| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 16 Juni 2015 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Geoff Martin er lidt trist over B&O ikke mere har råd til at betale en designer. Her ses hvad vi kan forvente fremover.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 16 Juni 2015 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Geoff Martin er lidt trist over B&O ikke mere har råd til at betale en designer. Her ses hvad vi kan forvente fremover.
|
|
|
For de, som ikke skulle vide det, er det man ser på dette billede et af forstadierne til en BeoSound 8 (senere BeoPlay8).
Det er fra et tidspund hvor folkene i B&O's Acoustic Department arbejdede på,hvordan lyden forholder sig
i en højtalerkonstruktion som denne og med de nødvendige højtaler-enheder.
Den blev brugt til test - og til udvikling af lyd-designet til netop dette højtaler-produkt.
Hvordan den så endeligt kom til at se ud, ved de fleste - måske kunne Peter Pan poste et billede af det færdige produkt.
Sådan som den ser ud på billedet hér, ligner den adskillige af de højtalere/højtaler-docks, der bliver smidt på markedet i dag.
De fleste firmaer ser simpelthen ikke nødvendigheden af at gøre mere ud af det!
Jeg tror ikke, at der vil ændre sig ret meget fremover mht involvering af diverse designere,
da netop designprocessen/-produktet er meget væsentlig for B&O's strategi.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 17 Juni 2015 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis - designprocessen/-produktet er meget væsentlig for B&O's strategi.
Lad os nu se, pt. kommer der intet nyt, og du ved at Tue skal spare. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 17 Juni 2015 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|

Google dansk - B&O BeoPlay V1 anmeldelse.

Sådan kan du tilslutte 4,1 aktive højttaler til V1, og skifte til stereo lyd fra BeoSound 5 Encore.
V1 har indbyggede 5.1 surroundforstærker og center højttaleren sidder i V1 tv'et. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 17 Juni 2015 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, det lyder da til at den anmelder var begejstret for V1'eren - og så kendte han ikke en gang til de muligheder,
som man har for at tilslutte flere højtalere i diverse sammensætninger til tv'et. Og heller ikke til de muligheder, man har
for at integrere med et udvidet B&O-setup med NL eller (via konverteren) med et ML-setup.
Jeg kan da godt forstå, at han havde lyst til at beholde det.
Et tv, der ligger klasser over, hvad der ellers findes på markedet.
Et tv, der overbeviser ved brug - ikke ved specs.
P.S. Måske kunne Peter Pan endda blive fristet til at investere i en 32"-version til køkkenet....så han kan få stue-tv'et for sig selv
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 17 Juni 2015 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pladespilleren er igen blevet populær.
Jeg læser at folk har problemer med brum, ved forskellige tilslutning af Beogram så her en skitse hvor du kan se hvordan du tilslutter til RIAA forstærker uden at opleve brum.
Dynavox TC-4 RIAA Forforstærker. Tryk her.
Har du en pladespiller eller grammofon uden indbygget forforstærker er løsningen her. Tilslutninger for både phono og 5 pol DIN-stik ind/ud. Forbedret version med extern strømforsyning (ikke længere indbygget). Dette er valgt for at minimere støj fra lysnettet. Omtalte strømforsyning (primær: 230V - sekundær 12-15VDC) medfølger selvfølgelig.
Input: 5mV / 100kOhm / 1kHz. Max. input: 30mW Output: 450mV /100kOhm / 1kHz. Frekvensområde: 18-20.000 Hz. Signal / Støjforhold: > 50dB Mål: 100 x 65 x 35mm. Pris 299 kr. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 17 Juni 2015 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vide hvordan af B&O griber "Loudness war" an, så kan man sige hvorfor jeg igen komme med et indlæg om "Loudness war", et det er vigtig og to B&O har udgive en del produkter, inden for streaming bluetooth audio, hvor man må formode at kilde tit er ramt af netop "Loudness war", så hvordan har B&O løse dette problem, eller det give jo ingen mening at udviklet bl.a. bluetooth højtaler, når kilde slet, slet ikke er de audiofile lydkvalitet man må forvente fra et firma som B&O ?
Ellers har B&O jo gjorde en stor ting ud af audiofile lydkvalitet, men at udgive LP og Blu-ray film, hvor lydkvalitet jo ikke fejler noget, desværre er det kun B&O's kunder der få glæde af dette, men der ville sikkert værre et marked for udgivelse med audiofile lydkvalitet for anden end B&O kunder, jeg skal gerne være den først til at købe disse audiofile udgivelser om de så koste det dobbelt af de normale udgivelser.
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 17 Juni 2015 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Pladespilleren er igen blevet populær.
Jeg læser at folk har problemer med brum, ved forskellige tilslutning af Beogram så her en skitse hvor du kan se hvordan du tilslutter til RIAA forstærker uden at opleve brum.
Dynavox TC-4 RIAA Forforstærker. Tryk her.
Har du en pladespiller eller grammofon uden indbygget forforstærker er løsningen her. Tilslutninger for både phono og 5 pol DIN-stik ind/ud. Forbedret version med extern strømforsyning (ikke længere indbygget). Dette er valgt for at minimere støj fra lysnettet. Omtalte strømforsyning (primær: 230V - sekundær 12-15VDC) medfølger selvfølgelig.
Input: 5mV / 100kOhm / 1kHz. Max. input: 30mW Output: 450mV /100kOhm / 1kHz. Frekvensområde: 18-20.000 Hz. Signal / Støjforhold: > 50dB Mål: 100 x 65 x 35mm. Pris 299 kr.
|
|
|
Hvis man nu mangler pladespilleren, så har Flexson i England fået lavet en fed pladespiller, som hedder VinylPlay. Er lavet på grund af en masse forespørgsler fra SONOS kunder, søgte en pladespiller til direkte opkobling på nogle af SONOS produkter. VinylPlay har derfor indbygget RIAA forstærker, bare 2 x RCA stik, og også USB stik for dem der kunne tænke sig at digitalisere sine LP'er. Mange forhandlere i DK som sælger SONOS, kan skaffe VinylPlay. Det er distributøren Also.dk der leverer den i Norden til forhandlerne.
Pladespilleren er også genial til B&O, da der ikke er behov for RIAA forstærker imellem.
Der er mere om den her:
http://www.flexson.com/stores/single_product_view.do?pubID=8 595&itemID=903497
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 17 Juni 2015 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smart tænkt!
Det er bare med at udnytte den hype, der er omkring vinyl for tiden - inden de unge, smarte opdager,
hvor bøvlet det er at skulle håntere de store skiver
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 17 Juni 2015 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 18 Juni 2015 kl. 07:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 18 Juni 2015 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps det er rigtigt der findes en USB/RCA-stik adapter, tror det er fra producenten Behringer
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 18 Juni 2015 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne mulighed kom i en software-opdatering på et tidspunkt - den var ikke med oprindeligt.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 18 Juni 2015 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Smart tænkt!
Det er bare med at udnytte den hype, der er omkring vinyl for tiden - inden de unge, smarte opdager,
hvor bøvlet det er at skulle håntere de store skiver
MM |
|
|
Kan ikke fatte at B&O ikke kaster sig over at begynder at producerer pladespiller igen, de har tros alt producerer de bedste genial og enkel pladespiller der er set på marked og dette er i en super flot design
Så ja tak B&O, vi ville gerne se at i kaster jer over Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 18 Juni 2015 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ StarTrek
Jeg har ladet mig fortælle at små virksomheder er mere omstillings parate den store virksomheder. Så JA, det må da lige være en opgave for Bang & Olufsen at lave en hulens masse Beogram TX pladespiller (med Phono stik) og en masse nye MMC1 pick-up'er.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 18 Juni 2015 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 18 Juni 2015 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
@ StarTrek
Jeg har ladet mig fortælle at små virksomheder er mere omstillings parate den store virksomheder.Så JA, det må da lige være en opgave for Bang & Olufsen at lave en hulens masse Beogram TX pladespiller (med Phono stik) og en masse nye MMC1 pick-up'er.  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 18 Juni 2015 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en fætter må B&O meget gerne sætte i produktion (selvfølge i en opdateret version), samme med nogle nyudviklet B&O MMC pick-up (som med sikkerhed også ville gøre gamle bruge af BeoGram super glæde, så de ikke skal ud og købe kopi pick-up)
Bare tanken om at man så ville kunne bruge bl.a. B&O app og fjernbetjeninger til at styre den med, ville kunne gøre mig super glad (og sikkert rigtig mange andre).
En Bang & Olufsen BeoGram 6500
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 18 Juni 2015 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Så ja tak B&O, vi ville gerne se at i kaster jer over Vinyl  |
|
|
Glem det!
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 18 Juni 2015 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Bare tanken om at man så ville kunne bruge bl.a. B&O app og fjernbetjeninger til at styre den med, ville kunne gøre mig super glad (og sikkert rigtig
mange andre).
|
|
|
Hvordan forestiller du dig at det skulle kunne lade sig gøre?
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |