| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 11 Juli 2015 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Personligt tror jeg nu ikke, at B&O nogensinde har haft ambitioner om at ville være 'den mester innovative hifi firma'.
MM
|
|
|
Der var jo en gang hvor B&O var den mester innovative hifi firma
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 11 Juli 2015 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek
Hold dig til - "Er du til B&O, men ikke 100%" tåden, når du kun vil være negativ. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 11 Juli 2015 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok Peter Pan
Forkert tråd
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 12 Juli 2015 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 12 Juli 2015 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 12 Juli 2015 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoVision Avant/ Indbygget højttaler -

Se beslag for bagside montering af div. - Tryk her.
(Beslag fra stbbrackets kan også bestilles via din B&O forhandler). __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 13 Juli 2015 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Dolby Atmos
Ingen tvivl om, at Dolby Atmos-standarten er et fremskridt, når vi snakker flerkanals-lyd.
De fleste, der har oplevet det i biografen, er begejstrede. Også de, som har hørt hjemmebiografversionen, er det.
Til dato findes der - så vidt jeg ved - 4 bluray-udgivelser plus en demodisk med Dolby Atmos-lyd.
Hjemmeversionen kræver som minimum 2 ekstra højtalere, der er placeret i loftet hhv som 'upfiring speakers' i nærheden af/ovenpå fronthøjtalerne. Der er nok enighed om, at man skal op på 4 ekstra højtalere, før det rykker noget!!
Det store spørgsmål er så bare, om vi i vores dagligstuer (hvor vores tv/BV jo typisk står) er villige til at installere de 4 ekstra højtalere i loftet. Ikke bare 'den kvindelige modvilje', men også det praktiske i at skulle montere 4 ekstra højtalere i loftet på stuen, vil nok umuliggøre dette i de fleste tilfælde. Mange BV-ejere har ikke engang front-højtalere tilsluttet tv'et - endnu færre har baghøjtalere!
Et Dolby Atmos-setup vil nok mest være at finde i dedikerede hjemme-biografrum med projektor osv. Derfor tror jeg heller ikke, at vi skal forvente at se Dolby Atmos-understøttelse på B&O's tv.
Skulle der blive råd til at videre-udvikle stand-alone BSsys4'eren, ville det være oplagt at åbne op for denne mulighed. BSys4 understøtter jo i forvejen rigeligt med højtalere i sin lyd-del. Det ville blot være et spørgsmål om understøttelse af selve afkodningen af Atmos.... ....og om de rigtige BeoLab-højtalere til montage i loftet.
MM |
|
|
Måske bør Bang & Olufsen bare søge lidt hjælp for at komme videre - Tryk her.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 13 Juli 2015 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu tror jeg altså ikke, at folkene i Struer behøver at 'søge hjælp'.
Jeg er sikker på, at de følger med, hvad der sker på dette område.
Nu er Dolby Atmos jo kun et af buddene på fremtidens '3D Immersive Sound Systems' - ingen ved endnu, om de alle vil overleve.
Selvfølgelig kunne man bare kræve (ikke sandt Peter Pan), at der er understøttelse for alle systemer.
Men det tror jeg ikke vil være tilfældet.
Vi må afvente lidt endnu, hvilke/hvor mange titler, der kommer med hvilket format.
Dette vil nok være afgørende for, hvad B&O gør.
Som jeg skrev, er det jo også et spørgsmål om målgruppen.
Vil de, som køber B&O-tv, virkelig sætte højtalere til et 7.1.4-setup (eller mere) op i stuen?
Eller er dette 'forbeholdt', de som har dedikerede cinema-setups?
Lidt mærkeligt, at Peter Pan - som hænger ved sit gamle BV7 - skulle bringe dette indlæg
P.S. Struer Biograf er iøvrigt en af de få biografer i Danmark, som har Dolby Atmos-udstyr - så mon ikke
den ene eller anden fra B&O har været dér forbi en tur.
P.P.S. Læs også HER
N.B. Det kunne da også være interessant at høre, hvordan B&O's egen lydmotor med sin 'True Image upmixer' hånterer
lyd ved brug af mere end 7.1 højtalere.
TrueImage Upmixer
Hvilken forhandler kan byde på en demo af dette?
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 13 Juli 2015 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til de priser som B&O tager for deres ting, er det vel forventelig at de er helt fremme i skoen når det komme til at kunne afspille alle typer af lydformater så som bl.a. Dolby Atmos og DSD med mere, man kan jo få en High-end surround forstærker der koste en del mindre end B&O som kan dette, desværre stå der ikke B&O på den og hvis den skal forbinde til ens B&O anlæg skal man så bruge Peter Pan udmærke tråde om dette.
Ellers tro jeg at B&O folkene bag "B&O egen Biograf", har gjort stor brug af netop Peter Pan tråde om dette, ellers ville de ikke kunne få det til at virke, hvis de kun skulle B&O udstyr.
Ville tro køber af B&O tv ville være interesseret i et 7.1.4-setup (eller mere) med bl.a. Dolby Atmos, især hvis højtale er trådløse og det hele er styre af deres B&O tv, altså så få kabler som mulige.
Ligesom at andre også kunne værre interesseret i et 7.1.4-setup med trådløse B&O højtaler.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 13 Juli 2015 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Startrek
Så køb du da bare sådan en 'forstærker' og træk en masse kabler - du kan jo klistre et B&O-mærke på den ;-))
Peter al ære og værdighed - jeg tror nu ikke, at de i Struer bruger meget tid på at læse hans tråde.
Måske nogle af forhandlerne gør det i smug i deres baglokaler ;-)
Jeg er overbevist om, at kun ganske få af B&O's kunder vil købe/bruge et 7.1.4-setup.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 13 Juli 2015 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tro at en del ville købe et B&O 7.1.4-setup, især på grund af designe
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 13 Juli 2015 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis / StarTrek, jeg har en plan -
De 60 kvadratmeter i kælderen kan blive ledige. Hvis I altså køber alt mit næsten "nye" B&O der står der nede. Alle "jeres" penge vil så gå til min nye Dolby Atmos 7.1.4. Kælder-Kino, den dag Bang & Olufsen er klar med en elegant og nydesignet løsning på et 103 tommer BeoVision panel, og aktive trådløse THX certificeret BeoLab højttaler.

Kan i tilslutte jer min plan, skal i mod betaling af bestikkelsespenge til dem der bor over kælderen, få lov at sidder der nede og fryde jer over hvad Bang & Olufsen kan anno 2017/ 20018, hver gang i er på besøg. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 13 Juli 2015 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tilbudet Peter Pan, men jeg tro at det bliver billiger at gå i den lokal Dolby Atmos
Men inden du er færdig med dit biograf projekt, så skrive vi nok en gang i år 2025 (B&O skal jo også lige komme med udstyre der kan lever varen)
Men du skulle nok også betale bestikkelsespenge for at få rabat, så du råd til det, men måske kan du få en aftale om at B&O få lov til at bruge din kælder som teste rum
Men du kan så start med at tømme kælder, for du skal jo af med at det retro B&O du har der, men du kan jo ombygge din garage om til et B&O museum hvor du også kan sælge din kabler, det er så en win win situation, du få tøm kælder som så kan indrette til en B&O hjemmebiograf, og få penge ind for dit B&O museum (til at finanser din B&O hjemmebiograf)
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 13 Juli 2015 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min cykel bliver stående - basta!
MM
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 13 Juli 2015 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
buch68 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2012 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 13 Juli 2015 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen med forskellige svar.
Hvordan med en evt bs5 kan den læse Flac?
Jeg har iøvrigt ikke mac, men pc
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 14 Juli 2015 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen buch68
BeoSound 5 har en lagringskapacitet på 1 TB og en af verdens bedste signalbehandlere. Foruden de komprimerede filformater kan musiksystemet afspille WMA-filer og ukomprimerede FLAC-filer, som indeholder de data, der mangler i komprimeret mp3-musik.
Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 15 Juli 2015 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vejrup som tidligere skrev på denne tråd, fandt jeg i et andet forum. Jannuar 2015 ville han af med sine BeoLab 9, se side 7 på hans tråd.
I dag handler det for Vejrup ikke mere om B&O, men "Green Atmos Cinema".

Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 16 Juli 2015 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vejrup skriver et sted: 'Jeg var også lidt ked af indstillings-begrænsningerne i B&O
selvom det er den nye beosys 4 der sidder i BeoVision 11.'
Måske har han så ikke beskæftiget sig nok med mulighederne i BSys4's audioengine.
Taget i betragtning at der kun findes ganske få titler med Dolby Atmos-lyd, er det nok mest Dolby Atmos upmixeren i hans receiver,
der har været i brug.
Eller måske er det fordi han godt kan lide at 'pille' og lave DIY-projekter - eller måske ville et 7.1.4-setup med BeoLab's være dyrere,
end Vejrup havde lyst til for at kunne eksperimentere med de få muligheder, der er for at gengive specielt Dolby Atmos-inspillede filmtitler.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 16 Juli 2015 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |