Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 14:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 11 Juni 2015 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

USB 3.0 og Thunderbolt 3 vokser samme og blive nok en standard og fællesnævnerne er USB-C, vi ville også begynde at se de nye mac modeller kun er udstyre med USB-C stik, så skal vi bare havde HDMI standard med over så ville USB-C stikket værre i alt, og gør live lette for os alle, når man kun skal ud og købe et type kable, der så kan bruges til alt (USB 3.0, Thunderbolt 3 og HDMI 2.0a er jo meget ens, så hvorfor 3 stik typer).

Og B&O kunne jo så gå forreste, med at få indføre at USB-C stik der ville dække disse tre formater og igen give en flotte bagside på deres apparater, men fx kun et stik type (Apple har jo vise vejen) og ville være helt i B&O ånd.

Det er næste helt sikket, når det skrevet at der blive nedsat regler for den næste HDMI standard der ville kunne transporter 8K og 10K med mere.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 11 Juni 2015 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Der er meget, der stadigvæk er i støbeskeen mht de interfaces/stikforbindelser, vi får brug for fremover.
Hvis man vil vide mere om dette, kan man med fordel se

DENNE VIDEO

Bemærk venligst - den varer over en time ---- så smidt den op på tv'et

@beobrian
Lad dem nu først lave switches osv, som understøtter HDMI 2.0a - så kan vi se videre, når det er nødvendigt.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 11 Juni 2015 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

@ millemis

Ja hvis man tænke på skulle ud og købe en surround løsning eller nyt UHD-TV, ville jeg vente til at HDMI 2.0a bliver standard, ellers er penge give lidt dum ud, især når vi er så tæt på HDMI 2.0a, regner nok med at komme nok med de først UHD Blu-ray afspille som jo skulle komme på marked til efteråret, og derfor ville også til den tid se surround løsning og UHD-TV med HDMI 2.0a, og der er jo omkring 6 måneder til at dette sker.

Blive så spænde hvad B&O har parat til den tid, der understøtter HDMI 2.0a.

PS. Tak for linket
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 12 Juni 2015 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Ouverture - Beomaster 4400. - Beogram 8000 - Beovox S 45. -
Beocord 2000.- Beovox 2500 Cube -Beocord 2400 kassette dæk.

http://beofriends.nl/index.html



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
SYSBMP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 12 Juni 2015 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg er klar over, at der ikke er mange Encore-ejere der læser med her, er der nogen der har et link til en omfattende Encore tråd i
et forum, gerne på engelsk?

Jeg kan ikke få nogen NAS til at vise mine covers i fuld opløsning, heller ikke på dem der kunne før. Jeg kan sagtens via USB pind,
jeg ved ikke hvad jeg gør forkert?

På forhånd tak
SYSBMP
Til top Vis SYSBMP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SYSBMP
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 12 Juni 2015 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Når du gør det via 'pind', er det Encore'n selv , der klarer det.
Når du trækker på en NAS, er det NAS'en DLNA-server, der skal gøre dette.
B&O anbefaler generelt Twonky Media serveren - og det er den, de fleste har held med.

Jeg kender ikke til nogen specifik tråd - på Beoworld er dette tema oppe ind i mellem.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 13 Juni 2015 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Hej SYSBMP

Jeg er klar over du har en Beosound 5 Encore og ikke Roku / PC,
men måske du alligevel kunne komme vider ved at studerer -

Twonky Media server. -

http://twonky.com/

https://www.youtube.com/watch?v=LVjQR1F5IEM

https://www.youtube.com/watch?v=z38E1_rya58

DLNA-server.

http://www.dbpoweramp.com/asset-upnp-dlna.htm

DK Tryk her.

https://www.youtube.com/watch?v=8o8u1gneOpM



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 13 Juni 2015 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Specielt Asset-server'en ville det være værd at teste med - hvis man ikke vil ofre penge på en Twonky.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 13 Juni 2015 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Har i nyheder til Bang & Olufsen club -

 

                 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 14 Juni 2015 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Noget tyder på, at 'den store update', som var planlagt nu i uge 25, bliver lidt mindre end forventet.
Det bliver nok specielt ting vedr 'multiroom', der må vente til august - sådan som 'rygterne går nu'..
Men dér er det er jo stadigvæk sommer - på B&O's hjemmeside er det forøvrigt også først lovet 'til sommer'.

Nok fornuftigt at vente med netop dette, da folk jo snart går på sommerferie,
og der sikkert vil være brug for udvidet support, når 'multiroom'-opdateringern er rullet ud.

Desuden er det ikke alle forhandlere, der har været på kursus endnu.

Vi får se, hvad der kommer nu til folk, der har NL-tv, Essence (ny), Moment, A9 (ny), NL/ML Konverteren....
og hvad der må vente til efter ferien.

MM


__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 416
Sendt: 15 Juni 2015 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Der er meget, der stadigvæk er i støbeskeen mht de interfaces/stikforbindelser, vi får brug for fremover.
Hvis man vil vide mere om dette, kan man med fordel se

DENNE VIDEO

Bemærk venligst - den varer over en time ---- så smidt den op på tv'et

@beobrian
Lad dem nu først lave switches osv, som understøtter HDMI 2.0a - så kan vi se videre, når det er nødvendigt.

MM


Kan jo starte med nedenstående:

http://atlona.com/product/at-uhd-pro3-66m/

http://atlona.com/product/at-uhd-pro3-88m/


Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian
 
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 416
Sendt: 15 Juni 2015 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
USB 3.0 og Thunderbolt 3 vokser samme og blive nok en standard og fællesnævnerne er USB-C, vi ville også begynde at se de nye mac modeller kun er udstyre med USB-C stik, så skal vi bare havde HDMI standard med over så ville USB-C stikket værre i alt, og gør live lette for os alle, når man kun skal ud og købe et type kable, der så kan bruges til alt (USB 3.0, Thunderbolt 3 og HDMI 2.0a er jo meget ens, så hvorfor 3 stik typer).

Og B&O kunne jo så gå forreste, med at få indføre at USB-C stik der ville dække disse tre formater og igen give en flotte bagside på deres apparater, men fx kun et stik type (Apple har jo vise vejen) og ville være helt i B&O ånd.

Det er næste helt sikket, når det skrevet at der blive nedsat regler for den næste HDMI standard der ville kunne transporter 8K og 10K med mere.

Jo kun Macbook Air, pga. dens størrelse. Du vil ikke se Macbook Pro med kun USB-C stik. Vil jo ikke være hensigtsmæssigt med et kæmpe adapter kabel på efterfølgende (Strøm, skærm, Ethernet, USB)
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 15 Juni 2015 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Tro nok at du skal regner med at den ny MacBook Air med kun et USB-C stik, kun er en forsmag på hvad der komme i de næste Mac, men de komme nu nok med mere end et USB-C stik i disse (der er jo mere plads i disse), men man skal nok ikke regner med at se andre stik typer end USB-C i de Mac der komme i fremtiden.

Den nyes USB standart hvor USB-C stikket jo er en del af, kan rumme både Strøm, skærm, Ethernet, USB i samme stik.

Man kan så håbe at netop USB-C stikken også komme som standart stik til Ethernet (til privat brug) og HDMI, det ville virkelige gøre live lette for alle, af den simple grund af man skal kun skal bruge en kable type til alt og man skal ikke bruge diverse adaptor.

Så jo USB-C kan gå hen og blive fremtiden standart stik, og mon ikke at Apple viser vejen, noget som netop B&O skal værre med på.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 416
Sendt: 15 Juni 2015 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Må man jo se. USB-C håndterer 10 Gbps, hvor 4K Blu-Ray er op mod 18 Gbps som HDMI 2.0 understøtter. Så det bliver ihvertfald ikke foreløbig, og derudover skal USB jo have HDCP implementeret.
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 15 Juni 2015 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Så har du ikke helt forstået hvad jeg har skrevet, det er HDMI stikket der skal udskifte til et USB-C stik, så der skal som sådan ikke lave om på HDMI 2.0 og snart HDMI 2.0a standarden, altså en standardiseret af stik typer.

Thunderbolt 3 kan jo stor set klar det samme som HDMI 2.0, og derfor er den næste logisk udvikling af man få udskifte den gamle stik typer så som bl.a. Thunderbolt, usb og HDMI med USB-C.

Mon ikke vi i fremtiden se HDCP implementeret på USB 3.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 15 Juni 2015 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

beobrian skrev:

Kan jo starte med nedenstående:

Ja - de er fremme i skoene, de gutter.
Godt at B&O har valgt at samarbejde med dem.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 16 Juni 2015 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Tilsyneladende intet nyt fra B&O. Så vi går endnu en gang tilbage i tiden -

Fast Arbejde - Aug. 2013. Der samles kun få produkter i Struer nu.

https://www.youtube.com/watch?v=q53CrzJNTtU

Bang & Olufsen i Struer, som producerer aluminiums dele til B&O
produkter. Elektronikdelen bliver produceret i CZ og Kina nu.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 16 Juni 2015 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Vel det er nok kun et spørgsmål om hvornår at B&O også blive samlet CZ og Kina, og B&O højst ville havde et hovedkontor i Danmark (måske)

Så hvis man skal finde fast arbejde i udkantsdanmark, så er det nok ikke B&O man skal søge, desværre

Og hvad er der blive af "Made in Denmark"
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 16 Juni 2015 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Made in Dangmark
Heldigvis er der en del danske firmaer som har indset at rigtig kvalitetsprodukter kræver dygtige medarbejdere og en ordentlig infrastruktur, samt
fraværet af bureaukratiske problemer (læs korruption). Derfor flytter flere og flere firmaer heldigvis produktionen tilbage til ihvertfald Europa og i
nogle tilfælde Danmark.
Måske B&O ser lyset igen en dag.
Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 16 Juni 2015 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Tro skal også at B&O kan blive et mere et kvalitetsprodukter, ved at flytte hele produktionen tilbage, ved med sikkerhed at bl.a. kineser køber alle ægte Made in Denmark produkter, og det er uden at spørge om prisen.

Så måske skulle B&O flytte hele produktionen tilbage til Danmark, og gå benhård efter det kineser marked, så tro jeg at de kan overleve som et ægte Danmark firma.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes