Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 13:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hauke
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Februar 2015
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 10 Juni 2015 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Det er sant millemis, men kanskje det åpner for flere alternativer på BO Music app/Moment?
Til top Vis Hauke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hauke
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 10 Juni 2015 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Hej Peter,
Er det den slags højtalere, du gerne vil have at B&O laver til 'deres næste tapet-tv'?

http://www.magnepan.com/models

Hej millemis

Det ser ud til at udviklingen bliver ultra tyndte TV/monitor skærmpaneler -

Så ja den er god nok, hvis Magnepan er = med elektrostat-teknologi. Så skal
Bang & Olufsen igang med design og finpudsning af teknologien, så resultatet
bliver en lang og mega flad mono/stereo højttaler i flere udgaver, som passer
til div. tv paneler.

Finder du de gamle billeder af BeoLab 5, før Bang & Olufsen fik finpudset
dens design, kan du også se i forhold til billederne i dit link, at der er et
stykke vej for at være i mål.

Men jeg kan ikke se andre teknologier en elektrostat teknologien, der vil være
anvendelig til udvikling af en velspillende højttaler, til montering under fremtidens
meget flade TV/monitor skærmpaneler.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 10 Juni 2015 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Hauke skrev:
Det er sant millemis, men kanskje det åpner for flere alternativer på BO Music app/Moment?

Det skal du nok ikke regne med.
Deezer er pt de eneste, som tillader flere streams samtidig fra et abonnement.
En egenskab, som BS Moment/BeoMusic i NL-netværket vil have efter den kommende opdatering.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 10 Juni 2015 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Det er helt sikker at TV er noget helt anden om bare 20 år. Vi har bare lige set en lille ting om hvad der komme, og hvad kan man vente sig, og som er vise på div messe er for det først oled tv der er så flade at de kan bruges som tapet, og derfor give det en mening at tv opløsning gå op, når et tv skal fylde hele væggen, og vi kan venter i den nærmes fremtid tv opløsning 8K og 10K og sikkert se vi også højer opløsning.

Et tv i fremtiden ville værre multifunktionel, så en familie kan bruge del af tv til spil eller at værre på nette og anden kan se tv på samme tid m.m. Og så kan hele familie se en film (eller hjemmevideo) om aften i et super høj opløsning som igen give god meningen når tv'et fylde en væg der måske er 3 meter eller længe.

Paul Verhoeven filmen "Total Recall fra 1990"Sidste udkald (1990), en af de første senen hvor Arnold Schwarzenegger og Sharon Stone sidder ved morgenbord, dette give en god idé om hvad vi kan vente sig, vi er faktisk ikke så lange væk for at dette kan blive til virkelighed inden for få år.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 10 Juni 2015 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

 
 
Det kan godt være at den nye BeoLab Center X5 11 med elektrostat
teknologi er kedelig, men det færdige resultat giver et stilrent udsende.
 
OBS! Nu skal Bang & Olufsen lige have lidt tid til at arbejde på sagen.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 10 Juni 2015 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan klare at få fornuftig lyd ud af sådan en bette 'elektrostat-højtaler', kan du nok tjene en formue.

P.S. Hvis/når du poster det på Beoworld, vil du nok få stort bifald - der er en del med stor fantasi og ringe realitets-sans, der færdes dér.

P.P.S. Skulle - mod forventning - den højtaler være tykkere/dybere end tv'et, gør det ikke så meget....
....så har man et sted at lægge fjernbetjeningen

P.P.P.S. Jeg synes nu ikke, at højtalerne på et BV11 er særligt tykke/dybe - så måske skulle gutterne i Struer bare spare krudtet
og blive ved deres nuværende højtaler-koncept.
Et sæt BL12 fylder da heller ikke meget på væggen - måske kunne jeg endda genbruge mine BL5000 (8 cm i dybden).

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 10 Juni 2015 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hva' med sådan en skærm:

TRYK

MM



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 10 Juni 2015 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Og så en gennemsigtig højtaler - tak!

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 10 Juni 2015 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

millemis

Du kan jo nok se du har en stor opgave, du skal promovere på
Bang & Olufsens næste generalforsamling. Gode ideer har vi nok af.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 10 Juni 2015 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Nå - tilbage til realiteterne!

Her er lidt om, hvad der kan forventes efter opdateringen af BeoSound Moment i næste uge.
Forbedret søgemulighed - på Deezer-indhold:



MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 10 Juni 2015 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Der er nok for B&O at tager sig til, når TV udvikling går så stærk som det nu gør

YouTube streamer nu i op til 8K-kvalitet

Skærm med 10K-opløsning fremvist af kinesere

Men mon ikke at vi få at se ultra, ultra opløsning på computer skærmen, før at vi se det på tv'et, men der er nok at tage sig til for B&O hvis der stadig skal kunne sælge TV i fremtiden.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 11 Juni 2015 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

@ StarTrek

Tv producenterne har nu i mange år dele audio og video op som to adskilte
verdener, og mange folk acceptere tilsyneladende den helt utroligt ringe tv
lydkvalitet grundet alt for små højttaler. For de købe jo stadig disse fjernsyn.

Man skulle da mene at disse forhold burde kunne fremme salget af BeoVision
tv. Men prisen på B&O tv er for høj,  for de fleste.

Et flertal med lyd interesse vælger et separat audio system, med et HDMI kabel
mellem receiver og billedpanel. En løsning der både kan blive billig men alligevel
god. Og hvorfor skulle tv producenterne så gøre mere for TV lydkvaliteten, når
konkurrence af fjernsyn ligger på prisen.

Når jeg tænker over det, er det nok de mange år med Bang & Olufsens måde at
gøre det på, og den nemme fjernbetjening, der er årsagen til jeg har låst mig fast
på B&O's måde at tænke A/V system på, uden at tænke alternativt. Og årsagen
til jeg ikke tidligere har valgt et separat audio system.

Alt tyder på at den nu konstante hurtige udvikling både på panel typer, og måden
tv systemer skal / kan modtages på, tvinger os til at hoppe på separate audio og
skærm system. Så vores udskiftnings udgift kommer i takt med den teknologiske
udvikling, vi hver især ønsker at følge. Både på TV området, og audio området,
f.eks, hvad for nogle digitalt sourround kode systemer ønsker vi.

I takt med B&O også er nødt til at konkurser på prisen, ser vi måske allerede med
det nye BeoSystem 5, et system hvor moduler i boksen vil kunne bestilles alt efter
hvor avanceret et AV system vi ønsker. Dermed også igen mulighed for adskilt
højttaler og skærmpanel. Det vil jeg da håbe på, fordi jeg ønsker selv at kunne
vælge aktiv centerhøjttaler.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 11 Juni 2015 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

På privat post modtog jeg dette, til mit indlæg om ideen til en BeoLab Center med
elektrostat teknologi.

"Højtaler med elektrostat teknologien har en behagelig, velafbalanceret lyd - omend
de ofte skal understøttes i de lave frekvenser med en ekstra bas-højtaler/subwoofer.
Men de skal altså også have en vis størrelse, før det fungerer.

Jeg ser ikke rigtigt potentiale i at B&O skulle arbejde med den teknologi. For det første
vil resultatet være for dårligt med en så tynd/ lille højtaler. For det andet er der for store
udviklings-omkostninger ved det - og prisen vil blive for høj."

Dette vil så betyde der skal bygges en ekstra væg, for at skjule elektronikken til et ultra
tynd skærm panel, samt for indbytning af en konventionel center højttaler for at opnå et
design udsende der planer med vægen. Og det tror jeg ikke mange vil bruge penge på.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
apex
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 11 Juni 2015 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Havde nu været smartere med Deezer, når nu vi alligevel skal til at bruge Deezer

MM

Ja, bruger Deezer, men det er ikke helt let at anvende det på BV11......håber der kommer en løsning/opdatering af appen.

Til top Vis apex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af apex
 
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 416
Sendt: 11 Juni 2015 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Der er nok for B&O at tager sig til, når TV udvikling går så stærk som det nu gør

YouTube streamer nu i op til 8K-kvalitet

Skærm med 10K-opløsning fremvist af kinesere

Men mon ikke at vi få at se ultra, ultra opløsning på computer skærmen, før at vi se det på tv'et, men der er nok at tage sig til for B&O hvis der stadig skal kunne sælge TV i fremtiden.



B&O får ikke travlt med det første. Find lige det kabel du kan bruge til at overføre 8K eller 10K. Der skal en ny HDMI standard til.
Så tag den med ro, og lad 4K lande først, der er alene på den opløsning ret lange udsigter til det er bredt bare halvt så meget ud som Fuld HD.
Prognoser siger at i 2018, er 10% af den amerikanske befolkning udstyret med et 4K TV. Så der er lang vej.

 

Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 11 Juni 2015 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo langt fra alle, som ønsker at placere deres tv direkte på væggen, ønsker at bruge en hel væg til dette,
har mulighed (plads i stuen) for dette.
Mange stiller stadigvæk deres stuealter på en skænk, nogle har det stående foran et vindue (som Peter Pan har det)
eller i et hjørne.
De helt store skærme vil nok være mest for nørder.
Mon ikke vi ser en vis overgrænse/mæthedsgrad ved ca 65" i de allerfleste hjem.

Der er alt mulig grundt til stadigvæk at konstruere et tv, som er et samlet hele af skærm, højtalere (dårlige, gode eller bedre)
og en eller anden form for fod eller stand.
De allerfleste kunder - også B&O's - vil have en komplet løsning. De vil ikke have en legoklods-løsning.

At B&O's kunder så nu om dage blot behøver at koble eksterne højtalere trådløst til deres tv for
at få endnu bedre lyd, viser jo blot at B&O tænker fremadrettet.

'Wallpaper-skærm'/lyd-problematikken giver stort set ikke andre udfordringer end de man har,
når man skal finde en (lyd-)løsning til et projektor/lærred-setup.

'Wallpaper'-skærme vil få deres gennembrud som præsentations-skærme i kontormiljøer, i konference- og forretningslokaler etc -
på steder, hvor lyd traditionelt alligevel ikke spiler så stor en rolle.

MM


__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 11 Juni 2015 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

millemis

BeoLab 10 har løst opgaver OK i mange år, og er nu blevet billigere. Den kan som den
BeoLab center højttaler med det laveste dybde mål, nok klare opgaven nogle år endnu.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 11 Juni 2015 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

PS. Bemærk dobbelt væggen.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 11 Juni 2015 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Ja et skridt af gangen er nok en god ide' beobrian

Thunderbolt 3 kan klare to 4K-skærme, bruger USB-C.

Læs mere - Tryk her.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Thunderbolt



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 416
Sendt: 11 Juni 2015 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

1 til 1 kan du bruge Thunderbolt, det er som sådan fint nok.

Der findes bare ikke nogen Switche eller Matrix der kan klare Thunderbolt, HDMI og HDBaseT vinder markedet.
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes