| Forfatter |
|
buch68 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2012 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 08 Juli 2015 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej med jer
tak for god hjælp herinde.
nu kunne jeg godt bruge lidt gode råd, for ikke at skulle lave det hele flere gange.
Jeg har en del cder, som jeg gerne vil have på en NAS så jeg slipper for at have den stående fremme, jeg vil godt bevare så god lyd som muligt. og ved godt der er en masse streaming steder, men vil godt have adgang til de cdere jeg nu en gang har købt i tidens løb.
Jeg har ikke købt en Nas endnu, tror nok det bliver en Synology xxx kommer lidt anpå hvad jeg finder til en fornuftig pris.
Til at starte med har jeg iphone, ipad og appletv sat til mit bv7, vil godt kunne spille både via atv og ipad/iphone hvis det kan lade sig gøre.
På sigt skal bv7 måske udskiftes til Avant, som så gerne skulle kunne spille direkte.
Når cderne skal konverteres er itunes så god eller er der noget bedre. og hvilket format (tænker her på evt kommende avant eller lign.)
det blev en længere forklaring, håber der er nogle der kan hjælpe mig
hilsen Buch
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 08 Juli 2015 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 09 Juli 2015 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej buch68,
hvis du - ud over de nævnte iDevices - har en Mac-computer, ville det være fornuftigt at
rippe til ALAC-formatet (hvilket er tabsfrit/lossless kvalitet). Brug iTunes dertil.
Dette gør det nemt at bruge filerne enten via AirPlay eller ved hjælp af App'en Remote på ATV'et.
Har du derimod en Windows-computer indblandet, bør du rippe til FLAC (ligeledes tabsfrit).
Brug f.eks DBPoweramp eller CDeX...
For at afspille FLAC-filerne (via AirPlay) skal du bruge et DLNA-baseret setup.
På NAS'en er der en DLNA server, som kan organisere dine filer til brug for en DLNA-afspille-software.
På et iDevice kan du med fordel bruge 8Player'en eller PlugPlayer'en. Begge apps finder du i app-store.
En (moderne) Windows-pc kan også afspille FLAC-filer.
N.B. Der er flere forskellige muligheder for at afspille FLAC-filer på en Mac.
Jeg bruger selv Vox Audio-player'en på min MacMini.
FLAC er nok mere 'universelt' end ALAC - men i en ren Apple-sammenhang er ALAC nemmere at have med at gøre.
P.S. Avant'en har en indbygget DLNA-kompatibel afspiller - du kan bare vælge den i f.eks. 8Player'en og starte afspilning direkte derfra.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 09 Juli 2015 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke rippe til AIFF, et format der kan bruges på alle Mac og PC og vel også kunne afspille på alle Audio-player
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 09 Juli 2015 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
@StarTrek
Er også ok - hvis det ikke betyder noget, hvor meget det fylder på NAS'en.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 09 Juli 2015 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillæg til ovenstående:
Man skal så også bare være sikker på, at ens DLNA server ikke omkoder til noget andet (typisk MP3),
før den sender det afsted på netværket.
Ofte er det svært at finde frem til disse indstillinger ved servere på NAS.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 09 Juli 2015 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
@StarTrek
Er også ok - hvis det ikke betyder noget, hvor meget det fylder på NAS'en.
MM |
|
|
Hard Disk koste jo næste ikke noget i dag, og jeg ville altid gå efter en tabsfri format så tæt på det originale medie som mulige, selvfølge hvis man skal havde hele sin musik samling på sin smartphone er det vigtig hvor meget det fylder.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 09 Juli 2015 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er så dit valg.
Man skal jo bare kende mulighederne.
Og forøvrigt er både FLAC og ALAC tabsfrie formater.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 10 Juli 2015 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|

____________________________________________________________ ______
Er der nogle B&O nyheder jeg har overset ??????? - Jeg skrev NYHEDER.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 10 Juli 2015 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 10 Juli 2015 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint nok - det giver sikkert flere og nye kunder.
Personligt vil jeg nok fortsætte med at købe Play-produkterne hos min B&O-forhandler.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 10 Juli 2015 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi mangle bare at B&O få et samarbejde med Lego, så passe navnet PLAY meget godt i, og det give jo en god mening at B&O få fat i de ungen kunder gruppe, så måske kan vi se en B&O LEGO PLAY serie
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 10 Juli 2015 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kunne StarTrek endelig få gang i sine B&O-køb
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 10 Juli 2015 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Det er så dit valg.
Man skal jo bare kende mulighederne.
Og forøvrigt er både FLAC og ALAC tabsfrie formater.
MM |
|
|
Rigtig men der er så mere begrænse end AIFF er, med AIFF kan man få man også tag med, noget man ikke bare lige kan med FLAC, og ALAC er begrænse til iTunes, så hvis man skulle vælge et universal format er det nok AIFF der jo også har fordel fra ALAC når det komme til tag.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 10 Juli 2015 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Clausop Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2012 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 10 Juli 2015 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Tillæg til ovenstående:
Man skal så også bare være sikker på, at ens DLNA server ikke omkoder til noget andet (typisk MP3),
før den sender det afsted på netværket.
Ofte er det svært at finde frem til disse indstillinger ved servere på NAS.
MM |
|
|
Det var nyt for mig 👍 Nogen der ved hvilke NAS som omkoder kvaliteten når der streames fra NAS 👀
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 10 Juli 2015 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flac filer er en af dem -
Komprimering uden tab sørger for, at de data, der komprimeres, kan genskabes nøjagtigt i forbindelse med afspilning. Det er samme koncept, som når filer pakkes i ZIP-arkiver. Når man komprimerer et billede eller et tekstdokument til en ZIP-fil, sparer man plads, men når man pakker ZIP-filen ud igen, er hver en bit og hvert et tegn nøjagtigt som før komprimering.
StarTrek - bliv klog på tre minutter: Tryk her.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 11 Juli 2015 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clausop skrev:
Det var nyt for mig 👍 Nogen der ved hvilke NAS som omkoder kvaliteten når der streames fra NAS 👀 |
|
|
Pricipielt er det ikke NAS'en som sådan, der omkoder - men den media/DLNA-software, der bruges på NAS'en.
Der kan være mange - også gode - grunde til at ville omkode.
F.eks for at undgå bufferproblemer i afspilleren, eller for at opnå større kompatibilitet med diverse afspillere...
Jeg ville blot gøre opmærksom på, at det som sker, når lyd (og forøvrigt også video) streames over netværket,
oftest er temmeligt uoverskueligt.
Det er ikke altid, at der er dokumentation for, hvad der sker i de enkelte tilfælde.
Det er ikke altid, det bare kan løses ved at 'sætte et hak' et andet sted.
Og det kræver en del googling at blive klog på det (hvis man så bliver det).
Derfor kan jeg ikke give dig noget råd om, hvilke NAS'er, der gør hvad!
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 11 Juli 2015 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 11 Juli 2015 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gamle nyheder - og et mærkeligt spørgsmål fra én, som ikke er meget interesseret i, hvad B&O laver i dag.
Er de da mere innovative, end B&O - så svar dog!
Personligt tror jeg nu ikke, at B&O nogensinde har haft ambitioner om at ville være 'den mester innovative hifi firma'.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |