| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 Juli 2015 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 05 Juli 2015 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad bruges gatewayen til i denne opsætning
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 Juli 2015 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 Juli 2015 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 05 Juli 2015 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henning P skrev:
Hvad bruges gatewayen til i denne opsætning
|
|
|
Ingenting!
Peter har simpelthen sakset tegningen fra et af eksemplerne i nævnte håndbog.
Det er en simpel masterlink-opkobling - én audiomaster og ét linkrums-produkt.
N.B. Audiomasteren skal være i option 1 i det tilfælde.
Selvfølgelig skal BM5 have internetforbindelse, men det kan uden problemer være direkte fra isp-routeren.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 Juli 2015 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her hvad jeg fandt som kan være årsag til BeoLink Gateway er med på side 12.
Apps er Nyttige udvidelser af Beo fjernbetjening, og de følgende apps er tilgængelige:
BeoLink App til styring af Bang & Olufsen lyd og video produkter og al home automation produkt oprettet af BeoLink Gateway eller Master Link Gateway. - BeoRemote App fokuserer på tv drift og forbinder videokilder. - BeoMusic App fokuserer på audio eperiences.
BeoLink App kontrol - kræver en BeoLink Gateway / Master Link Gateway i hjem, og en internetforbindelse, hvorfra den betjenes).
Dette kan give kunderne "scene indstilling" såsom: at komme hjem; forlader hjemmet, biograf, musik, spisning, afslapning, fest, romantisk - og dækker alt fra lys, lyd og video etc.
One-remote - alt i hånden Og endnu mere! Oven på AV-oplevelse Bang & Olufsen giver fuld integration med et væld af Home Automation systemer ved at tilføje en BeoLink Gateway eller et Master Link Gateway. Følgelig er det derefter muligt f.eks : - Styr naturligt lys, (nuancer, gardiner, og persienner), - Styr det kunstige lys, - Kontrol magiske beslutningstagere såsom: Lifting TV, højttalere, projektorer, skærm, volumen, lysniveau, klimaanlæg, sikkerhedssystemer, pool dækker osv.- næsten alt er muligt.
Master Link Gateway
Master Link Gateway består af en kontrolboks, beslag til rack montering og et netkabel. Master Link Gateway bruges til at integrere Bang & Olufsen Master Link produkter og arbejder som gateway til: - Home Automation systemer. - BeoLink App (til styring af alle Master Link produkter og alle Network Link produkter). - Netværk Link produkter og Master Link produkter.
Ud over det medfølgende tilbehør kræve for installationen også et Master Link kabel og / eller Network Link kabel. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 Juli 2015 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ltså -
BeoLink App kontrol - kræver en BeoLink Gateway / Master Link Gateway i hjem, og en internetforbindelse, hvorfra den betjenes). __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 05 Juli 2015 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak tak. Jeg var bare nysgerrig
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 05 Juli 2015 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan har du ikke tænk på brandfare, se dit billede fra "05 Juli 2015 kl. 08:30"
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 05 Juli 2015 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, Peter!
Jeg kan gå med til, at den BL/ML Gateway er på sin plads, hvis man vil kunne betjene sin BS5 via BeoLink app'en.
Meeeen - mon ikke det ville være lidt overkill i det 'saksede' eksempel?
Hvis man derimod har lidt lysstyring, lidt persiennerul og måske en garageport og en svømmepøl-afdækning, der skal fjernstyres,
er det da sikkert værd at investere i den også.
I det tilfælde bør man nok vælge den aktuelle udgave: BL Gateway'en.
Så ved du det Henning P.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 Juli 2015 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev: - Meeeen - mon ikke det ville være lidt overkill.
Jo for dig, men ikke for os der er oppe på beatet og ikke vil gå ned på udstyr.
BeoLink Gateway - Type nr.1703. kun Pris 9.995 Kr.
BeoLink app'en er gratis og opdateret: 1. jul. 2015. - Tryk her.
P * P __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 05 Juli 2015 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan
Husk nu - køb ikke blot én!
Der skal være en til at lægge i kælderen også - til seeeeeennnnneeeere brug.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 06 Juli 2015 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis / andre
HUSK! at lægge en velfungerende strømforsyningen til BeoVision 7-40" Mk III, til side til kælder lageret.
------------------------------------------------------

Her ses BeoPlay V1 under produktion, overvåget af millemis. 

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Hauke Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2015 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 06 Juli 2015 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei.
Kan jeg koble en Apple tv eller dekoder til en BV 6 med en hdmi til scart konverter? Eller hdmi til DVI? Vet ikke hva som er best..
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 06 Juli 2015 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hauke
Muligvis - Men jeg er ikke sikker på at dette virker.
Billede: Via DVI-D/ HDMI adapter. Audio: ATV3 har Optisk out / Coaxial adapter -> BV6 - IN. ------------------------------------------------------------ ------------------------------------
DVI-D tilslutning til modtagelse af digital grafik fra en ekstern computer. Understøtter følgende opløsninger: 480x640/60 Hz, 600x800/60 Hz og 720x1280/60 Hz.
Fra manual - Side 45. - http://www.bbdownload.dk/pdf/tv/BeoVision_6_full_Danish.pdf __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 07 Juli 2015 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rettelse:
BV6 har ingen Coaxial indgang, kun analog L-R IN. ATV3 har ingen analog audio udgange, og en D/A konverter vil nok forsinke lyden.
Så det ser lidt sort ud Hauke.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 07 Juli 2015 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hauke,
jeg har tidligere brugt en HDMI->Scart-konverter på min gamle Avant.
Det fungerede, men forvent ikke det store (billed-)sus!
Til lyd er det dog ganske fint.
Men - helt ærligt - et BV6?
Er det ikke lidt for gammelt?
Er det et, du har i forvejen?
Lad os høre om, hvad du finder ud af.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Hauke Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2015 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 07 Juli 2015 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Hej Hauke,
jeg har tidligere brugt en HDMI->Scart-konverter på min gamle Avant.
Det fungerede, men forvent ikke det store (billed-)sus!
Til lyd er det dog ganske fint.
Men - helt ærligt - et BV6?
Er det ikke lidt for gammelt?
Er det et, du har i forvejen?
Lad os høre om, hvad du finder ud af.
MM |
|
|
Hei.
Jo, det er nok gammelt, men brukes på soverommet for tv og musikk via ML. Vurderer å koble til en apple-tv eller dekoder for å
utvide mulighetene. Ser ikke helt en annen tv som kan løse dette uten at det vil koste mye penger..
V1 er jo en mulighet, men mye penger for ett soverom, pluss at det dessverre skal ut av produksjonen
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 07 Juli 2015 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hauke,
Så må du jo nøjes med den kvalitet, du får vi en HDMI->Scart-adapter.
Det kan da lade sig gøre, og skærmen er jo også mindre end skærmen på min gamle Avant var.
V1-32" - ja, netop nu er chancen der for at få et!
Der kommer nok aldrig et tilsvarende (i den størrelse) tv fra B&O mere.
Og så er du fremtidsikret, hvis du engang skulle få brug for at tilbringe mere tid i sengen
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 07 Juli 2015 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
....eller prøv med en HDMI->DVI-adapter og en lille DAC til lyden - måske virker det!
Det er da værd at teste det.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |