Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 15:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 16 Juni 2015 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Geoff Martin er lidt trist over B&O ikke mere har råd til at
betale en designer. Her ses hvad vi kan forvente fremover.

   



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 16 Juni 2015 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Geoff Martin er lidt trist over B&O ikke mere har råd til at betale en designer. Her ses hvad vi kan forvente fremover.


For de, som ikke skulle vide det, er det man ser på dette billede et af forstadierne til en BeoSound 8 (senere BeoPlay8).
Det er fra et tidspund hvor folkene i B&O's Acoustic Department arbejdede på,hvordan lyden forholder sig
i en højtalerkonstruktion som denne og med de nødvendige højtaler-enheder.

Den blev brugt til test - og til udvikling af lyd-designet til netop dette højtaler-produkt.
Hvordan den så endeligt kom til at se ud, ved de fleste - måske kunne Peter Pan poste et billede af det færdige produkt.

Sådan som den ser ud på billedet hér, ligner den adskillige af de højtalere/højtaler-docks, der bliver smidt på markedet i dag.
De fleste firmaer ser simpelthen ikke nødvendigheden af at gøre mere ud af det!

Jeg tror ikke, at der vil ændre sig ret meget fremover mht involvering af diverse designere,
da netop designprocessen/-produktet er meget væsentlig for B&O's strategi.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 17 Juni 2015 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

@ millemis - designprocessen/-produktet er meget væsentlig for B&O's strategi.

Lad os nu se, pt. kommer der intet nyt, og du ved at Tue skal spare.  



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 17 Juni 2015 kl. 06:36 | IP-adresse registreret  


 

Google dansk - B&O BeoPlay V1 anmeldelse.  

Sådan kan du tilslutte 4,1 aktive højttaler til V1, og skifte til stereo lyd fra BeoSound 5 Encore.

V1 har indbyggede 5.1 surroundforstærker og center højttaleren sidder i V1 tv'et.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 17 Juni 2015 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Nå, det lyder da til at den anmelder var begejstret for V1'eren - og så kendte han ikke en gang til de muligheder,
som man har for at tilslutte flere højtalere i diverse sammensætninger til tv'et. Og heller ikke til de muligheder, man har
for at integrere med et udvidet B&O-setup med NL eller (via konverteren) med et ML-setup.

Jeg kan da godt forstå, at han havde lyst til at beholde det.
Et tv, der ligger klasser over, hvad der ellers findes på markedet.
Et tv, der overbeviser ved brug - ikke ved specs.

P.S. Måske kunne Peter Pan endda blive fristet til at investere i en 32"-version til køkkenet....så han kan få stue-tv'et for sig selv

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 17 Juni 2015 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Pladespilleren er igen blevet populær.
 
Jeg læser at folk har problemer med brum, ved forskellige tilslutning af Beogram så her
en skitse hvor du kan se hvordan du tilslutter til RIAA forstærker uden at opleve brum.
 
 
 
 
Dynavox TC-4 RIAA Forforstærker. Tryk her.
 
Har du en pladespiller eller grammofon uden indbygget forforstærker er løsningen her.
Tilslutninger for både phono og 5 pol DIN-stik ind/ud. Forbedret version med extern
strømforsyning (ikke længere indbygget). Dette er valgt for at minimere støj fra lysnettet.
Omtalte strømforsyning (primær: 230V - sekundær 12-15VDC) medfølger selvfølgelig.
 
Input: 5mV / 100kOhm / 1kHz.
Max. input: 30mW
Output: 450mV /100kOhm / 1kHz.
Frekvensområde: 18-20.000 Hz.
Signal / Støjforhold: > 50dB
Mål: 100 x 65 x 35mm.
Pris 299 kr.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 17 Juni 2015 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Gad vide hvordan af B&O griber "Loudness war" an, så kan man sige hvorfor jeg igen komme med et indlæg om "Loudness war", et det er vigtig og to B&O har udgive en del produkter, inden for streaming bluetooth audio, hvor man må formode at kilde tit er ramt af netop "Loudness war", så hvordan har B&O løse dette problem, eller det give jo ingen mening at udviklet bl.a. bluetooth højtaler, når kilde slet, slet ikke er de audiofile lydkvalitet man må forvente fra et firma som B&O ?

Ellers har B&O jo gjorde en stor ting ud af audiofile lydkvalitet, men at udgive LP og Blu-ray film, hvor lydkvalitet jo ikke fejler noget, desværre er det kun B&O's kunder der få glæde af dette, men der ville sikkert værre et marked for udgivelse med audiofile lydkvalitet for anden end B&O kunder, jeg skal gerne være den først til at købe disse audiofile udgivelser om de så koste det dobbelt af de normale udgivelser.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 416
Sendt: 17 Juni 2015 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Pladespilleren er igen blevet populær.
 
Jeg læser at folk har problemer med brum, ved forskellige tilslutning af Beogram så her
en skitse hvor du kan se hvordan du tilslutter til RIAA forstærker uden at opleve brum.
 
 
 
 
Dynavox TC-4 RIAA Forforstærker. Tryk her.
 
Har du en pladespiller eller grammofon uden indbygget forforstærker er løsningen her.
Tilslutninger for både phono og 5 pol DIN-stik ind/ud. Forbedret version med extern
strømforsyning (ikke længere indbygget). Dette er valgt for at minimere støj fra lysnettet.
Omtalte strømforsyning (primær: 230V - sekundær 12-15VDC) medfølger selvfølgelig.
 
Input: 5mV / 100kOhm / 1kHz.
Max. input: 30mW
Output: 450mV /100kOhm / 1kHz.
Frekvensområde: 18-20.000 Hz.
Signal / Støjforhold: > 50dB
Mål: 100 x 65 x 35mm.
Pris 299 kr.

Hvis man nu mangler pladespilleren, så har Flexson i England fået lavet en fed pladespiller, som hedder VinylPlay. Er lavet på grund af en masse forespørgsler fra SONOS kunder, søgte en pladespiller til direkte opkobling på nogle af SONOS produkter.
VinylPlay har derfor indbygget RIAA forstærker, bare 2 x RCA stik, og også USB stik for dem der kunne tænke sig at digitalisere sine LP'er.
Mange forhandlere i DK som sælger SONOS, kan skaffe VinylPlay. Det er distributøren Also.dk der leverer den i Norden til forhandlerne.

Pladespilleren er også genial til B&O, da der ikke er behov for RIAA forstærker imellem.

Der er mere om den her:

http://www.flexson.com/stores/single_product_view.do?pubID=8 595&itemID=903497
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 17 Juni 2015 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Smart tænkt!
Det er bare med at udnytte den hype, der er omkring vinyl for tiden - inden de unge, smarte opdager,
hvor bøvlet det er at skulle håntere de store skiver

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 17 Juni 2015 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 18 Juni 2015 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

Skulle teksten i BeoSound 5 manualen have snydt mig, er det muligt at indsætte en USB-
RCA konverter mellem pladespilleren/RIA-forstærkeren og BM5 for at få det til at virker.

http://soundsheavenly.com/input/17--ufo202-.html



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 416
Sendt: 18 Juni 2015 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Skulle teksten i BeoSound 5 manualen have snydt mig, er det muligt at indsætte en USB-
RCA konverter mellem pladespilleren/RIA-forstærkeren og BM5 for at få det til at virker.

http://soundsheavenly.com/input/17--ufo202-.html



Jeps det er rigtigt der findes en USB/RCA-stik adapter, tror det er fra producenten Behringer
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 18 Juni 2015 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Denne mulighed kom i en software-opdatering på et tidspunkt - den var ikke med oprindeligt.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 18 Juni 2015 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Smart tænkt!
Det er bare med at udnytte den hype, der er omkring vinyl for tiden - inden de unge, smarte opdager,
hvor bøvlet det er at skulle håntere de store skiver

MM

Kan ikke fatte at B&O ikke kaster sig over at begynder at producerer pladespiller igen, de har tros alt producerer de bedste genial og enkel pladespiller der er set på marked og dette er i en super flot design

Så ja tak B&O, vi ville gerne se at i kaster jer over Vinyl
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 18 Juni 2015 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

@ StarTrek

Jeg har ladet mig fortælle at små virksomheder er mere omstillings parate den store virksomheder.
Så JA, det må da lige være en opgave for Bang & Olufsen at lave en hulens masse Beogram TX
pladespiller (med Phono stik) og en masse nye MMC1 pick-up'er. 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 18 Juni 2015 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

En Beogram TX Tangential pladespiller er da flot. 

Data på MMC 1  -
 
MMC1 detaljer:
Sporing kraft: 1 g
Cantilever rør Sapphire effektiv tip masse: 0,25 mg
Compliance: mg / mN 30
Frekvens: 20-20000 Hz = /-dB 1
Kanalseparation 1000> dB 30
Output: mV / cm / s RMS 0,6
Cartridge vægt: 1,6 g.
_________________________

Det er lige før jeg ikke tør at benytte den TX jeg har, i frygt for at pick-up nålen skulle falder af.

Ja jeg ved godt at der er råd for det -

Det er stadig mulige at købe B&O MMC kopi, eller få den gamle renoveret.

http://www.classic-audio.dk/pickup/pickup.html

https://www.schallplattennadeln.de/index.html?kunden_forum.h tm

https://www.svalander.se/shoppen/tillbehoer_till_skivspelare /pickuper

http://www.sound-smith.com/cartridges/indexBeo.html



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 18 Juni 2015 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

@ StarTrek


Jeg har ladet mig fortælle at små virksomheder er mere omstillings parate den store virksomheder.Så JA, det må da lige være en opgave for Bang & Olufsen at lave en hulens masse Beogram TX pladespiller (med Phono stik) og en masse nye MMC1 pick-up'er. 


Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 18 Juni 2015 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Sådan en fætter må B&O meget gerne sætte i produktion (selvfølge i en opdateret version), samme med nogle nyudviklet B&O MMC pick-up (som med sikkerhed også ville gøre gamle bruge af BeoGram super glæde, så de ikke skal ud og købe kopi pick-up)

Bare tanken om at man så ville kunne bruge bl.a. B&O app og fjernbetjeninger til at styre den med, ville kunne gøre mig super glad (og sikkert rigtig mange andre).

En Bang & Olufsen BeoGram 6500

Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 18 Juni 2015 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Så ja tak B&O, vi ville gerne se at i kaster jer over Vinyl

Glem det!

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 18 Juni 2015 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Bare tanken om at man så ville kunne bruge bl.a. B&O app og fjernbetjeninger til at styre den med, ville kunne gøre mig super glad (og sikkert rigtig
mange andre).

Hvordan forestiller du dig at det skulle kunne lade sig gøre?

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes