| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 18 Juni 2015 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, millemis du er  negativ.
Skrive hvis også at den skulle være i en opdater version, så som start (pause), stop og låg op og ned m.m., kunne jeg let styres med B&O app og fjernbetjeninger.
Kan god værre at at du ikke er vinyl mand, men hvis du ikke ved så er vinyl den nye sorte, så derfor er det logisk at netop B&O med fordel kunne kaste sig over vinyl, og mon ikke at der er flere end en der har koblet en pladspiller til deres B&O anlæg, og som sikke ville være glad for en B&O pladspiller.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 18 Juni 2015 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Før i skælder mig ud for at være alt for vinyl-negativ, så husk lige at det sagtens er muligt at bruge en vinyl-spille (B&O eller ej) i et
NL-setup.
Har man en BS Essence eller en BS Moment kan man bare bruge disses line-indgang.
Denne har auto-sense dvs at Moment/Essence skifter til den indgang, når man starter afspilningen.
Har man f.eks tilsluttet sin Moment direkte (via NL) til sit BV (altså et nyere NL-tv) vil afspilningen på tv'et højtalere (eller de tilsluttede)
starte umiddelbart.
Man kunne (hvis man har en sådan) endvidere sætte den til NL/ML Konverterens line-indgang.
Den kommende 'multiroom'-opdatering vil desuden give mulighed for afspilning på tværs af alle afspillere i NL-netærket.
Pladen skal man selvfølgelig selv lægge på hhv vende.
Forvent ikke at afspilningen kan styres som i gamle dage vha datalink-opkoplingen.
Skulle man kunne styre den (fra BeoMusic-app'en eller via Beo4/BeoRemote One), ville det forudsætte
at pladespilleren havde et ip-baseret interface, som var integreret i NL-netværket.
At B&O skulle pusle med noget sådant (en 'ny BeoGram LP') skal man ikke forvente - det er der nok alt for lidt kunder til.
Spørgsmålet er så også om de, som vil høre en LP-skive i ny og næ, ville være villige til at betale prisen for en sådan BeoGram-LP.
Jeg tror det næppe!
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 18 Juni 2015 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så var der lidt opdatering,, ikke det store,,
Er det virkeligt så svært at lave en timer Meget kedeligt
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 18 Juni 2015 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Henning P
Hvad med at købe en BeoTime til at 'vække dig'/starte tv'et med.
I stedet for at gå og ærgre dig over en opdatering, som sandsynligvis ikke kommer,
De kan fås ret billigt, hvis man leder lidt.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 Juni 2015 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lugter det ikke lidt af, at Bang & Olufsen (USA) ønsker tidligere aktive
BeoLab højttaler serier, der nu sælges som brugte, aflivet så hurtigt som muligt.
Altså hvis beskeden i disse to indlæg kan have sin rigtighed.
Doonesbury-USA skrev:
|
Jeg har (2) BL5's (front), (2) BL3's (back), og en BL7-4 som center. Disse er alle forbundet til en Integra DHC-80.3 via RCA phono-stik.
Udfordringen med BL7-4 er behovet for at køre et trigger-kabel fra din pre-amp til højttaleren. Jeg var bekymret, da trigger signalet udløser en spændingen på 12 V, mens jeg læste, at det BL7-4's trigger spændingen skal være 4,7 V. Jeg har købt de (3) sidstnævnte højttalere brugte hos en B&O forhandler.
Jeg frembragte mine bekymringer om den tilsyneladende forkerte spænding. B&O forhandleren foretog tilsyneladende en kontrol hos B&O USA, og fik at vide, at det ville være uden betydning at der er en spændings mistilpasning. Han leverede alle kabler, og jeg har modtaget en garanti på alt.
Alle højttaler arbejdet fint og med stor lyd.
|
|
|
Maab skrev:
|
Jeg kontaktede Sounds Heavenly, og de fortalte mig, der er en rettelse til det med trigger signalet, som du har bekræftet ... Det er en god nyhed!
|
|
|
Efter at have læst de to indlæg, har jeg et spørgsmål. Har Bang & Olufsen offentligt udsendt en meddelelse om, at man nu kan benyttet 12 Volt DC til at trigge deres BeoLab 4,7 Volt DC højttaler relæer. ? ? ? ? ?
Kan en her svare på hvad skade det eventuelt kan medføre på højttaler relæerne, hvis man i årevis tilføre 7,5 Volt DC for meget. ? ? ? ? ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 19 Juni 2015 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvorfor spørger du her - hvorfor ikke direkte hos B&O?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 Juni 2015 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
Er det da ikke dig der ved alt om B&O, og derfor kan svare. Så måske så en person der sidder og keder sig i en af B&O's butikker, har hørt om dette. ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 19 Juni 2015 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedrørende 'volt og trigger' er det nok snarere dig, som er eksperten.
Jo - det er da pænt af dig at tænke på de stakkels B&O-butiksmedarbejdere.
De har jo nok ikke andet at lave, end at læse på denne tråd
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 Juni 2015 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
Så du andre end os i de B&O butikker vi besøgte i sidste måned. Nej vel. Prøv engang at ringe til Bang & Olufsen-Kundeservice Tlf. +45 9684 5900 og hør hvor B&O mener du kan få div. oplysninger. De siger i butikkerne.
Kun hos Best Buy (http://bbuy.dk/) så vi kunder i butikken, forståligt nok. 
_____________________________________________________
Nå jeg håber stadig at få et svar på mine oprindelige spørgsmål.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 19 Juni 2015 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
Syntes du det. Jeg ser på set sådan. Jeg har 7 rum som jeg vil have timer på så skal jeg have 7 Beotime NEJ
B&O må høre på deres kunder der er mange som mangler den timer Desuden er den udgået
Men MM jeg nyder din optimisme hver gang der kommer tilbageskridt fra Struer
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 19 Juni 2015 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henning P skrev:
@MM
Syntes du det. Jeg ser på set sådan. Jeg har 7 rum som jeg vil have timer på så skal jeg have 7 Beotime NEJ
B&O må høre på deres kunder der er mange som mangler den timer Desuden er den udgået
Men MM jeg nyder din optimisme hver gang der kommer tilbageskridt fra Struer
|
|
|
7 rum? Så er det jo oplagt med en MasterLink GateWay, hvis det hovedsageligt er MasterLink produkter, og en NL GateWay, hvis det er de nye produkter. Så kan du nøjes med en BeoTime, og lade den starte en vækning i alle rum
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 19 Juni 2015 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Lugter det ikke lidt af, at Bang & Olufsen (USA) ønsker tidligere aktive
BeoLab højttaler serier, der nu sælges som brugte, aflivet så hurtigt som muligt.
Altså hvis beskeden i disse to indlæg kan have sin rigtighed.
Doonesbury-USA skrev:
|
Jeg har (2) BL5's (front), (2) BL3's (back), og en BL7-4 som center. Disse er alle forbundet til en Integra DHC-80.3 via RCA phono-stik.
Udfordringen med BL7-4 er behovet for at køre et trigger-kabel fra din pre-amp til højttaleren. Jeg var bekymret, da trigger signalet udløser en spændingen på 12 V, mens jeg læste, at det BL7-4's trigger spændingen skal være 4,7 V. Jeg har købt de (3) sidstnævnte højttalere brugte hos en B&O forhandler.
Jeg frembragte mine bekymringer om den tilsyneladende forkerte spænding. B&O forhandleren foretog tilsyneladende en kontrol hos B&O USA, og fik at vide, at det ville være uden betydning at der er en spændings mistilpasning. Han leverede alle kabler, og jeg har modtaget en garanti på alt.
Alle højttaler arbejdet fint og med stor lyd.
|
|
|
Maab skrev:
|
Jeg kontaktede Sounds Heavenly, og de fortalte mig, der er en rettelse til det med trigger signalet, som du har bekræftet ... Det er en god nyhed!
|
|
|
Efter at have læst de to indlæg, har jeg et spørgsmål. Har Bang & Olufsen offentligt udsendt en meddelelse om, at man nu kan benyttet 12 Volt DC til at trigge deres BeoLab 4,7 Volt DC højttaler relæer. ? ? ? ? ?
Kan en her svare på hvad skade det eventuelt kan medføre på højttaler relæerne, hvis man i årevis tilføre 7,5 Volt DC for meget. ? ? ? ? ?
|
|
|
Svaret ligger jo i den tråd du henviser til. B&O laver jo ikke pressemeddelelser ud på enhver løsning de har til en specifik opgave. Men er noget en forhandler/installatør altid kan søge råd og vejledning om. Når de melder så klart og ovenikøbet garantien er upåvirket, så er det jo fordi det ingen skade har, og de har taget højde for den slags ting.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 Juni 2015 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ beobrian - Nu skal dit svar være rigtigt, dette læses jo af mange andre.
Kan jeg så betragte dette som ugyldigt i 2015. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 19 Juni 2015 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
@ beobrian - Nu skal dit svar være rigtigt, dette læses jo af mange andre.
Kan jeg så betragte dette som ugyldigt i 2015. 
|
|
|
Jeg forstår simpelthen ikke dit spørgsmål
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 19 Juni 2015 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter mener vel, om det så er unødvendigt med en kabel-løsning med en integreret 'step-down'-omformer fra 12 volt og til de 5 volt!
Disse kabler er beregnet til tilslutning af trigger fra apparater, der 'kun' har 12 volts-triggere.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 Juni 2015 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
beobrian skrev:
Jeg forstår simpelthen ikke dit spørgsmål
|
|
|
beobrian -
Så skære jeg det ud i pap for dig, og håber så du kan levere det rigtige svar.
I teksten jeg linker til står der -
Kablet er konstrueret med en intern 12 til 5 volts step-down for beskyttelse af B&O højttalernes PowerLink port, der normalt er specificeret til max 5V (2,5V-5V i tændt tilstand) og når man bruger et kabel uden intern step-down, vil man føde højttalerens PowerLink port med 12 Volt, som den under normale forhold ikke har godt af og i værste fald kan gå hen og brænde af. Dette adapter-kabel tager altså højde for de problemer man har ved brug af 3. parts stereo eller surround udstyr der har en 12V trigger til tænd/sluk af eksterne enheder sammen med B&O højttalere.
Elektronikken i PowerLink stikket der sikre step-down fra 12 volt til 5 volt, mener du altså ikke mere folk behøver, selv om vi ved at højttaler ON/OFF relæet arbejder ved 4,7 volt. ? ? ?
For sådan har det tidligere været, og med det svar du tidligere skrev skulle B&O have lavet om på dette. ? ? ?
Måske er ON/OFF relæerne ændret i de nuværende "nye" aktive BeoLab højttaler til at arbejde ved 12 volt. ? ? ?. Men dette er ikke tilfældet med den "gamle" højttaler serie. Derfor mener jeg folk skal vide hvad der er rigtigt eller forkert, for ikke at skade deres højttaler
------------------------------------------------------------ -------------------
Derfor reagere jeg på/med indlæget fra BeoWorld, med de spørgsmål jeg stillede.
Efter at have læst de to indlæg, har jeg et spørgsmål. Har Bang & Olufsen offentligt udsendt en meddelelse om, at man nu kan benyttet 12 Volt DC til at trigge deres BeoLab 4,7 Volt DC højttaler relæer. ? ? ? ? ? Kan en her svare på hvad skade det eventuelt kan medføre på højttaler relæerne, hvis man i årevis tilføre 7,5 Volt DC for meget. ? ? ? ? ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 Juni 2015 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 20 Juni 2015 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Peter Pan, så har du lige fået skåret det ud i pap for beobrian
Vedr. en B&O pladespiller så er den helt logisk, at hvis man skal sætte en pladespiller til et B&O anlæg, skal den værre en fra B&O især på grund at design, og kan hele ikke fatte at B&O ikke også kaste sig over vinyl bølgen og B&O har jo vist hvordan at en sådan en skal skrues sammen
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 20 Juni 2015 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg blev spurgt om følgende på PM - og bringer det her ind, hvis der skulle være andre interesserede,
eller hvis der er andre der har kommentarer til emnet.
'Hej Millemis Peter Pan har henvist til dig, på disse spørgsmål. Jeg kan sige at jeg i mellemtiden har konstateret at V1 kan forbinde til Moment
såfremt den vælges som eneste højttaler til systemet og i samme rum. Er det fordi at den endnu ikke understtter streaming til enheder i andre rum,
selvom det kan vælges? ___ jeg kan se at du har en del styr på B&O, så måske jeg kan stille et spørgsmål eller to. Jeg har V1 TV og Avant TV, og
har nu købt en Moment i stedet for min Beomaster 5, da den har drillet og været til rep et par gange. Jeg har desuden en ML/NL converter. og en
beolab 3500. Jeg forsøger at koble det sammen så jeg kan høre netratio fra Moment på V1 tv, men får fejl "Forbindelse mislykkedes". Jeg har koblet
Moment til avant så den bruger Avant højttalere i samme rum og det fungerer. Ved du om det er fordi at firmwaren ikke understøtter det? Mit andet
problem er at få min 3500 i køkkenet til at afspille musik, nu når min Beomaster 5 er væk. Jeg finder ikke meget info omkring NL/ML konverter
opsætning. Har du nogle fif? ___ '
P.t. Kan Moment'en 'kun' forbindes enten til højtalerne fra et tv, som er valgt i Moment'ens setup-menu, til højtalere tilsluttet
direkte til Moment'en eller til en ML/NL konverter.
Dette vil ændre sig, når den længe ventede 'multiroom'-opdatering frigives. Denne forventes i august - efter sommerferien!!!
I ovennævnte setup er Moment'en tilsluttet til Avant'en og kan derfor ikke nås i rummet med V1'eren.
Mit forslag - hvis den da ellers bruges hovedsageligt i stuen/med Avant'en - er at afvente opdateringen og bruge tiden på at 'lære' den,
hvad du/i ønsker at høre. Det tager nemlig lidt tid før PatternPlay får pejlet sig ind på ens lyttevaner.
Hvis det er et stort ønske at kunne høre 'Radio' på V1'eren, kunne den flyttes ind til den/tilsluttes den i stedet - der er jo 'Radio' i Avant'en i forvejen.
Det er rigtigt, at der skal bruges en NL/ML konverter, for at kunne få 'Moment-kilderne' ud på MasterLinken (til 3500'eren).
Men der kræves også en 'MasterLink'-driver i setup'et, før det kan lade sig gøre. Dette kan være en 'gammeldags' audiomaster, en 1611 konverter
eller den nye lille boks, som (efter sigende) skulle komme i forbindelse med 'multiroom'-opdateringen.
Hvis ønsket mere er at høre 'Radio' gennem BL3500, kan Moment'en sættes til at bruge konverteren i stedet.
Kort sagt: det er lige nu et enten/eller - men det vil ændre sig voldsomt efter opdateringen.
Senere vil kilderne fra Moment'en kunne bruge på tværs af setup'et, og man vil kunne bruge forskellige kilder i forskellige rum samtidigt.
Dette er dog ingen hemmelighed. Forhandlerne (i Danmark) har været på kurser i dette - og den 'lokale' ville helt sikkert have kunnet
svare på disse spørgsmål også.
Han vil desuden kunne give nogle gode råd til, hvordan man - med nuværende SW - kan få mest muligt ud af ens setup og til,
hvordan opsætningen (af f.eks konverteren) skal indrettes.
Hvis BS/BM5'eren stadigvæk er i huset, kan den sagtens integreres i setup'et - f.eks for at kunne trække på dens 'Radio'.
Håber at dette hjælper lidt.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 20 Juni 2015 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak millemis
Så får VolvoXC forhåbentligt lidt mere glæde af sit setup. Her er så en løsning på at på placeret alt det "nye" B&O og andet Hi-fi grej.
Rack system med 19 "glidende bakke for installation af B&O produkter.
BeoLink Gateway BeoSystem 4 BeoLink Converter ML/NL BeoLink Gateway MasterLink Gateway Wireless Transmitter 1 BeoSound Essence BeoLink PlayMaker Oppo Blu-ray.
Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |