| Forfatter |
|
morten8620 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 02 Juli 2015 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
.[/QUOTE] Sandsynligvis stift/størknet fedt (abesnot) i og omkring kurvehjul/solenoider. Rens af og påfør nyt, så burde det virke igen.[/QUOTE]
Det lyder plausibelt. Jeg har lige købt den af en sælger som fortalte at den spillede upåklageligt, da han sidst brugte den. Men det er 8 år siden den har været i brug.
Jeg er desværre ikke så teknisk kyndig, men vil prøve om jeg kan Google mig frem til hvad og hvor kurvehjul/solenoider er for noget.
Tak for det hurtige svar
__________________ morten
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 Juli 2015 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 Juli 2015 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Euronics og Bang & Olufsen åbner i Frederiksværk

Der kommer igen liv i Experts tidligere lokaler i Frederiksværk, når Euronics og Bang & Olufsen åbner i Nørregade om et par uger. Håndværkere er i gang med at renovere lokalerne, der har stået tomme siden Expert-butikken lukkede kørt før jul.
De to forhenværende medejere af Expert-butikken, Jørn Petersen og Morten Surland, har de seneste år har arbejdet hos Bang & Olufsen i Hillerød, men nu vender de tilbage til Frederiksværk for at skabe en ny, stor elektronik-, radio- og tv-forretning i lokalerne i Nørregade.
Sammen med Anders Nerild, tidligere montør i butikken, og Casper Sjodt, der er uddannet salgskonsulent hos Bang & Olufsen, åbner de en Euronics-forretning og Bang & Olufsen-forretning under samme tag.
Der har før været B&O-salg i lokalerne, mens Euronics er en ny spiller på det danske elektronikmarked med salg af TV, hi-fi og andet forbrugerelektronik. Den internationale kæde har i forvejen ca. 11.000 butikker i 31 lande.
"Euronics er ikke så store i Danmark endnu, men kædens størrelse internationalt giver os en enorm indkøbsmuskel, som gør det muligt for kædens butikker at levere utrolig høj service til fornuftige priser, siger Morten Surland og fortsætter:
"Vi glæder os til at blive en del af forretningslivet i Frederiksværk igen og til at skabe en masse spændende oplevelser og aktiviteter. Vi har virkelig savnet byen og kunderne i de to år vi har været i Hillerød."
De nye ejere lægger vægt på fornuftige priser og et højt serviceniveau i de to butikker under samme tag.
"Der er en tendens i markedet lige nu til, at elektronikkæderne lukker butikker i de mindre byer og samler deres aktiviteter i store varehuse uden for byerne. Det, synes vi, er en kedelig tendens vi åbner i Frederiksværk med en filosofi og en tro på, at godt købmands- skab, god service og konkurrencedygtige priser kan give succes", siger Morten Surland.
Forrretningerne slår dørerne op med en stor åbningsfest, når lokalerne i Nørregade er færdigrenoverede om et par uger.Punkt 1 fortsætter i lokalerne som hidtil med salg af hårde hvidevarer og husholdningsmaskiner. / Her.
Efter lukning af B&O butikken i Hillerød, vil jeg tilføje: De kloge narre den mindre kloge.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 03 Juli 2015 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må jo så blive Peter Pan nye indkøbsmekka - dér er både til B&O og til 'ikke 100% B&O'
Måske har de endda nogle Xeo4 stående
Lad os få en beretning, når du har været til åbnings-party.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 Juli 2015 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Vi må arrangere et besøg, når vi afholder næste topmøde. 
Dr. G. skulle i onsdags have modtager endnu et "nyt" billede panel, til sit BeoVision 7-40", monteret af en teknikker på B&O's regning. Jeg har dog ikke hørt om Dr. G så endeligt har fået et fejlfrit billede.
Har du det Dr. G ??? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 03 Juli 2015 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg ikke - med mindre de også har skiftet strømforsyningen.
Det lader til at være den, som er problemet.
Træls - efter alt det bøvl, som han (og andre) har haft.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 03 Juli 2015 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var lige forbi min lokale forhandler i dag, han fortalte at den 6 årige garanti som man pt kan få på BV11-46, nu også kan tilkøbes til alle nye
produkter og til alle nyere brugte produkter. Håber det med tiden bliver standard, uden ekstra betaling
Han fortalte også lidt om den kommende topmodel som kommer til fødselsdagen. Nogle tusinde watt pr. højtaler, egen fase i el-skabet og en pris på
omkring 350.000 kr for et sæt.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 03 Juli 2015 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan Bødskov
Tro du ikke at der skal et ekstra nul på prisen, og to ekstra fase i el-skabet
Tro også at B&O vil til at bruges tesla battery technology, til at drive deres anlæg
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 03 Juli 2015 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Star Trek.
Haha nej, jeg tror den er god nok. Han har altid ramt plet med info.
Og hvis der skal være rund fødselsdag så skal der vel være rund fødselsdag, med et brag!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 03 Juli 2015 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må man jo kigge forbi en B&O-forhandler en gang i mellem.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 Juli 2015 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev: - med mindre de også har skiftet strømforsyningen.
Den gyselige Dr. G. historie ender så måske med jeg lære der skal ligge en velfungerende strømforsyningen i kælderen, for at sikre mit BeoVision 7-40" Mk III holder de 15 år, jeg forventer. 
millemis ! -hold lige øje med sådan en strømforsyningen, næste gang du er på fritidsjob. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 04 Juli 2015 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os nu lige høre fra Dr G's egen mund, hvordan det går med hans tv - måske kan du jo endda spare dig for
at investere i en ekstra strømforsyning til kældersamlingen.
Er spændt på hans tilbagemelding....hér!
P.S. '...de 15 år. jeg forventer - jamen, å skal du jo snart have nyt tv
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 04 Juli 2015 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Millemis - ja ind forbi den lokale forhandler, det er altid godt.
90 års kollektionen har godt nok kastet nogle usædvanligt lækre udgaver af kendte produkter af sig - det er lige før jeg overgiver mig til den
modefarve.
@PP - Beovision 7-55 - to år gammelt - til 40-45000 kr på dba. Så bliver det da ikke meget bedre. Og så kan alt fra elektronikskabet stå bagved 7-55,
ingen opdager der er noget bag tv'et med den størrelse det har.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 Juli 2015 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis / Jan Bødskov 
Til jer der ikke sikrede jer et rigtigt Bang & Olufsen BeoVision 7 TV, den gang de kunne købes.
Et godt råd- nu hvor i ved at BeoSystem 4 baserede BeoVision tv har været Bang & Olufsens prøve klud for en BeoSystem 5 net baserede billede og lyd motor. Benytte jer af, i på en tråd som denne får denne forhånds viden før andre.
Skynde jer at sælge hvis i ejer et BeoPlay V1- BeoVision 11- BeoVision Avant, før jeres investering falder til en tredje del af ny prisen. Efter en god meget lang sommerferie, er er jeres BeoSystem 5 baserede BeoVision TV klar i butikkerne.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 04 Juli 2015 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Jan,
det kan da godt gøres billigere!
Men det er vist ikke prisen, der er P.P.'s problem.
Han skulle først have 'tilladelse' fra højeste myndighed - det store 'lokum' vil jo totalt dominerer stuen.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 04 Juli 2015 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan
Du kan rende og hoppe.
Jeg har IKKE tænkt mig at skille mig af med min V1-32".
Den er fremtidssikret fordi den er NL-kompatibel.
Og et 32" tv behøver vel ikke mere end en FullHD-skærm.
Så længe, der sendes tv-programmer i MPEG4-formatet, er den fuldt tilstrækkelig (til det jeg bruger den til).
Skulle det engang (om laaang tid) holde op, kan jeg jo bare bruge en ekstern tuner via HDMI - men sååå længe holder det tv nok ikke alligevel.
Og så - lige som det altid kommer en ny sporvogn, (når du Ikke nåede den), kommer der altid et nyt tv efter det nuværende.
Sådan er livet - ingen grund til panik.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 Juli 2015 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
Hvor er jeg bare glad for jeg valgte BV-7 medens tid var. Tænk på hvor mange beslutninger jeg er blevet sparet
for at tage, siden 2007.
P P __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 04 Juli 2015 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 04 Juli 2015 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe. Tillykke millemis med dit nye LG tv, det var jo på tide du fik skifte dit B&O tv ud med et rigtig tv, der er jo hele ikke plads på et B&O tv
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 Juli 2015 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek - Du bliver ikke ved at klare dig med skæg og blå briller, som skabs Beofan.
Nu du ingen B&O produkter eje, må du starte et sted. Her et forslag til din start som Beofan. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |