| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 24 Juni 2015 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Men hvad tilbyder B&O mere end men få med et Panasonics tv, som kan retfærdiggøre den høje pris udover at der står B&O på det  |
|
|
Det ville du vide, hvis du havde fulgt med i denne tråd
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 24 Juni 2015 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
millemis skrev:
| Så er der kommet opdatering til BS Moment. MM |
|
|
Kan du også finde noget om matriale om hvad denne opdatering har at byde på ? |
|
|
Se DENNE TRÅD
Følg de nyeste indlæg (fra 24/6) - brug eventuelt Google Translate
Der er også lidt at hente i BS Moments userguide.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 24 Juni 2015 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Som B&O-ambassadør- må du kunne svare på hvorfor oplysninger om konsekvensen af div.
opdateringer, IKKE udsendes af Bang & Olufsen ?. Tror de det er dyr og ikke mennesker de har med at gøre, siden de finder det unødvendigt at offentliggøre disse oplysninger. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Hauke Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2015 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 24 Juni 2015 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei.
Noen som vet hvordan jeg skal kunne høre lyd fra min Moment til min V1 link TV etter siste oppdatering?
Jeg får lyd fra min V! til å spille på høytalerene som er koblet til Moment, men ikke omvendt.. Millemis, dette vet vel du?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 Juni 2015 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her millemis, et svar der virkeligt rykker * 
Tak for din henvendelse til Bang & Olufsen kundeservice vedrørende softwareopdateringer af BeoSound Moment. Dette er desværre meget svært for os at hjælpe med. Jeg må beder dig kontakte din Bang & Olufsen forhandler for yderligere assistance. Jeg er sikker på at din forhandler vil være mere end glade for at hjælpe dig.
Med venlig hilsen ........... Kundeservice. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 Juni 2015 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Peter,
jeg ville have givet dig nogenlunde det samme svar.
Da jeg jo kender din reaktion, undlod jeg at skrive det.
Men, så smutter du da bare en tur hen til din lokale B&O-forhandler, ikk'
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 Juni 2015 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis - du tager da bare en tur hen til din lokale B&O-forhandler
Ikke noget omkring Bang & Olufsen er som tidligere. Jeg har fået Australske forhold. Så idag smutter jeg IKKE bare til min lokale B&O-forhandler, for her findes ikke en lokale Bang & Olufsen forhandler. Dette vil klart medføre en nedgang i salget, da
B&O's butikker tidligere lykkedes med at skabe et næsten familiært forhold til sine
kunder. En absolut medvirkende årsag til det lykkedes for B&O at få 165.000 Kr.
for et 40 tommer tv på gulvstand med motor, samt BeoLab 7-4 / 7-2 højttaler.
Hvem pokker vil køre mange kilometer efter et produkt man ikke syntes om. Skal jeg
køre nogen steder, bliver det til Best Buy efter et godt gammelt kvalitets BeoVision TV
til en tredje del af nyprisen, med det hele. Så noget Apple og Xeo, for at føre det up-
to-day. De mange penge jeg gennem tiden har lagt hos B&O, har de forvaltet forkert,
og nu må Bang & Olufsen tage konsekvensen af det.
Michael har brugt ca.1 million på B&O, fremover får de ikke en krone. Michael Gaarde
har været storkøber af B&O, men vil fremover ikke købe mærket på grund af mangelfuld
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 Juni 2015 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 Juni 2015 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dillen skrev:
Hvor har jeg efterhånden hørt den samme historie mange gange; Når ejere af en lidt ældre Bang & Olufsen model bringer apparatet ind til reparation, bliver de for det første afkrævet et ret højt beløb før værkstedet overhovedet gider tage imod og kigge på tingen.Så går der nogle dage hvorefter ejeren får at vide, at hans apparat ikke kan repareres fordider ikke længere kan skaffes reservedele. For det bliver han så ofte afkrævet yderligere et antal hundrede kroner. Efter et par besøg hos andre værksteder med samme resultat ender apparaterne ofte hos mig. Lad det være sagt med det samme; Det er ikke noget problem for mig! B&O er ren hobby for mig, jeg holder rigtig meget af at reparere de ældre Beomaster, Beogram, Beocenter, Beocord, Beovox osv. modeller, og med ganske få undtagelser er alle disse apparater meget velkomne hos mig. Det er en fornøjelse hver eneste gang et apparat bliver bragt tilbage til virkende stand og måske endda tilbage i dagligt brug. Til tider kan der også ligge en udfordring og en særlig tilfredsstillelse i at reparere noget som andre har opgivet og disse oplevelser sætter jeg også meget pris på. Alle er også meget velkomne til at spørge mig efter reservedele, og det er der da også en del gør-det-selv folk og nogle af de seriøse værksteder, der gør. Jeg står ofte på hovedet i bunkerens kasser efter en duttenas til en himstregims eller noget helt andet og det værste, der kan ske ved at spørge er, at jeg svarer, at jeg ikke har sådan en. Jeg har det bare lidt dårligt når jeg kan se i apparatet som har været til disse "reparationer" på værksteder, som har givet op, at der ikke er blevet lavet en pind og apparatet til tider end ikke har været åbnet! Det er da at snyde kunderne! Og lyve for dem! De kunne da i det mindste være ærlige og fortælle kunden, at apparatet er fra en tidsalder, hvor værkstedet ikke råder over mandskab med de nødvendige kvalifikationer og afvise kunden inden han skal betale for ingenting og gå og glæde sig til at få sit apparat tilbage. Undskyldningen med reservedelene er så dårlig, så det skriger til himlen. Det er korrekt, at B&O ikke længere kan levere maskin-specifikke dele til modeller over en vis alder, men i praksis er det sjældent, at jeg må en tur i bunkeren for at finde en speciel del til en reparation. Det er sjældent disse dele, det er galt med. Mange mekaniske reparationer er blot et spørgsmål om rensning og smøring og måske nye drivremme osv. og de fleste elektroniske komponenter er standardvarer, som kan findes hos næsten enhver løsdelsforhandler. Men problemet er nok i højere grad, at hvor de nyere produkter basalt set er opbygget på modulbasis, hvor et defekt modul simpelthen udskiftes, kræver de ældre modeller reparation på komponent-niveau. Det kræver diagrammer og kredsløbskundskaber, som de såkaldte reparatører ikke råder over. Erfaring kræves også til tider, men den får man kun på en eneste måde og den fravælger de på denne måde at opbygge. Ja, det kan måske være lidt mere tidskrævende at reparere på komponent-niveau og det koster måske lidt mere i arbejdstimer men så oplys dog kunden om det og lad kunden bestemme, om han vil ofre beløbet istedet for det andet "gøgleri". Det sker ikke kun på billige "gade-hjørne" værksteder (med al respekt) men også hos de etablerede og endda enkelte autoriserede B&O værksteder. Det er heller ikke kun i Danmark dette sker men tilsyneladende i store dele af verden. Det er et dårligt service-niveau. - Det er dårlig kundepleje. - Det er dårlig karma. Det er i det hele taget skidt stil. Martin
|
|
|
Vil du evt. i kontakt med Martin - kan du sende mig en privat post. Eller finde ham på BeoWorld. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 Juni 2015 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
@ millemis - du tager da bare en tur hen til din lokale B&O-forhandler
Ikke noget omkring Bang & Olufsen er som tidligere. Jeg har fået Australske forhold.Så idag smutter jeg IKKE bare til min lokale B&O-forhandler,
for her findes ikke en lokale Bang & Olufsen forhandler.
|
|
|
Et slag på tasken viser, at der er ca 25 km til nærmeste B&O-forhandler fra, hvor Peter Pan bor.
Det er mindre end en halv time - hvis det da ikke lige er et gangstativ, som P.P. bruger som transportmiddel.
At kalde dette 'australske forhold' viser nok bare, hvor langt Peter Pan's virkelighed ligger fra nutidens virkelighed.
Måske kan man dér snakke om 'australske afstande'.
Eller måske bunder tingene mere i, at Peter Pan er kommet i en alder, hvor han ikke kan og vil følge med.
En alder, hvor det gamle og erindringerne/minderne om disse, er det vigtigste ved livet.
Fint med mig - men det kan B&O vist ikke leve af og 'nye kunder' nok ikke være tilfredse med.
Jeg har sagt det før - tag nu konsekvensen og slå denne tråd og 'ikke-100%-tråden' sammen.
Kald den nye for: 'Er du til gammelt B&O, men alligevel ikke 100%'.
Det vil nok passe bedre til de bidrag, som Peter Pan disker op med.
P.S. Denne tråd kunne dog event. fortsætte som 'B&O-jamre-tråden'
Eller måske skulle vi bare trodse Peter Pan og gøre, som han opfordrede til på første side:
"Finder du nyt fra og om B&O så skriv".
Mvh
M M
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 Juni 2015 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
Havde B&O's økonomi været sammenlignelig med en privat økonomi, vil selv du sige --- B&O eksisterer -- de lever ikke. Dette afspejles tydeligt i produkterne, at Tue skal spare. Ellers havde B&O istedet for et antal af nye bokse, der idag må tilkøbes for at leve op til
konkurrenterne, og samtidigt være bagud kompatibel, indbygget dette i deres BeoVisions
TV, som det var tilfældet før i tiden. "I tilfælde af at kunderne får brug for det".
millemis -- Trådens overskrift ændres den dag Bang & Olufsen lukker. Den nye tråd skal hedde ---- "Bang & Olufsen. Minderne har vi lov at have".
Om Mikkel G vil ! __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 25 Juni 2015 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 25 Juni 2015 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo ikke meget B&O i Peter Pan's B&O anlæg, men sikket en gang rod han må leve med, men en rigtig B&O fan har selvfølgelig B&O over alt og så slippe man også for alt det adaptor kable rod, men en grund kan jo værre at B&O ikke kan lever det udstyre som man faktisk efterspørge og man derfor må ud i filt og fiduser som netop Peter Pan er ekspert i, ikke
Peter Pan kan værre glad for at B&O holde hånden over ham, tænk hvis de kom med et krav om at hans tråde skal lukke, da de opfordrer til at fukse med B&O, og det i sidste end faktisk gøre at garanti på ens dyre B&O produkt bortfalder, hvis man har bruge en af hans løsning, anden firma har jo den politik at garanti bortfalder hvis man har bruge løsning der ikke er godkend af firmaet og ikke er originale dele (Apple er et eksempler), god at B&O ikke er et sådan et firma, med det kan selvfølgelig se anderledes ud hvis det blive solgt til et andet firma som har en anden politik.
Men når og hvis de lukke, så skal tråde navn udskifte til B&O retro, og måske kan der så ryddes ud i alle de B&O tråde som han har her, da der sikke er flere tråde der kan ligges samme når vi ikke har B&O mere, men om vi komme så lange er en anden sag, nok mere at vi stadig har B&O navnet, men nok ikke rigtig meget andet en et navnet.
Kan ikke glemme at B&O ikke ønsker at lave reparation på ælder B&O udstyr (selv om de kan), men de prise man give for deres ting, ja så burte der værre livstidsgaranti på deres produkter
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 Juni 2015 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek - det i sidste end faktisk gøre at garanti på ens dyre B&O produkt bortfalder
Idag er det kun få der tør bruge en loddekolbe. De vil købe færdig termineret adapter. På nettet findes en hel hær af leverandører der har specialiseret sig i at tilbyde div. adapter
kabler til B&O's apparater. Der er ellers meget at spare ved gør-det-selv kabler. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 25 Juni 2015 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, du linker til en lukke tråd
Kan god se at hjemmelavede kabler er billige end færdige købet, men nu er det B&O vi snakker om, og det er jo noget helt anden om hvis B&O godkende disse kabler og de er købet færdig, tro i bund og grund ikke er meget for at man begynde at loddede kable samme, for at kunne bruge andet udstyre der ikke stå B&O på, der er jo hele ikke nogle der ved hvor mange gang at folk har gjord et som du opfordrer folk til og ikke er mester i at lodde, og igen har gjord at de har måtte sende deres dyrt indkøbt ind til rep.
Så din Ideen er nu meget god, men det kræver at B&O er med i det, og de kable der blive solgt færdig er godkend af netop B&O, og i dine DIY tråde kan du så skrive at det er på egen ansvar og B&O garanti bortfalder hvis man kaste sig over en DIY løsning i sted for at købe færdige kable der er godkend af B&O, og folk der købe B&O kan nok leve med en højre pris for disse kabler.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 Juni 2015 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 25 Juni 2015 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan
Skrive jo også at B&O holde hånde over dig, og det er nu ganske flot og du gør et rigtig stor arbejdet som du virklig gør, og det skal du havde ros for (med forbeholde  )
Men hvis B&O var som et firma som Apple, så gik det nok ikke så let som det gør nu.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 Juni 2015 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
@StarTrek
Her må jeg så til dels forsvare Peter Pan!
Meget kan man gøre - især hvis man ved, hvordan det skal gøres.
I Peters mange tråde finder man god vejledning hertil.
Og det er jo ikke raketvidenskab, det drejer sig om.
Problemet er bare, at produkterne nu om dage ikke mere kræver, at der skal gang i loddekolben.
Meget kører via integrede chips og software - og RJ45-stik skal ikke loddes, men crimpes.
Selvfølgelig kan man da (som også beobrian er inde på) lodde stik på PL-kabler eller finde smartere mådet til at løse problemerne på.
Hvad tror du, at B&O-installatører ellers skulle gøre, når de laver 'costum installations'?
Mht kombinationer med ikke B&O-produkter:
Jeg ser ikke noget problem i dette, og B&O har ved flere lejligheder da også givet en del (officielle) tips til
opsætninger med diverse 3.parts-produkter.
Måske har P.P. et link til en af disse publikationer - de har før været omtalt på tråden.
Her finder man nyttige anbefalinger, som på ingen måde griber ind i garanti eller lignende.
Alene hele arbejdet med PUC-styring viser jo også, at B&O netop er (og har været det i mange år)
meget åben for brug af 3.parts-produkter!
Peter's eget setup derhjemme er for så vidt fint - han ved jo, hvordan tingene virker, og har overblikket.
At det så bare ikke er noget, som man som producent (altså som B&O) kan eller vil anbefale, hænger vel sammen med,
at det er ret nørdede løsninger - ikke noget, man kan 'sælge til' hr og fru Danmark.
Desuden er det vel klart, at et firma altid vil prioritere sine egne produkter - de tror da på dem!!!
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 Juni 2015 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 Juni 2015 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter
Det var nu ikke den.
Den jeg tænker på hedder 'Idea Catalogue'. Jeg har en, liggende, der er i version 2.05.
HER er et link.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |