| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 29 Juni 2015 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva' koster 2754 liter Slots så nu?
Og hvor meget B&O kan man få for de penge?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 30 Juni 2015 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 30 Juni 2015 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
@StarTrek
Kan man så også få en passende subwoofer?
MM |
|
|
Den komme nok med efteråret nyheder
Og ja gå og venter på at B&O få sat deres trådbåndoptager i produktion, de skal jo komme med noget nyt (gamle) og hvis man venter læng nok, så komme det gamle på mode igen, se bare hvordan de gik med vinyl og mono lyd
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 30 Juni 2015 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Er det virkelig nødt at være »enten den ene eller den anden? Jeg gør begge dele - og jeg bruger færre penge på det, end før. Min CD (eller rettere fysisk disk) indkøbsvaner har ændret sig. Nu køber jeg, hvad jeg ikke kan finde på streaming-tjeneste, særlige udgaver med en dvd inkluderet, multikanal musik, BluRay Audio disc etc ... Ingen bekymringer der. Jeg har adgang til meget mere musik, end før - og jeg har færre diske gemt, jeg kun lyttet til én eller to gange.
Hvorfor gøre et problem ud af noget, der ikke er noget problem.
MM |
|
|
BeoSound Moment (Deezer) /Apple Music /Spotify /Wimp /Tidal. Der skrives nu også om streaming-tjenester, muligheden for "rigtigt" download. Altså musik vi kan beholde.
Alt sammen streaming musik, der hvis musik kvaliteten skal være nogenlunde god, vil koste mere at abonnere på end jeg vil bruge på det. Jeg tager de frie streaming-tjenester, som baggrunds musik, men ikke til noget jeg vil gemme til det jeg kalder "Lytte på musik".
Jeg køber / låner cd'er, den bedste løsning for mig! Så ripper jeg i tapsfri FLAC, fjerner de musik nr. jeg ikke gider gemme. Den musik jeg ønsker at lytter, opbevaret på min Nas- server, samt en backup harddisk.
Sådan foretrækker millemis og jeg det. Hvad mener, og gør i andre  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 30 Juni 2015 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan
"Jeg køber / låner cd'er, den bedste løsning for mig! Så ripper jeg i tapsfri FLAC, fjerner
de musik nr. jeg ikke gider gemme. Den musik jeg ønsker at lytter, opbevaret på min Nas-
server, samt en backup harddisk."
Det er i orden at købe en cd og rippe den til privat brug, men så skal du beholde denne cd (hvis du sælge den skal du også slette den ripping du lavet af denne), det er slet ikke i orden at låne en cd og så rippe den, det er tyveri og derfor ulovlig.
Må jeg tage en digital kopi af en cd, jeg har lånt på biblioteket?
Ophavsret: Du må kun kopiere de cd'er, du selv har købt
Derfor er det hele ikke love at rippe musik og tage med ud, fx til Roskilde festival eller til venner fest, de må kun afspille dette musik i sommerhus eller bil der tilhøre hustanden.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 30 Juni 2015 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ StarTrek
Prøv for en gang skynd og fortæl hvordan eller hvad du selv gør. 
Det du skriver ved alle, også jeg. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 30 Juni 2015 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg køber CDŽer og så ripper dem og sætte dem i kælder, og så overholde jeg loven
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 30 Juni 2015 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek
Og så elsker du at streame musik, grundet den gode lyd kvalitet IK'  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 30 Juni 2015 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tabsfri CD ripping er noget andet en at streame musik/radio fra div. streamingtjenester, her har jeg helt kontrol over lydkvalitet
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 30 Juni 2015 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek
For klar ---- Hvordan "kontrollerer" du lydkvalitet fra streaming-tjenester, og hvad for et resultat opnår du ?. ---- Hvad grej/programmer benytter du ?. Har du en tråd hvor vi kan se dit setup, og kan læse om det ?. Det vil jo gøre det lidt nemmer. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 30 Juni 2015 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medens vi venter på hvad StarTrek vil diske op med af tips & tricks til emnet (kl.13:54), er der nok tid til i andre kan komme med jeres bud til det oprindelige spørgsmål. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 01 Juli 2015 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er rigtig komme på omvejen Peter Pan, det hele start med om hvad der er lovlig og ikke lovlig når det komme til CD ripping, man jeg har åbenbart ramt et ømt punkt hos dig og det er jeg ked af
Det var vel svar på emnet (kl.13:54) og hvorfor skal jeg så lige komme med tips & tricks til emnet
Det eneste jeg kan sige lige nu er at jeg Rippe min CD med XLD til Aiff (Aiff fordi jeg bruge lige nu iTunes), planen er at der skel en CHANNEL D Pure Music® ind over (og så kan jeg begynde at se på et andet ripper program til Mac, ved ikke om dBPowerAmp er komme til Mac), fra min Mac gå lyde til en Audio-gd DI2014 (USB / Coaxial / Optical to I2S / Coaxial converter), denne er forbundet med en Stello BA220 Mark II.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 Juli 2015 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek - Spørgsmålet var -
Sådan foretrækker millemis og jeg det. Hvad mener, og gør i andre 
------------------------------------------------------------ ------------------------------
Jeg er glad for dBPowerAmp på Windows PC, det virker rigtigt fint til cd ripping.
https://www.dbpoweramp.com/ --- Se mere - Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 01 Juli 2015 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gider ikke bøvle med CD-ripning mere!
Hovedparten af det, jeg hører, er via streaming.
Hertil kommer så det, som jeg allerede har haft rippet og som ligger på NAS'en.
Køber jeg cd'er (fordi de ikke findes via streaming) bruger jeg bare skiven - så tit er det jo ikke mere.
Mine Bluray Audio titler og lign kan jeg jo ikke bare lige rippe - de bliver afspillet på Bluray-spillen.
P.S. Jeg betaler gerne for streaming - og CD'er/Bluray-skiver betaler jeg da også for. ;)]
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 Juli 2015 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 01 Juli 2015 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis Hehe, du må se at købe dig et ordentligt anlæg "Hovedparten af det, jeg hører, er via streaming."
Ellers se min tråd om Loudness War igen, man kan ikke værre sikket på lyd kvalitet via streaming, det man selv har købt og rippe er man sikket på lyd kvalitet, og det er ikke bøvle med CD-ripning.
Men en mis er jo altid mageligt anlagt
Men et er godt du købe lovlig indkøbt CD som de så ripper til privat brug, noget som Peter Pan kunne lære af
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 01 Juli 2015 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Streaming er da absolut 'mageligt' - og det er jo ikke dårligt i sig selv.
Men det giver mig en masse muligheder, som jeg ikke har haft før.
Jeg får hørt en masse musik, som jeg ikke ville have haft gjordt, hvis jeg skulle købe CD-skiverne.
At købe en skive for at høre musikker en enkelt eller et par gange, er vel strengt taget overkill.
Og så er det vel også resource-spild. Tænk på, hvor megen energi, det bruges til fremstillingen af skiver, hylstre og papircovere.
Og tænk på transporten, lagerholningen osv af CD'er.
Alt det bare fordi millemissen vil høre, hvad f.eks John Mayall (and the Bluesbreakers) lavede i sine unge dage - nej det streamer jeg da.
Mht 'loudness war' og streaming - dér ved jeg ikke rigtigt, hvor du vil hen?
Strengt taget er det streamede vel blot rippede CD'er dvs filer i 16/44.1-standart.
Med mindre du altså kan påvise, at streaming-selskaberne tilføjer mere 'dynamisk komprimering',
end der allereð er fra musikproducenternes side, er der vel ikke noget at komme efter dér.
At en fil bliver 'data-reduceret/komprimeret' har jo intet med komprimering af 'dynamiken' at gøre.
WiMP/Tidal streamer jo så oven i købet 'lossless' - altså uden data-komprimering - hvis det er det man vil have.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 01 Juli 2015 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Streaming Lyd og billede jo 100% afhængig at en stabilt internetforbindelse, og hvor er sikkerhed få at signalet kan gå ned hastighed i periode, og derved gå bitraten jo også ned og derved gå lyd kvalitet vel også ned.
Det er rigtigt "Tænk på, hvor megen energi, det bruges til fremstillingen af skiver, hylstre og papircovere.
Og tænk på transporten, lagerholningen osv af CD'er.", men der findes jo også audio downloade og det løser vel dette problem og tit kan man købe enkel nummer i en lyd kvalitet der er det samme som CD eller lang højre.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 01 Juli 2015 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 01 Juli 2015 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |