Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 23:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 11 Juli 2015 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:

Personligt tror jeg nu ikke, at B&O nogensinde har haft ambitioner om at ville være 'den mester innovative hifi firma'.

MM

Der var jo en gang hvor B&O var den mester innovative hifi firma
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 11 Juli 2015 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

StarTrek

Hold dig til - "Er du til B&O, men ikke 100%" tåden, når du kun vil være negativ.  



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 11 Juli 2015 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Ok Peter Pan

Forkert tråd
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 12 Juli 2015 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

 

Download - BeoLink Handbook. & B&O Idea Catalogue - Tryk her. &  Tryk her.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 12 Juli 2015 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Peter Pan = fan af det ældre B&O-grej.

MM

 

  Det har du ganske ret i.

Bang & Olufsens valg af måden at få SmartTV på BeoVision tv,
virker jo fint både på nyt og ældre B&O.  

Smart TV topper danskernes besværligheds-skala.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 12 Juli 2015 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

BeoVision Avant/ Indbygget højttaler -

Se beslag for bagside montering af div. - Tryk her.

(Beslag fra stbbrackets kan også bestilles via din B&O forhandler).



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Dolby Atmos

Ingen tvivl om, at Dolby Atmos-standarten er et fremskridt, når vi snakker flerkanals-lyd.

De fleste, der har oplevet det i biografen, er begejstrede.
Også de, som har hørt hjemmebiografversionen, er det.

Til dato findes der - så vidt jeg ved - 4 bluray-udgivelser plus en demodisk med Dolby Atmos-lyd.

Hjemmeversionen kræver som minimum 2 ekstra højtalere, der er placeret i loftet hhv som 'upfiring speakers'
i nærheden af/ovenpå fronthøjtalerne.
Der er nok enighed om, at man skal op på 4 ekstra højtalere, før det rykker noget!!

Det store spørgsmål er så bare, om vi i vores dagligstuer (hvor vores tv/BV jo typisk står) er villige til
at installere de 4 ekstra højtalere i loftet.
Ikke bare 'den kvindelige modvilje', men også det praktiske i at skulle montere 4 ekstra højtalere i loftet på stuen, vil nok
umuliggøre dette i de fleste tilfælde.
Mange BV-ejere har ikke engang front-højtalere tilsluttet tv'et - endnu færre har baghøjtalere!

Et Dolby Atmos-setup vil nok mest være at finde i dedikerede hjemme-biografrum med projektor osv.
Derfor tror jeg heller ikke, at vi skal forvente at se Dolby Atmos-understøttelse på B&O's tv.

Skulle der blive råd til at videre-udvikle stand-alone BSsys4'eren, ville det være oplagt at åbne op for denne mulighed.
BSys4 understøtter jo i forvejen rigeligt med højtalere i sin lyd-del.
Det ville blot være et spørgsmål om understøttelse af selve afkodningen af Atmos....
....og om de rigtige BeoLab-højtalere til montage i loftet.

MM

Måske bør Bang & Olufsen bare søge lidt hjælp for at komme videre - Tryk her.   



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Nu tror jeg altså ikke, at folkene i Struer behøver at 'søge hjælp'.
Jeg er sikker på, at de følger med, hvad der sker på dette område.

Nu er Dolby Atmos jo kun et af buddene på fremtidens '3D Immersive Sound Systems' - ingen ved endnu, om de alle vil overleve.
Selvfølgelig kunne man bare kræve (ikke sandt Peter Pan), at der er understøttelse for alle systemer.
Men det tror jeg ikke vil være tilfældet.
Vi må afvente lidt endnu, hvilke/hvor mange titler, der kommer med hvilket format.
Dette vil nok være afgørende for, hvad B&O gør.

Som jeg skrev, er det jo også et spørgsmål om målgruppen.
Vil de, som køber B&O-tv, virkelig sætte højtalere til et 7.1.4-setup (eller mere) op i stuen?
Eller er dette 'forbeholdt', de som har dedikerede cinema-setups?

Lidt mærkeligt, at Peter Pan - som hænger ved sit gamle BV7 - skulle bringe dette indlæg

P.S. Struer Biograf er iøvrigt en af de få biografer i Danmark, som har Dolby Atmos-udstyr - så mon ikke
den ene eller anden fra B&O har været dér forbi en tur.

P.P.S. Læs også HER

N.B. Det kunne da også være interessant at høre, hvordan B&O's egen lydmotor med sin 'True Image upmixer' hånterer
lyd ved brug af mere end 7.1 højtalere.
TrueImage Upmixer
Hvilken forhandler kan byde på en demo af dette?

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Til de priser som B&O tager for deres ting, er det vel forventelig at de er helt fremme i skoen når det komme til at kunne afspille alle typer af lydformater så som bl.a. Dolby Atmos og DSD med mere, man kan jo få en High-end surround forstærker der koste en del mindre end B&O som kan dette, desværre stå der ikke B&O på den og hvis den skal forbinde til ens B&O anlæg skal man så bruge Peter Pan udmærke tråde om dette.

Ellers tro jeg at B&O folkene bag "B&O egen Biograf", har gjort stor brug af netop Peter Pan tråde om dette, ellers ville de ikke kunne få det til at virke, hvis de kun skulle B&O udstyr.

Ville tro køber af B&O tv ville være interesseret i et 7.1.4-setup (eller mere) med bl.a. Dolby Atmos, især hvis højtale er trådløse og det hele er styre af deres B&O tv, altså så få kabler som mulige.

Ligesom at andre også kunne værre interesseret i et 7.1.4-setup med trådløse B&O højtaler.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

@Startrek
Så køb du da bare sådan en 'forstærker' og træk en masse kabler - du kan jo klistre et B&O-mærke på den ;-))

Peter al ære og værdighed - jeg tror nu ikke, at de i Struer bruger meget tid på at læse hans tråde.
Måske nogle af forhandlerne gør det i smug i deres baglokaler ;-)

Jeg er overbevist om, at kun ganske få af B&O's kunder vil købe/bruge et 7.1.4-setup.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Tro at en del ville købe et B&O 7.1.4-setup, især på grund af designe   
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

millemis / StarTrek, jeg har en plan -

De 60 kvadratmeter i kælderen kan blive ledige. Hvis I altså køber alt mit næsten "nye" B&O
der står der nede. Alle "jeres" penge vil så gå til min nye Dolby Atmos 7.1.4. Kælder-Kino, den
dag Bang & Olufsen er klar med en elegant og nydesignet løsning på et 103 tommer BeoVision
panel, og aktive trådløse THX certificeret BeoLab højttaler. 

Kan i tilslutte jer min plan, skal i mod betaling af bestikkelsespenge til dem der bor over
kælderen, få lov at sidder der nede og fryde jer over hvad Bang & Olufsen kan anno 2017/
20018, hver gang i er på besøg.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Tak for tilbudet Peter Pan, men jeg tro at det bliver billiger at gå i den lokal Dolby Atmos

Men inden du er færdig med dit biograf projekt, så skrive vi nok en gang i år 2025 (B&O skal jo også lige komme med udstyre der kan lever varen)

Men du skulle nok også betale bestikkelsespenge for at få rabat, så du råd til det, men måske kan du få en aftale om at B&O få lov til at bruge din kælder som teste rum

Men du kan så start med at tømme kælder, for du skal jo af med at det retro B&O du har der, men du kan jo ombygge din garage om til et B&O museum hvor du også kan sælge din kabler, det er så en win win situation, du få tøm kælder som så kan indrette til en B&O hjemmebiograf, og få penge ind for dit B&O museum (til at finanser din B&O hjemmebiograf)

Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Min cykel bliver stående - basta!

MM
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Det er vel ikke sådan en med tre hjul og en hjælpe motor

Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
buch68
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Marts 2012
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen med forskellige svar.
Hvordan med en evt bs5 kan den læse Flac?
Jeg har iøvrigt ikke mac, men pc
Til top Vis buch68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buch68
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 Juli 2015 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Hej igen buch68

BeoSound 5 har en lagringskapacitet på 1 TB og en af verdens bedste signalbehandlere.
Foruden de komprimerede filformater kan musiksystemet afspille WMA-filer og
ukomprimerede FLAC-filer, som indeholder de data, der mangler i komprimeret mp3-musik.

Tryk her.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 15 Juli 2015 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Vejrup som tidligere skrev på denne tråd, fandt jeg i et andet forum.
Jannuar 2015 ville han af med sine BeoLab 9, se side 7 på hans tråd.

I dag handler det for Vejrup ikke mere om B&O, men "Green Atmos Cinema".

Tryk her.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 16 Juli 2015 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Vejrup skriver et sted: 'Jeg var også lidt ked af indstillings-begrænsningerne i B&O
selvom det er den nye beosys 4 der sidder i BeoVision 11.'

Måske har han så ikke beskæftiget sig nok med mulighederne i BSys4's audioengine.

Taget i betragtning at der kun findes ganske få titler med Dolby Atmos-lyd, er det nok mest Dolby Atmos upmixeren i hans receiver,
der har været i brug.

Eller måske er det fordi han godt kan lide at 'pille' og lave DIY-projekter - eller måske ville et 7.1.4-setup med BeoLab's være dyrere,
end Vejrup havde lyst til for at kunne eksperimentere med de få muligheder, der er for at gengive specielt Dolby Atmos-inspillede filmtitler.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 16 Juli 2015 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

BeoLab 4000/ 4002 Stand. + Setup vejledning.  Tryk her.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes