume jeg har bestemt på mit tv, og aflæser på tv displayet. Denne lydstyrke er udgangs punktet for min indstilling af hvor højt eller lavt, højre og venstre front og bag højttaler, samt subwoofer skal spille. Jeg kan så øge eller sænke den fast indstillede volumen, når jeg ser tv eller film.
Jeg kan altså ikke ændre de forudsatte indstillinger under en film, som du skriver du gør. Fordi aktivere jeg lyd opsætnings menuen, afbrydes den indgang TV/filmen modtages på. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.olsen
Jeg fik ikke sagt tillykke med dit "nye" BeoVision 50 full hd tv, med BeoSystem 3 (type 9602). Tillykke med det. Seneste soft water version fra 2014 til BeoSystem 3 er SW 11.37a. Har du fået opdateret dit BeoSystem 3 til denne version ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |