| Forfatter |
|
Dr. G Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 01 Juni 2015 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var godt nok et hyggeligt topmøde 😃
Men af frygt for alle mulige repressalier fra Peter Og Millemissen, må næstformanden jo hellere skrive et par ord 👍
Som vi var mere eller mindre "enige" om Tue siger der skal spares - ha ha ha.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Juni 2015 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære 'næstformand',
tak for det fyldige referat!
Jeg må dog gøre opmærksom på, at jeg ikke helt er enig i konklussionen vedr enighed!!!
Selvfølgelig skal der spares - men det er jo netop for at vi som kunder skal kunne få bedre produkter til en behageligere pris.
Og at B&O samtidig får råd til at investere i udvikling.
At spare betyder ogå, at skære noget af overflødighedhornet og droppe unødvendige løsninger.
Der er ingen grund til at betale for overflødige funktioner som f.eks en projektor-udgang (på et BV7), som kun én ud af 100 bruger.
Ha, ha, ha!
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 Juni 2015 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G / millemis
Takker for god ro og orden under topmødet. Hyggeligt det endnu en gang lykkedes at mødes på tværs af landsdelene.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 Juni 2015 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Juni 2015 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - formen/udseendet er der nok ikke nogen tvivl om, men om du har ramt den/de rigtige farver,
er nok tvivlsomt.
Der vil dog helt sikkert ikke være noget bluetooth logo midt på den!
Er også spændt på størrelsen - og på eventuelle andre funktioner end bluetooth.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
voldsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 02 Juni 2015 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
voldsgaard skrev:
Hej PP
Jamen jeg har sådan en adapter som sidder i mit anlæg nu men jeg har bare et eller andet med adapter at det kan ikke være
optimalt for mit system, plus at jeg syntes at det er virkelig grimt at kigge på.
Det er hos AV-Connection jeg har købt min adapter og den fungere fint men det er bare mine øjne og tanken om at jeg har sådan
en hængende bag ved mit fine anlæg.
Er det mig som er helt tosset eller kan du følge mig Peter?
mvh jens |
|
|
Jamen, så må du selv i gang med loddekolben.
Klip stikkene af og lod det nye stik på!
MM |
|
|
Jeg har virkelig 10 tommelfinger når det gælder en loddekolbe og vil ikke turde gå igang, så derfor må jeg jo hører om der er andre
herinde som vil lave sådan en ledning til mig.
mvh jens
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 02 Juni 2015 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der ingen. 00 Go. Menu på BV11
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 Juni 2015 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bang & Olufsen Essence Musik Streaming System fra 2014.
BeoSound Essence er et enkelt og elegant one-touchmusiksystem. En ny måde at få lyd på med ét tryk. Størstedelen af den musik, vi har adgang til via forskellige musiktjenester eller gemmer som filer på smart- phones eller tablets, forbliver dér kan BeoSound Essence afspille ved én enkelt berøring. Nu er det lige så let at få lyd som at tænde for lyset. Alt, hvad du skal gøre, er at slutte BeoSound Essence til et sæt aktive BeoLab højttalere, og starte musikken dér, hvor du sidst slap den. Du kan også justere lydstyrken og skifte nummer eller radiokanal.
Fuldend oplevelsen
Selvom BeoSound Essence er skabt til at kunne betjenes så enkelt som muligt, opleves en helt ny dimension med den medfølgende BeoMusic App til iPhone, iPad eller Android-smartphones. Med den gratis app kan du vælge mellem alle dine favoritnumre fra din egen musiksamling, mens du samtidig har adgang til et utal af forskellige internetradiostationer gennem TuneIn som er integreret i BeoSound Essence.
Hvis du ønsker at vælge mellem de flere millioner numre, der er tilgængelige via onlinestreamingtjenester, kan du med den integrerede Spotify Connect- og QPlay-funktion styre BeoSound Essence direkte fra Spotify- og QQ Music-appsene til Android og iOS. Når du har fundet det, du søger, skal du bare tænde for musikken uanset kilde.
Et todelt system, Essence består af en rund aluminium controller og en hvid streaming enhed lavet til at blive gemt væk. Gå ind i et rum og nyd din yndlings musik. Alt dette er muligt takket være den controller, som indeholder berøringsfølsomme knapper og bevægelsessensorer, der kan mærke, når du indtaster eller forlader et rum. Det er en streaming-enhed, og er designet til at arbejde med Apple AirPlay, DLNA streaming, Spotify Connect, QPlay og andre internet-radiostationer.
http://www.bang-olufsen.com/da/beosound-essence. - Pdf fil - Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 03 Juni 2015 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
BS Essence sælges nu i en 2 Generations version - med ændret hardware.
Når den store opdatering (i uge 25) kommer, vil den kunne indgå i et NL-setup.
Nøjagtige detaljer vides ikke.
Spørg hos jeres forhandlere - og meld gerne tilbage, hvis i erfarer noget interessant.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 Juni 2015 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
voldsgaard skrev:
Hej PP Jamen jeg har sådan en adapter som sidder i mit anlæg nu men jeg har bare et eller andet med adapter at det kan ikke være optimalt for mit system, plus at jeg syntes at det er virkelig grimt at kigge på.
Det er hos AV-Connection jeg har købt min adapter og den fungere fint men det er bare mine øjne og tanken om at jeg har sådan en hængende bag ved mit fine anlæg.
Er det mig som er helt tosset eller kan du følge mig Peter?
mvh jens
|
|
|
Hej igen voldsgaard
Det ser ikke ud til nogen har lyst til at lodde et kabel til dig.
Jeg har svært ved at forstå dit problem med at have din eksisterende adapter monteret bag på din Beomaster 3300. Måske forstår jeg bare ikke hvad du egentligt ønsker.
Jeg syntes det er at gå over åen efter vand, men beslutningen er din.
Fås nok også med RCA "han" istedet for "hun". Her et link-
5 Pin DIN til 2 x RCA. - Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 Juni 2015 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 Juni 2015 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 Juni 2015 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henning P skrev:
Hej Er der ingen. 00 Go. Menu på BV11 |
|
|
Det tyder så på der er sket en ændring siden BV 7.
Hvem kan hjælpe Henning P med et svar ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
oleka Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 03 Juni 2015 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
beobrian skrev:
oleka skrev:
haden skrev:
DR opdaterer deres DRTV (HBBTV) her i starten af juni. Bliver spændende at se hvad der sker. Det er noget jeg bruger meget.
http://www.dr.dk/Temaer/DR_TV/2015/0528102154.htm
DR tv Info |
|
|
Jeg overvejer at udskifte mit BV7-40 med et BV11, dels for at få en større skærm og dels for at få et Smart-TV.
Men efter hvad jeg forstår er de nuværende Smart-TV ikke så smarte, eller for at være mere præcis, kan et BV11 bruges direkte til ovennævnte DRTV og til TV2 Play uden ekstra bokse, der skal klistres på?
Hvis det ikke kan, tror i så at B&O vil lave en fremtid model som kan.
Hilsen Ole
|
|
|
Med en separat boks kan du nemt udskifte og få den Smart-Tv funktionalitet som du ønsker. Med Apple-TV er det nemt at bruge Airplay fra en Iphone eller Ipad |
|
|
Tak for jeres svar. Jeg har læst lidt op på Apple-TV og der er et par ting jeg er i tvivl om:
- Apple-TV er ikke vist blandt de understøttede enheder til TV2 Play
- Skal Apple-TV styres af Iphone eller Ipad, er det ikke muligt at bruge en PC ?
Som jeg forstår det, skal Apple-TV være på listen over PUC enheder på BV 7-40 og jeg bruger så BEO4 til at vælge signal fra Apple-TV, men skal derudover bruge en enhed med tastatur for at vælge program i TV2 Play.
Er det rigtigt opfattet?
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 03 Juni 2015 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MM Det er virkelig gode nyheder. Det betyder jo at feks.Spotify Connect kan destribueres rundt i huset både via NL og ML, hvis man da har en NL/ML converter. Har talt med Bang&Olufsen i Vedbæk i dag, og de bekræfter det samme. Glæder mig. PG
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 Juni 2015 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej oleka
Måden det kan gøres på - Apple tv 3 tilsluttes dit tv med et HDMI kabel samt et IR kabel til dit tv. PUC koden til Apple tv 3 lægges på PUC listen i dit tv. Nu styre du ATV3 med Beo4. På iPad / iPhone lægges TV2 Play app. Nu benytter du Airplay til at sende TV2 Play indhold til dit BeoVision TV. Tastatur har du i iPad / iPhone. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 03 Juni 2015 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
gysse2004 skrev:
Hej MMDet er virkelig gode nyheder. Det betyder jo at feks.Spotify Connect kan destribueres rundt i huset både via NL og ML,
hvis man da har en NL/ML converter. Har talt med Bang&Olufsen i Vedbæk i dag, og de bekræfter det samme. Glæder mig.PG
|
|
|
Glæd dig nu ikke for tidligt!
Det er nemligt spørgsmålet, om man kan distribuere både fra og til en Essence (2nd Gen.).
Jeg tror ikke rigtigt på, at man vil komme til at kunne fordele Spotify (Connect) over NL - Spotify tillader nok ikke dette.
Der er jo heller ikke Spotify (Connect) på en Moment (eller AirPlay for den sags skyld).
Personligt formoder jeg, at man vil kunne distribuere til en Essence (2nd Gen) fra f.eks en Moment, et BV11-osv-tv, en ML-audiomaster.....
BS Essence vil fungere om slave - lige som en BeoPlay A9 (2nd Gen) vil gøre det.
Men, men, men - jeg har indtil nu ikke kunnet få svar på dette fra de forhandlere, som jeg har talt med i de sidste par dage.
De siger, at de meget snart skal på 'multiroom-kursus'
Vi får at se, hvad de så siger.
Ellers ved vi det jo nok først efter uge 25 - hvis der da ellers er nogle, som allerede har en Essence (2nd Gen) i deres setup.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 03 Juni 2015 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
@oleka
Det vil sige, at du ikke kan nøjes med bare at købe en ATV-boks.
Du er nødt til at have et iDevice (en iPad f.eks) også, hvis du vil bruge TV2Play, sådan som Peter Pan beskrev ovenfor.
Det er endnu uvist, om der vil komme en TV2-app på AppleTV'et.
Måske sker der noget, når den nye (4.) generation af boksen dukker op.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 03 Juni 2015 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, ja lad os se - De bekræftede det ellers hos forhandleren i dag. Men, ved jo ikke om han har været på multirums-kursus endnu. Time will tell.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 Juni 2015 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisliste gældende f.o.m 01. Maj 2015 -
BeoSound Essence MKI, hvid (inkl. remote på vægbeslag) Type nr. 2990. Pris 5.995 Kr. 1715 Remote på vægbeslag Pris. 1.295 Kr. - 1715 Remote på bordbeslag Pris. 1.295 Kr. ------------------------------------------
Prisliste gældende f.o.m 01. Juli 2015 -
BeoSound Essence MKII, hvid (ekskl. remote) Type nr. 2870. Pris 4.995 Kr. 1715 Remote på vægbeslag Pris. 1.295 Kr. - 1715 Remote på bordbeslag Pris. 1.295 Kr. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |